kollolll Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) Hei,Foreldrene mine har gitt meg i oppgave å finne en brukbar TV til hytta. De har akkurat oppgradert til fiber, så de ønsker å forbedre bildet også.Dette kan jeg helt ærlig veldig lite om. Som ventet har jeg rotet meg inn i en jungel av forvirrende begreper som HDR, falsk HDR, HDR-imitasjon og villedende Hz-tall.Enkelt sagt ønsker de seg en habil 4K-TV til under 6000 kroner. Jeg vet vi er i det nest laveste prissegmentet der, men det er tross alt bare til hytta. Den skal brukes til diverse streamingtjenester (Netflix, Sumo, Viaplay, NRK, HBO, Dplay), avspilling av lokale filer på PC/tablet og en sjelden gang Xbox One-spilling. Sofaen er bred (stor familie), rundt to meter fra hvor TV-en vil stå.Hvordan ser denne TV-en fra Sony ut? Prisavslaget gjør at den går ned fra prisklassen over, hvilket i praksis vel skulle gjøre den bedre enn de fleste TV-ene for under 5500? Har denne hva man kaller "ekte" HDR? Med brukbar reell "refresh rate"?Jeg takker for all hjelp, og eventuelle forslag til andre TV-er. Endret 13. november 2016 av kollolll Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/55UH605V/lg-55-4k-uhd-smart-tv-55uh605v 1 Lenke til kommentar
kollolll Skrevet 13. november 2016 Forfatter Del Skrevet 13. november 2016 Hei. Takk for svar!Denne er altså bedre enn den jeg linket? Hva er forskjellen kontra Sony-en? Har lest blandet kritikk av LG-er på nettet de siste dagene, men tross alt ikke denne modellen spesifikt. Lenke til kommentar
kollolll Skrevet 14. november 2016 Forfatter Del Skrevet 14. november 2016 Noen andre innspill? Mener ikke mase på folk eller være utakknemlig for hjelp mottatt, men hvis det skulle vise seg at TV-en jeg linket er habil nok hadde det vært kjipt om tilbudet løp ut før en avgjørelse ble tatt. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 jeg synes tilbudet er bra iallefall. får ikke bedre til 5500kr, men det er også begrenset hva man får til denne prisen. som hytte-tv mener nå jeg at den er mer en bra nok. en test her: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x700d Lenke til kommentar
kollolll Skrevet 14. november 2016 Forfatter Del Skrevet 14. november 2016 Da tror jeg det blir den, altså. Jeg forventet verre score enn den testen hadde, så det er helt OK. Den skal maks brukes rundt 40 dager i året, av to på 50+ som begge bruker briller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå