Gå til innhold

Er det feil å være hvit i dagens samfunn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du er helt på bærtur altså

 

Hvorfor er han det ?

 

Hvite amerikanere under 4 år er allerede en minoritet og om kort tid vil verden se et enormt demografisk og politisk skifte i USA.

 

 

HE he , bare så patetisk, ingen er mer opptatt av rase, hvem som er hvit osv ,en venstresiden,

 

de som liksom skal være antirasister..

 

Ser ikke skogen for bare trær, eller ???

Lenke til kommentar

HE he , bare så patetisk, ingen er mer opptatt av rase, hvem som er hvit osv ,en venstresiden,

 

de som liksom skal være antirasister..

 

Ser ikke skogen for bare trær, eller ???

Hva folk er intersert i spiller ingen rolle. Hvordan folk behandler andre folk er det som teller mest

 

 

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Har jeg gått lgipp av noe? Har alltid som hvit i dress (i arbeidstid) hatt det glimrende og blitt favorisert.  Trudde det var problemet jeg...

 

Nja, tror du har gått glipp av masse...

 

Søker du f.eks jobb i det offentlige Norge, så vil du som hvit mann ikke bli kvotert inn, og  dermed ikke få  jobben...

 

Er det rasisme, eller ??

Lenke til kommentar

 

Har jeg gått lgipp av noe? Har alltid som hvit i dress (i arbeidstid) hatt det glimrende og blitt favorisert.  Trudde det var problemet jeg...

 

Nja, tror du har gått glipp av masse...

 

Søker du f.eks jobb i det offentlige Norge, så vil du som hvit mann ikke bli kvotert inn, og  dermed ikke få  jobben...

 

Er det rasisme, eller ??

 

Smart å si. Jeg fullførte ikke 1. år vgs og ble salgssjef i Nordens største mediebyrå når jeg var 25 grunnet ferdigheter. Det går i Norge til tross for de 8? feministene som ønsker kjønnskvotering selv om det går ut over resultater. Resten av rødstrømpene finnes kun i FRPs hjernevaskmøter der det også er sosialister som stemmer annet en partier som skal kunne økonomi men enten ikke forstår verdiskapning eller later som for å få velgere.

 

 

Hvilke fremtredende "rødstrømper" er i media om dagen? Spennende på se om FRPs kvinner kvoterer ut seg selv snart...

 

Men jeg vil ha best man til best jobbb uansett kjønn som ca 99,98 av dere andre

Lenke til kommentar

 

Har jeg gått lgipp av noe? Har alltid som hvit i dress (i arbeidstid) hatt det glimrende og blitt favorisert. Trudde det var problemet jeg...

Nja, tror du har gått glipp av masse...

 

Søker du f.eks jobb i det offentlige Norge, så vil du som hvit mann ikke bli kvotert inn, og dermed ikke få jobben...

 

Er det rasisme, eller ??

Hvorfor er det mer menn enn kvinner som er statsansatte i Norge?

https://www.difi.no/rapporter-og-statistikk/nokkeltall-og-statistikk/ansatte-i-staten#4820

Lenke til kommentar


Innlegg med overdreven quoting, aka pyramidebonanza, er redigert for å forkorte lengden på posten. Quoting er bra for å vise hvem dere siterer men pass på at det ikke blir overdreven bruk av denne funksjonen. Det er ikke nødvendig at folk får slitasjeskader på scrollefingeren for å komme frem til det dere har skrevet.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er han det ?

Hvite amerikanere under 4 år er allerede en minoritet og om kort tid vil verden se et enormt demografisk og politisk skifte i USA.

Det blir lite politisk skifte, annet enn ingen rase holder alle makten. Det gleder jeg meg til den dagen.

 

Fortell  hvorfor det er en god ting, spesielt siden den rasen som øker mest i USA ofte sliter med korrupsjon og annen elendighet i "hjemlandet" sitt på en skala hvite europeiske samfunn ikke er i nærheten av:

 

Corruption Perceptions Index

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Det er faktisk sånn, at om en tid( husker ikke hvor lenge, men ikke veldig lenge) vil de hvite være i mindretall hvis utviklingen får fortsette likt i Usa.

Klart hvite blir urolige, det er nok sant. Det er mye kynisme, mafia og sånt som egentlig styrer i Usa. Manga av dem ville sikkert sett en annen republakaner enn Trump, men de støtter han nå såklart. 

 

At dette ble et valg mot svarte og fattige, er det vel neppe tvil om. Den rådende hvite herskerklassen i Usa sa at nok er nok. Vi hørte alle hvite storkarene ute i landet, som ville ha Trump, murer og sånt. De er blitt redde utviklingen.

For noe vrøvl. Er det derfor president Obama ble valgt inn, ikke en, men to ganger!? På grunn av raseopprør fra hvite?

 

Ett tips, slutt å heng med blitzere. De har åpenbart dårlig innflytelse på deg.

Endret av Allostasis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der var nok mye press andre veien før, etter 8 år med Bush. Men ja, det er nok langt på vei et slags opprør fra hvite

det har vi da hørt en del som dokumentert også. Det er ikke noe jeg har funnet på. Det er sånn.

Forresten har det lite med hva jeg personlig mener. Igjen: sier bare at det går an å forstå det.
De som har følgt med, vet at jeg er nærmere Frp enn blitzere i synspunkter. Men slike forankringer blir uansett for smått.

Lenke til kommentar

Der var nok mye press andre veien før, etter 8 år med Bush. Men ja, det er nok langt på vei et slags opprør fra hvite

det har vi da hørt en del som dokumentert også. Det er ikke noe jeg har funnet på. Det er sånn.

 

Forresten har det lite med hva jeg personlig mener. Igjen: sier bare at det går an å forstå det.

De som har følgt med, vet at jeg er nærmere Frp enn blitzere i synspunkter. Men slike forankringer blir uansett for smått.

Du har sett noen rasistiske episoder fra MSM i USA nå etter valget og hopper til konklusjonen at det er raseopprør? Media har storkost seg ganske lenge nå med narrativet om at Trump er rasist og folk som stemmer på han må derfor være rasister. Og selv med dette mediakjøret fikk Trump 29% av latino amerikanske stemmer.

Jeg velger faktisk å tro at folk flest som har stemt Trump ikke er rasister. Trumps oppslutning er sammensatt og "raseopprør" kommer nok langt, langt ned på den listen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke nevnt "rasisme" med et ord, og heller ikke ment at det er det. Det er et 'slags opprør' sier jeg.

Ikke organisert eller særlig bevisst sånn sett, det bare skjer fordi de (stort sett) hvite sin kultur, hirarki eller hva man vil kalle det føler

at de er i ferd med å komme på defensiven, og vet de vil komme i mndretall om noen år.

Det er sikkert flere årsaker, men den hovesakelige bevegrunnen for Trumps triumf ligger mer eller mindre i det lendet der. Ja.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Er morsomt at du ikke har insett at det er ett luftslott. De prøvde å skape splid mellom folket, noe de lykkes i tydeligvis, enkleste måten å gjøre det på er å bruke rase. Det er blitt bevist over og over igjen at mange av disse ''rasistiske sakene'' de siste par årene har vært FAKE. The end justifies the means, eller noe sånt bullshit.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...