Dino_ Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Ja jeg vet det er OT, men vet ingen andre plasser å spørre...: Driver å tråkler sammen et GUI som sammen med FreeDOS(32?) er meninga at det skal bli et komplett fungerende lite "OS", laget for gøy, men laget med tanke på å være en utviklierplattform (derfor ble DOS valgt som base/kernel, for å kunne kjøre mange kompilatorer) som andre kunne leke seg videre med, når vi hadde lekt og lært fra oss (vi er meg og et par andre hobby-utviklere, noen med røtter i noe som enkelte kjenner som The SEALproject) Målet er å få et velfungerende Vindus-system, med et enkelt og greit design som brukeren lett kan lære og bruke, og videre-utvikle - forutsatt kjennskap til programmering seffers. Sånn, når dere nå er ferdige med å le, så kommer oppgaven til de av dere som ønsker designe en logo som kansje blir like kjent som Larry`s pingvin (jah.. sikkert!) Vi har fablet litt med dette med fattigmanns-windows, og det som er billigere enn et vindu må vel være bare ei luke?, ei sånn gammal ei av tre, med kansje et tittehull i? ala dette: Link til bilde Og siden ting eller kommer til å ligne på M$ forøvrig, hadde det kansje vært moro å harselert litt med M$ sine design på logoer, oppstartsbilder og bannere, og selfølgelig, en header til bootbar cd-rom, oppstarts-header (særkrav: 640 pixler bred og kun 16-fargers gif) det forslag som vi velger til slutt vil bli brukt i programvaren og selfølgelig på prosjektets hjemmeside, når den en gang kommer opp over jul... så altså: Luke er Hatch på engelsk, Hatch-XP blir da navnet, sleng gjerne på en "Based on DOS technology" i fin MS-stil og navnet er FunSoft (siden vi gjør det mest for moroa) og bortset fra disse få retningslinjer stiller dere vanvittig fritt . Kjære moderator, please do not lock thread, for husk, dels skal tingene brukes på en web-side, det er snakk om design, og sist men ikke misnt, når versjon 1 slippes, slippes også kildekoden (C C++ og Pascal vil bli brukt), som kommer til å være kommentert på Norsk, og således være i sourcecodes ånd /me krysser fingrer. Endret 29. november 2003 av Dino_ Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Heh, høres veldig interresant ut! Jeg kommer nok med noe forslag senere! Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Gleder meg Mikka. Kansje vi etterhvert hadde fått noen til å designe ei cool hjemmeside til prosjektet også? som selfølgelig også gjerne må ligne på M$ sine sider, uten at man kopierer, og havner i copyright-knipa selfølgelig, men litt må dem tåle Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Spennede det her. Har et forslag, men det er på ingen måte 16-fargers. Vanskelig å få til gode 16-fargers-logoer ... Endret 29. november 2003 av Dunestar Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Ca 20 minutters arbeid: Ble ikke helt fornød, men det var det beste jeg fikk til foreløpig. Kanskje jeg får noen bedre idéer og kan fixe en bedre senere... Endret 29. november 2003 av Mikka Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Luka ble kanskje litt for vindusaktig..? ellers fet Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Takk Mikka, liker det.. men som Enden sier, luka ble litt for vindusaktig... sysn jeg. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Høres ut som et kult prosjekt. Skal se hva jeg får til Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Liten teaser: borte... trengte plassen til annet Credtis 2 Mikka. Obs, screenshot er tatt ved hjelp av en modifisert utgave av SEAL, men sånn omternt i den gata havner vi. Endret 20. desember 2003 av Dino_ Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 nice dude. Kudos for opplegget Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Ok, to nye forslag: Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Nederste er jummy Mikka. Her er en ny screendump: detta va gØøY! Link borte her oxo.. Endret 20. desember 2003 av Dino_ Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Dette ble jo dritbra! Good job Mikka! Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 (endret) KLarer du å mekke en liten sånn her da Kong-Mikka MS Win-logo ? bilde is gone.. Unnskyld maset altså, men det er siden du er så flink Endret 20. desember 2003 av Dino_ Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 veldig stilig Mikka. imponert! enkelt, men samtidig noe som er lett å kjenne igjen. stilfullt Lenke til kommentar
abrj Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Dere vet at det er et norsk firma som heter FunSoft... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 KLarer du å mekke en liten sånn her da Kong-Mikka :-->MS Win-logo ? Unnskyld maset altså, men det er siden du er så flink Hehe, tusen takk! <-- noe sånt? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg synes FunSoft og Based on DOS technology ble litt uklart, men ellers dritdigg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå