h-a Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Menai Suspension Bridge Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Hei, Helge. Brobygging representerer noe av det ypperste innen ingeniørkunst, etter min oppfatning, og i England har man i århundrer hatt eminente brokonstruktører / -byggere. Her i landet har vi ikke den samme spisskompetanse, - noe som eksempelvis har medført at en av broene på den såkalte "Hvalerveien", som forbinder Hvalerøyene med fastllandet, ble konstruert og bygget på en måte som medførte at saltvann førte til rust i stålarmering. Dette igjen førte til betongsprengning, som reduserte broens bæreevne betraktelig, - etter kun 30 år ! Bildet ditt / bildene dine har meget god komposisjon, og viser på en utmerket måte broens dimensjoner og plassering i terrenget, - det er virkelig en staselig bro ! M v h Albert. Lenke til kommentar
h-a Skrevet 12. november 2016 Forfatter Del Skrevet 12. november 2016 Hei, Helge. Brobygging representerer noe av det ypperste innen ingeniørkunst, etter min oppfatning, og i England har man i århundrer hatt eminente brokonstruktører / -byggere. Her i landet har vi ikke den samme spisskompetanse, - noe som eksempelvis har medført at en av broene på den såkalte "Hvalerveien", som forbinder Hvalerøyene med fastllandet, ble konstruert og bygget på en måte som medførte at saltvann førte til rust i stålarmering. Dette igjen førte til betongsprengning, som reduserte broens bæreevne betraktelig, - etter kun 30 år ! Bildet ditt / bildene dine har meget god komposisjon, og viser på en utmerket måte broens dimensjoner og plassering i terrenget, - det er virkelig en staselig bro ! M v h Albert. Hei, her kom en tredje også nettopp som viser litt hvordan brua er konstruert. Såpass tungt at det neppe ville fungert på lange bruspenn. Men de loddrette sakene virker å være wire og ikke stag. Vet forresten ikke. Der er smalt for store kjøretøyer å passere ser en også. Vil anta at lastebiler bruker en annen bro et stykke unna. Dette er jo på veien til Holyhead, som har båtforbindelse over til Irland, så jeg tror ikke det ville fungert med tungtransport der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg