flageborg Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 (endret) Oppgradering av router - 30 dager test. En kjapp tur på Elkjøp og ny router - D-Link DIR-869 AC1750 EXO WiFi router - klar for installasjon i helgen. Endret 13. november 2016 av flageborg Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 12. november 2016 Forfatter Del Skrevet 12. november 2016 (endret) Noen som har erfaring med EXO-serien fra Dlink og direkte bildebehandling fra NAS via WiFi? Kjører 100mbit Internett fiberlinje så fokuset er kun LAN-hastighet... Endret 13. november 2016 av flageborg Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 13. november 2016 Forfatter Del Skrevet 13. november 2016 (endret) Connected Clients: 21 Camera: 2 x Pan & Tilt Wi-Fi Camera DCS-5020L Fordeler: + ikke USB port + ekstrem Wi-Fi dekning + Smart Beam + Smart Alerts Ulemper: ÷ ? Endret 13. november 2016 av flageborg Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Router for bildebehandling? Hva hvis du skal spille? Skal du bruke en annen router da? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 13. november 2016 Forfatter Del Skrevet 13. november 2016 Router for bildebehandling? Hva hvis du skal spille? Skal du bruke en annen router da? No Gaming in this Network... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Poenget mitt er at det vesentlige med et routervalg er at den ikke utgjør noen flaskehals i nettverket på noen måte. Så lenge den ikke er det er det knekkende likegyldig hva slags arbeid som skal utføres. For meg virker det der som et overpriset, glorifisert annenrangs forbrukerprodukt jeg ikke ville hatt om jeg så hadde fått det kastet etter meg. DLink er ikke kjent for kvalitetsprodukter, akkurat... Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 13. november 2016 Forfatter Del Skrevet 13. november 2016 For meg virker det der som et overpriset, glorifisert annenrangs forbrukerprodukt jeg ikke ville hatt om jeg så hadde fått det kastet etter meg. DLink er ikke kjent for kvalitetsprodukter, akkurat... Ok, ser at du ikke baserer deg på erfaring... Hvilket produkt, ref. #3, kan du foreslå basert på erfaring? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Jeg har hatt flere d-link-produkter, og ingen av dem har fungert. Du blir sikkert fornøyd med denne: https://www.komplett.no/product/757756/datautstyr/nettverksprodukter/routere/asus-rt-ac66u-11ac-ac1750-router 1 Lenke til kommentar
se# Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) Jeg har hatt flere D-Link-produkter. Alle har fungert helt OK. Jeg har ingen kjennskap til routeren Flageborg har kjøpt, men sjekket tre tester/omtaler. Alle var rimelig positive, men mangel på USB-porter og litt høy pris i forhold til funksjonalitet ble trukket frem som negativt. Dette var imidlertid amerikanske tester så om prisen er høy avhenger jo av hva prisforksjellene i Norge i dag. Ser SmallNetBuilder anbefaler f.eks routeren Emancipate foreslår som godt alternativ. Ser imidlertid ikke at Flageborg ikke skulle kunne være fornøyd med den han har kjøpt til sitt bruk så lenge prisen var OK. Personlig foretrekker jeg fortsatt å jobbe fra interne disker i PC'en for bildebehandling selv fremfor kablet gigabit nett, men mulig jeg har for dårlig NAS-boks. Har ikke prøvd hvordan de siste trådløse standardene fungerer for aksess av mange og store filer. Endret 13. november 2016 av se# Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 20. november 2016 Forfatter Del Skrevet 20. november 2016 (endret) Black Friday - eller dagen før....tikker det inn enda et tilbud på router.... Noen som kan anbefale denne ? Endret 20. november 2016 av flageborg Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 21. november 2016 Forfatter Del Skrevet 21. november 2016 (endret) Black Thursday kandidat....??? Endret 21. november 2016 av flageborg Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 24. november 2016 Forfatter Del Skrevet 24. november 2016 (endret) Elkjøp anbefaler - og det ble handel i dag Endret 25. november 2016 av flageborg Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 24. november 2016 Forfatter Del Skrevet 24. november 2016 (endret) Black Friday - eller dagen før....tikker det inn enda et tilbud på router.... Noen som kan anbefale denne ? Førsteinntrykket er bra Nyeste firmware er allerede i routeren. Hastigheten på lasting av bilde(Nikon D800E) for redigering via 5GHZ skiller ca 1 sekund ift D-Link DIR-869 AC1750 EXO WiFi router som uansett oppleves utrolig bra. Netgear har 1 ekstra 5GHz som er satt opp kun for Apple TV til kidza og responsen er utrolig mye bedre når signalet skal ned gjennom gulv og vegg til etasjen under... Endret 24. november 2016 av flageborg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Er ikke dette en av de ruterene de advarte om på nettet i forrige uke? Om at det var alvorlige sikkerhetsfeil i firmware? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Er ikke dette en av de ruterene de advarte om på nettet i forrige uke? Om at det var alvorlige sikkerhetsfeil i firmware?Det var usikkerhet rundt R8000, men i følge denne artikkelen, så er den blant dem. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 20. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) Er ikke dette en av de ruterene de advarte om på nettet i forrige uke? Om at det var alvorlige sikkerhetsfeil i firmware? Er ikke dette en av de ruterene de advarte om på nettet i forrige uke? Om at det var alvorlige sikkerhetsfeil i firmware?Det var usikkerhet rundt R8000, men i følge denne artikkelen, så er den blant dem. Netgear oppdaterte firmware for "mange" dager siden... Endret 20. desember 2016 av flageborg Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Ble bildene ... raskere? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 20. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2016 Ble bildene ... raskere? Helt klart mye raskere etter oppdatering av firmware.....som tettet det megasvære sikkerhetshullet og hindret alle nettrollene å snoke i arkivet mitt hele tiden...tenkte du på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå