Gå til innhold

Router for bildebehandling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget mitt er at det vesentlige med et routervalg er at den ikke utgjør noen flaskehals i nettverket på noen måte. Så lenge den ikke er det er det knekkende likegyldig hva slags arbeid som skal utføres. For meg virker det der som et overpriset, glorifisert annenrangs forbrukerprodukt jeg ikke ville hatt om jeg så hadde fått det kastet etter meg. DLink er ikke kjent for kvalitetsprodukter, akkurat...

Lenke til kommentar

For meg virker det der som et overpriset, glorifisert annenrangs forbrukerprodukt jeg ikke ville hatt om jeg så hadde fått det kastet etter meg. DLink er ikke kjent for kvalitetsprodukter, akkurat...

Ok, ser at du ikke baserer deg på erfaring...

Hvilket produkt, ref. #3, kan du foreslå basert på erfaring?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt flere D-Link-produkter. Alle har fungert helt OK.

Jeg har ingen kjennskap til routeren Flageborg har kjøpt, men sjekket tre tester/omtaler. Alle var rimelig positive, men mangel på USB-porter og litt høy pris i forhold til funksjonalitet ble trukket frem som negativt. Dette var imidlertid amerikanske tester så om prisen er høy avhenger jo av hva prisforksjellene i Norge i dag.

Ser SmallNetBuilder anbefaler f.eks routeren Emancipate foreslår som godt alternativ.

Ser imidlertid ikke at Flageborg ikke skulle kunne være fornøyd med den han har kjøpt til sitt bruk så lenge prisen var OK.

Personlig foretrekker jeg fortsatt å jobbe fra interne disker i PC'en for bildebehandling selv fremfor kablet gigabit nett, men mulig jeg har for dårlig NAS-boks. Har ikke prøvd hvordan de siste trådløse standardene fungerer for aksess av mange og store filer. 

Endret av se#
Lenke til kommentar

Black Friday - eller dagen før....tikker det inn enda et tilbud på router....

Noen som kan anbefale denne ?

post-226353-0-87477000-1479676432.jpg

Førsteinntrykket er bra :)

Nyeste firmware er allerede i routeren.

Hastigheten på lasting av bilde(Nikon D800E) for redigering via 5GHZ skiller ca 1 sekund ift D-Link DIR-869 AC1750 EXO WiFi router som uansett oppleves utrolig bra.

Netgear har 1 ekstra 5GHz som er satt opp kun for Apple TV til kidza og responsen er utrolig mye bedre når signalet skal ned gjennom gulv og vegg til etasjen under...

Endret av flageborg
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er ikke dette en av de ruterene de advarte om på nettet i forrige uke? Om at det var alvorlige sikkerhetsfeil i firmware?

Er ikke dette en av de ruterene de advarte om på nettet i forrige uke? Om at det var alvorlige sikkerhetsfeil i firmware?

Det var usikkerhet rundt R8000, men i følge denne artikkelen, så er den blant dem.

Netgear oppdaterte firmware for "mange" dager siden...

post-226353-0-25116700-1482225538.jpg

post-226353-0-25116700-1482225538_thumb.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...