numlock Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg har aldri lært meg hvor RETURN-tasten er. Hvor er den? Og hva bruker man "Prt Scr Sys Rq" til? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Prt Scr Sys Rq (Print Screen) - tasten brukes iallfall (I WINDOWS) til å ta et screenshot av skjermen din slik som den er nå og plassere det på utklippstavla. så, for å ta såkalte screenshots (bilder av skjermen din slik som den er), kan du trykke på print screen-tasten, så starte mspaint (Paintbrush) eller et annet grafisk redigeringsprogram og lime inn bildet. Sys rq har jeg ikke anelse om hva er. Return er linjeskift-knappen (ikke enter). aner ikke hvorfor den ikke er merka.. er vel noe av det samme som space (den lange tasten som lager mellomrom) Lenke til kommentar
numlock Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Takk for svar. Har egentlig flere teite spørsmål, men skal fordele dem utover vinteren slik at ikke innlæringen blir for brå. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Sys rq er i bruk i taste-kombinasjoner i Linux. Sys Rq står for System Request. Den brukes i kombinasjon med venstre ALT og en bokstav. Dette gir deg kontroll over systemet f.eks om det skulle henge seg opp. Left ALT+SysRq+r - raw mode Left ALT+SysRq+s - sync Left ALT+SysRq+e - terminering av alle prossesser unntatt init Left ALT+SysRq+i - signal til alle prosesser Left ALT+SysRq+u - remounter alle filsystemer read-only (fjerner dirty-flag) Left ALT+SysRq+b - reboot Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 sånn i forbifarten; det fins ikke dumme spørsmål. Nysjerrighet er en god egenskap.. Husk det! Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Ingen blir verdens beste i alt på en gang vi har alle vært der Lenke til kommentar
pertm Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 ,29/11/2003 : 01:47]Return er linjeskift-knappen (ikke enter).aner ikke hvorfor den ikke er merka.. er vel noe av det samme som space (den lange tasten som lager mellomrom) Return knappen er merket med en pil som går ned og så til venstre. Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 hmm, bare leste at return liksom skulle være space... det er feil (er jeg ganske sikker på. Tror ikke jeg driter meg ut). Return = enter Space = linje-skift (den lange) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 hmm, bare leste at return liksom skulle være space... det er feil (er jeg ganske sikker på. Tror ikke jeg driter meg ut). Return = enter Space = linje-skift (den lange) Reurn er linjeskift. Space lager et mellomrom. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Er dette seriøst? Man vet ikke hva return/space er, men man finner frem til ett forum og lager en ny thread? Sitter med en snikende følelse av å bli ført bak lyset her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå