Odd R. Valmot Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Rottene knuses og grilles.Gift er ut - nå er det high-tech-metoder som skal ta livet av rottene Lenke til kommentar
Peccable Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Sikkert bedre enn gift. Men fremdeles bare behandling av et symptom. Rottene lever der fordi det er et næringsgrunnlag for dem. Hvis vi fjerner rottene vil dette bli overtatt av andre dyr eller organismer. Er vi så opptatt å få has på rottene at vi ikke tenker igjennom hva som skjer hvis vi lykkes? 2 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 (endret) Sikkert bedre enn gift. Men fremdeles bare behandling av et symptom. Rottene lever der fordi det er et næringsgrunnlag for dem. Hvis vi fjerner rottene vil dette bli overtatt av andre dyr eller organismer. Er vi så opptatt å få has på rottene at vi ikke tenker igjennom hva som skjer hvis vi lykkes? Så hvem er dei, i vårt IT og VG samfunn ?Har poletistasjonen i Bergen fått pålegg fra Interpool. Endret 12. november 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Sikkert bedre enn gift. Men fremdeles bare behandling av et symptom. Rottene lever der fordi det er et næringsgrunnlag for dem. Hvis vi fjerner rottene vil dette bli overtatt av andre dyr eller organismer. Er vi så opptatt å få has på rottene at vi ikke tenker igjennom hva som skjer hvis vi lykkes? Hva slags tiltak foreslår du da, for å forebygge rotter i kloakken? Lenke til kommentar
Peccable Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Sikkert bedre enn gift. Men fremdeles bare behandling av et symptom. Rottene lever der fordi det er et næringsgrunnlag for dem. Hvis vi fjerner rottene vil dette bli overtatt av andre dyr eller organismer. Er vi så opptatt å få has på rottene at vi ikke tenker igjennom hva som skjer hvis vi lykkes? Hva slags tiltak foreslår du da, for å forebygge rotter i kloakken? Jeg sitter ikke på noe fasitsvar. Men det virker naturlig å hindre tilgangen på det rottene lever av. Egentlig er mitt innspill ikke rettet mot "hvordan" men mot "hvorfor". Vi vet en del om hvilke skader rotter medfører. Men det er mulig at de også er til nytte på noe vis -- dette bør vi undersøke før vi går i gang med systematisk automatisert avliving.. 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) Du kan trøste deg med at det finnes nok brunrotter til at man ikke trenger å være bekymret for hva som vil skje i deres "fravær". Det er fullt mulig at næringsgrunnlaget til rotter vil overtas av andre dyr hvis rotter blir utryddet i et gitt område, men en mer ødeleggende dyreart blir det neppe. EDIT: JEG har ikke tenkt på "hva som skjer" (negative konsekvenser?) hvis vi lykkes med å utrydde rotter, men jeg føler meg temmelig sikker på at NOEN har gjort det. Endret 13. november 2016 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Jeg sitter ikke på noe fasitsvar. Men det virker naturlig å hindre tilgangen på det rottene lever av. Egentlig er mitt innspill ikke rettet mot "hvordan" men mot "hvorfor". Vi vet en del om hvilke skader rotter medfører. Men det er mulig at de også er til nytte på noe vis -- dette bør vi undersøke før vi går i gang med systematisk automatisert avliving.. Rottene i kloakken lever vel stort sett av det vi hiver nedi, dvs. matrester. Å hindre folk å hive matrester i do er omtrent like vanskelig som å hindre folk å putte plast i avfallsdunkene for papir - dvs. komplett umulig. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Rottene i kloakken lever vel stort sett av det vi hiver nedi, dvs. matrester. Å hindre folk å hive matrester i do er omtrent like vanskelig som å hindre folk å putte plast i avfallsdunkene for papir - dvs. komplett umulig. Intelligensnivået til folket må opp på et betydelig høyere plan før folk lærer seg forskjell på plast og papir. Jeg har ingen tro på at vi noengang kommer dit. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Er vi så opptatt å få has på rottene at vi ikke tenker igjennom hva som skjer hvis vi lykkes? Hva slags tiltak foreslår du da, for å forebygge rotter i kloakken? Jeg syns det er helt greit at rottene oppholder seg i kloakken jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå