Studenten! Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Hei, Jeg tegnet abbonnement hos NextGentlel vedr. internett, telefon og TV i august. Men de klarer til stadighet ikke å levere tjenestene (ofte brudd i både internett og TV, og slik det fremgår av deres FB-sider er det svært mange som har tilsvarende problemer), og sender meg hele tiden nye rutere og dekodere med lovnader om at alt nå vil ordne seg. Men det gjør det altså ikke. Dette tar bort mye tid i hverdagen og har blitt en psykisk påkjenning å måtte kontakte deres håpløse og lite hjelpsomme kundeservice hele tiden. Og de har selvfølgelig bindingstid. Jeg lurer på om om FOrbrukerombudet er villig til å hjelpe i slike tilfeller for å få avsluttet abonnementet, eller må jeg engasjere privat advokat? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Hverken Forbrukerombudet eller Forbrukerrådet hjelper deg med å avslutte, men Brukerklagenemnda kan avgjøre en klage/tvist etter at den er oppstått. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Hvis de ikke leverer vare som lovet, skal du jo kunne heve avtalen uten å måtte betale noen bruddgebyr. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 I ytterste konsekvens kan du vel la være å betale regningene om Nextgentel slår seg vrang og så melde inkassosak som omtvistet med referanse til hendelsesforløp hvis de velger å åpne sak, men ikke bruk produktet du ikke betaler for. Ta i såfall i bruk backup på mobil eller del nett med noen. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Rent generelt sett er det et vilkår for å heve avtalen at motparten har begått et vesentlig kontraktsbrudd. For ekomtjenester vil dette for eksempel være når tilgjengeligheten er så dårlig at formålet med avtalen ikke blir oppfylt - du har så lite tilgang til internett at du ikke får noen av dine behov tilfredsstilt, og det er etter en objektiv vurdering ikke rimelig at du fortsetter avtaleforholdet. Statistisk sett når 18 % av klager på bruddgebyr frem i Brukerklagenemnda. Ingen av klagene på bruddgebyr har ført frem når de er begrunnet i mangelfull tjeneste. De sakene hvor klagene har ført frem har vært rimelig spesielle omstendigheter, som at leverandør har kansellert abonnementet og så fakturert bruddgebyr. Brukerklagenemnda vektlegger dialogen som har vært mellom dere (hva er blitt sagt), feilens art (bare lavere hastighet enn forespeilet er ikke nok), avhjelpsforsøk (har NGT forsøkt å fikse, har du gitt dem sjanse til å fikse - å reklamere dag 1 og si opp dag 2 er ikke lov), og hva leverandør eventuelt har tilbudt av prisavslag eller annen kompensasjon. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå