Larzen_91 Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Da er det bare å kjøpe forgrener med overspenningsvern. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Om man har nok kontakter, bør man fortsatt bruker forgrener med overspenningsvern? På den ene siden skal man jo helst aldri bruke forgrener, men på den andre siden beskytter man bedre med forgrener med overspenningsvern, hva er riktig å bruke egentlig? 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Alt med måte. Har man et rottereir bak TV'en så blir det jo en ting. Men en enkelt forgrener til TV-bordet er helt innafor synes jeg. Er mange andre verre ting man kan gjøre. Og at man heller ikke har skjøteledning i skjøteledning, eller forgrener i forgrener etter hverandre. Da får man mange svake punkt i serie, med potensiell dårlig kontakt i hvert ledd. En forgrener med overspenningsvern til TV, som drar med seg alle komponenter og ikke er det billigste av det billige som Kina har å by på synes jeg er en like god løsning som noe annet. 2 Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Eg må bare spørre (så slipper eg å lage min egen tråd rundt det): ved bruk av et overspenningsvern enhet som på bilde, kan man feks ta en vanlig forgrener i den og få samme effekt som om man kjøper en forgrener med overspennvern Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 I utgangspunktet vil det ha samme effekt, ja. Så lenge det er et jordet uttak du setter den inn i. Ulempen med en slik løsning er at du får enda et "støpsel i stikk"-ledd, noe som er en uoptimal kobling og uheldig ved større laster over tid. Men til en vanlig TV benk ser jeg ikke noe grunn til at det skal være noen fare for varmgang eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå