Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Forgrener eller overspenningsvern? Ok å bruke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man har nok kontakter, bør man fortsatt bruker forgrener med overspenningsvern?

På den ene siden skal man jo helst aldri bruke forgrener, men på den andre siden beskytter man bedre med forgrener med overspenningsvern, hva er riktig å bruke egentlig?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alt med måte. Har man et rottereir bak TV'en så blir det jo en ting. Men en enkelt forgrener til TV-bordet er helt innafor synes jeg. Er mange andre verre ting man kan gjøre. Og at man heller ikke har skjøteledning i skjøteledning, eller forgrener i forgrener etter hverandre. Da får man mange svake punkt i serie, med potensiell dårlig kontakt i hvert ledd.

En forgrener med overspenningsvern til TV, som drar med seg alle komponenter og ikke er det billigste av det billige som Kina har å by på synes jeg er en like god løsning som noe annet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

I utgangspunktet vil det ha samme effekt, ja. Så lenge det er et jordet uttak du setter den inn i. Ulempen med en slik løsning er at du får enda et "støpsel i stikk"-ledd, noe som er en uoptimal kobling og uheldig ved større laster over tid. Men til en vanlig TV benk ser jeg ikke noe grunn til at det skal være noen fare for varmgang eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...