Gå til innhold

Hvilken Pulverkaffe inneholder mest Koffein?

Anbefalte innlegg

Nylig så gikk jeg tom for koffeinpiller, som jeg ellers benytter meg av når jeg skal få i meg koffein.

Flere koffeinpiller er lagt inn til bestilling, men vil ikke ankomme meg før tidligst på Mandag.

Jeg har allerede forsøkt Nescafe Gull, men helt ærlig så må jeg si at jeg ikke føler at denne gir noen spesielt god effekt. Iallefall ikke god nok.

Hvilken Pulverkaffe inneholder mest koffein etter deres mening når man sammenligner med Nescafe Gull, og som samtidig ikke smaker altfor ille?

Hvordan er det med Nescafe Espresso og Nescafe Nespresso sammenlignet med Nescafe Gull?

Hvilken pulverkaffe inneholder mest koffein etter deres mening og/eller erfaring?

Endret av KnutValentino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Black Death har høyest koffein , dog må bestilles på nett. ellers så har Ginseng tabeletter et ganske høyt koffein innhold og er veldig oppkvikkende , jeg bruker disse i perioder jeg er trøtt på morran . GERIMAX EXTREME ENERGY har de somregel i alle matbutikker og de har 40mg med naturlig koffein. 

Lenke til kommentar

Vel, heldigvis så kom endelig koffeinpillene i posten i dag - Star Nutrition Caffeine fra Gymgrossisten!  :dribble:

Det har dog blitt en del toalettbesøk som resultat av all den pulverkaffen jeg har puttet i meg den siste uken.

Nescafe Gull helt i starten, og Nescafe Espresso de siste ca. 3 dagene er hva valget falt på.

Som tips til andre som måtte komme i samme situasjon som den jeg havnet i, og som ikke har mulighet til å lage vanlig traktekaffe så kan jeg anbefale 2-3 overfylte t-skjeer med Nescafe Espresso, blandet med 1-2 dl vann.  :wee:

Endret av KnutValentino
Lenke til kommentar

Må du ha det for å fungere om dagen eller er det ifm. trening? Kva skjer om du går ein dag eller to utan?

Koffeininntaket skyldes hovedsakelig for å fungere i hverdagen.

Som en bivirkning av Venlafaxin (Efexor) så vil jeg uten koffein bli konstant trøtt, nærmest 24/7. Og går jeg 1-2 dager uten koffein så vil dette, som nok de aller fleste er klar over, føre til abstinens. For meg vil det bety milde depresjoner, uro og problemer med å få sove på kvelden.

Endret av KnutValentino
Lenke til kommentar

jeg ville dog vurdert og redusere koffein intake ditt om du har problemer med hverdagen når du har noen få dager uten .

Dette er noe jeg allerede har gjort.

Jeg kan ta et eksempel: 

For ca. 6+ måneder siden så hadde jeg et daglig koffeininntak på rundt 800-1200 mg. Nå er det daglige koffeininntaket på rundt 200-400 mg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...