Gå til innhold

Stillits, - forplassens stiligste ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Albert. Er helt enig med deg i att Stillitsen er en meget vakker fugl. Det er nesten noe eksotisk og utypisk nordiskt over den. Hadde en stor flokk på jevnlig besøk i hagen for 6-7 år siden, men etter det har jeg ikke sett snurten av de. Igjen ett supert bilde fra deg.

Mvh. Rolf

Hei, Rolf.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding !

Jeg er helt enig med deg, - det er noe eksotisk og utypisk nordisk over stillitsen, og den ble påvist for første gang i Norge på 1980-tallet (i Asker), og i løpet av årene er den blitt observert i det meste av landet.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Utrolig godt portrett av stillitsen. Vakkert med de rimfrosne grønne bladene og ellers herlig lys i bildet.

Mvh Ragnar

Hei, Ragnar.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Det har stort sett vært en tung himmel på Kråkerøy i dag, men det lettet litt nesten samtidig som stillitsene slo seg ned på fórplassen.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Sig mig sidder du inde bag ruden med dit kamera og venter på at du skal tage fugle billeder eller har du åbnet vinduet op ? denne fugl har jeg aldrig set ..godt nok flot må man sige ...:-)

Hei, Sussss.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding !

Vi har et karnapp som vender mot fórplassen, og det går an å ta bilder derfra, men reflekser i glasset kan lett bli et problem, så det er ikke en optimal løsning.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Den arten har jeg fortsatt ikke hatt gleden av å se i levende live - kun på bilder.

Heller ikke denne gang lett å finne mat for den stygge negativfingeren her.

T.o.m. signaturen funker i og med at den tar igjen den mørke fargen i fuglens fjærdrakt.

Ellers ville jeg nok både forminsket og dempet den.

Roar

Hei, Roar.

Tusen takk for hyggelig og lærerik tilbakemelding !

Jeg skal fra nå av tilstrebe å få signaturen til å harmonere med bildet, men noen "lagerfugler" vil muligens bli presentert med et "brautende" navnetrekk.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...