Albert Andersson Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Stillits, - forplassens stiligste ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Hei Albert. Er helt enig med deg i att Stillitsen er en meget vakker fugl. Det er nesten noe eksotisk og utypisk nordiskt over den. Hadde en stor flokk på jevnlig besøk i hagen for 6-7 år siden, men etter det har jeg ikke sett snurten av de. Igjen ett supert bilde fra deg. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Hei Albert Flott bilde av ja, forplassenes stiligeste, stillitsen goldfinch God h...elg ? M v h Leif Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 12. november 2016 Forfatter Del Skrevet 12. november 2016 Hei Albert. Er helt enig med deg i att Stillitsen er en meget vakker fugl. Det er nesten noe eksotisk og utypisk nordiskt over den. Hadde en stor flokk på jevnlig besøk i hagen for 6-7 år siden, men etter det har jeg ikke sett snurten av de. Igjen ett supert bilde fra deg. Mvh. Rolf Hei, Rolf. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Jeg er helt enig med deg, - det er noe eksotisk og utypisk nordisk over stillitsen, og den ble påvist for første gang i Norge på 1980-tallet (i Asker), og i løpet av årene er den blitt observert i det meste av landet. M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 12. november 2016 Forfatter Del Skrevet 12. november 2016 Hei Albert Flott bilde av ja, forplassenes stiligeste, stillitsen goldfinch God h...elg ? M v h Leif Hei, Leif, og mange takk for hyggelig kommentar ! Stillitsene er vakre, og vokalt låter de nesten som kanarifugler. M v h Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Hei Albert Flott bilde av ja, forplassenes stiligeste, stillitsen goldfinch God h...elg ? M v h Leif Hei, Leif, og mange takk for hyggelig kommentar ! Stillitsene er vakre, og vokalt låter de nesten som kanarifugler. M v h Albert. Bare hyggelig ! Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Nydelig ... min favoritt Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Utrolig godt portrett av stillitsen. Vakkert med de rimfrosne grønne bladene og ellers herlig lys i bildet. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
sussss Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Sig mig sidder du inde bag ruden med dit kamera og venter på at du skal tage fugle billeder eller har du åbnet vinduet op ? denne fugl har jeg aldrig set ..godt nok flot må man sige ...:-) Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 12. november 2016 Forfatter Del Skrevet 12. november 2016 Nydelig ... min favoritt Hei, Torhild, og takk for hyggelig tilbakemelding ! Ja, - stillitser er nesten oppsiktsvekkende vakre, og det var stas når de kom i dag ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 12. november 2016 Forfatter Del Skrevet 12. november 2016 Utrolig godt portrett av stillitsen. Vakkert med de rimfrosne grønne bladene og ellers herlig lys i bildet. Mvh Ragnar Hei, Ragnar. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Det har stort sett vært en tung himmel på Kråkerøy i dag, men det lettet litt nesten samtidig som stillitsene slo seg ned på fórplassen. M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 12. november 2016 Forfatter Del Skrevet 12. november 2016 Sig mig sidder du inde bag ruden med dit kamera og venter på at du skal tage fugle billeder eller har du åbnet vinduet op ? denne fugl har jeg aldrig set ..godt nok flot må man sige ...:-) Hei, Sussss. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Vi har et karnapp som vender mot fórplassen, og det går an å ta bilder derfra, men reflekser i glasset kan lett bli et problem, så det er ikke en optimal løsning. M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 13. november 2016 Forfatter Del Skrevet 13. november 2016 Fantastisk Hei, Erik, og mange takk for hyggelig tilbakemelding ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Sjelden fugl på mine trakter, men tror jeg så den på matfatet et par ganger sist vinter. Fantastisk flott bilde, Albert! Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 13. november 2016 Forfatter Del Skrevet 13. november 2016 Sjelden fugl på mine trakter, men tror jeg så den på matfatet et par ganger sist vinter. Fantastisk flott bilde, Albert! Mvh Fredrik Hei, Fredrik N. Mange takk for hyggelig kommentar. Jeg tror stillits er observert i alle fylker i Sør-Norge, og så langt nord som i Narvik. M v h Albert. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Den arten har jeg fortsatt ikke hatt gleden av å se i levende live - kun på bilder. Heller ikke denne gang lett å finne mat for den stygge negativfingeren her. T.o.m. signaturen funker i og med at den tar igjen den mørke fargen i fuglens fjærdrakt. Ellers ville jeg nok både forminsket og dempet den. Roar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 13. november 2016 Forfatter Del Skrevet 13. november 2016 Den arten har jeg fortsatt ikke hatt gleden av å se i levende live - kun på bilder. Heller ikke denne gang lett å finne mat for den stygge negativfingeren her. T.o.m. signaturen funker i og med at den tar igjen den mørke fargen i fuglens fjærdrakt. Ellers ville jeg nok både forminsket og dempet den. Roar Hei, Roar. Tusen takk for hyggelig og lærerik tilbakemelding ! Jeg skal fra nå av tilstrebe å få signaturen til å harmonere med bildet, men noen "lagerfugler" vil muligens bli presentert med et "brautende" navnetrekk. M v h Albert. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Bare vakkert, der den sitter på den flotte rimfrostgrena, et av dine beste? Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 15. november 2016 Forfatter Del Skrevet 15. november 2016 Bare vakkert, der den sitter på den flotte rimfrostgrena, et av dine beste? Hei, MotoG. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Jeg tror, - som du er inne på, at dette er et av de bildene jeg har hatt best følelse for, da jeg la det ut. M v h Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg