Gå til innhold

HJELP! Alle disse "fagordene"!! :D

Anbefalte innlegg

WOW! Dette gjør meg forvirret, alle disse ordene.. hva betyr de ?!

Laget en liste, plukket litt her og der, og posta det her!

AGP 2x-4x

FastWrite

VIA 4-in-1

vertical sync

Og hva er dette:

Kjør DXDIAG fra Start->Kjør/Run... velg DISPLAY TAB, og sjekk at AGP Acceleration er Enabled

Til slutt:

Hvor laster jeg ned den beste/nyeste DirectX versjonen ?

En som posta dette oxo, tar det med J

* AGP 4x Enabled?

* Fast Writes Supported?

* Aperture Size 64/128mb?

* Nyeste drivere?

* Oppdatere BIOS?

* Tweake drivere for FPS?

Takk for ALLE Svar, for jeg er FORVIRRET! L

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki, dette hjalp ganske bra.. men hvis du hadde vært så utrolig grei å si hva JEG burde ha disse instillingene så hadde det vært strålende :grin:

Jeg vet sånn ca hvor jeg fixer på disse instillingene, men jeg vet ikke hva som er best..

Se signatur, hvis du trenger :smile:

Fredrik

Lenke til kommentar

en mer korrekt forklaring på AGP 2x og 4x er vel heller det at de angir hastigheten i forhold til orginal spesifikasjoene til AGP Porten.Det vil si at en port som støtter 4x støtter en hastihet på 4 ganger hastiheten i orginal spesifikasjonene til AGP porten.

En AGP port brukes av Grafikkkort og er bare beregnet for dette...Den ble opprettet fordi hastigheten til vanlige PCI spor, som brukes av de flese tilleggskortene til PC-en i dag, ble for treg. AGP porten blir brukt av skjermkortet for å overføre data mellom minnet til grafikkortet til pcens minne.Dette gjøres når man ikke lenger har plass til å lagre data i grafikkortens eget minne. AGP aparture size er hvor mye av minnet som på forhand skal holdes av(og kan derfor ikke brukes av resten av PC-en) til grafikkdata.

4in1= drivere(styrefiler)for alle via baserte hovedkort.De brukes for å oppnå full hastighet og bedre stabilitet på systemer med Via chipset. Ved å bruke disse driverne kan nye chipset støttes av windows uten å måtte vente på en ny windows versjon med innebygget støtte

Lenke til kommentar

Quote:

Fredrik^- skrev (2002-02-27 10:15):

WOW! Dette gjør meg forvirret, alle disse ordene.. hva Til slutt:

Hvor laster jeg ned den beste/nyeste DirectX versjonen ?

Hvis du kjører Windows Xp uansett versjon, så er det ikke nødvendlig å laste ned 8.1, fordi det er inkludert i XP.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-27 10:46, Fredrik^- skrev:

Oki, dette hjalp ganske bra.. men hvis du hadde vært så utrolig grei å si hva JEG burde ha disse instillingene så hadde det vært strålende
:grin:

Jeg vet sånn ca hvor jeg fixer på disse instillingene, men jeg vet ikke hva som er best..

Se signatur, hvis du trenger :smile:

Fredrik

Oppgi OS ( operativ system ) og IBM-modell.

Hvorfor ? Skal det føles særlig meningsfullt og vite f.eks. hva Vertical Sync. er, så er det praktisk å kunne vise hvor du skal finne innstillingene, og ikke minst hvorfor. Veien til ymse innstillinger er ofte forskjellig OS'ene imellom.

Morsomt med tilbakemeldinger også ( vil du se den dagen du guider andre ).

Har du f.eks. funnet Vertical Sync, hva du kjører med, og hvordan du justerer denne ?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har funnet den, og slått den av jeg.. det ble jeg anbefalt av en kamerat, som har litt greie på det! Hvertfall når jeg skal kjøre 3dMark2001.

Jeg skulle da oxo leke proff, og slo av AGP 2x, som den sto på som standard :razz: DUMDUM!!

(setter den på igjen nå)

Kanskje derfor ytelsen er litt dårligere :grin:

- og bytheway, OS er nå blitt Win2000-nyinstallert -

Mvh

Fredrik

IBM Hovedkort, med integrert lyd! :eek:

512 SD-ram bustype: 133 mhz

Intel Pentium III 733 mhz @ 728 mhz

Gainward Geforce 3 ti/500TV, 128 mb DDR ram

1mbit Internett :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Fredrik^- på 2002-02-27 14:10 ]

Lenke til kommentar

...med disablet VerticalSync kjører skjermkortet uavhengig av refreshrate settingen for skjermen - da blir spørsmålet: hva er aktuell Vertical Refreshrate for skjermen ? Den bør være min. 80 - 85 Hz uansett oppløsning, for at øynene skal trives.

Stusser litt over at CPU'n kjører en smule under spec. ( 733@728 ) - blir litt nysgjerrig - vet du ikke hva modell betegnelsen er for IBM'n ( for så kan man sjekke all hardwaren på nettet, lagre og raskt hente fram oversikten ) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...