tvika Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Hei. Jeg har ein steingammel maskin (486 Dx4 100mhz med to disker, en på 512 mb og en på 1.2 GB.Etter som jeg har kjøpt meg helt ny maskin (som jeg kjører windows på) tenkte jeg å installere Linux på min gamle sliter. Hvilke versjon bør jeg velge? Hvor stor plass tar linux OS? Tenkte jeg skulle bruke den gamle holken som server (for å lære meg hvordan det fungerer). Kan jeg sette opp maskinen som router/switcher/Hub? Alle som bruker Linux skryter over hvor bra det er, så jeg tenkte jeg skulle prøve for å se om det er så bra som alle sier.... _____ TV Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Sjekk http://www.clarkconnect.org Lenke til kommentar
magnavox Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Vel Linux er jo litt mer komplisert enn windows, synes nå jeg ihvertfall. Red hat blir ofte brukt til servere. Er du helt ny på Linux så start med noe enkelt. For eksempel Corell linux er grei å starte med. Veldig enkel å installere. Mandrake også. Også er det jo lurt å kjøpe en retail pakke med manual da. Lenke til kommentar
lax Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Quote: On 2001-10-23 17:40, Dj_Offset skrev:Du kan ikke bruke X på en 486... selvsagt _kan_ du men det går alt for dårlig til at det er brukbart. Drit i X --> drit i Corell. Hmm.. Tror nok du tar litt feil der ja.. Så lenge du har nok ram skulle x fungere utmerket på en 486. Har i alle fall gått heilt greit for meg :smile: Lenke til kommentar
bentose Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Dersom du kun skal bruke 486'en som ruter, så kan du sjekke http://www.zelow.no/floppyfw. Jeg bruker min gamle 486 som ADSL ruter uten harddisk. Hele linuxen ligger på en floppy. Jeg kjører også en micro web-server på denne, men det er nokså begrenset hva du kan få inn på en stakkars floppydisk. Ellers liker jeg best slackware. mvh Bent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå