Gå til innhold

Linux på gammel maskin...

tvika

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ein steingammel maskin (486 Dx4 100mhz med to disker, en på 512 mb og en på 1.2 GB.Etter som jeg har kjøpt meg helt ny maskin (som jeg kjører windows på) tenkte jeg å installere Linux på min gamle sliter. Hvilke versjon bør jeg velge? Hvor stor plass tar linux OS? Tenkte jeg skulle bruke den gamle holken som server (for å lære meg hvordan det fungerer). Kan jeg sette opp maskinen som router/switcher/Hub?

Alle som bruker Linux skryter over hvor bra det er, så jeg tenkte jeg skulle prøve for å se om det er så bra som alle sier....

_____

TV

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel Linux er jo litt mer komplisert enn windows, synes nå jeg ihvertfall. Red hat blir ofte brukt til servere. Er du helt ny på Linux så start med noe enkelt. For eksempel Corell linux er grei å starte med. Veldig enkel å installere. Mandrake også. Også er det jo lurt å kjøpe en retail pakke med manual da.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-23 17:40, Dj_Offset skrev:

Du kan ikke bruke X på en 486... selvsagt _kan_ du men det går alt for dårlig til at det er brukbart.

Drit i X --> drit i Corell.

Hmm..

Tror nok du tar litt feil der ja.. Så lenge du har nok ram skulle x fungere utmerket på en 486. Har i alle fall gått heilt greit for meg :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...