Gå til innhold

Lage nettside..

Anbefalte innlegg

Har et mulig teit spørsmål  :hmm:

Har en bekjent som har en bedrift med tilhørende mindre brukervennlig nettside som jeg har prøvd å hjelpe til med de siste ukene. Grunnet ymse ting har jeg knapt tatt på en pc de siste 10 årene, men som en gammel programmerer som jeg er grøsser jeg jo av at jeg må røre rundt med wordpress...  :confused: Jeg hater fortsatt tydeligvis alt som kan minne om drag&drop...

Så nå har jeg sagt at jeg skal lage opp nye sider for vedkommende, spørsmålet er vel, hva er egentlig greia nå om dagen? Er det fortsatt greit å styre med det vanlige som php, css osv eller er det en helt ny verden som vil åpenbare seg for en som hoppet av den teknologiske verden for mange år siden..?

Setter pris på alle innspill om hva jeg må lese meg opp på/ta crashkurs i...  :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wordpress er for å håndtere content, er ikke drag and drop. En kan finne tema i wordpress som lar en drag and drop designe siden, men det er jo helt opp til en selv.  Når de i tillegg allerede bruke WP virker det veldig dumt å avskrive det så fort, spesielt når du er litt rusten i utviklingsfingrene. Se på sage eller _ om du vil lage tema fra bunnen. https://roots.io/sage/ (underscores: http://underscores.me/)

Endret av Taggi
Lenke til kommentar

Det er det samme enda, CSS, JS HTML i frontend og hva du ønsker i backend. 

Du vil sjekke ut frontend rammeverket Bootstrap og JavaScript biblioteket jQuery.

(PHP) 

Et par rammeverk som er verdt å sjekke ut er Laravel og CodeIgniter. De er veldokumenterte og lette å jobbe med.

Ellers har du jo NodeJS, JavaScript på serverside med sitt pakkesystem. Her kan du bruke for eksempel Express for MVC pattern..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...