Gå til innhold

Forbud mot nikab i svømmetimer


Anbefalte innlegg

 

Så du påstar her at "vantro" nordmenn ber bønnen til allah når strupen skjære over. Tror du må sette deg inn i hva halalkjøtt er. Du finner det helt sikkert på islam.no og youtube.

 

 

 

Islamsk råd har godtatt at slakt gjøres på vanlig norsk måte med bedøvelse, men det leses en bønn mellom bedøvelse og avlivning. Så nei, det er ikke vantro nordmenn som ber, men det er helt vanlige folk som foretar selve avlivningen og slaktingen.

 

Jeg ønsker ikke at maten min skal velsignes av en pedofil ørkengud.

 

 

Da får du la være å kjøpe kjøtt som er halal-merket. Personlig bryr det meg ikke om noen har bedt til en eller annen gud, jeg tror jo allikevel ikke på noen av disse gudene, og dermed ikke at de kan velsigne (eller forbanne) noe som helst.

 

Geir :)

Da må du gjerne komme med tips om hvor jeg kan kjøpe kjøtt som ikke er halalslaktet. Gilde og Prior eller Nortura halalslakter alt så da hjelper det lite med merking.

 

Det er greit at muslimer har eget slakteri til halalkjøtt, men feil at alle må spise halalkjøtt. Om jeg vil velsigne maten vil jeg bestemme selv hvilken gud som skal stå for velsignelsen

 

Desuten er islam for meg så negativt at jeg ikke vil ha dette innblandet i maten min. Det er nok å lese og se om dritten i media.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Se her nå ødelegger jeg denne tråden for deg, så det betyr vel at du ikke vil være her mer .. 

 

Her en selve slakte bønnen:

 

 

 

“Subhan Allahi (Glory be to Allah), Walhamdu lillahi (all praise to Allah), Wa la ilaha ill Allahu (and none is God except Allah), Wallahu akbar (and Allah is greatest), Wa la hawla wa la quwwata illa billahi (and none has majesty and none has power to sustain except for Allah), Wa huwal aliyul’alheem. amin. (And He is the highest, the supreme in glory. Amen)”
Lenke til kommentar

Da får du la være å kjøpe kjøtt som er halal-merket. Personlig bryr det meg ikke om noen har bedt til en eller annen gud, jeg tror jo allikevel ikke på noen av disse gudene, og dermed ikke at de kan velsigne (eller forbanne) noe som helst.

 

Geir :)

Ser du hvor ironisk innlegget ditt er? Personlig bryr du deg ikke hevder du, dette selv om det du sier i dette innlegget er nok til at du kunne kvalifisert for straff - i verste fall dødsstraff - i visse land.
Lenke til kommentar

Da må du gjerne komme med tips om hvor jeg kan kjøpe kjøtt som ikke er halalslaktet. Gilde og Prior eller Nortura halalslakter alt så da hjelper det lite med merking.

 

Jeg er ikke sikker på om det stemmer. Ifølge Nortura selv er det ikke slik:

 

Alle varer som er godkjent halal fra Nortura har IRN sin logo på forbrukeremballasjen.

Varer som ikke inneholder IRN-logo har derimot ikke vært slaktet eller foredlet i henhold til muslimske krav. 
 

Islamsk råd pleide å ha en oversikt på sidene sine om hvilke slakterier som var godkjente. Den er nede for tiden, de har vel andre ting å strides om der i gården og ikke tid til å holde den oppdatert. Men jeg mener å ha hørt at Nordfjord (Rema) ikke var halal. Ingen garanti dog...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Da får du la være å kjøpe kjøtt som er halal-merket. Personlig bryr det meg ikke om noen har bedt til en eller annen gud, jeg tror jo allikevel ikke på noen av disse gudene, og dermed ikke at de kan velsigne (eller forbanne) noe som helst.

Ser du hvor ironisk innlegget ditt er? Personlig bryr du deg ikke hevder du, dette selv om det du sier i dette innlegget er nok til at du kunne kvalifisert for straff - i verste fall dødsstraff - i visse land.

 

Men nå er vi ikke i et av de landene. Vi er i Norge. Og her kan jeg si det helt uten konsekvenser (annet enn at du er uenig, selvsagt) samtidig som de som måtte ønske det kan få sitt halalkjøtt godkjent. Og endog slik at norsk halalkjøtt er slaktet på nøyaktig samme vis som annet. Som dyrevenn hadde jeg ellers hatt grunn til å reagere.

 

Det er nemlig ikke det at folk ber til en ikke-eksisterende gud som er farlig. Det er at folk som tror eller ikke tror føler de har rett til å tvinge sine regler på andre mennesker. Jeg er sjeleglad for at jeg ikke bor i et land der det er slik. Det er selvsagt noen som prøver, men de har i hvert fall ikke loven og politiet i ryggen, og jeg kan stort sett be dem ryke og reise om de forlanger noen slags rettroenhet eller rettlevenhet fra meg. 

 

Og nettopp fordi jeg ser verdien av å kunne leve som jeg vil, ser jeg verdien av å la andre gjøre det samme.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...