Gå til innhold

Forbud mot nikab i svømmetimer


Anbefalte innlegg

 

Å tvinge barn fra "slike hjem" til å ha svømmingen uten sitt foretrukne plagg er i prinsipp akkurat det samme som å tvinge andre barn til å ha svømmingen nakne. Noen ville kanskje foretrekke å være nakne, men foreldrene og læreren sier nei av rent kulturelle årsaker. Slik vil det være med burkinien også.

Synes det er tragisk at vi som samfunn bruker energi på slikt som dette.

Hvis foreldrene er lidenskapelige naturister mener du det hadde vært greit at de overtaler eller bestemmer at barna sine skal bade nakne under svømmeundervisningen?

Konstruerer du et problem som ikke finnse nå, eller mener du det er et problem her i landet at barn blir tvunget til å bade nakne av foreldrene sine når de har svømming på skolen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Konstruerer du et problem som ikke finnse nå, eller mener du det er et problem her i landet at barn blir tvunget til å bade nakne av foreldrene sine når de har svømming på skolen?

 

 

 

Poenget hans er at alle må vise hensyn til andre. Om du vil bade naken så kan du gjøre det alene men når du omgåes andre i sosiale sammenhenger er det vanlig å vise hensyn.

 

Det samme gjelder for burkini, det er et unormalt plagg i vestlige land og bruken symboliserer avsky mot vestlige verdier.

 

Det er ikke forbudt å kle seg unormalt men samfunnet reagerer. Bildet nedenfor viser lovlig bekledning likevel kan stilen provosere eller skremme.

Når du oppfører deg forskjellig må du forvente å bli forskjellsbehandlet. 

punker-young-man-punk-mohawk-wearing-bla

Lenke til kommentar

 

Men hvis barnet vil være med på svømming, og enste mulighet er burkini pga religion eller lignende. Så burde de da få lov til det? Barnas rettigheter kommer vel ann på hva barnet ønsker. 

 

 

 

Kan hende jeg har missforstått noe her, men hva er det du egentlig er imot? Bruk av Burkini? 

 

 

Desverre så vet ikke foreldrene barnets beste.

 

Når foreldrene skader barnet, skal samfunnet beskytte barnet fra skade eller skal samfunnet verne om foreldrenes rett til å skade barnet?

 

Dette gjelder flere ting men de mer ekstreme eksemplene er kjønnslemlestelse og tvangs"ekteskap".

 

 

 

Et eksempel er Jehovas Vitner som nekter å ta imot blodoverføring.

Er det greit at foreldre lar et barn dø ved å nekte blodoverføring, er det drap eller en rettighet de har?

 

Altså nå synes jeg dette går litt over stokk og stein. Her er de snakk om svømmetimer på barneskolen. Alt det andre du nevner er ikke ok, det er jeg helhjertet enig i.

 

Men jeg synes fortsatt at barna skal få lov til å bruke burkini hvis de ønsker det eller ikke. Men i realiteten så vil nok foreldrene kreve at de bruker burkini eller noe annet passelig. De viktigste er de får være med på svømming. Hvordan det skader dem ser jeg ikke.

Lenke til kommentar

 

Synes det er tragisk at vi som samfunn bruker energi på slikt som dette.

 

Ikke samfunnet som sådan, først og fremst er det Hege Storhaug og likesinnede som har en psykisk besettelse av å kverne rundt ting som dette. Ikke bli overrasket over hvor dypt besettelsen kan nå, -i Belgia tok f.eks. medlemmer av partiet Vlaams Belang seg inn på en skole-avslutnings grillfest, og tvang svinepølser inn i munn på de muslimske skoleelevene

 

 

Link

 

Det hele får etter hvert sykelige dimensjoner.

Lenke til kommentar

 

Synes det er tragisk at vi som samfunn bruker energi på slikt som dette.

 

 

Ikke samfunnet som sådan, først og fremst er det Hege Storhaug og likesinnede som har en psykisk besettelse av å kverne rundt ting som dette. Ikke bli overrasket over hvor dypt besettelsen kan nå, -i Belgia tok f.eks. medlemmer av partiet Vlaams Belang seg inn på en skole-avslutnings grillfest, og tvang svinepølser inn i munn på de muslimske skoleelevene

 

 

 

Link

 

Det hele får etter hvert sykelige dimensjoner.

Da er det like sykt begge veier for muslimer kan ikke spise kjøtt som er slaktet av oss "skitne hunder"

Lenke til kommentar

Altså nå synes jeg dette går litt over stokk og stein. Her er de snakk om svømmetimer på barneskolen. Alt det andre du nevner er ikke ok, det er jeg helhjertet enig i.

 

 

Men jeg synes fortsatt at barna skal få lov til å bruke burkini hvis de ønsker det eller ikke. Men i realiteten så vil nok foreldrene kreve at de bruker burkini eller noe annet passelig. De viktigste er de får være med på svømming. Hvordan det skader dem ser jeg ikke.

 

Så hvis du blir overbevist om at det er skadelig for barnet da mener du barnets helse er viktigere enn foreldrene sine friheter? Det syntes jeg er kjempefint :)

 

Burkini og andre heldekkende plagg stenger solen ute fra huden. Sollys er svært viktig for kroppen, blant annet får vi vitamin D fra sollys. Klesplaggene var aldri ment å brukes i dette klimaet.

 

Å tvinge barnet inn i en burkini fremmedgjør barnet, barn er fæle på å mobbe hverandre. Å bruke burkini er et valg foreldrene tar for barnet, selv om barnet gråter fordi resten av klassen syntes det ser rart ut.

 

Det handler om å passe inn i samfunnet, desverre så er det i dag litt for frivillig i dette landet.

Lenke til kommentar

 

Da er det like sykt begge veier for muslimer kan ikke spise kjøtt som er slaktet av oss "skitne hunder"

 

 

Det jobber dusinvis av etniske nordmenn på Gilde og Nortura som tilbereder halal-kjøtt i forskjellige former så der tar du feil.

 

At du forøvrig forsøker å oppkonstruere et misvisende mot-argument, fremfor å innse det groteske i at voksne menn tvinger svinepølser inn i munn på skoleelever, sier litt om hvor uverdig det hele er blitt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Altså nå synes jeg dette går litt over stokk og stein. Her er de snakk om svømmetimer på barneskolen. Alt det andre du nevner er ikke ok, det er jeg helhjertet enig i.

 

 

 

 

Men jeg synes fortsatt at barna skal få lov til å bruke burkini hvis de ønsker det eller ikke. Men i realiteten så vil nok foreldrene kreve at de bruker burkini eller noe annet passelig. De viktigste er de får være med på svømming. Hvordan det skader dem ser jeg ikke.

 

Så hvis du blir overbevist om at det er skadelig for barnet da mener du barnets helse er viktigere enn foreldrene sine friheter? Det syntes jeg er kjempefint :)

Burkini og andre heldekkende plagg stenger solen ute fra huden. Sollys er svært viktig for kroppen, blant annet får vi vitamin D fra sollys. Klesplaggene var aldri ment å brukes i dette klimaet.

Å tvinge barnet inn i en burkini fremmedgjør barnet, barn er fæle på å mobbe hverandre. Å bruke burkini er et valg foreldrene tar for barnet, selv om barnet gråter fordi resten av klassen syntes det ser rart ut.

Det handler om å passe inn i samfunnet, desverre så er det i dag litt for frivillig i dette landet.

Så barn og voksne slutter å mobbe hverandre når du kan se alle kroppslige "feil" altså, det høres ganske pussig ut. I forsvaret uniformeres det for å fjerne individuelle "feil" og dermed ser soldatene på hverandre som like og det bygger korpsånd og tilhørighet .. Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

 

Så barn og voksne slutter å mobbe hverandre når du kan se alle kroppslige "feil" altså, det høres ganske pussig ut. I forsvaret uniformeres det for å fjerne individuelle "feil" og dermed ser soldatene på hverandre som like og det bygger korpsånd og tilhørighet ..

 

 

Du ser ikke mange burkinier i Forsvaret. Jeg så ingen og tviler på du har sett noen der.

 

Interessant at du sammenligner burkini med en uniform, jeg er helt enig med den sammenligningen. Og det blir "oss" med uniformen, og "de andre" uten uniformen.

 

 

I USA bruker de skoleuniformer, dette kunne vi kanskje innført i Norge også. Det kunne vært en egen badedrakt og caps eller lue også, så slipper noen å lure på hva de skal gå med. Religiøse symboler som turban, kippa, vikinghjelm og lignende bør ikke tillates.

 

Hvis vi kan samarbeide på skolen kan vi nok også samarbeide i arbeidslivet, på fritiden kan vi dyrke den guden vi ønsker.

 

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
 

 

 

Burkini og andre heldekkende plagg stenger solen ute fra huden. Sollys er svært viktig for kroppen, blant annet får vi vitamin D fra sollys. Klesplaggene var aldri ment å brukes i dette klimaet.

 

 

Man kan få i seg rikelig med vitamin D fra kostholdet, så dette argumentet faller på sin egen urimelighet.

 

 

Å tvinge barnet inn i en burkini fremmedgjør barnet, barn er fæle på å mobbe hverandre. Å bruke burkini er et valg foreldrene tar for barnet, selv om barnet gråter fordi resten av klassen syntes det ser rart ut. 

 

 

Problemet ligger alltid hos den som mobber, ikke hos offeret. Hvis du utvider denne logikken til flere områder enn burkini vil du se hvor absurd det blir. Dessuten er det en generalisering å anta at barna selv ikke vil gå med burkini, her vil jeg tro det er delte meninger. 

 

Det handler om å passe inn i samfunnet, desverre så er det i dag litt for frivillig i dette landet.

 

Vi har et godt utarbeidet system med retningslinjer for å passe inn i samfunnet, her har du en lenke: https://lovdata.no/

Så lenge man følger loven, så synes jeg det skal være opp til hver og en hvordan man vil leve livet sitt. Hvis ikke, hvem skal avgjøre hva som er rett og galt utover det som er nedfelt i loven?

Lenke til kommentar

 

 

 

Burkini og andre heldekkende plagg stenger solen ute fra huden. Sollys er svært viktig for kroppen, blant annet får vi vitamin D fra sollys. Klesplaggene var aldri ment å brukes i dette klimaet.

 

 

Man kan få i seg rikelig med vitamin D fra kostholdet, så dette argumentet faller på sin egen urimelighet.

 

 

Å tvinge barnet inn i en burkini fremmedgjør barnet, barn er fæle på å mobbe hverandre. Å bruke burkini er et valg foreldrene tar for barnet, selv om barnet gråter fordi resten av klassen syntes det ser rart ut. 

 

 

Problemet ligger alltid hos den som mobber, ikke hos offeret. Hvis du utvider denne logikken til flere områder enn burkini vil du se hvor absurd det blir. Dessuten er det en generalisering å anta at barna selv ikke vil gå med burkini, her vil jeg tro det er delte meninger. 

 

Det handler om å passe inn i samfunnet, desverre så er det i dag litt for frivillig i dette landet.

 

Vi har et godt utarbeidet system med retningslinjer for å passe inn i samfunnet, her har du en lenke: https://lovdata.no/

Så lenge man følger loven, så synes jeg det skal være opp til hver og en hvordan man vil leve livet sitt. Hvis ikke, hvem skal avgjøre hva som er rett og galt utover det som er nedfelt i loven?

 

 

 
Jeg er ikke for forbud av burkini, jeg er imot påbud.

Jeg syntes forresten burkini er penere enn bleke og usunne kropper. Likevel er jeg imot påbud - jeg er nemlig for frihet.

 

Innvandrer-kvinner fra arabiske land er spesielt utsatt for vitamin-D mangel og det fører til dårlig helse. Mer sollys vil sannsynligvis helbrede disse kvinnene men dessverre så er religionen viktigere enn helsen.

 

Noen ganger ligger problemet hos offeret. Ordene alltid og aldri stemmer sjelden med realiteter, det finnes unntak til det meste.

 

 

Loven gir deg ikke svar på hva som er moralsk riktig, det hindrer deg i å bli straffet og saksøkt. Det er mulig å være både drittsekk og lovlydig samtidig. Det er ikke ulovlig å unnlate å invitere noen i klassen til bursdagsselskap, loven krever ikke at du blir venn med alle du møter.

 

Jeg har en venn som er sterkt religiøs, hvilken religion han tilhører er uviktig men fyren har problemer med å holde på venner. Det er et kjempeproblem for han, han passer ikke inn og vil streve med å finne arbeid. Han gjør livet kjempevanskelig for seg selv men skylder på resten av samfunnet og diskriminering.

 

 

Når religionen tar fra deg valgmuligheter så begrenser det dine muligheter. Mens andre kan velge optimale løsninger lever den religiøse i en boks med færre alternativer, han kan ikke alltid velge fra øverste hylle slik andre kan som ikke lever i lenker.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar


I USA bruker de skoleuniformer, dette kunne vi kanskje innført i Norge også. Det kunne vært en egen badedrakt og caps eller lue også, så slipper noen å lure på hva de skal gå med. Religiøse symboler som turban, kippa, vikinghjelm og lignende bør ikke tillates.

Hvis vi kan samarbeide på skolen kan vi nok også samarbeide i arbeidslivet, på fritiden kan vi dyrke den guden vi ønsker.
 

Ja som han skrev over her ... dette kunne vel vært en god løsning?

Lenke til kommentar

 

Da er det like sykt begge veier for muslimer kan ikke spise kjøtt som er slaktet av oss "skitne hunder"

 

 

Det jobber dusinvis av etniske nordmenn på Gilde og Nortura som tilbereder halal-kjøtt i forskjellige former så der tar du feil.

 

At du forøvrig forsøker å oppkonstruere et misvisende mot-argument, fremfor å innse det groteske i at voksne menn tvinger svinepølser inn i munn på skoleelever, sier litt om hvor uverdig det hele er blitt.

Så du påstar her at "vantro" nordmenn ber bønnen til allah når strupen skjære over. Tror du må sette deg inn i hva halalkjøtt er. Du finner det helt sikkert på islam.no og youtube.

 

Jeg ønsker ikke at maten min skal velsignes av en pedofil ørkengud.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Så barn og voksne slutter å mobbe hverandre når du kan se alle kroppslige "feil" altså, det høres ganske pussig ut. I forsvaret uniformeres det for å fjerne individuelle "feil" og dermed ser soldatene på hverandre som like og det bygger korpsånd og tilhørighet ..

 

 

Du ser ikke mange burkinier i Forsvaret. Jeg så ingen og tviler på du har sett noen der.

 

Interessant at du sammenligner burkini med en uniform, jeg er helt enig med den sammenligningen. Og det blir "oss" med uniformen, og "de andre" uten uniformen.

 

 

I USA bruker de skoleuniformer, dette kunne vi kanskje innført i Norge også. Det kunne vært en egen badedrakt og caps eller lue også, så slipper noen å lure på hva de skal gå med. Religiøse symboler som turban, kippa, vikinghjelm og lignende bør ikke tillates.

 

Hvis vi kan samarbeide på skolen kan vi nok også samarbeide i arbeidslivet, på fritiden kan vi dyrke den guden vi ønsker.

 

 

 

Jeg sammenligner ikke noe som helst, det er det du som sørger for. Du vet nok at vi ødelegger begge ting når vi sammenligner dem?  - så hvis vi lærer barna våre å ikke sammenligne seg med noen, og ikke konkurrere med og mot hverandre, skal du se at de fleste religioner blir overflødige uten "sverdslag"

Alle mennesker er ikke bedre, ikke verre, og ikke det samme som noen .. deilig fritt, ikke sant?

Så vi trenger ikke være like fordi det kommer vi aldri til å bli, men vi trenger å akseptere alle som å tilhøre her og nå

Lenke til kommentar

Så du påstar her at "vantro" nordmenn ber bønnen til allah når strupen skjære over. Tror du må sette deg inn i hva halalkjøtt er. Du finner det helt sikkert på islam.no og youtube.

 

 

Islamsk råd har godtatt at slakt gjøres på vanlig norsk måte med bedøvelse, men det leses en bønn mellom bedøvelse og avlivning. Så nei, det er ikke vantro nordmenn som ber, men det er helt vanlige folk som foretar selve avlivningen og slaktingen.

 

Jeg ønsker ikke at maten min skal velsignes av en pedofil ørkengud.

 

 

Da får du la være å kjøpe kjøtt som er halal-merket. Personlig bryr det meg ikke om noen har bedt til en eller annen gud, jeg tror jo allikevel ikke på noen av disse gudene, og dermed ikke at de kan velsigne (eller forbanne) noe som helst.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Norge er, og skal være ett fritt land og da burde man få ha på seg hva man vil, så lenge det ikke skjuler ansiktet i situasjoner eller på arbeidsplasser det er nødvendig for å skape tillit. 

 

Forbud mot burkini er kun politisk motivert. Det har ingen hensikt og er bare latterlig. 

 

Skal man frigjøre kvinner fra religiøse plagg må det skje på en annen måte enn tvang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norge er, og skal være ett fritt land og da burde man få ha på seg hva man vil, så lenge det ikke skjuler ansiktet i situasjoner eller på arbeidsplasser det er nødvendig for å skape tillit.

 

Forbud mot burkini er kun politisk motivert. Det har ingen hensikt og er bare latterlig.

 

Skal man frigjøre kvinner fra religiøse plagg må det skje på en annen måte enn tvang.

 

Det er jeg enig med.

 

Det er to utfall:

Vi venner oss til burkinier, eller muslimer venner seg til å gå uten.

 

Hvilken av disse ønsker vi? Det første alternativet innebærer aksept for diskriminering av deler av befolkningen og innskrenking av deres frihet.

Det innebærer også at migrantene tilpasser lokalbefolkning slik det behager dem.

 

Så det er ikke en perfekt løsning.

 

Kan muslimer endre eller reformere noe i utøvelsen av sin religion?

Ja, alle de ulike muslimske trosretningene bekrefter det.

Kan oppholdstillatelse i verdens beste land å bo i være tilstrekkelig gulerot til at muslimer er villig til å gjøre forandringer?

Kanskje.

 

Dette problemet er valgfritt å importere og eksportere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...