Gå til innhold

Umulig å installere Win XP?

Oovz

Anbefalte innlegg

Hei!

En venn av meg har et problem. Han har nettopp formatert en 30 gb harddisk på grunn av en del virus og drit, men når han skal installere XP, så går det fint, helt til han er ferdig med den lange listen over scsi-kontrollere og alle de drittfilene. Men så begynner problemene. Etter "Starter Windows..." har forsvunnet, blir skjermen helt svart, når det skulle ha kommet opp lisensavtale. Ingenting skjer, og det er ikke HDDen det er noe galt med, fordi det funker å installere windows på den ved å bruke en annen maskin. Så hva er det som kan være galt? Jeg tippet at det var noe med CD-romen, men jeg vet ærlig talt ikke. Har prøvd med bootdisketter ++, men ingenting funker..... :no:

Setter pris på all hjelp. Hardwaren er gammel, men det har funket å installere windows på det nøyaktig samme oppsettet før. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde samme problem for noen år siden... fant aldri ut hva problemet skyltes, men jeg fikk nå windows opp å kjøre:

etter skjermen blir svart, trykker du bare [Enter], venter... trykk [F8], venter.. [enter]

når setup har kopiert det som skal, og restarta maskinen, *burde* ting se lysere ut...

Lenke til kommentar
Hei!

En venn av meg har et problem. Han har nettopp formatert en 30 gb harddisk på grunn av en del virus og drit, men når han skal installere XP, så går det fint, helt til han er ferdig med den lange listen over scsi-kontrollere og alle de drittfilene. Men så begynner problemene. Etter "Starter Windows..." har forsvunnet, blir skjermen helt svart, når det skulle ha kommet opp lisensavtale. Ingenting skjer, og det er ikke HDDen det er noe galt med, fordi det funker å installere windows på den ved å bruke en annen maskin. Så hva er det som kan være galt? Jeg tippet at det var noe med CD-romen, men jeg vet ærlig talt ikke. Har prøvd med bootdisketter ++, men ingenting funker..... :no:

Setter pris på all hjelp. Hardwaren er gammel, men det har funket å installere windows på det nøyaktig samme oppsettet før. Noen forslag?

Hadde fyren Win XP på maskina før formateringen?

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg hadde samme problem, til slutt oppdaterte jeg biosen. Fant min hos MSI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...