Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

De siste dagene har amerikanske medier omtalt etterspillet etter at et antall (100+) sivile mistet livet ifbm. amerikansk bombing av det som skulle være ISIS-mål i Mosul. I uttalelser fra Pentagon heter det at dette er en forferdelig hendelse både USA og ISIS har skyld i.

Det er sikkert varierende meninger om dette, men nå har Trump satt den smart smarte foten sin i munnen igjen om hvordan det går i Irak.

Etter flere dagers omfattende mediedekning hvor man har snakket om hvordan det undersøkes hva som gikk galt under denne bombingen som kostet over 100 sivile livet, klarer Trump å lire av seg noen gullkorn:

"We're doing very well in Iraq!"

"The results are very, very good," Trump said.

"I just wanted to let everyone know."

Smått umusikalsk, om en kan si det såpass mildt. Når en tar med at han nå påstår at det snart blir en god helse-deal, og det er så lett så, da skjønner en forlengst at mannen eier ikke antenner.

http://www.cnn.com/2017/03/28/politics/trump-iraq-troops-comments/

Du er klar over at Obama er ansvarlig for flere sivile "causalities" enda?

Jeg forsvarer ikke Trump, jeg bare peker ut noe.

Du har ingen anelse om hva jeg er klar over. ;)

En så aldri Obama glisende skryte over at krigsinnsatsen går aldeles flott midt oppi det bredt publiserte etterspillet av en skandaløs bombing av hundrevis sivile. Ikke at jeg forsvarer den ene eller den andre, jeg påpeker her medieomtalen, slik jeg også gjorde i innlegget du kommenterer, om den totale mangelen på antenner utvist av El Presidente gjennom hans egen utimelige uttalelse.

--

Siste:

Gen. Michael Flynn, den første i Trump-administrasjonen som mistet jobben pga. hemmelighold av sine russiske forbindelser, har tilbudt seg å vitne i etterforskningen både i kongressen og til FBI, hvis han får immunitet mot tiltale. 

https://www.wsj.com/articles/mike-flynn-offers-to-testify-in-exchange-for-immunity-1490912959  (betalingsmur)

Også omtalt her: http://www.nbcnews.com/news/us-news/mike-flynn-willing-testify-return-immunity-n740836

Tja, dette gir jo inntrykk av å være en mann med plettfri samvittighet...   :roll:

Side note: På generell basis; førstemann til immunitetsmølla har vanligvis noe på hjertet, og de andre involverte finner seg ofte i en litt mer presset situasjon.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vrient å være president når man er omringet av losers!

Blir spennende å se hva som skjer, Trump har benektet russlandforbindelser ettertrykkelig på Twitter.

Det er nå bare 35% approvalrating for Trump, lavere enn hans evige erkefiende Obama hadde.

Egentlig har Trump styrket argumemtet at han er der bare fordi han hater Obama.

Lenke til kommentar

De siste dagene har amerikanske medier omtalt etterspillet etter at et antall (100+) sivile mistet livet ifbm. amerikansk bombing av det som skulle være ISIS-mål i Mosul. I uttalelser fra Pentagon heter det at dette er en forferdelig hendelse både USA og ISIS har skyld i.

Det er sikkert varierende meninger om dette, men nå har Trump satt den smart smarte foten sin i munnen igjen om hvordan det går i Irak.

Etter flere dagers omfattende mediedekning hvor man har snakket om hvordan det undersøkes hva som gikk galt under denne bombingen som kostet over 100 sivile livet, klarer Trump å lire av seg noen gullkorn:

Smått umusikalsk, om en kan si det såpass mildt. Når en tar med at han nå påstår at det snart blir en god helse-deal, og det er så lett så, da skjønner en forlengst at mannen eier ikke antenner.

Obama pleide vel derimot ikke å skryte av å drepe sivile?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Obama ble kritisert også av militæren fordi han ville ikke tillate mye bombingen uten å godkjenne det på forhånd. Trump vil at militæren bestemme det selv uten å be om tillatelse

Vi får se om dette fører til mer eller mindre drap av sivile. Det blir umulig å utrydde ISIL uten å drepe mange sivile.

Det er akkurat slik man skaper ekstremister. Hvis hele familien din er dau pga feil/riktig(i flg militæret) bombe, så er det ganske lett å bli ekstrem mot et annet land. For "de" er jo "de",

Uansett land, og uansett nasjonalitet.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

Det er ikke så hemmelig lenger heldigvis og det at det nå er almen kjent at ulovlig overvåkning har pågått (and still does?) gjør at det også kan bekjempes med lovreguleringer og eksterne tilsyn.

Hmm, forhåpnetligvis vil du innse at når overvåkningen er ulovlig så innebærer det at der allerede eksisterer lover som "bekjemper" disse, man har også ett eksternt tilsyn som skal bekjempe ulovlig overvåkning som heter FBI.

Så hvorvidt det vil hjelpe stort å skrive en ny lov som skal forby det samme som allerede er forbudt, samt skape ett nytt eksternt tilsyn, FBI II, fremstår som noe tvilsomt.

Og ja ... der er en konspirasjonsteori som sier at myndighetene fortsatt spionerer på alle ... dog mange velger å stole på myndighetene.

Men så var det å ikke velge en totalitær president som aktivt kjemper for å undergraver dine egne rettigheter da.. det begynner å minne om den demokratiske fallitterklæringen i den arabiske våren hvor folket i villfarelse stemmer fram sin egen verste fiende.

Tør jeg minne deg på hvem som var president når Snowden la frem bevis på hva som de fleste her ville kallt konspirasjonsteorier, samt hvem som ikke har gjort noe med de som drev den hemmelige overvåkningen ... bortsett fra å prøve å "ta" Snowden?

Mange som har svin på skogen her, forskjellen på Trump og Obama må bli at førstnevnte aktivt går inn for å rasere privatslivets fred på grunnlag av egen totalitære overbevisning om en politistat hvor overvåkning av folket er viktigste verktøy mot kriminalitet.... Men at det ble avdekket tilsvarende ulovlig overvåkning på sistnevntes vakt var nok heller på tross av og ikke på grunn av den da sittende president. 

Jeg tror man må innse at alle politikere ikke er like, ei heller like ille. Noen få, slik som Bernie, med en beviselig god moral kan ikke sammenliknes med disse andre konsewrvative selv om liberalister aldri så gjerne vil putte alle i samme bås. Siden det er vel ikke bare liberalister man kan stole på i denne verden vel? ;)

Lenke til kommentar

Det blir umulig å utrydde ISIL uten å drepe mange sivile.

Det tyder vel på at det amerikanske forsvaret ikke har de riktige "capabilities".

Man hørte aldri den britiske regjering si noe lignende i NordIrland.

Det er forskjell å være på bakken og omtrent hjemmebane som i Irland og i et annet land og i lufta... Dessuten har vel tross alt briter og irsker så godt kjennskap til hverandre at de har en annen dialog enn si en amerikaner og en ekstrem araber...

Lenke til kommentar

Mange prøvde vel allerede ifra den første bomben falt og fremme at den aldri skulle ha blitt sluppet. Hadde man ifra dag en gått inn med boots on the ground ifra hus til hus uten eksplosiver av noe slag, så ville vi kunne ha talt Jihadister som oppstod i kjølevannet av dette på en hånd. De nøytrale/moderate som nå opplever overgrep ifra sine "befriere" som i bomber i hodet, hadde sett på oss som helter som klinisk hadde tatt ut deres sadistiske religiøse erobrere. 

Men hvorfor gjøre ting riktig når man kan gjøre det enkelt og billig og da heller la neste generasjon ta regninga, en regning som må betales med blod som i bombebelter på flyplasser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...