Zork Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Jeg mener at det er veldig enkelt å identifisere kommunister, det er de som omtaler privat næringsliv som "profitører" og ønsker forby det i én eller flere bransjer. Joda, vi har fått med oss at du har dine egne, ofte høyst spesielle, definisjoner av en del ord. Velger dog å forholde meg til mer tradisjonelle og generelt godtatte definisjoner. 4 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Kan du påpeke hva og hvorfor du synes noe av det jeg sa tidligere er ekstremistisk? Jeg synes ikke noe av det var ekstremistisk, og er naturligvis da nysgjerrig.Fordi en president skal representere sine innbyggere. Dersom han kaller deler av innbyggerene fiender bare fordi de er uenige med ham er det drøyt. Noe han etter min erfaring ikke har gjort, men det er jo det som flagges her at de er hans fiender. Kanskje du heller kan forklare hvordan det ikke er ekstremistisk å kalle folk man skal representere for fiender? Ja, hvorfor ikke.Hmm... Så dersom ett hus i en boligstrøk brenner hvor eieren ikke kjøper denne tjenesten, skal da brannvesenet først rykke ut når nabohuset (han som kjøper tjenesten) tar fyr? Hva om lynet slår ned i en skog hvor eieren ikke kjøper denne tjenesten? Skal man da først vente til alle kringliggende hus tar fyr før man kan sette inn brannvesenet? Hva om noen tvinger eieren til å ta imot en tjeneste om slukking av hus eller skog fordi det er en fare for andres eiendom? Kan han da nekte å betale for tjenesten da han ikke ville ha den? Kanskje sågar saksøke fordi skogen eller huset han ville ha nedbrent ikke er nedbrent? 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Hvem kom først?Eiendommen, staten kom lenge etter. Eneste grunnen til at du har en eiendom er fordi staten garanterer for din eiendomsrett.Så eiendom eksisterte ikke før staten oppsto? Pussig påstand, men du kan sikkert dokumentere påstanden. Der var f.eks. ingen eiendom på Island før staten kom på plass? Hadde den ikke gjort det, kunne hvem som helst forsynt seg av den.Det ser ut som du tror at der heller ikke eksisterer noen lover før staten kommer til. Ser frem til at du forklarer med eksempler, Island igjen? Du kan naturligvis håpe at du er den sterkeste og mektigste i verden og dermed kan forsvare deg selv og ditt til enhver tid, men du er sannsynligvis ikke det...Tja, om du er det og mangler fullstendig moralsk kompass så vil du trolig bli staten ... og hevde at det egentlig ikke er min eiendom ... men at den er din og jeg må betale for å bo der. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Eiendommen, staten kom lenge etter. Så eiendom eksisterte ikke før staten oppsto? Pussig påstand, men du kan sikkert dokumentere påstanden. Der var f.eks. ingen eiendom på Island før staten kom på plass? Det ser ut som du tror at der heller ikke eksisterer noen lover før staten kommer til. Ser frem til at du forklarer med eksempler, Island igjen? Tja, om du er det og mangler fullstendig moralsk kompass så vil du trolig bli staten ... og hevde at det egentlig ikke er min eiendom ... men at den er din og jeg må betale for å bo der. Vanskelig å holde en debatt på dette nivået - skjønner ærlig talt ikke om du faktisk ikke forstår hva som ligger i 'eiendom' eller du forsøker å komme med et annet poeng? En landmasse eksisterer uansett, men det blir ikke en 'eiendom' før noen eier den. Og de eierskap er definivt avhengig av at noen har makt nok til å opprettholde eierskapet. De fleste steder er det staten som garanterer for dette eierskapet. Og har du ikke staten som gjør det for deg, så må du klare det selv. Det klarer du neppe... 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 (endret) Vanskelig å holde en debatt på dette nivået - skjønner ærlig talt ikke om du faktisk ikke forstår hva som ligger i 'eiendom' eller du forsøker å komme med et annet poeng?Har ingen problemer med konseptet eiendom. Hvorvidt du har forstått konseptet er derimot uklart. En landmasse eksisterer uansett, men det blir ikke en 'eiendom' før noen eier den. Og de eierskap er definivt avhengig av at noen har makt nok til å opprettholde eierskapet. De fleste steder er det staten som garanterer for dette eierskapet. Og har du ikke staten som gjør det for deg, så må du klare det selv. Det klarer du neppe...Staten oppretter ikke eiendom, den gjør overtar alles eiendom og gjør alle til dens trell og husmenn. PS. Dette er vel noe off-topic mht Trump ... be moderator om å skille ut om du vil diskutere videre Endret 2. august 2019 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Kan du påpeke hva og hvorfor du synes noe av det jeg sa tidligere er ekstremistisk? Jeg synes ikke noe av det var ekstremistisk, og er naturligvis da nysgjerrig. Kan du utdype på dette? Svar gjerne på hvem og hvordan f.eks. Jeff Bezos, Steve Jobs, og Bill Gates har stjålet fra andre mennesker. Ja, hvorfor ikke. Du vil heller være død enn å være sosialist/du skulle ønske sosialister var død. Det er ekstremt. Hvem skaper pengene til Jeff Bezos? Arbeiderne hans. Arbeiderne hans jobber under minstelønn og må ofte ha mer enn en jobb. Når da selskapet hans opererer skattefritt i California, samtidig som han bokstavelig talt har millarder av dollar på bok, mens arbeiderne hans dør fordi de ikke kan betale sykehusregningene sine, så er noe galt. Staten har sviktet, og Bezos utnytter det. Hvorfor skal ikke brannvesen privatiseres? Fordi du vil gjerne at de skal slukke brannen som spiser opp huset ditt uansett, og ikke bare om du har betalt på forhånd for at de skal gjøre det. Politiet skal være din sikkerhetsgarantist. Hvordan mener du man skal privatisere politiet? 2 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Så eiendom eksisterte ikke før staten oppsto? Pussig påstand, men du kan sikkert dokumentere påstanden. Der var f.eks. ingen eiendom på Island før staten kom på plass? Staten er den som sørger for at jeg ikke bare går og kapper av deg hodet og tar eiendommen din. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Hvordan mener du man skal privatisere politiet? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Staten er den som sørger for at jeg ikke bare går og kapper av deg hodet og tar eiendommen din.Det er direkte feilaktig. Staten er den som truer med å kapper av deg hodet om du ikke gir dem penger, eiendom, etc 1 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Mener du at Amazon, Google og Microsoft har "tatt" eller "stjelt" pengene sine fra fattige? Nei, ikke nødvendigvis. Bare at det er lettere og mer logisk å si at Amazon og Bezos stjeler penger fra folk enn at staten gjør det. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Det er direkte feilaktig. Staten er den som truer med å kapper av deg hodet om du ikke gir dem penger, eiendom, etc Nei. Det er feil. Vi har ikke dødsstraff i Norge. Regner med du vet dette, men må bare si det sånn just in case. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Nei. Det er feil. Vi har ikke dødsstraff i Norge. Regner med du vet dette, men må bare si det sånn just in case.Staten dreper folk uten dom. Regner med at du vet dette men må bare si det sånn just in case. 1 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Hvordan mener du man skal privatisere politiet? Ja, riktig. Og da skal folk abonnere på vektertjenester for å være trygg? Hva skjer når du ikke betaler? Kan vekterne selv avgjøre hvilke lover de skal håndheve? Hvem skal utdanne dem? Hvilken utdanning skal de ha? Får de bære våpen? Beredskapstropp, hvem skal stå for det? Bombegruppe? Hva med steder der det ikke er lønnsomt for selskaper å drifte, for eksempel oppe i nord? 1 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Staten dreper folk uten dom. Regner med at du vet dette men må bare si det sånn just in case. Jasså. Forklar. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 https://mappingpoliceviolence.org/ Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 https://mappingpoliceviolence.org/ Og her tenkte jeg vi snakket om Norge. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Og her tenkte jeg vi snakket om Norge.I en tråd om Trump? Dog, det samme skjer i Norge ... kun ikke like ofte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Moderatormelding Fint om vi får tråden på sporet igjen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Noen vil kalle dette "Poetic justice". Elijah Cummings angrep som kjent Trump for å ha sagt det samme om Baltimore om han selv hadde sagt og kalte det til og med rasisme. Istedefor å gjøre noe med resultatene mange år med vanstyre og korrupsjon fra Demokratene i byen så valgte han altså å angripe Trump. Og så.... https://www.cnbc.com/2019/08/01/elijah-cummingss-baltimore-home-broken-into-on-heels-of-trump-fight.html "Baltimore police are investigating a reported burglary at the home of Rep. Elijah Cummings early last Saturday morning" "“It’s the No. 1 city in U.S. for crime ... it’s worse than Honduras.” “Cummings hasn’t helped the people,” Trump said." Ja, etter 52 år med Demokratisk styre er Baltimore verre enn Honduras som er så ille at folk får asyl i USA. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 https://www.nytimes.com/2019/08/01/opinion/trump-economy.html?action=click&module=Opinion&pgtype=Homepage God artikkel om Trumps totalt mislykkede tollprosjekt. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg