Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et markedsøkonomi fungerer ikke når det gjelder helse

Hehe, du får fortsette å tro det da ;) Vi andre vet at det fungerer.

Nesten uansett hvordan du måler så har USA vestens minst effektive helsevesen, det er mengder av undersøkelser som viser dette. Grunnen er at systemet du påstår fungerer ikke gjør det (ihvertfall ikke godt). AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han er jo president for et land som nærmest tilber "diversity". :)

Også et land med høye fjell og fine baseball spillere

Joda.

Men det er ikke et utsagn som går igjen like mye som "diversity is our strength" der borte.

Så hva er det som gjør "diversity" til en styrke igjen ? :) For min del ser det ut som USA sakte slites i stykker pga nettopp "diversity".

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Han er jo president for et land som nærmest tilber "diversity". :)

Også et land med høye fjell og fine baseball spillere

Joda.

Men det er ikke et utsagn som går igjen like mye som "diversity is our strength" der borte.

Så hva er det som gjør "diversity" til en styrke igjen ? :) For min del ser det ut som USA sakte slites i stykker pga nettopp "diversity".

Hva har det å gjøre med Trump
Lenke til kommentar

Hva har det å gjøre med Trump

Greit, du vil ikke / kan ikke svare så du får ha en fortsatt riktig fin dag videre. ;)

Akkurat som sist gang, hehe.

Vi kan diskutere baseball og football fordi de er særamerikanske, men har ingenting å gjøre med Trump?

Lenke til kommentar

Etter fredagens helse-nederlag har det kommet frem at Trumps svigersønn, som nå er Trumps senior-rådgiver, og var sentral part i overgangskommiteen i nov-jan, hadde flere møter med russiske myndigheter via ambassadøren mange av dem har vært borti, og nå i tillegg sjefen i en russisk stats-støttet storbank (brukt av Putins Oligark-venner, og til finansiering av Sochi-OL) som er under sanksjoner, hvor Kushner og banken har forskjellig forklaring på hva møtet gjaldt og hvordan det kom i stand.

I tillegg er fortsatt Nunes underlige adferd fortsatt et tema, og folk klør seg i hodet over selvmotsigende blame-game om hva som gikk galt med helse-dealen, og spesifikk promotering av et Fox-program hvor Paul Ryan klandres, etter at Trump sier han ikke klandrer Ryan... ennå.

Trumps reaksjon på nyhetsdekningen de siste dagene:

Kampanjemodus:

(allerede debunked i fjor)

... han fortsetter i samme løpet.

Det man vet når presidenten fyrer opp twittern sin sånn her, er at han har bæsja på leggen, er ukomfortabel med spørsmålene om hva som stinker, og ønsker å endre tema. Det funker ikke like bra lengre.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda.

Jeg har aldri hørt noen si dette i det virkelige livet. Jeg bor her, btw.

Drep natives, påstå det er ditt land, også satse sterkt MOT immigrasjon.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

Vi som har bestått Economics 101 ;)

Hva er dette "Economics 101", og hvordan består man det?

Grunnleggende økonomiske prinsipper som Katten ikke forstår om hvorfor det private helsemarkedet i usa er dobbelt så dyrt som andre vestlige land uten bedre resultater.

https://www.google.com/amp/s/aneconomicsense.org/2014/01/27/the-economics-of-health-insurance-and-the-health-care-market-econ-101/amp/

Hvis du hadde noe som helst innsikt i USAs helsesektor ville du visst at den er alt annet enn et fritt marked ;)

Du svarte ikke på hva dette "Economics 101" er, og hvordan består man det.

Lenke til kommentar

Only 3% of babies...

Nei, det stemmer ikke. Jeg orker ikke regne ut tallene for x antall etniske grupper i y antall land, og finner i farten ingen som har gjort det for meg. Men kjapt googlet får hvite i USA alene nesten så mange av verdens barn. Legg til Canada, Europa, Australia og hvite i andre verdensdeler. Merk så at fødselstallene i de andre store etniske gruppene (kinesere, indere) er lave også, og at det er en global trend, så er det bare et par arabiske og en håndfull afrikanske land som kan trekke opp den "fargede" prosentandelen.

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...