nirolo Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 I Kossovo får Trump 80%. Så bør Donald jobbe for Kosovo da, siden det er der han har mest støtte? 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Så bør Donald jobbe for Kosovo da, siden det er der han har mest støtte? Burde han ikke reist tilbake til Tyskland og fikset Tyskland først? Og så kommet tilbake til USA etter at han hadde vist at han kunne fikse landet han "came from"? 1 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Burde han ikke reist tilbake til Tyskland og fikset Tyskland først? Og så kommet tilbake til USA etter at han hadde vist at han kunne fikse landet han "came from"? Jo, det synes jeg og - men da har man alternativ logikk i følge robertaas. I Tyskland hadde Obama høyere rating enn Donald, så da slipper Donald å dra dit. Forstå det den som kan.... 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Synes du han er sloppy med tall? Han lyver ofte eller sjelden?Are his lips moving? 3 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Synes du han er sloppy med tall? Han lyver ofte eller sjelden? Ganske ofte. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Ganske ofte. Når jeg må jobbe med noen som lyver «ganske ofte» blir jeg mer og mer frustrert og mer kritisk mot vedkommende når de lyver enn andre som lyver sjelden. Det vil si- et 94 vs 90 løgn blir mindre frustrende når de skjer sjelden enn når det skjer ofte. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 (endret) Parafrasering er det du har brukt når jeg har bedt om et sitat for å vise at du hadde rett. Det er bra om du nå har slått det opp og skjønt forskjellen på parafrasering og sitat slik at jeg forhåpentligvis ikke trenger korrigere deg igjen på dette. Og det er sikkert noen som ikke klarer henge med og som lar seg lure av stråmmennene dine. Denne ueningheten begynte med at du påstod at "dra tilbake til landet de kom fra" var et sitat fra Trump. Så når jeg gjentatte ganger bare kopierer og limer inn det Trump har sagt på sin Twitter-konto, så mener du dette er parafrasering? Interessant. Jeg har gjentatte ganger vist at Trump har sagt ordrett at disse kvinnene kan dra tilbake til landene de kommer fra. At du må ha det inn med teskje kan ikke være alle andre sin feil enn din egen. Forøvrig er det også interessant at du mener det er en "stråmann" å direkte sitere presidenten når han sier kvinnene kan dra tilbake til landene de kommer fra. Det er altså en stråmann å komme med fakta. Du er litt av en skrue. Jeg gir deg nå en enkel oppgave, så skal vi se om du klarer å gjennomføre den. Hadde Donald Trump en serie med tweets der han gjentatte ganger sa at de fire kongresskvinnene kunne dra tilbake til landene de kommer fra? Jeg vil at du svarer ja eller nei på dette spørsmålet. Jeg har trua på at du får dette til. Krysser fingrene og heier på deg. Endret 19. juli 2019 av CommanderKeen 3 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 (endret) Siste: Flere kilder og medier, inkl. amerikanske og iranske myndigheter, opplyser for få minutter siden at Iran skal ha tatt i arrest den britiske oljetankeren "Stena Impero" i Hormuz-stredet. Det skal være 23 personer ombord, og kommunikasjonen med dem er brutt. Dette omtales som en eskalasjon av den anspente situasjonen i området. Dette vurderes som et iransk tilsvar på den britiske arresten av en iransk oljetanker ved Gibraltar med begrunnelsen at dens oppdrag og last var i strid med sanksjoner mot Syria, hvor den var hevdet å være på vei etter å ha tatt den lange veien rundt Afrika. Endret 19. juli 2019 av xRun Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Hadde Donald Trump en serie med tweets der han gjentatte ganger sa at de fire kongresskvinnene kunne dra tilbake til landene de kommer fra? Jeg vil at du svarer ja eller nei på dette spørsmålet. Jeg har trua på at du får dette til. Krysser fingrene og heier på deg. Du stiller feil spørsmål, men dersom du er ute etter ja/nei svar på spørsmålet ditt, så er svaret nei. Omformuler spørsmålet til å kun inkludere fakta fra selve tweetene, og prøv igjen. Har trua på du får det til. 3 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Du stiller feil spørsmål, men dersom du er ute etter ja/nei svar på spørsmålet ditt, så er svaret nei. Omformuler spørsmålet til å kun inkludere fakta fra selve tweetene, og prøv igjen. Har trua på du får det til. "So interesting to see “Progressive” Democrat Congresswomen, who originally came from countries whose governments are a complete and total catastrophe, the worst, most corrupt and inept anywhere in the world (if they even have a functioning government at all), now loudly and viciously telling the people of the United States, the greatest and most powerful Nation on earth, how our government is to be run. Why don’t they go back and help fix the totally broken and crime infested places from which they came. Then come back and show us how it is done. These places need your help badly, you can’t leave fast enough. I’m sure that Nancy Pelosi would be very happy to quickly work out free travel arrangements!" La meg se om jeg forstår deg rett... Her sier han ikke at kan dra tilbake dit de kommer fra? Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 La meg se om jeg forstår deg rett... Her sier han ikke at kan dra tilbake dit de kommer fra? Du skrev "de fire kongresskvinnene", hvor i tweeten er dette antallet nevnt? Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 (endret) Du skrev "de fire kongresskvinnene", hvor i tweeten er dette antallet nevnt? "The Dems were trying to distance themselves from the four “progressives,” but now they are forced to embrace them" "The Democrat Congresswomen have been spewing some of the most vile, hateful, and disgusting things ever said" "should be a vote on the filthy language, statements and lies told by the Democrat congresswomen" "The simple fact of the matter is, the four Congresswomen think that America is wicked in its origins" "but is totally calm & accepting of the most vile and disgusting statements made by the three Radical Left Congresswomen" (så ble det tre plutselig) "When will the Radical Left Congresswomen apologize to our Country" "racist hatred spewed from the mouths and actions of these very unpopular & unrepresentative Congresswomen" Dette er konteksten. Han er veldig tydelig hvem han snakker om. Det finnes tros alt bare fire kvinner i kongressen som passer hans beskrivelse. Og så har du jo det lille faktum at han gjentatte ganger følger opp med å skrive "de fire". Mener du at han snakker om noen andre enn Omar, AOC, Pressley og Tlaib? Endret 19. juli 2019 av CommanderKeen 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 (endret) Siste:Ifølge flere medier og uttalelser fra Pentagon (omtalt i nyhetskanaler) skal Iran nå ha tatt to oljetankere i arrest i Hormuz-stredet. Dette er den andre i dag. Second tanker in Gulf turns sharply towards Iran, Refinitiv data showshttps://www.yahoo.com/news/second-tanker-gulf-turns-sharply-190455876.htmlIran seize second British tanker in one dayhttps://ukdefencejournal.org.uk/iran-seize-second-british-tanker-in-one-day/ Trump skal ha forlatt WH på vei til sin golfresort i Bedminster, New Jersey. På vei til Marine 1 ble han spurt om dette, og responderte at han hadde hørt det var en tanker, han hadde hørt det var to, UK er en venn, vi har ingen oljetankere der, vi har gjort store fremskritt de siste 2 1/2 årene, vi har ingen avtale med UK, vi har en gammel avtale med UK... Tolk det den som vil. Endret 19. juli 2019 av xRun Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 (endret) Du skrev "de fire kongresskvinnene", hvor i tweeten er dette antallet nevnt? Det finnes bare 4 kongresskvinner i kongressen som er demokrater og innvandrere fra ikke vestlige land. Endret 19. juli 2019 av jjkoggan 2 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Dette er konteksten. Han er veldig tydelig hvem han snakker om. Mener du at han snakker om noen andre enn Omar, AOC, Pressley og Tlaib? Konteksten / vår forståelse av tweetene, er noe annet enn hva han faktisk skriver. Vi "vet" alle nøyaktig hva han snakker om og hvem han snakker, men det endrer alikevel på hva han faktisk skrev. Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Det finnes bare 4 kongresskvinner i kongressen som er demokrater og innvandrere fra ikke vestlige land. Men det forandrer alikevel ikke på det faktum at The Donald ikke nevnte tallet fire. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Konteksten / vår forståelse av tweetene, er noe annet enn hva han faktisk skriver. Vi "vet" alle nøyaktig hva han snakker om og hvem han snakker, men det endrer alikevel på hva han faktisk skrev. Jeg gjengir jo akkurat hva han skrev. Gjentatte ganger skriver han "de fire kongresskvinnene". Dette er fakta. Erkjenner du at dette er fakta? 1 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 (endret) Men det forandrer alikevel ikke på det faktum at The Donald ikke nevnte tallet fire. Se på dette. Dette er hva Trump-supporterne må bruke tiden sin på. I stedet for å faktisk diskutere deres store leders ord og handlinger, diskuterer de tallet fire. Selv om han også sa det... Herrejemini. Det er jo en fullstendig fallitterklæring. Det eneste positive jeg finner med dette er at selv de mener han har gått for langt, og kan på ingen måte diskutere til støtte for det han er sagt. Så hva er taktikken da? Deflect, deflect, deflect. Endret 19. juli 2019 av CommanderKeen 5 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Jeg gjengir jo akkurat hva han skrev. Gjentatte ganger skriver han "de fire kongresskvinnene". Dette er fakta. Erkjenner du at dette er fakta? Hvor i tweeten, som du siterte ovenfor, never han tallet fire? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg