Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Nå ble jeg nysgjerrig her, hvem er det han har avkrevd unnskyldning fra? Og for hva? Jeg har blokkert han, så jeg slipper å lese det meste han skriver, med unntak av når dere andre som fremdeles orker å i det hele tatt lese postene hans er så lite hensynsfulle at dere siterer dem. Men om det er noen som skylder noen en unnskyldning her, så er det jo den fyren som skylder oss alle i tråden en unnskyldning for all trollingen han bedriver. Han har kanskje gjort det, jeg har bare gått glipp av det siden jeg blokkerer ham? :rofl:

Ellers litt morsomt med disse patetiske republikanerne som gjemmer seg i heiser for å slippe å kommentere Trumps rasistiske tweets. En med en helt fantastisk unnskyldning: Han hadde ikke lest tweetene, fordi han var utenbys den dagen! :rofl:

Men greit å få med seg; de mener altså at deres egne velgere er så dumme at de vil akseptere slike unnskyldninger. Men bare de aller verste republikanske rævslikkerne til Trump har prøvd seg på at tweetene var ikke rasistiske likevel:

U

Jeg tror ikke mange republikanere bryr seg mye om Trumps rasistiske utsagn så lenge han fornøyer dem på andre måter de mener er viktigere
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste:
"Send her back"-ropene under Trumps rally i går har havnet i nyhetene i dag. Trump skal ha fått tilsnakk fra republikanske partitopper om at opptrinnet under rallyet var uakseptabelt. Kevin McCarthy forteller pressen at slikt ikke hører hjemme verken i partiet eller i USA.

Da Trump for få minutter siden ble spurt om "Send her back"-ropene under gårsdagens rally, hevdet han nå at han ikke likte ropene og stoppet dem raskt ved å fortsette talen i sitt program. Det fremgår av opptak at dette ikke stemmer, han ga dem all nødvendig motivasjon i forkant, tok en pause og ventet mens ropene pågikk, viste ingen tegn til misnøye, før han fortsatte som om ingenting nevneverdig hadde skjedd.

Trump Says He’s Not Happy With ‘Send Her Back’ Chanting at Rally
https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-07-18/trump-says-he-s-not-happy-with-send-her-back-chanting-at-rally
"Top House Republicans -- including those who voted against a resolution condemning Trump’s words earlier this week -- said they viewed the chanting as unacceptable. House Minority Leader Kevin McCarthy told reporters that the “chants have no place in our party or our country.”"

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du utdype litt?

Trump hevder Curiel ikke kan dømme han på en rettferdig måte fordi hans foreldrene kom fra Mexico og Trump ønsker å bygge en mur mellom landene. Han dømmer Curiel pga sin etnisitet, ikke fordi han kan peke på noe saklig på individet, som antiTrump meninger han har skrevet eller anti Trump politiske aktiviteter. Han dømmer Curiel bare pga sin etnisistet (meksikanske amerikenere ikke kan dømme han på en rettferdig måte)

Det er slik rasediskriminering skjer, du dømmer en på forhånd pga etnisitet, ikke oppførselen.

Det var ikke en påstand om at han ikke kunne være dommer, men at han ville være inhabin i noen saker, noe som faktisk alle dommere kan være. Diskusjonen burde derfor være om påstanden om inhabilitet var korrekt og ikke om påstanden var rasistisk.

Nå ble jeg nysgjerrig her, hvem er det han har avkrevd unnskyldning fra? Og for hva?

Det var du som ble bedt om en uforbeholden unnskyldning etter at jeg avslørte hvordan du jukset da du påstod at jeg snakket usannt.  Du kan late som om du er døv og blind nå, men alle kan lett verifisere hvordan jeg avslørte deg. Og å late som om du er døv og blind når du blir avslørt øker ikke akkurat troverdigheten. Du så og hørte tydeligvis alt godt frem til du ble avslørt...

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1747973&p=24998306

• Liker 3
Lenke til kommentar

Siste:

"Send her back"-ropene under Trumps rally i går har havnet i nyhetene i dag. Trump skal ha fått tilsnakk fra republikanske partitopper om at opptrinnet under rallyet var uakseptabelt. Kevin McCarthy forteller pressen at slikt ikke hører hjemme verken i partiet eller i USA.

Jøss, så de har noen grenser for hvor mye de føyer seg for Donald. Hadde jeg ikke trodd.

At Dobald lyver om at han prøvde å stoppe det forundrer vel ingen.

Lenke til kommentar

Det gikk vel kanskje opp for ham at han ikke tjener noe i et president valg, på at publikumet hans roper om at de skal sende en kongresskvinne fra Minnesota tilbake til hennes fødeland? Vi får se om det "kampropet" eller liknende ikke dukker opp igjen om Kamala Harris blir Demokratenes kandidat. ;)

Kimmel fremsatte en teori om at Trump rett og slett er for redd for Harris, og at det er derfor Trump heller fokuserte på kongresskvinnene i "The Squad":

Lenke til kommentar

Jeg forventer en uforbeholden beklagelse for dine gjentatte feilaktige anklager og gjentatte avsporinger av debatten.

Det var du som ble bedt om en uforbeholden unnskyldning etter at jeg avslørte hvordan du jukset da du påstod at jeg snakket usannt.

Eh... Her ser det jaggu ut som det var deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jøss, så de har noen grenser for hvor mye de føyer seg for Donald. Hadde jeg ikke trodd.

At Dobald lyver om at han prøvde å stoppe det forundrer vel ingen.

Det skjer rett som det er GOP sier fy skam deg Donald. Men talk is cheap.

De gjør ikke noe for å stoppe han.

Faktum er at store deler av den republikanske massen elsker rasismen til Trump. Og alle republikanere som viser for mye ryggrad risikerer å tape primer valg mot mer åpentlige rasister.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var ikke en påstand om at han ikke kunne være dommer, men at han ville være inhabin i noen saker, noe som faktisk alle dommere kan være. Diskusjonen burde derfor være om påstanden om inhabilitet var korrekt og ikke om påstanden var rasistisk.

Å mene etnisitet gjør dommeren innhabil er rasistiske. Det er hele poenget. Etnisitet bestemmer ikke hva folk mener. Det er helt mulig han hater Mexico og støtter Trump!
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Siste:
En ung ekspeditør i en nærbutikk i Naperville like ved Chicago, og som ser ut til å ha latt seg rive med av Trumps oppfordringer til kongressmedlemmer i helgen, skal tirsdag ha blitt umiddelbart avskjediget etter at han nektet servering til en familie på besøk fra Mexico, diktet opp regler, påpekte at han selv var en amerikaner, og sa de skulle dra hjem til sitt eget land.
Det lokale politiet har vært på saken, sett igjennom mobilvideoer, og holder oppsikt i tilfelle lignende situasjoner skulle finne sted. Byens ordfører kommenterer hendelsen i en tweet.

Bucky’s Convenience Store Employee Fired After Telling Customers ‘Go Back To Their Country’
https://chicago.cbslocal.com/2019/07/18/buckys-employee-fired-racism-viral-video-go-back-to-their-country/
"CHICAGO (CBS) — A Bucky’s convenience store employee in Naperville has been fired, after he was caught on camera telling customers from Mexico to “go back to their country.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste:
Ifølge Pentagon skal USS Boxer ha ødelagt en iransk drone over internasjonalt farvann ved Hormuz-stredet etter gjentatte advarsler da denne fløy innenfor fartøyets sikkerhetsavstand. Det skal være brukt en form for elektronisk mottiltak mot dronen.

Trump says US Navy destroys Iranian drone in ‘defensive action,’ escalating tensions in Gulf region
https://www.cnbc.com/2019/07/18/trump-says-us-navy-shot-down-iranian-drone.html
"The Pentagon, in a statement issued after the president spoke, said, “At approximately 10 a.m. local time, the amphibious ship USS Boxer was in international waters conducting a planned inbound transit of the Strait of Hormuz.”
“A fixed wing unmanned aerial system (UAS) approached Boxer and closed within a threatening range. The ship took defensive action against the UAS to ensure the safety of the ship and its crew,” the Pentagon said.
"

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Jeg svarte deg

her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1747973&p=24998823

og her

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1747973&p=24999344

Du blander ganske enkelt sammen sitat og referat.

Eh, nei. Det er ordrett det han sa.

Og bare fordi du skriver ned noen ord betyr ikke det at du svarer på det jeg faktisk sier.

Hvis jeg hadde svart «banansplitt» på denne posten hadde ikke det vært et svar på det du faktisk sa. Så prøv igjen.

Lenke til kommentar

FORDI HAN VAR MEKSIKANER. Dette er per din egen definisjon rasistisk.

I definisjonen jeg brukte var det to deler som måtte stemme. Det er ikke slik at alt man sier om mexicanere er rasistisk. Å si at noen er inhabil er ikke det samme som å si at man ønsker at noen skal ha mindre verdi eller rettigheter.

"Du har et spesielt forhold til X og kan derfor være inhabil i saker som omhandler X" er ikke rasistisk selv om X skulle ha noen å gjøre med etnisitet eller hudfarge.

"Vi bør ikke bruke jødiske dommere i Nürenberg for at det ikke skal være noen tvil om rettens uavhengighet" er ikke en rasistisk uttalelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eh, nei. Det er ordrett det han sa.

Og bare fordi du skriver ned noen ord betyr ikke det at du svarer på det jeg faktisk sier.

Hvis jeg hadde svart «banansplitt» på denne posten hadde ikke det vært et svar på det du faktisk sa. Så prøv igjen.

Her er innlegget hvor din misforståelse startet.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1747973&p=24997973

Jeg viser til et falsk sitat som Trump er tillagt og du påstår at sitatet ikke er falskt fordi det var jo det han mente. Og så kommer du med flere sitater som skal underbygge at det var det han mente. Om sitatene du bruker for å underbygge hva ham mente er aldri så korrekte så er fortsatt det fortsatt bare en underbyggelse av mening og ikke noe bevis på at det falske sitatet er ekte.

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...