Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

For meg er det søkt å tolke Trumps utsagn som noe annet enn rasisme, for ikke å nevne kvinnefiendlig.

 

Han singler spesifikt ut fire kvinner med mørkere hud, kaller de sarkastisk «progressive» og ber de «dra tilbake der de kommer fra», selv om alle er amerikanske statsborgere og alle er født i USA (bortsett fra én).

 

Man skal ha en ganske snever tolking av diskriminering og rasisme for ikke å lese Trumps budskap for det det er; rasistisk.

 

Ikke minst er disse fire politikerne valgt inn av folket i et demokrati og når lederen for demokratiet omtrent nedverdiger eksistensen deres er det i beste fall usmakelig og i verste fall farlig om den typen retorikk fortsetter, utvikler og sprer seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg er det søkt å tolke Trumps utsagn som noe annet enn rasisme, for ikke å nevne kvinnefiendlig.

 

Han singler spesifikt ut fire kvinner med mørkere hud, kaller de sarkastisk «progressive» og ber de «dra tilbake der de kommer fra», selv om alle er amerikanske statsborgere og alle er født i USA (bortsett fra én).

Kaller de ikke seg selv progressive? Han angrep dem jo for deres handlinger. Vil du si at Palosi som angrep de samme 4 over de samme uttalelsene også er både rasist og kvinnefientlig?

 

Det høres ut som om mange kjører kritikk mot Trump på autopilot uten å tenke gjennom hva de faktisk sier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Husk at Trump angrep de samme personene og anklaget dem for det samme som Pelosi.

 

 

Jeg har ikke fått med meg at Pelosi har kritisert dem for å kritisere USA? Skal ikke si at jeg har fått med meg alt her, så setter pris på kilde.

 

Trump gikk riktignok som vanlig mye lengere i sin uttalelser enn Pelosi, men det er ingen grunn til å tro at han gjorde det av andre grunner enn Pelosi. Så det burde ikke være noen grunn til å dra rasismekortet her.

 

 

Eh, nå tror jeg ikke du egentlig mener det du sier. Å være uenig med noen er noe helt annet enn å be dem dra dit de kom fra. Nå vet jeg ikke hva Pelosi sa, men hun ba dem ikke dra fra USA.

 

Trump har jo latt "You're fired" være hans kjennetegn og det er jo egentlig en variant av "dra tilbake dit du kom fra".

 

 

Så han har kanskje sagt "dra tilbake dit du kom fra" til andre også da? Til hvite, menn, noen i det hele tatt?

 

Så du vil derved også si at reaksjonen til Pelosi var rasistisk?

Hva sa hun som var rasistisk da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kaller de ikke seg selv progressive? Han angrep dem jo for deres handlinger. Vil du si at Palosi som angrep de samme 4 over de samme uttalelsene også er både rasist og kvinnefientlig?

 

Det høres ut som om mange kjører kritikk mot Trump på autopilot uten å tenke gjennom hva de faktisk sier.

Men hva sa Donald og hva sa Palosi? Ser du noen forskjell i ytringene eller ba begge dem dra tilbake der der de kom fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han angrep dem jo for deres handlinger.

Han angriper dem også for å være kvinner og for å være mørkere i huden. Slik han for eksempel tidligere har angrepet Rep. Omar for å være muslim og født i et annet land, eller slik han har angrepet Obama ved å feilaktig hevde at han er født i et annet land, at meksikanere er kriminelle etc. Eksemplene på diskriminering i Trumps retorikk er mange.

 

Denne siste utblåsningen føyer seg inn i en lang rekke utsagn og angrep fra Trump hvor han går etter å diskreditere og devaluere mennesker etter opprinnelse, kjønn, seksualitet, nasjonalitet eller identitet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Han angriper dem også for å være kvinner og for å være mørkere i huden. Slik han for eksempel tidligere har angrepet Rep. Omar for å være muslim og født i et annet land, eller slik han har angrepet Obama ved å feilaktig hevde at han er født i et annet land, at meksikanere er kriminelle etc. Eksemplene på diskriminering i Trumps retorikk er mange.

 

Denne siste utblåsningen føyer seg inn i en lang rekke utsagn og angrep fra Trump hvor han går etter å diskreditere og devaluere mennesker etter opprinnelse, kjønn, seksualitet, nasjonalitet eller identitet.

Du glemte saken hvor han mente at en amerikansk dommer med mexicanske aner var ute av stand til å være objektiv i en rettssak mot Donald pga dommerens mexicanske aner.

Lenke til kommentar

Og at han sendte torpedoer for å true fargede beboere i bygningene han eide, og at han nektet å leie ut boliger til fargede.

---

Tilbake til det latterlige forsvaret mot at Mueller ikke kunne "exonerate" Trump, at det ikke går an å bevise at noen ikke har gjort noe:
Det er ikke slik rettsystemet fungerer.
Om Mueller ikke fant tydelige bevis han måtte straffeforfølge, så ville Trump vært exonerated.
Men Mueller kunne ikke Exonerate Trump, noe han faktisk hadde mandat til å gjøre om etterforskningen ikke avdekket kriminelle forhold -- kriminelle forhold som FBI ikke har myndighet til å anbefale anklage mot presidenten for -- men som ville ført til rettssak for enhver annen.

FBI har myndighet til å frikjenne, exonerate, individer som blir etterforsket.
De har myndighet til å anbefale anklager mot individer utenom presidenter som har utført kriminelle handlinger.
De har kun myndighet til å fremsette en rapport for kongressen om presidenten er kriminell.

Lenke til kommentar

Av Trump, Peopsi og firerbanden har samtlige, med unntak av at Trump mot Pelosi, kalt hverandre rasister.

 

 

Så vidt jeg kan se så er dette feil. Kan du dokumentere dette?

 

I følge min kilde var det Donald som sa at the squad hadde kalt Pelosi rasist, uten at det medfører riktighet, ref https://www.newyorker.com/culture/cultural-comment/trump-the-squad-and-the-standard-definition-of-racism/amp . Ei heller har jeg sett dokumentasjon på at Pelosi har kalt the squad for rasister.

 

Så vidt jeg kan se startet Donald med påstandene om rasistkalling og fortsatte med de rasistiske uttalelsene sine.

 

 

Edit: Du hevder at Pelosi er rasist dersom Donald er det, men alt hun sa var at de fire i the squad kun hadde fire stemmer når de var uenige om pengebruk til grensesikring. Det er jo på ingen måte i samme rasistiske ordlag som det Donald kom med og logikken din henger derfor ikke på greip.

Endret av nirolo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge det føderale organet U.S. Equal Employment Opportunity Commission kan deler av uttrykksformen i Trumps tweet være lovstridig i USA:
 
Immigrants' Employment Rights Under Federal Anti-Discrimination Laws
https://www.eeoc.gov/eeoc/publications/immigrants-facts.cfm
"Ethnic slurs and other verbal or physical conduct because of nationality are illegal if they are severe or pervasive and create an intimidating, hostile or offensive working environment, interfere with work performance, or negatively affect job opportunities. Examples of potentially unlawful conduct include insults, taunting, or ethnic epithets, such as making fun of a person's foreign accent or comments like, "Go back to where you came from, " whether made by supervisors or by co-workers."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tweeten(e) ligger fortsatt der på kontoen hans. At du tolker det annerledes får være din oppfatning, men jeg kom altså med min mening.

Jeg ha forklart hva rasiste er og hvorfor tweeten da ikke er rasisme.

 

Andre får bare tror at det er gyldig logikk at "Trump er rasistisk fordi Trump er rasistisk"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så når Trump sier følgende:

 

"So interesting to see “Progressive” Democrat Congresswomen, who originally came from countries whose governments are a complete and total catastrophe, the worst, most corrupt and inept anywhere in the world... Why don’t they go back and help fix the totally broken and crime infested places from which they came. Then come back and show us how it is done. These places need your help badly, you can’t leave fast enough"

 

Er da din oppfatning at han snakker om Bronx, Detroit og Cincinnati? Og den udugelige regjeringen som er verst i verden er da... hans egen administrasjon? Interessant tolkning.

Han snakker om landene familien deres tidligere kom fra. Men da får man si det og ikke generere falske sitater fra Trump. Bruk reelle sitater eller beskrivelser og bland ikke disse sammen. Har jeg sagt noe annet enn dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han snakker om landene familien deres tidligere kom fra. Men da får man si det og ikke generere falske sitater fra Trump. Bruk reelle sitater eller beskrivelser og bland ikke disse sammen. Har jeg sagt noe annet enn dette?

 

 

Jeg har bare vist til Trump-sitater.

 

"Why don’t they go back and help fix the totally broken and crime infested places from which they came"

 

Ser ikke noe om foreldre her. Svar på dette: Sier Trump at de kan dra tilbake til landene de kommer fra eller ikke? Det er et veldig enkelt spørsmål med enten ja eller nei som svar. Hvis du trenger en oppfrisker kan du se på posten min på side 953.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Han snakker om landene familien deres tidligere kom fra. Men da får man si det og ikke generere falske sitater fra Trump. Bruk reelle sitater eller beskrivelser og bland ikke disse sammen. Har jeg sagt noe annet enn dette?

The term «originally come from” refers to ones birthplace not your ancestors birthplaces
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har bare vist til Trump-sitater.

 

"Why don’t they go back and help fix the totally broken and crime infested places from which they came"

 

Ser ikke noe om foreldre her. Svar på dette: Sier Trump at de kan dra tilbake til landene de kommer fra eller ikke? Det er et veldig enkelt spørsmål med enten ja eller nei som svar. Hvis du trenger en oppfrisker kan du se på posten min på side 953.

Du trenger ikke refererere til og sitere fra din post på side 953 når jeg akkurat har sitert det samme fra siden og svart deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...