Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

At en statsleder truer med invasjon av et annet land er noe helt annet og det er vel neppe sannsynlig at andre personer lar seg inspirere av det og invanderer landet.

Hvor står det i vilkårene at de må bli inspirert? Eller flytter du målstengene nok en gang?

You may not threaten violence against an individual or a group of people.

Som du ser fra vilkårene til Twitter er det nok å true med vold. Det har Donald gjort og han har åpenbart brutt reglene.

Du ba om et eksempel på at Donald har brutt Twitter sine regler - det har du fått.

Var det det Oversight Commettee fra Demokratene twittret et bilde av?

Og videoen av grensevakten som "drikker ut av toalettet" kan alle lett finne videoer av online med kommentarer. Og alle som faktisk ser videoen kan se at han ikke drikker fra toalettet. Hvor går så Gish-galoppen din videre?

Så fordi grensevakten ikke drakk av toalettet, så er det greit at fangene gjør det? Dette argumentet er helt bak mål. Å be noen om å drikke fra toalettet er nedverdigende, at grensevakten ikke gjør det selv endrer da virkelig ingen ting ?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At en statsleder truer med invasjon av et annet land er noe helt annet og det er vel neppe sannsynlig at andre personer lar seg inspirere av det og invanderer landet.

Klarer du faktisk komme med ett eneste eksempel på at Trump hat twittret noe rasistisk? Selv om det ikke har manglet på påstander om det har fortsatt ingen klart dokumentere noe slikt på over 18.000 poster i denne tråden. Jeg vil anta at du ikke klare dokumentere noe slikt, men bare fortsette din Gish-galopp av udokumenterte påstander.

Var det det Oversight Commettee fra Demokratene twittret et bilde av?

Og videoen av grensevakten som "drikker ut av toalettet" kan alle lett finne videoer av online med kommentarer. Og alle som faktisk ser videoen kan se at han ikke drikker fra toalettet. Hvor går så Gish-galoppen din videre?

Så han drikker ikke vann fra toalettet, men det må immigrantene gjøre? Gotcha.

Eksempel på rasistisk tweet: Trump hevdet dommeren som dømte mot han i Trump University-saken ikke kunne være objektiv fordi han var meksikaner. Det er bokstavelig talt rasistisk per ordbokens definisjon.

Utover det kan man jo egentlig bare se på alle tweetene der han nevner Obama, som åpenbart ikke kunne være amerikaner fordi han er svart. Hele birther-bevegelsen er så rasistisk at det er kvalmt, og nå sitter lederen for den bevegelsen i det hvite hus.

Endret av CommanderKeen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor står det i vilkårene at de må bli inspirert? Eller flytter du målstengene nok en gang?

https://help.twitter.com/en/rules-and-policies/hateful-conduct-policy

"promote violence against"

Som du ser fra vilkårene til Twitter er det nok å true med vold. Det har Donald gjort og han har åpenbart brutt reglene.

Du ba om et eksempel på at Donald har brutt Twitter sine regler - det har du fått.

Folk kan selv sjekke at det i reglene faktisk står:

"threaten other people on the basis of race, ethnicity, national origin, sexual orientation, gender, gender identity, religious affiliation, age, disability, or serious disease."

Dette dekker altså ikke invasjon av land.

Så fordi grensevakten ikke drakk av toalettet, så er det greit at fangene gjør det? Dette argumentet er helt bak mål.

Jeg avslørte bare en bløff fremsatt om en video i denne tråden. Og du følger opp med enda en bløff om at jeg har argumentert for at det er greit å be fanger om å drikke fra toalettet. Kan du vise til hvor jeg argumenterer for dette?

Så han drikker ikke vann fra toalettet, men det må immigrantene gjøre? Gotcha.

Gish-galoppens venner er virkelig på hugget idag. Ja, jeg avslørte bløffen din om videoen. Og hvor sier jeg at det er greit at immigrantene skal drikke fra toalettet? Enda en bløff altså?

Utover det kan man jo egentlig bare se på alle tweetene der han nevner Obama, som åpenbart ikke kunne være amerikaner fordi han er svart. Hele birther-bevegelsen er så rasistisk at det er kvalmt, og nå sitter lederen for den bevegelsen i det hvite hus.

Kom med link til en Tweet fra Trump som faktisk er rasistisk istedefor å fortsette med Gish-galoppen din.

Lenke til kommentar

"promote violence against"

Folk kan selv sjekke at det i reglene faktisk står:

"threaten other people on the basis of race, ethnicity, national origin, sexual orientation, gender, gender identity, religious affiliation, age, disability, or serious disease."

Dette dekker altså ikke invasjon av land.

Bortsett fra at det er punktet om "Hateful conduct" du siterer, men punktet vi har påpekt at han har brutt er "violence". (ref https://help.twitter.com/en/rules-and-policies/twitter-rules for reglene)

punktet om violence sier (som jeg allerede har sitert til deg)

Violence: You may not threaten violence against an individual or a group of people.

Så nå har du klart å benekte at Donald har brutt en regel ved å vise til en helt annen regel. Har du sluttet helt å forholde deg til målstenger? Er jo kjekt om du sjekket at regelen du forholdt deg til inneholdt teksten jeg siterte, men det var kanskje for mye å håpe på ja?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så fordi grensevakten ikke drakk av toalettet, så er det greit at fangene gjør det? Dette argumentet er helt bak mål. Å be noen om å drikke fra toalettet er nedverdigende, at grensevakten ikke gjør det selv endrer da virkelig ingen ting ?

Gjør fangene det, da?

Det er viktig å merke seg at vasken over toalettene henger sammen med selve toalettet. Det er således helt korrekt at man drikker fra toalettet (siden toalett og klosett er en og samme installasjon, såvidt jeg har skjønt), men ikke fra selve toalettskåla.

Kan det for eksempel tenkes det har vært noen språkproblemer mellom AOC og de hun pratet med? Kanskje hun misforstod hva de mente? Kanskje de ikke forklarte godt nok hva det mente? ..eller er det fasit bare fordi AOC har sagt at det er slik? ;)

Fake news? Misforståelse? Fakta?

Endret av jallajall
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste:
Alex Acosta går av som arbeidsminister.

Trump’s Labor Secretary Alex Acosta resigns amid pressure from Jeffrey Epstein sex traffic case
https://www.cnbc.com/2019/07/12/labor-secretary-alex-acosta-is-resigning-as-pressure-mounts-from-jeffrey-epstein-case.html
"Labor Secretary Alex Acosta said Friday he will resign amid controversy over the way he handled a sex crimes case against wealthy businessman Jeffrey Epstein a decade ago when he was U.S. attorney for southern Florida."

Ifølge dekningen siden Acostas pressekonferanse onsdag skal Trump først ha trodd at Acostas forklaringer var nok til å stoppe kritikken over hans håndtering av Epstein-saken.
Men over de neste timene frem til i går skal Trump ha fulgt med på nyhetsdekningen med tidl. statsadvokaters analyse av Acostas forklaringer, inkludert andre som hadde befatning med saken i Florida da det skjedde, og mistet troen på Acosta da han forstod at Acostas forklaringer var blottet for troverdighet, og i flere tilfeller direkte feil ift. normal sakshåndtering. 
Sagt på en annen måte; Acosta var blitt et større "shining object" i media enn Trump foretrakk, og det så ut til å fortsette.
Nå, en dag senere, er Acosta ute.

Acostas pressekonferanse onsdag hvor han prøver å dempe kritikken kan forøvrig ses her.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjør fangene det, da?

Det er viktig å merke seg at vasken over toalettene henger sammen med selve toalettet. Det er således helt korrekt at man drikker fra toalettet (siden toalett og klosett er en og samme installasjon, såvidt jeg har skjønt), men ikke fra selve toalettskåla.

Kan det for eksempel tenkes det har vært noen språkproblemer mellom AOC og de hun pratet med? Kanskje hun misforstod hva de mente? Kanskje de ikke forklarte godt nok hva det mente? ..eller er det fasit bare fordi AOC har sagt at det er slik? ;)

Fake news? Misforståelse? Fakta?

Det viktigere spørsmålet er hvorfor blir det nødvendig å drikke toalett vann. Det er dårlig hygiene uansett hvilken delen av toaletten vannet kommer fra

Er det viktigere å vite om AOC overdrev tilstandene eller tilstandene selv?

På tirsdag gikk jeg på lokale kontorene til senatorene mine Rob Portman (Republican) og Sherrod Brown (demokrat) til å diskutere saken

Portman vil ikke snakke om saken men Brown sa at det er svært begrensethva demokratene kan gjør fordi Mitch Mconnel vil at ingenting demokratene vil diskutere skal diskuteres i senatet

Jeg mener dette er et større problem enn hva AOC sier

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det viktigere spørsmålet er hvorfor blir det nødvendig å drikke toalett vann. Det er dårlig hygiene uansett hvilken delen av toaletten vannet kommer fra

Vannet i vasken over toalettet har da ingenting med vannet i toalettskålen å gjøre, og det kan være flere grunnet til at vask og klosett er samme installasjon (henger sammen). Et kjapt google søk viser tilsvarende hybridløsninger, for eksempel her eller her.

Lenke til kommentar

Vannet i vasken over toalettet har da ingenting med vannet i toalettskålen å gjøre, og det kan være flere grunnet til at vask og klosett er samme installasjon (henger sammen). Et kjapt google søk viser tilsvarende hybridløsninger, for eksempel her eller her.

Dette argumentet mot toalettdrikkingen har sirkulert en stund nå, men ifølge rapportene skal flere kongressmedler ha forklart at det dreide seg om en slik kombiløsning, og hvor delen med vask ikke hadde rennende vann, og migrantene i cellen ble bedt om å drikke fra doskålen isteden. "Out of the toilet", ikke "out of the sink".

Flere av kongressmedlemmene har spansk som morsmål.

"Three members of Congress who visited Border Patrol facilities on Monday said immigrant women were being detained without running water and told by agents to drink from the toilets."

"There was a toilet but no running water for people to drink," Castro said. "One of the women said she was told by an agent to drink water out of the toilet."

https://www.buzzfeednews.com/article/adolfoflores/immigrants-drinking-toilets-water-aoc-border-patrol

Lenke til kommentar

AOC hevder at disse ikke fungerte og migrantene måtte drikke vannet fra toalettskålen.
Lenke til kommentar

AOC hevder at disse ikke fungerte og migrantene måtte drikke vannet fra toalettskålen.

Dette er altså samme AOC som stod og lot som om hun gråt og sa at sa hun var sjokkert over å se barn i bur da hun poserte ved gjerdet med utsikt over en tom parkeringsplass?

"I’ll never forget this, because it was the moment I saw with my own eyes that the America I love was becoming a nation that steals refugee children from their parents & caged them"

nzv1630b0cs7.png

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er altså samme AOC som stod og lot som om hun gråt og sa at sa hun var sjokkert over å se barn i bur da hun poserte ved gjerdet med utsikt over en tom parkeringsplass?

"I’ll never forget this, because it was the moment I saw with my own eyes that the America I love was becoming a nation that steals refugee children from their parents & caged them"

nzv1630b0cs7.png

Bare så ingen blir forvirret her; clapperen i bildet Robert postet er photoshoppet inn i ettertid, bildet er hentet fra en av flere alt-right nettsider som bruker denne illustrasjonen.

Antydningen som har blitt fremsatt noen ganger om at hun gråt over å se på barn på motsatt side av gjerdet i dette bildet medfører heller ikke riktighet. Hennes observasjon av barn i bur skal ha skjedd i forkant. 

Roberts motivasjon til å poste denne fremstilligen trenger jeg ikke kommentere, folk får mene hva de vil.

- - -

Edit: Ved en feiltagelse regnet jeg med at Robert postet et bilde var relatert til diskusjonen vedr. besøket flere kongressmedlemmer foretok for noen uker siden. Bildet er fra før AOC ble medlem av kongressen, på et tidligere tidspunkt under Trump-administrasjonen hvor barn også ble adskilt fra sine foresatte og plassert i bur. Dette endrer ingenting ift. hennes reaksjon på forholdene hun observerte.

Endret av xRun
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Live nå:

Høring i kongressen om separasjon av familier og varetekt ved grensen.

Kongressmedlemmer som har besøkt mottak ved grensen var blant vitnene i morges, og avga forklaring under ed.

I denne settingen er disse ikke dekket av kongressens debatt-privilegium, falsk forklaring vil være straffbart.

I øyeblikket er det pause, fortsetter straks med flere vitner.

Alternativ stream:

Lenke til kommentar

Eller at det ikke fungerte tidligere slik AOC ble fortalt og senere ble fikset

Tja, nå har jo også disse påstandene blitt motsagt av flere. Disse leierne har alltid blitt kritisert, helt uavhengig av hvem som er president, og det kommer med jevne mellomrom rapporter og intervjuer med de som holdes der, men det er hvertfall første gang jeg hører om at de må drikke fra toalettskåla.

Lenke til kommentar

Tja, nå har jo også disse påstandene blitt motsagt av flere. Disse leierne har alltid blitt kritisert, helt uavhengig av hvem som er president, og det kommer med jevne mellomrom rapporter og intervjuer med de som holdes der, men det er hvertfall første gang jeg hører om at de må drikke fra toalettskåla.

Uansett er forholdene dårlige og Trump mishandler saken, Det er det som er viktige, ikke hvis AOC overdrev saken. Vi løser ingen problemer med å hevde at venstresiden ellerhøyresiden lyver/overdriver om et eller annet

Jeg får inntrykket i denne forum at det er sjelden problemet som diskuteres, det er oftere et forsøk å vise at den andre siden er dumme og ignorante

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forholdene har "alltid" vært dårlig og sterkt kritikkverdig, ble ikke løst under Obama, blir ikke løst under Trump, blir ikke løst under neste president.  Though har det jo bare blitt enda verre nå i den siste tiden, og da hjelper jo heller ikke på at de ikke klarer å bli enige om humanitære bevilgninger. Det er jo betimelig å stemme nei til 4,5 mrd usd i nødhjelp samtidig som man kritiserer forholdene ;)

Det er nok (dessverre) ofte ikke problemene i seg selv som diskuteres, men det kan jo også ha litt å gjøre med de forskjellig påstandene som fremsettes ;) Når det gjelder disse detention senterne, så er nok stort sett alle enige i at det er svært dårlige forhold, lite fokus på hva som kan/bør gjøres, men det mister kanskje litt fokus oppi alt dette med konsentrasjonslerie og sånt..

Lenke til kommentar

Jeg får inntrykket i denne forum at det er sjelden problemet som diskuteres, det er oftere et forsøk å vise at den andre siden er dumme og ignorante

This. Det er dessverre om å gjøre å diskreditere meningsmotstandere mest mulig i stedet for å si det man selv mener og argumentere hvorfor man mener det er riktig. Det er flere brukere her inne som er veldig aktive i tråden, men jeg aner ikke hva de mener selv. Jeg vet bare at de mener andre tar feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare så ingen blir forvirret her; clapperen i bildet Robert postet er photoshoppet inn i ettertid, bildet er hentet fra en av flere alt-right nettsider som bruker denne illustrasjonen.

Jeg regner med at det var åpenbart at clapperen var editert inn. Bildet hvor hun står og simulerer ved en parkeringsplass har blitt populært å lage mange morsomme varianter av.

Antydningen som har blitt fremsatt noen ganger om at hun gråt over å se på barn på motsatt side av gjerdet i dette bildet medfører heller ikke riktighet. Hennes observasjon av barn i bur skal ha skjedd i forkant, da hun var med flere andre kongressmedlemmer inne i et av mottakene.

Jeg postet hennes egen tekst dra hun Twittret bildet og så det stemmer ikke med din forklaring. La med utheven en del av teksten. "I’ll never forget this, because it was the moment I saw with my own eyes that the America I love was becoming a nation that steals refugee children from their parents & caged them."... en tom parkeringplass var altså det hun så.

Og jeg har fortsatt tilgode å se at at noen her forsvarer Demokratene som oppfordrer til boycot og presseing av firmaet Wayfair fra å levere  senger til migrantbarn. Er det bedre at barna fortsetter å sove på gulvet... slik som på bildene fra under Obama som Demokratene bruker for å klage på Trump?

Og er det ikke litt flaut når Demokrater gang på gang blir tatt i klare løgner? Er det greit at de prøver overgå Trump i å lyge?

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...