Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Høres ut som en fornuftig tradisjon.

Den andre tradisjonen som er sær amerikansk, presidenter er med på statsborgerskap seremonien når innvandrere får statsborgerskap. Det feirer innvandretradisjonen og faktumet at de er så glad i USA at de ønsker statsborgerskap

Jeg er sikkert Trump aldri deltar i denne seremonien!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den andre tradisjonen som er sær amerikansk, presidenter er med på statsborgerskap seremonien når innvandrere får statsborgerskap. Det feirer innvandretradisjonen og faktumet at de er så glad i USA at de ønsker statsborgerskap

Jeg er sikkert Trump aldri deltar i denne seremonien!

Nå kjenner ikke jeg alle slike seremonier i Norge, men vil tro norske statsministere og/eller kongen har deltatt i dette? Jeg var selv med i en slik seremoni rådhuset i Oslo for en venn som innvandret for en del år siden, og syntes det var en veldig fin markering. Håper og tror dette er noe vi fortsatt gjør.

Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke jeg alle slike seremonier i Norge, men vil tro norske statsministere og/eller kongen har deltatt i dette? Jeg var selv med i en slik seremoni rådhuset i Oslo for en venn som innvandret for en del år siden, og syntes det var en veldig fin markering. Håper og tror dette er noe vi fortsatt gjør.

På 17de Mai til å feire Norges historie som et innvandreland?
Lenke til kommentar

Du fikk ikke med deg da jeg linket til at det har vært tidligere taler?

Kunne jo sikkert spesifisert at jeg mente på The Mall, men her flisespikker du. Er ingen tradisjon for at presidenten taler der, i sentrum for feiringene på 4. juli.

"Trump is breaking with precedent. Prior presidents traditionally refrained from putting themselves at the center of a Fourth of July celebration out of concern that it would politicize the day."

“We are deeply troubled that the president’s involvement at the event will turn the long-standing, nonpartisan celebration into a de facto campaign rally conducted at taxpayer expense that will serve to further divide rather than unify the nation,” wrote Sens. Tom Udall of New Mexico, Patrick Leahy of Vermont and Chris Van Hollen of Maryland.

https://time.com/5619191/donald-trump-july-4-speech-controversy/

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

På 4th juli?

Den dagen må de velge mellom Trump på video eller visepreseidenten live. Nå må jeg virkelig si at du flisespikker. Hovedsaken er alle som får se video hvor Trump sier at de er velkommen og at de nå er en del av USA.

Og de som påstår at Trump brukte dagen til å splitte nasjonen må ha skrevet artikkelen ferdig før de hørte talen.

Lenke til kommentar

På 17de Mai til å feire Norges historie som et innvandreland?

Nei naturlig nok ikke siden Norge ulikt USA ikke er et innvandrerland, men vi har en konge som fremhever dette i nyttårstalen og generelt en tilsvarende politisk stand så jeg ville blitt overrasket om ikke konge eller statsminister har deltatt under noen av disse markeringene.

Lenke til kommentar

Den dagen må de velge mellom Trump på video eller visepreseidenten live. Nå må jeg virkelig si at du flisespikker. Hovedsaken er alle som får se video hvor Trump sier at de er velkommen og at de nå er en del av USA.

https://www.youtube.com/watch?v=bZg64TZiRng

Og de som påstår at Trump brukte dagen til å splitte nasjonen må ha skrevet artikkelen ferdig før de hørte talen.

Som sagt, i forhold til andre presidenter var en militærparade med han på spissen viktigere enn naturalization ceremony
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei naturlig nok ikke siden Norge ulikt USA ikke er et innvandrerland, men vi har en konge som fremhever dette i nyttårstalen og generelt en tilsvarende politisk stand så jeg ville blitt overrasket om ikke konge eller statsminister har deltatt under noen av disse markeringene.

Gjestfrihet er en norsk tradisjon og jeg er sikkert kongen ville vise det på en slik måte til å vise at Norge er et gjestfriland som sier hjertelig velkommen til Norge, men innvandring i USA er er som bunader i Norge, det minner oss om de fleste amerikanernes forfedrene som bygget landet

Lenke til kommentar

Gjestfrihet er en norsk tradisjon og jeg er sikkert kongen ville vise det på en slik måte til å vise at Norge er et gjestfriland som sier hjertelig velkommen til Norge, men innvandring i USA er er som bunader i Norge, det minner oss om de fleste amerikanernes forfedrene som bygget landet

Ja det skjønner jeg godt. USA er et artig land sånn sett, i den forstand at det faktisk er et innvandrerland. Samtidig virker dere å ha en veldig evne til å ta vare på hver enkelts bakgrunn. Det er alltid gøy å møte amerikanere som kjenner et spesifikt europeisk land og språk bedre enn andre til stede fra Europa.

Lenke til kommentar

Hans mentale helsa burde være nok grunn til å fjerne ham.

Han scorer på alle 7 faktorer på diagnosen sosiopat:

1. Failure to conform to social norms with respect to lawful behaviors.

2. Deceitfulness, as indicated by repeated lying … or conning others for personal profit or pleasure

3. Impulsivity or failure to plan ahead

4. Irritability and aggressiveness

5. Reckless disregard for safety of self or others.

6. Consistent irresponsibility, as indicated by repeated failure to sustain consistent work behavior or honor financial obligations

7. Lack of remorse, as indicated by being indifferent to or rationalizing having hurt, mistreated, or stolen from another.

https://www.salon.com/2019/03/04/harvard-psychiatrist-donald-trumps-actions-are-signs-of-a-severe-continuous-mental-disturbance_partner/

At han ikke er fjernet sier mer om helsa til de restene som er igjen av demokratiet

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt, i forhold til andre presidenter var en militærparade med han på spissen viktigere enn naturalization ceremony

Mange er veldig opphengt i moralsk posering, symbolpolitikk og at alt gjentas som året før. Trump tør gjøre ting annerledes og ville ha en markering som gjorde alle USA-ianere stolte over den dagen. Jeg har flere ganger sagt at form og innhold var datert, men mannen prøver i alle fall å gjøre ting annerledes.

https://www.foxnews.com/politics/trump-says-malfunctioning-teleprompter-to-blame-for-airport-gaffe-in-july-4-speech

"Trump says malfunctioning teleprompter to blame for ‘airport’ gaffe in July 4th speech"

"I knew the speech very well. So I was able to do without a teleprompter,"

men ikke godt nok tydeligvis...

Lenke til kommentar

Hans mentale helsa burde være nok grunn til å fjerne ham.

Han scorer på alle 7 faktorer på diagnosen sosiopat:

....

Slike påstander ble fremsatt allerede før han ble nominert. Get over it, han ble valgt og er president idag.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det skjønner jeg godt. USA er et artig land sånn sett, i den forstand at det faktisk er et innvandrerland. Samtidig virker dere å ha en veldig evne til å ta vare på hver enkelts bakgrunn. Det er alltid gøy å møte amerikanere som kjenner et spesifikt europeisk land og språk bedre enn andre til stede fra Europa.

Mine forfedrene kom fra England, Irland og Tyskland og antagelig en del andre, men ingen fra Norge. Heldigvis kan jeg besøke slekt i England uten å trenge Google translate!

Lenke til kommentar

Slike påstander ble fremsatt allerede før han ble nominert. Get over it, han ble valgt og er president idag.

Trump vant valget. Det unnskylder ikke dårlig oppførsel eller betyr at han ikke burde fjernes, bare at det må være en supermajoritet i senate( og i USA) som er enige
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange er veldig opphengt i moralsk posering, symbolpolitikk og at alt gjentas som året før. Trump tør gjøre ting annerledes og ville ha en markering som gjorde alle USA-ianere stolte over den dagen. Jeg har flere ganger sagt at form og innhold var datert, men mannen prøver i alle fall å gjøre ting annerledes.

s...

Han ville fornøye kjernegruppen sin og brydde seg ikke at det irritert mange folk utenfor den gruppen De fleste presidenter gjør noe som de aller fleste er glad i og unngå noe som kan ses som politisk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

3 millioner færre stemte på ham og hele prosessen har vært udemokratisk. Han er bevist gal, og en gal man kan fjernes om det er vilje til det selv i USA. Det er en langt mere relevant diskusjon nå enn noensinne tidligere, især etter showet i G20 og 4.7. Alt annet som diskuteres her er er med på å legitimere det som ikke er legitimt
Lenke til kommentar

Han ville fornøye kjernegruppen sin og brydde seg ikke at det irritert mange folk utenfor den gruppen De fleste presidenter gjør noe som de aller fleste er glad i og unngå noe som kan ses som politisk

Er kun hans kjernevelgere glad i USA? Ønsker ikke de fleste å hedre landet slik som denne seremonien var for?

Ville du at han heller skulle brent flagget slik som Demokratene forran det Hvite Hus igår?

Det var faktisk også en parade i Washington helt uten Trump igår, men den brydde mediene som stadig skal ta Trump seg lite om. Var den også like ille?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...