Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Den juridisk definisjonen-

Discrimination refers to the treatment or consideration of, or making a distinction in favor of or against, a person or thing based on the group, class, or category to which that person or thing belongs rather than on individual merit. Discrimination can be the effect of some law or established practice that confers privileges on a certain class or denies privileges to a certain class

Så om en lege for eksempel ikke vil skrive ut p-piller til en transkvinne, så er det diskriminering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha! Dette showet til Trump var både blodharry og ganske tamt. Var mest som et valgkamparrangement.

Komisk der han stod på podiet, omgitt av amerikanske farger og militære kjøretøy med menigheten bak seg. Gravalvorlig i ansiktet der han stod bak den enorme glassveggen. 

Minnet mest om coveret på ei Manowar-plate eller noe :p

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

En spesiell seanse med historieforelesning av Trump bak skuddsikkert glass. Han sa mye samlende om fortiden, men bortsett fra å ville plante flagget til USA på Mars var det lite av vyer for fremtiden. Han holdt seg strengt til manuskript og kom ikke med en eneste blunder, det tjente ha antagelig på. Kun overflyging av et par annonserte fly og ingen parade av kjøretøyer.

Ellers var det en seanse som i form og innhold antagelig ville ha passet bedre for 30-40 år siden.

Og noen markerte dagen med å brenne USAs flagg forran det hvite hus.... antagelig Demokrater.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

NPR News har hatt som tradisjon å la vertene sine lese "The Declaration of Independence" på 4. juli siden 1989.

I 2017 og 2018 så brukte de også twitter til å legge ut hele denne, linje for linje.

Nå i 2019 ga de opp å legge den ut på twitter, fordi Trump-supporterere de to foregående årene ikke kjente igjen teksten, og trodde det var ment som kritikk mot Trump. 

Linjer som "A Prince whose character is thus marked by every act which may define a Tyrant, is unfit to be the ruler of a free people." og en del andre, som egentlig kritiserte helt andre ledere fra kolonitiden, ble umiddelbart linket til Trump av MAGA-gjengen og de gikk amok på twitter for å forsvare sin Store Leder mot slike fornærmelser.

https://www.inquisitr.com/5513336/npr-news-doesnt-tweet-declaration-of-independence-after-two-consecutive-years-of-some-people-not-getting-it/

Det er fra sine egne man skal ha det..?

• Liker 5
Lenke til kommentar

En spesiell seanse med historieforelesning av Trump bak skuddsikkert glass. Han sa mye samlende om fortiden, men bortsett fra å ville plante flagget til USA på Mars var det lite av vyer for fremtiden. Han holdt seg strengt til manuskript og kom ikke med en eneste blunder, det tjente ha antagelig på. Kun overflyging av et par annonserte fly og ingen parade av kjøretøyer.

Han blandet sammen noen kriger og skrev om luftfartshistorien: 

https://twitter.com/PatrickZircher/status/1146944664819437571

Endret av Feynman
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Han blandet sammen noen kriger og skrev om luftfartshistorien: 

https://twitter.com/PatrickZircher/status/1146944664819437571

Absolutt en brøler, og den fikk jeg ikke med meg.

Det er vel ingen som tror at Trump hadde skrevet den talen selv. Pressen hadde jo til og med fått tilbud om å få utdrag fra talen tidligere i uken og han leste fra teleprompter så dette hadde vært skrevet ned. Spørsmålet er om noen med overlegg hadde endret det ordet i siste liten eller som han leste feil.

Lenke til kommentar

Absolutt en brøler, og den fikk jeg ikke med meg.

Det er vel ingen som tror at Trump hadde skrevet den talen selv. Pressen hadde jo til og med fått tilbud om å få utdrag fra talen tidligere i uken og han leste fra teleprompter så dette hadde vært skrevet ned. Spørsmålet er om noen med overlegg hadde endret det ordet i siste liten eller som han leste feil.

Uansett var denne talen nøyaktig hva hans kjernegruppen elsket. Snakk om tiden da «america was great» det er også trist at vi må feire når presidenten ikke gjør en «blunder» Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett var denne talen nøyaktig hva hans kjernegruppen elsket. Snakk om tiden da «america was great» det er også trist at vi må feire når presidenten ikke gjør en «blunder»

Han hadde tjent på å komme med noen flere ambisjoner om fremtiden i tillegg til flagget på Mars. Og en haug rådgivere kunne klart komme opp med noen formuleringer om dagens utfordringer og splittelse uten å gjøre partipolitikk av det. Dette var for ham en stor mulighet som ble dårlig utnyttet.

Og det var som sagt lite i talen som ikke kunne ha blitt sagt for 40 år siden.

Lenke til kommentar

Heldigvis gjorde han et unntak denne gangen og unnlot å rakke ned på politiske motstandere, pressen osv. Registrerer at Trump får skryt i mediene i dag for dette, men det sier jo noe om hvor vi har havnet dessverre.

Jeg likte noe av det han sa om månen og Mars ettersom jeg er opptatt av og interessert i romfart, selv om jeg er helt uenig i måten Trump-administrasjonen går frem med NASA og kravene de har lagt på organisasjonen. 

Jeg ble skuffet da Obama-administrasjonen kuttet i Constellation-programmet og liker at mer penger nå går til å lande mennesker på månen igjen og Mars i fremtiden. Men det Trump så klart understreker om Mars-landingen er det å være først og plante det amerikanske flagget, ikke vitenskapen eller det å dyrke samarbeidet mellom nasjoner som har ligget bak de store fremskrittene i verdensrommet de siste tiårene og som også er fremtiden. 

Ellers var det mye prat om gamle dager og det minnet en del om en tale som kunne vært skrevet på 60- eller 70-tallet. 

Lenke til kommentar

Men det Trump så klart understreker om Mars-landingen er det å være først og plante det amerikanske flagget, ikke vitenskapen eller det å dyrke samarbeidet mellom nasjoner som har ligget bak de store fremskrittene i verdensrommet de siste tiårene og som også er fremtiden.

Ett øyeblikk trodde jeg at han skulle komme med med noe bevinget ala

"We choose to put a man on Mars the next decade, not because it is easy, but because it is hard"

men dengang ei. :hm:

Lenke til kommentar

Hvordan var egentlig talen i fjor? Rakket han ned på motstandere eller gjorde noe sprell da?

Det var ingen tale i fjor. Det er ingen tradisjon for at presidenten holder noen tale på 4. juli, og Trumps show har dermed mottatt mye kritikk for å politisere nasjonaldagen og rette fokus mot seg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det var ingen tale i fjor. Det er ingen tradisjon for at presidenten holder noen tale på 4. juli, og Trumps show har dermed mottatt mye kritikk for å politisere nasjonaldagen og rette fokus mot seg selv.

Du fikk ikke med deg da jeg linket til at det har vært tidligere taler?

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...