robertaas Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 (endret) Trump ønsker denne reguleringen A regulation allowing individuals and health care organizations to opt out of providing health care services if they object on religious or moral grounds has been finalized by the Department of Health and Human Services. That exemption can pertain to abortion, sex reassignment surgery and assisted suicide, among other procedures. A regulation allowing individuals and health care organizations to opt out of providing health care services if they object on religious or moral grounds has been finalized by the Department of Health and Human Services. That exemption can pertain to abortion,sex reassignment surgery and assisted suicide, among other procedures. Dette sier bare at helsepersonell kan la være å utføre prosedyrer som abort, kjønnsskifte eller assistert selvmord om det er imot deres livssyn.... dette vil da selvsagt berøre alle som søker slike tjenester der, også venstrehendte Teksten sier sier abolutt ingenting om at kvinner med spesiell legning eller utseende skal ikke skal få dekket abort i samme grad som andre. Endret 3. juli 2019 av robertaas 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 (endret) Nederlenderne har parade med tanks og annet materiell på veterandagen i den Haag, altså det samme som Trump prøvde seg på. 10 juni som er nasjonaldagen i Portugal er det en militær parade med tanks og annet materiell. Og ja, det var mere styr i 2018 grunnet jubileet, men det var arrangementer i november. Her fra nasjonaldagen 10. juni 2016: Storbrittania har hvert år "Armed Forces Day" som i tillegg til en rekke arrangementer rundtom i landet også har en parade med soldater, jagerfly, tanks og annet tyngere materiell som hvert år holdes i en ny by. I år var det i Salisbury. 16. mai 2020 skal det holdes i Scarborough, for de som må se det med egne øyne for å tro det. Det er utrolig hvor innbitt flere som er sterkt imot Trump fornekter virkeligheten selv når fakta lett kan sjekkes. Det være seg hva som ble sagt i en debatt eller hva som man har av parader i andre land. Jeg finner ingen tanks på videoene du linker til. Kan du gi et timestamp? edit: ikke at det er noen big deal, bare lurer på om jeg er blind Endret 3. juli 2019 av frohmage Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Jeg finner ingen tanks på videoene du linker til. Kan du gi et timestamp? Fra den Haag. 20:03 Fra Lisboa: 11:34, 18:21 Skal du prøve deg på flere halmstrå eller innrømme at militære parader ikke er noe som kun diktaturer holder på med? 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 (endret) Skal du prøve deg på flere halmstrå Neida, for all del, jeg fant bare ingen når jeg spolte kjapt igjennom. edit: De i Lisboa er vel ikke tanks (sånne med belter), men det er ikke så nøye. Endret 3. juli 2019 av frohmage Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Det er utrolig hvor innbitt flere som er sterkt imot Trump fornekter virkeligheten selv når fakta lett kan sjekkes. Det være seg hva som ble sagt i en debatt eller hva som man har av parader i andre land. ? Hva er poenget med den tonen? Jeg stilte et spørsmål i mitt opprinnelige innlegg fordi jeg ikke visste, du svarer og jeg tar til meg infoen. Fant ikke noe om Storbritannias parader. Trenger ikke være så voldsomt på krigsstien, jesus christ. Skjønner hvorfor mange brukere blokkerer deg. Ellers, takk for infoen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 (endret) Hva er poenget med den tonen? Jeg stilte et spørsmål i mitt opprinnelige innlegg fordi jeg ikke visste, du svarer og jeg tar til meg infoen. Fant ikke noe om Storbritannias parader. Trenger ikke være så voldsomt på krigsstien, jesus christ. Skjønner hvorfor mange brukere blokkerer deg. Ellers, takk for infoen. Du stilte ikke spørsmål fordi du ikke visste, du slo fast at Nederland og England ikke hadde slike parader... etter at jeg hadde sagt at de hadde. Selv om jeg kommer med mye objektiv informasjon som andre ikke klarer skaffe her så mottar jeg stort sett bare trakasering og personangrep i denne tråden. Og formuleringen jeg brukte der var langt mindre krass en hva du mange ganger har brukt mot meg. BTW. Kampen om folketellingen er visst enda ikke over: Endret 3. juli 2019 av robertaas 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 (endret) Hvor Trump lenge forfektet sitt ønske om en militærparade med tanks, ser han ut til å ha innsett at dette ikke ligger i kortene. Både Pentagon og byrådet i DC melder at det ikke blir tanks, kun kjøretøy på hjul. https://twitter.com/councilofdc/status/1145674887845036032 Man er også skeptisk til plassering av 60+ tonns Abrams stridsvogner ved nasjonalmonumenter i DC, bla. ved "The Mall", med tanke på bakkeforholdene, men her er man nå i gang med forberedelsene for morgendagens utradisjonelle Trump-feiring. Disse fraktes inn på trailer. Luftrommet stenges utover den vanlige ekskluderingssonen nær WH, flytrafikken må vike for jagerfly mm. som del av Trumps show. Tanks arrive at Lincoln Memorial for Trump’s big 4th of July event https://www.latimes.com/politics/la-na-pol-4th-of-july-trump-national-mall-20190703-story.html"Trump is marshaling tanks, bombers and other machinery of war for this year's Independence Day celebration. It's an event that is traditionally light on military might, and critics have accused the president of using the U.S. military as a political prop." Under Trumps tale ved Lincoln Memorial, også noe amerikanske presidenter ikke har tradisjon for, ventes det påminnelser om alt Trump mener å ha oppnådd. Det skal visstnok være noe bekymring for oppmøtet, man aner muligheten for at dette kan ende opp som en "Inauguration 2.0" hvor man frykter at oppmøtet ikke tilsvarer Trumps forventninger, med påfølgende overdrivelser tilsv. de Sean Spicer ble kjent for under sin første pressebriefing i WH i januar 2017. 'They started this too late': Trump officials and allies anxious about July 4 festhttps://www.politico.com/story/2019/07/03/donald-trump-july-4-event-1397772"The White House and Republican National Committee have spent the last week scrambling to distribute VIP tickets to President Donald Trump’s Fourth of July speech at the Lincoln Memorial.Now, White House officials and allies are wringing their hands over the risk of the hastily arranged event morphing into Trump’s Inauguration 2.0, in which the size of the crowd and the ensuing media coverage do not meet the president’s own outsized expectations for the event." Endret 3. juli 2019 av xRun 3 Lenke til kommentar
monitor Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Jeg finner ingen tanks på videoene du linker til. Kan du gi et timestamp? edit: ikke at det er noen big deal, bare lurer på om jeg er blind Ja, det er helt hårreisende å antyde nederlenderne har militærparader, uten å sjekke fakta. Det med tanks kan du bare glemme. I utgangspunktet antydet han nærmest at « alle» utenom Norge har militærparader. Utgangspunktet er at Trump nå innfører en militærparade hvor han attpåtil skal holde en tale på selveste 4.7. Det er en provokasjon. Han pisser på sitt eget flagg..å forsvare det med at blant hollendere gjør omtrent det samme er banalt. 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Dette sier bare at helsepersonell kan la være å utføre prosedyrer som abort, kjønnsskifte eller assistert selvmord om det er imot deres livssyn.... dette vil da selvsagt berøre alle som søker slike tjenester der, også venstrehendte Teksten sier sier abolutt ingenting om at kvinner med spesiell legning eller utseende skal ikke skal få dekket abort i samme grad som andre.Det tillater diskriminering mot LGBTQ. At det tillater diskriminerng av andre er ikke relevant til diskusjonen. Hvis loven som Castro foreslår ikke sier noe om LGBTQ’s rettighetene så kan legene utføre diskriminering av gravide LGBTQ folk. Det er grunnen til at Castro nevnte det. Det er stor motstand blant mange religiøse folk mot abort og mot LGBTQ. Det blir da helt umulig å få abort blant religiøse leger hvis en ønsker både abort og er trans Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Ja, det er helt hårreisende Neida men det er jo forskjell på en parade med tanks og en parade med dansende soldater. Jeg burde kanskje sjekka nøyere før jeg spurte, dog. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Ja, det er helt hårreisende å antyde nederlenderne har militærparader, uten å sjekke fakta. Her var det tydeligvis kun jeg som sjekket fakta og hadde rett. I utgangspunktet antydet han nærmest at « alle» utenom Norge har militærparader. Jeg kom med en liste land og dokumenterte at den stemte etter at det kom påstander om at listen ikke stemte. Har fakta ingen verdi for deg? Utgangspunktet er at Trump nå innfører en militærparade hvor han attpåtil skal holde en tale på selveste 4.7. Det er en provokasjon. Han pisser på sitt eget flagg..å forsvare det med at blant hollendere gjør omtrent det samme er banalt. Det er ganske vanlig i demokratier at statslederen holder tale nasjonaldagen, selv i Norge. For deg er altså dette en provokasjon og å "pisse på flagget" om det skjer i USA. Og det er fortsatt noen som tror at TDS ikke er en veldig reell diagnose? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Det tillater diskriminering mot LGBTQ. At det tillater diskriminerng av andre er ikke relevant til diskusjonen. Med en slik logikk blir jo alle lover diskriminerende mot absolutt alle grupper som man ikke har listet opp. På tide å gå i fakkeltog mot veitrafikkloven som ikke sier eksplisitt at fartsgrensen er den samme for homofile! Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Fra den Haag. 20:03 Fra Lisboa: 11:34, 18:21 Skal du prøve deg på flere halmstrå eller innrømme at militære parader ikke er noe som kun diktaturer holder på med? Nei- men Trump bryter en viktig amerikansk tradisjon antagelig fordi han vet lite om amerikansk historie eller bryr seg lite om det. Det var flere grunner til at vi ikke fulgte noe europeiske tradisjoner som du nevner. Disse grunner har bidratt til USAs suksess Trump ønsker å bli som en konge etter europeiske tradisjoner eller diktator og blir ikke fornøyd med presidentens rolle Jeg hevder ikke at han ikke støtter demokratiet men heller at han ønsker det samme berømmelse og respekt som konger og diktatorer kan få. Han har enten lite kunnskap eller respekt på hvordan de founding father så på presidentens rolle, så langt som mulig fra en konge 2 Lenke til kommentar
monitor Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 (endret) Her var det tydeligvis kun jeg som sjekket fakta og hadde rett. Jeg kom med en liste land og dokumenterte at den stemte etter at det kom påstander om at listen ikke stemte. Har fakta ingen verdi for deg? Det er ganske vanlig i demokratier at statslederen holder tale nasjonaldagen, selv i Norge. For deg er altså dette en provokasjon og å "pisse på flagget" om det skjer i USA. Og det er fortsatt noen som tror at TDS ikke er en veldig reell diagnose? Å fordreie fakta er vel både du og Trump spesialister på? Hvor mange ganger må du få servert at nederlendere ( og mange andre europeiske land) IKKE holder militære parader og at nederlendere er ENIGE om at slikt er forkastelig. Du feilinformerer med bestemte formål. Å forsvare at en bevist gal man som nå fremstår som enda galere enn etter G20 er uforståelig, især når du hele tiden ignorer alle fakta.( over 11000 løgn, familie uten peiling som nærmeste « rådgivere», en femdobling av sivile drept siden han kom på banen, og slik kan vi fortsette til dawn.Diffuse diagnoser basert på at folk ikke støtter galskapet er også sleivspark uten innhold Endret 3. juli 2019 av monitor 1 Lenke til kommentar
monitor Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Nei- men Trump bryter en viktig amerikansk tradisjon antagelig fordi han vet lite om amerikansk historie eller bryr seg lite om det. Det var flere grunner til at vi ikke fulgte noe europeiske tradisjoner som du nevner. Disse grunner har bidratt til USAs suksess Trump ønsker å bli som en konge etter europeiske tradisjoner eller diktator og blir ikke fornøyd med presidentens rolle Jeg hevder ikke at han ikke støtter demokratiet men heller at han ønsker det samme berømmelse og respekt som konger og diktatorer kan få. Han har enten lite kunnskap eller respekt på hvordan de founding father så på presidentens rolle, så langt som mulig fra en konge Han sier at han fikk tårer i øyne da han så slikt i Frankrike...så i beste fall koker det ned til selvtilfredsstillelse ( primærbehov).At han fornærmer især den vanlige amerikaneren og provoserer frem reaksjoner er jo hans varemerket... Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Med en slik logikk blir jo alle lover diskriminerende mot absolutt alle grupper som man ikke har listet opp. På tide å gå i fakkeltog mot veitrafikkloven som ikke sier eksplisitt at fartsgrensen er den samme for homofile! Hevder du at det ikke finnes folk som vil utføre diskriminering mot LGBTQ baserte på religiøse grunner? A Colorado baker who refused to make a wedding cake for a gay couple on religious grounds — a stance partially upheld by the U.S. Supreme Court — has sued the state over its opposition to his refusal to bake a cake celebrating a gender transition, his attorneys said Wednesday. Det er et reelt problem som enten kan ignores eller kan skrives in til loven og er grunnen til at Castro mente det Enkelt og greit Lenke til kommentar
xRun Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 (endret) I USA trekkes det paralleller fra Trumps planlagte 4. juli-event til... den kanskje eneste historiske parallellen som finnes i USA.What could go wrong for Trump on the Fourth of July? In 1970, protests and tear gas marred the day.https://www.washingtonpost.com/history/2019/07/02/what-could-go-wrong-trump-july-fourth-protests-tear-gas-marred-day/?noredirect=on&utm_term=.e4f3ce6c1e6c"The plan was to celebrate the Fourth of July with a televised extravaganza on the steps of the Lincoln Memorial. One unstated goal was to show support for the president at a time of bitter division in the nation.""The president was Richard M. Nixon, and the year was 1970." "The 1970 event is the only parallel to President Trump’s takeover of July 4. Trump’s elaborate “Salute to America” will feature a speech by the president himself at the Lincoln Memorial, reserved seating for hundreds of VIPs, two fireworks displays and flyovers by the Blue Angels and Air Force One. Trump has also requested military tanks — Abrams tanks or Bradley Fighting Vehicles — on the Mall for the event.""By contrast, Nixon did not appear at the 1970 celebration; he was at his summer White House in San Clemente, Calif. But he did record a video that was played at the event.""To underscore the nonpartisan theme Republicans and Democrats were honorary members of the organizing committee. Many Democratic politicians also supported the event." I likhet med Nixons event skjer Trumps event i en tid med splittelse i nasjonen, men her er det sentrert rundt Trumps presidentskap. Til forskjell fra Nixons event hvor han ikke deltok selv men leverte en tale via opptak, har man her Trump personlig med tale ved Lincoln Memorial, mens presidenter vanligvis har en sammenkomst og taler til denne i rosehagen eller inne i WH. Der man for Nixons event gjorde et respektabelt forsøk på å inkludere begge sider av det politiske spekteret, har man gjort heller lite for å understreke at Trumps event skal være et samlende, tverrpolitisk/upolitisk event. Nixons event ble satt opp av supportere, ikke Nixon selv. For Trumps event har man invitert republikanske donorer og politiske supportere sentralt plassert nær podiet, disse er også gitt VIP-billetter for å sikre at de stiller opp. Slike invitasjoner er ikke sendt til representanter, donorer og supportere for demokratene. Inntrykket i forkant av eventet er at det hele er et politisk selvforherligende event for Trump, en idé om å gjenskape en opplevelse av paraden på Bastille Day, fra Trumps hode, og kanskje ikke hans beste. Selv om Nixons event fremstod som mer balansert, ble det også ansett som en politisk appropriering av den tradisjonelt upolitiske nasjonaldagen, og endte med demonstrasjoner. Supporterne mente det sannsynligvis godt, men i retrospektiv var det en dårlig ide. Det er ikke urimelig å vente noe lignende ifbm. Trumps event. Spørsmålet blir kanskje heller i hvilken grad, og hvordan dette utarter seg. Svaret på det kommer de neste par dagene. Endret 3. juli 2019 av xRun Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Hevder du at det ikke finnes folk som vil utføre diskriminering mot LGBTQ baserte på religiøse grunner? A Colorado baker who refused to make a wedding cake for a gay couple on religious grounds — a stance partially upheld by the U.S. Supreme Court — has sued the state over its opposition to his refusal to bake a cake celebrating a gender transition, his attorneys said Wednesday. Det er et reelt problem som enten kan ignores eller kan skrives in til loven og er grunnen til at Castro mente det Castro snakket om reproductive freedom. “I don’t believe in only reproductive freedom; I believe in reproductive justice. What that means is that just because a woman — or, let’s not forget someone in the trans community is poor, doesn’t mean they shouldn’t have the right to exercise that right to choose... And so, I absolutely would cover the right to have an abortion” Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Castro snakket om reproductive freedom. “I don’t believe in only reproductive freedom; I believe in reproductive justice. What that means is that just because a woman — or, let’s not forget someone in the trans community is poor, doesn’t mean they shouldn’t have the right to exercise that right to choose... And so, I absolutely would cover the right to have an abortion” Nettopp han snakker om både fattigdom og diskriminering og dermed justice Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Nettopp han snakker om både fattigdom og diskriminering og dermed justiceSå han snakket om black lives matter og sånt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg