Red Frostraven Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 (endret) The Onion forutså Trump sin seier i 2012. https://politics.theonion.com/after-obama-victory-shrieking-white-hot-sphere-of-pure-1819595330 Endret 4. juni 2019 av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Straks live: Felles pressekonferanse med Trump og Theresa May i London. Her kan det bla. dukke opp spørsmål om Trumps forsøk på å møte Boris Johnson, et fremstøt som skal ha blitt avvist av Johnson som ligger an til å ta over etter May og bli neste statsminister i UK. Pressekonfen går live i nyhetskanaler og på nett: Alternativ stream: 2 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Talkshowene får som vanlig masse materiale. "Donald Trump has no use for a book. It's a useless gift. It is like giving Stevie Wonder a fish tank". 3 Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Liker Trump jeg, går så det griner i USA og spesielt mannen i gata har etter lang tid igjen fått økt kjøpekraft(i motsetning til Norge) han slår ned på uetisk kinesisk handelspraksis, handlet frem gjensidig rettferdige handelsavtaler(ikke slik EØS der vi må betale for å selge varene og bytte ut norske arbeidstagere med eu borgere), fått til samtaler med Nord Korea. Stopper ulovlig innvandring fra Mexico til USA som gjør at færre uskyldige dør i narkotrafikken og forhåpentligvis får en stopp på kartellvirksomheten. Færre militære konfrontasjoner i midtøsten som ikke fører til noe som helst. Liker ikke overnasjonale udemokratiske institusjoner som EU Trump er rett mann til rett tid. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Liker Trump jeg, går så det griner i USA og spesielt mannen i gata har etter lang tid igjen fått økt kjøpekraft(i motsetning til Norge) han slår ned på uetisk kinesisk handelspraksis, handlet frem gjensidig rettferdige handelsavtaler(ikke slik EØS der vi må betale for å selge varene og bytte ut norske arbeidstagere med eu borgere), fått til samtaler med Nord Korea. Stopper ulovlig innvandring fra Mexico til USA som gjør at færre uskyldige dør i narkotrafikken og forhåpentligvis får en stopp på kartellvirksomheten. Færre militære konfrontasjoner i midtøsten som ikke fører til noe som helst. Liker ikke overnasjonale udemokratiske institusjoner som EU Trump er rett mann til rett tid. Her lister du opp flere ting som kunne vært bra... Men dessverre har jo det meste du lister opp overhodet ikke rot i virkeligheten. Det nærmeste du kommer er vel: "fått til samtaler med Nord Korea". Men som i virkeligheten er; Sør-Korea fikk til samtaler med Nord-Korea, og deretter; Kim Jong-Un fikk til samtaler med Trump, som så førte til at KJU lurte Trump rundt lillefingeren sin. Som må sies å være en stor seier!... For KJU. Var dette bra? Jeg mener, med mindre man heier på NK? Hadde noe på listen din vært uforbeholdent sant, så hadde det faktisk vært veldig bra! Til Trump å være, og det er så lavt listen henger... Så la oss begynne på toppen av listen din, men med en ting av gangen så det ikke blir så rotete, det første du hevder (etter; USA griner, som jeg regner med vi alle kan være enige i ); "mannen i gata har etter lang tid igjen fått økt kjøpekraft"... Siden du hevder dette så regner jeg med at du kan dokumentere den påstanden? Slik dokumentasjon vil jeg veldig gjerne se. Så link gjerne til den her. 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Her lister du opp flere ting som kunne vært bra... Men dessverre har jo det meste du lister opp overhodet ikke rot i virkeligheten. Det nærmeste du kommer er vel: "fått til samtaler med Nord Korea". Men som i virkeligheten er; Sør-Korea fikk til samtaler med Nord-Korea, og deretter; Kim Jong-Un fikk til samtaler med Trump, som så førte til at KJU lurte Trump rundt lillefingeren sin. Som må sies å være en stor seier!... For KJU. Var dette bra? Jeg mener, med mindre man heier på NK? Hadde noe på listen din vært uforbeholdent sant, så hadde det faktisk vært veldig bra! Til Trump å være, og det er så lavt listen henger... Så la oss begynne på toppen av listen din, men med en ting av gangen så det ikke blir så rotete, det første du hevder (etter; USA griner, som jeg regner med vi alle kan være enige i ); "mannen i gata har etter lang tid igjen fått økt kjøpekraft"... Siden du hevder dette så regner jeg med at du kan dokumentere den påstanden? Slik dokumentasjon vil jeg veldig gjerne se. Så link gjerne til den her. Økt kjøpekraft -Worker paychecks are showing their biggest gains since the recovery began a decade ago, and are more than keeping up with inflation. https://www.google.com/amp/s/www.cnbc.com/amp/2019/02/13/worker-wage-gains-are-keeping-up-with-inflation-and-then-some.html Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Her lister du opp flere ting som kunne vært bra... Men dessverre har jo det meste du lister opp overhodet ikke rot i virkeligheten. Det nærmeste du kommer er vel: "fått til samtaler med Nord Korea". Men som i virkeligheten er; Sør-Korea fikk til samtaler med Nord-Korea, og deretter; Kim Jong-Un fikk til samtaler med Trump, som så førte til at KJU lurte Trump rundt lillefingeren sin. Som må sies å være en stor seier!... For KJU. Var dette bra? Jeg mener, med mindre man heier på NK? Hadde noe på listen din vært uforbeholdent sant, så hadde det faktisk vært veldig bra! Til Trump å være, og det er så lavt listen henger... Så la oss begynne på toppen av listen din, men med en ting av gangen så det ikke blir så rotete, det første du hevder (etter; USA griner, som jeg regner med vi alle kan være enige i ); "mannen i gata har etter lang tid igjen fått økt kjøpekraft"... Siden du hevder dette så regner jeg med at du kan dokumentere den påstanden? Slik dokumentasjon vil jeg veldig gjerne se. Så link gjerne til den her. Det går så bra der at de faktisk mangler arbeidskraft noe som gjør at lønningene går opp selv for de med lav utdanning, her i Norge så har lønningene stått stille 15 året på rad for samme gruppe mens alt har omtrent doblet seg i pris. Vedrørende Nord Kora så er det vel ikke uten grunn at Sør Korea leder utallige ganger har gått ut i media og rost Trump, Japan nominerte til å med Trump til Nobels fredspris. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 (endret) Økt kjøpekraft - Worker paychecks are showing their biggest gains since the recovery began a decade ago, and are more than keeping up with inflation. https://www.google.com/amp/s/www.cnbc.com/amp/2019/02/13/worker-wage-gains-are-keeping-up-with-inflation-and-then-some.html Fra den samme artikkelen snippet jeg ut et bilde, og laget noen bokser rundt noen sentrale områder: Som du selv skrev: "mannen i gata har etter lang tid igjen fått økt kjøpekraft" Hva skjedde i disse markerte områdene da? EDIT: Jeg vil faktisk våge å påstå at perioden fra 2015 til 2017 var vesentlig bedre enn 2017 til nå Endret 5. juni 2019 av N o r e n g 5 Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Fra den samme artikkelen snippet jeg ut et bilde, og laget noen bokser rundt noen sentrale områder: høøøø.png Som du selv skrev: "mannen i gata har etter lang tid igjen fått økt kjøpekraft" Hva skjedde i disse markerte områdene da? EDIT: Jeg vil faktisk våge å påstå at perioden fra 2015 til 2017 var vesentlig bedre enn 2017 til nå Du hater Trump så mye at du har blitt helt faktaresistens. Før Trump så måtte folk få delt ut matkuponger av myndighetene, det er den triste sannheten. Nå er det langt langt færre som behøver dette. Og lønnsøkningen skjer primært i lav status yrker https://www.marketwatch.com/story/at-a-10-year-high-wage-growth-for-american-workers-likely-to-keep-accelerating-2019-03-08 https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-04-02/u-s-wage-growth-rebounded-in-march-glassdoor-pay-study-shows Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Mens Mueller undersøkte hvis Trump begikk kriminelle handlinger High Crimes and Misdemeanors er ikke nødvendigvis kriminelle handlinger. Intellektuelle uærlighet igjen for de som erklarer at Mueller fant absolutt ingenting. "In the United States, the federal government generally considers a crime punishable with incarceration for one year or less to be a misdemeanor. All other crimes are considered felonies." Crime = kriminell handling Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 (endret) Du hater Trump så mye at du har blitt helt faktaresistens. Før Trump så måtte folk få delt ut matkuponger av myndighetene, det er den triste sannheten. Nå er det langt langt færre som behøver dette. Og lønnsøkningen skjer primært i lav status yrker https://www.marketwatch.com/story/at-a-10-year-high-wage-growth-for-american-workers-likely-to-keep-accelerating-2019-03-08 https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-04-02/u-s-wage-growth-rebounded-in-march-glassdoor-pay-study-shows Jeg skal ærlig innrømme at jeg syns Trump er en komplett idiot, men at jeg er faktaresistent er jeg sterkt uenig i. Jeg vil påstå jeg har noe forståelse for tall, det er tross alt ganske viktig når man tar en utdannelse innen matematikk og fysikk. Den første kilden din tok høyde for inflasjon, og der fortalte grafen at reell lønnsøkning fra 2015 til 2017 var høyere enn i perioden 2017 til 2019 (se på arealene under grafen). Disse to andre kildene dine tar ikke høyde for inflasjon, og den ene sammenligner bare medianlønn fra 2018 til 2019. Den første kilden din har til og med en graf som starter på 1% økning framfor 0% økning. Jeg kommer ikke til å prøve å justere for inflasjon, det er din jobb. EDIT: For å understreke enda tydeligere: For meg ser det ut som om den eneste lengre perioden der mannen på gata ikke fikk økt kjøpekraft var mellom 2011 og 2012 Endret 5. juni 2019 av N o r e n g 4 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 (endret) Dagens høydepunkt fra Twitter: "What he really feels warmly about is... The future. What he really wants is climate that is GOOD climate" Edit: Jeg ler meg seriøst ihjel! Clean water! Crystal clean! Shout-out til alle som ble lurt av denne bruktbilselgeren her. Endret 5. juni 2019 av DrAlban3000 2 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Dagens høydepunkt fra Twitter: "What he really feels warmly about is... The future. What he really wants is climate that is GOOD climate" Skal politikere først fly verden rundt og stemme over og lage resolusjoner om hva slags vær de ønsker då burde de stemme for bedre og varmere vær. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Skal politikere først fly verden rundt og stemme over og lage resolusjoner om hva slags vær de ønsker då burde de stemme for bedre og varmere vær.Varmere vær slik at byer som Paradise,California plutselig brenner ned, dreper 85 og forsvinner? Hyggelig det! 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Varmere vær slik at byer som Paradise,California plutselig brenner ned, dreper 85 og forsvinner? Hyggelig det! I 1972 drepte en uke med sne og lave temperaturer ca. 4000 i Iran. Hyggelig det? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 I 1972 drepte en uke med sne og lave temperaturer ca. 4000 i Iran. Hyggelig det?Et annet godt eksempel på hvordan raske klimaendringer kan drepe! Et stabilt klima sparer mange liv! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Et annet godt eksempel på hvordan raske klimaendringer kan drepe! Et stabilt klima sparer mange liv! Et eksempel på at også kaldt vær dreper, ikke bare varmt vær. Og man har alltid hatt endringer og ekstremt vær. Likevel er det mange som prøver lage ett inntrykk av at man hadde "stabilt og ufarlig" vær før, men at det endrer seg raskere nå og verden vil helt gå under i 2030. Ja, det er faktisk en rekke unger som tror at verden snart vil gå under. Trump er hverken kunnskapsrik eller velformulert nå det gjelder klima, men har klarer å se og motsi slik propaganda. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Et eksempel på at også kaldt vær dreper, ikke bare varmt vær. Og man har alltid hatt endringer og ekstremt vær. Likevel er det mange som prøver lage ett inntrykk av at man hadde "stabilt og ufarlig" vær før, men at det endrer seg raskere nå og verden vil helt gå under i 2030. Ja, det er faktisk en rekke unger som tror at verden snart vil gå under. Trump er hverken kunnskapsrik eller velformulert nå det gjelder klima, men har klarer å se og motsi slik propaganda. Noen overdriver klimaendringer og konsekvensene og derfor er det bra at Trump ikke prøver å hindre raske klimaendringene? Misforstår jeg deg? Er du uenig at raske klimaendrininger skaper mer problemer enn langsomme klimaendringer? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Noen overdriver klimaendringer og konsekvensene og derfor er det bra at Trump ikke prøver å hindre raske klimaendringene? Misforstår jeg deg? Trump er faktisk her den moderate stemmer som står opp mot hysteriet. Er ikke det forsmedelig? Er du uenig at raske klimaendrininger skaper mer problemer enn langsomme klimaendringer? Ifølge IPCC har menneskeheten før opplevd en temperaturstigning som er over 10 ganger raskere enn den opplevd de siste 100 år. Så det som fremstilles som ekstremt og unikt idag er slettes ikke det. Så Trump kan med rette flire av klimahysterikerne, og om han gjør det av rett grunn eller ikke har egentlig liten betydning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg