Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du mener begge sidene er like umoralske?

Annet enn å kjempe imot white supremacy og villighet til å banke opp white supremacists direkte så finnes det ingen koherent ideologi blant disse små grupper til å vurdere dem.

Deres fokus- å eliminere white supremacy, er moralsk overlegen til white supremacy. Deres midlene- er ganske like

Nyanse og objektivitet gjelder, som alltid.

Det er facienerende når Trump fremstår som mere reflektert og balansert enn folk her på forumet. Selvsagt er det variasjoner av folk på "begge sider", men de står begge for helt forkastelige holdninger og metodikk. Jeg vil ikke støtte en gruppe voldelige og rasistisk anti-demokrater bare fordi de kjemper mot en annen gruppe voldelige og rasistiske anti-demokrater.

Og det er jo nettopp denne logikken at "mine fiendes fiender er mine venner" som har gjort at så mange på venstresiden nå støtter islamister.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er facienerende når Trump fremstår som mere reflektert og balansert enn folk her på forumet. Selvsagt er det variasjoner av folk på "begge sider", men de står begge for helt forkastelige holdninger og metodikk. Jeg vil ikke støtte en gruppe voldelige og rasistisk anti-demokrater bare fordi de kjemper mot en annen gruppe voldelige og rasistiske anti-demokrater.

Og det er jo nettopp denne logikken at "mine fiendes fiender er mine venner" som har gjort at så mange på venstresiden nå støtter islamister.

Du svarte ikke spoersmaalet.

Trump satte likhetstegn mellom de to, er du enig? En gruppe angriper og banker opp rasister og hindrer rasisters ytringsfrihet, den andre gruppne banker opp, dreper og promoterer undertrykkelse av andre raser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du svarte ikke spoersmaalet.

Trump satte likhetstegn mellom de to, er du enig? En gruppe angriper og banker opp rasister og hindrer rasisters ytringsfrihet, den andre gruppne banker opp, dreper og promoterer undertrykkelse av andre raser.

De er absolutt ille begge to og jeg vil ikke under noen omstendigheter støttet noen av dem. Og antifa promoterer også undertrykkelse og drap.

Man kan også se det slik:

"White supremacist" = Nazi, ca 10 millioner drept

Antifa = Sosialist, ca 200 millioner drept

• Liker 1
Lenke til kommentar

De er absolutt ille begge to og jeg vil ikke under noen omstendigheter støttet noen av dem. Og antifa promoterer også undertrykkelse og drap.

Man kan også se det slik:

"White supremacist" = Nazi, ca 10 millioner drept

Antifa = Sosialist, ca 200 millioner drept

Marx promoterte massedrap? Antifa har ikke et felles ideologi forresten
Lenke til kommentar

Marx promoterte massedrap? Antifa har ikke et felles ideologi forresten

Jeg regner med at du ikke har problemer med å finne noen i Antifa som er kritiske til sosialisme og Islam. De overlever nok ikke særlig lenge i bevegelsen. :green:

Og noen påstår fortsatt at TDS ikke er et reelt fenomen

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg regner med at du ikke har problemer med å finne noen i Antifa som er kritiske til sosialisme og Islam. De overlever nok ikke særlig lenge i bevegelsen. 

I gamle Antifascistisk Aksjon (eller AFA, som det het den gangen) var langt fra alle sosialister, og folk var heller ikke særlig glade i religion. Mulig at det er annerledes nå om dagen, så klart. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mueller rapporten har ikke avkreftet at Trump bidro til noe. Den har i grunnen stadfestet at det ikke er mulig å stille han for retten før etter han har gått av.

Litt nysgjerrig, men var det formålet med rapporten, da?

Og hvordan kan man egentlig i det hele tatt avkrefte noe slik? Blir ikke det litt som å bevise en negativ, en nesten umulig oppgave i seg selv somm, som bare kan gjøres indirekte ved å utlede det motsatte.

Men riksrett er fremdeles aktuelt hører jeg.

Lov å drømme ;)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siste:
Flere medier melder i kveld at Nord-Korea krevde $2 millioner for å ha gitt Otto Warmbier pleie for skadene han ble påført i nordkoreansk varetekt, frem til han ble returnert til USA i koma og døde kort tid etter pga. disse skadene.
Det meldes at Trump skal ha akseptert denne regningen, og autorisert betaling av millionbeløpet til regimet.

Trump approved payment of $2 million North Korea bill for care of Warmbier: report
https://www.reuters.com/article/us-usa-northkorea-warmbier/north-korea-billed-u-s-2-million-for-warmbier-care-report-idUSKCN1S124E
"WASHINGTON (Reuters) - President Donald Trump approved payment of a $2 million bill presented by North Korea to cover its care of comatose American Otto Warmbier, a college student who died shortly after being returned home from 17 months in a North Korean prison, the Washington Post reported on Thursday."

Det er uklart hvorvidt beløpet Trump autoriserte er overført, medierapporter tyder på at det fortsatt kan være ubetalt.

Også omtalt i amerikanske nyhetskanaler i kveld.

- - -
Siste:
De fleste amerikanske nyhetsmedier har ila. de siste dagene omtalt hvordan Trump hevder at han er historiens mest transparente president med stor margin, og samtidig nektet å samarbeide med flere kommitéer i kongressen som søker informasjon om politiske tiltak fra Trump-administrasjonen. Trump skal også ha gått til det såvidt kjent unike skrittet for en president å saksøke kontrollkommitéen for å gjøre jobben deres ved å søke informasjon fra et eksternt selskap som ikke er underlagt noe privelegium ift. Trump. Det hører med til storyen her at selskapet likevel forbereder seg på å samarbeide med kommitéen, da Trumps forsøk på å hindre dem ventes å feile i retten.

Presidenten har sagt rett ut at han vil motarbeide enhver ordre om levering av informasjon eller vitneforklaringer fra administrasjonen, og prøver også å hindre privatpersoner han ikke har kontroll over i å vitne for kongressen.
Bare de siste dagene skal Trump ha beordret personell i WH om å ikke etterkomme rettslig ordre (subpoena) fra kongressen, har et helt team advokater i arbeid for å forhindre at kommitéen som har kontrolloppgaver ift. IRS i å få innsyn i selvangivelsen (dette teamet har jobbet med dette siden tidlig i vinter, med advokatsalær), beordret sin rådgiver i immigrasjonsspørsmål Stephen Miller å ignorere innkalling til høring, og nekter kongressen også innsyn i grunnlaget for endring av svarskjema som utsendes ifbm. manntall-undersøkelser, og vil ikke la dem avhøre kabinettmedlemmer som står bak dette.

Selv en subpoena til DOJ-personell er beordret ignorert av justisminister Barr, som under utrullingen av Muellers rapport etterlot mange med inntrykket at han var mer opptatt av å være Trumps forsvarsadvokat, en "Roy Cohn" som Trump har etterlyst ved flere anledninger, enn å være nasjonens øverste politimyndighet.

En del av dette fokuserer riktignok på Trumps forretninger, økonomi, og presidentskap. Men mye av dette er helt normale kontrollfunksjoner som det ifølge grunnloven er Artikkel 1-grenen (kongressen) sin lovpålagte oppgave å holde oppsikt med; den utøvende grens eksekvering av politiske vedtak. Men de hindres altså å gjøre dette fordi de motarbeides av historiens mest transparente president, med god margin... ifølge Trump.

Trump’s Stonewalling Takes Clash Between Branches to a New Level
https://www.nytimes.com/2019/04/25/us/politics/trump-white-house-democrats.html
"Such a blanket refusal has serious implications not only for the relationship between the current Congress and the administration, but also for the future ability of Congress to conduct oversight of any administration, depending on how the intensifying fight plays out."
"After striking an increasingly combative tone following the release of Mr. Mueller’s findings, Mr. Trump proclaimed on Wednesday that the White House would be “fighting all the subpoenas” because he considered them partisan and politically motivated."

Endret av xRun
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er det en av sidene du holder med rent ideologisk, da?

Voldelige og rasistiske anti-demokrater er ideologisk så langt unna meg som det er mulig å komme.

Noen fra disse gruppene kan selvsagt komme med utsagn som at jorden er rund og ikke flat som jeg ikke kan si meg uenig i, men det betyr ikke at jeg ideologisk holder med dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt nysgjerrig, men var det formålet med rapporten, da?

Ser man hvilke prosesser som er startet nå så var formålet med Mueller-rapporten å finne mistanke om at Trump hadde oppgitt forskjellige verdier av eiendommer til skattemyndigheter og til forsikringsselskaper. Dette er en vanlig praksis som de fleste som noengang har skrevet en selvangivelse kjenner til. Jeg kunne kommet opp med mistanke om at Trump, eller hvilken som helst annen annen person som eier eiendommer, hadde ogjort dette. Og jeg kunne gjort det til langt mindre enn 30 millioner dollar.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser man hvilke prosesser som er startet nå så var formålet med Mueller-rapporten å finne mistanke om at Trump hadde oppgitt forskjellige verdier av eiendommer til skattemyndigheter og til forsikringsselskaper [...]

Kronologien her matcher ikke kjente fakta. Det du spesifiserer her er under granskning av NYAG (statlig, ikke føderalt, uavhengig av Muellers granskning), bla. som reaksjon på Cohens vitnemål til kongressen (skjedde før Muellers rapport kom).

Her ser det jaggu ut som du fant på en konspirasjonsteori helt selv gitt. Medmindre du kan dokumentere at andre kom på dette før deg, da bare fremmer du en, som ikke er like kreativt. Skjønner ikke at du føler behov for å etterlyse konspirasjonsteorier her i tråden, når du kommer med dem selv. Kan evt. slå deg sammen med Kushner, som hevder det hele kun dreier seg om etpar facebook ads.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva mener du?

Jeg stiller det riktige spørsmålet, noe altfor få gjør altfor sjeldent. De er greit at Antifa er mot "White supremacists", men hva er de egentlig for? Det er også greit at "White supremacists" er mot Antifa, men hva er de egentlig for?

Mange er så oppspist av hat at de kun klarer tenke på hva de er imot.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...