Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Nå er det jeg som kommer med fakta her og andre som benekter dem. Vil du benekte at mange somer iot Trump blir veldig agressive når de hører om Trump, at de kaller meningsmotstandere alt mulig rart de kan komme på og oppfører seg som bøller?  Jeg vil tro at de som oppfører seg som bøller i denne tråden ikke er det i like stor grad ellers i livet, men at dette er en fenoment hos dem som trigges av temaet Trump. Tar jeg feil her?

Du har faktisk rett i at du kommer med fakta. Dessverre er det som regel såkalte 'alternative fakta' du kommer med, som ofte har lite med sannheten å gjøre, eller som er en fordekking/fordreiing av sannheten. Om 'enkelte i tråden' her er bøller utenfor tråden også, må du vel kunne svare best på selv. Tipper det er få eller ingen her som kjenner deg utover denne tråden.

 

Vil du nekte at de fleste store medier er veldig negativt innstilt mot Trump, slår stort opp det som er negativt og toner ned det som er positivt og driver ofte rett og slett en kampanje mot Trump slik som jeg har vist at NRK har drevet?

 

Vil du nekte mot at mye av underholdningsbransjen er veldig negativt innstilt til Trump? Her sist viser jeg til uttaleser fra de som laget en underholdnigndderie hvor de lager de "onde" som er overdrevne versjoner av Trump og hans supportere. Vil du i at de lyger?

Det er nok riktig at mange er negativt innstilt mot Donald. Det skulle også bare mangle når det kommer så utrolig mye drit fra den mannen. Det lille positive drukner i all dritten, negativiteten og hatet hans. Om noe er altoverskyggende vil det alltid være det som får fokus. Det er ikke noe mystisk eller konspiratorisk i det.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en bekreftende kilde på at Trump smører ansiktet sitt med iodine/jod daglig for å desinfisere huden? Og hvorfor fikk han hvite halvmåner under øynene, en periode, hvis det er en slik væske han smører i ansiktet? Kommer det jod i UV strålene til solariumsmaskinen?

Han ønsker vel ikke å få produktet i øyene som jeg regner med er ubehagelig. Det er for tiden ingen solseng eller sprayingsbok i det hvite hus. Og produktet han bruker har et annet navn.

 

Og jeg må ønske lykke til til de som prøver google dette og får se hvor mye rart media bare dikter opp her. Ikke ulikt andre temaer hvor de skriver om Trump. :cool:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han ønsker vel ikke å få produktet i øyene som jeg regner med er ubehagelig. Det er for tiden ingen solseng eller sprayingsbok i det hvite hus. Og produktet han bruker har et annet navn.

 

Og jeg må ønske lykke til til de som prøver google dette og får se hvor mye rart media bare dikter opp her. Ikke ulikt andre temaer hvor de skriver om Trump. :cool:

Da er vi nok heldigere her i tråden som istedet kan få se hvor mye rart *du* dikter opp. :)
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Han ønsker vel ikke å få produktet i øyene som jeg regner med er ubehagelig. Det er for tiden ingen solseng eller sprayingsbok i det hvite hus. Og produktet han bruker har et annet navn.

 

Og jeg må ønske lykke til til de som prøver google dette og får se hvor mye rart media bare dikter opp her. Ikke ulikt andre temaer hvor de skriver om Trump. :cool:

Så du sier her at du har faktaopplysninger om saken, men hvis vi prøver å google dette så finner vi bare fake news?

 

Kan ikke du dele kilden(e) din(e) med oss, så kan du bidra til at vi blir bedre opplyst og sprer fakta?

 

Du har jo postet en rekke påstander om Donald uten kilder de siste potene. Jeg, og forhåpentligvis andre, setter stor pris på gode kilder. Da slipper vi også kjekling og sleivete kommentarer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Han ønsker vel ikke å få produktet i øyene som jeg regner med er ubehagelig. Det er for tiden ingen solseng eller sprayingsbok i det hvite hus. Og produktet han bruker har et annet navn.

 

Og jeg må ønske lykke til til de som prøver google dette og får se hvor mye rart media bare dikter opp her. Ikke ulikt andre temaer hvor de skriver om Trump. :cool:

 

Så for å gni inn en krem eller væske i ansiktet må han ta på seg solariumsbriller? Det må være fornøyelig å gang på gang måtte finne opp ting for at det skal stemme med din versjon av virkeligheten.

 

Hva heter produktet? Er du sikker på at det ikke er iodine, jod på norsk, som forårsaker fargingen som du påstår?

 

Jeg trodde nok at folk som smører krem/væsker i ansiktet som kan svi i øynene enten lukker øynene (de har visst en slik funksjon) eller står foran et speil og gnir produktet inn i huden med største forsiktighet.

 

Hvis Trump tar på seg svømmebriller eller solariumsbriller for å smøre på seg en slik væske/krem så er det en god start på en Saturday Night Live sketch. Ikke at disse mangler materiale.

 

Så kommer vi til siste setning. Du som er så påpasselig med å kreve research... kommer igjen og igjen med fantasifulle påstander uten substans, eller rot i virkeligheten for å være skarp. Hvorfor kan du ikke komme med en kilde på at Trump desinfiserer ansiktet sitt med et produkt som da gjør ansiktet hans oransjefarget? Det er i grunn en ganske drøy påstand som enkelt kan dras dit hen at Trump har en utfordring med det mentale. Det er alvorlig om det skulle stemme. Artig at du har malt deg inn i det veldig trange hjørnet.

 

 

Det har jeg prøvd meg på mange ganger tidligere, men jeg ble fortsatt kalt "Alt-right" og ble trakkasert av bøllene i tråden. Du får kose deg med drittsekkene.

 

Offermentalitet much? Du får kritikk for meningene dine, hvordan du fremsetter disse og du synes personer som står opp mot deg er drittsekker fordi du blir motsagt. Når du blir motsagt er det ofte fordi du kommer med tull og svada som, jeg i hvertfall mener, er omtrent et steg fra å være fra en annen virkelighet. Om det ikke er tull å svada så er det høyrevridde meninger m.m. som ikke er, helt eller delvis, innenfor den, i den norske konteksten i hvertfall, ordinære politiske venstre høyre aksen. Og hva er det med at alt og alle some ikke er enig med deg automatisk er en del av venstresiden?

 

Det handler ikke om at Trump og hans administrasjon driver med ting som er rart, feil osv. men at du gang på gang kommer med udokumentert tull som f.eks at Trump smører ansiktet med desinfeksjonsvæske daglig for å gi en "plausibel" forklaring på at Trump er oransj i trynet. Det er for deg en bedre virkelighet enn at han er forfengelig, evt. har en sykdom med symptomer som kan skjules med oransje face, og bruker self-tanning produkter (kremer spray o.l.) eller at han liker å ta på seg disse brillene og legge seg i solariumet. Fasinerende hvor langt enkelte, deg, er villige til å gå for å forklare en ting som er i det store bildet ikke så viktig. Enkelt å latterliggjøre ja, men viktig? Nei.

 

Hva er forklaringen din på Trumps hår? Finnes det en forklaring på den sveisen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det har jeg prøvd meg på mange ganger tidligere, men jeg ble fortsatt kalt "Alt-right" og ble trakkasert av bøllene i tråden. Du får kose deg med drittsekkene.

Da foreslår jeg at du prøver igjen, med faktiske kilder denne gangen :) Så slipper du å hisse deg opp over alle disse 'drittsekkene' som maser så jævlig om fakta og kilder :lol:
Lenke til kommentar

Det har jeg prøvd meg på mange ganger tidligere, men jeg ble fortsatt kalt "Alt-right" og ble trakkasert av bøllene i tråden. Du får kose deg med drittsekkene.

Det høres ikke ut som du synes du har særlig pålitelige kilder selv heller. Da skjønner jeg ikke hvorfor du poster slike påstander.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det høres ikke ut som du synes du har særlig pålitelige kilder selv heller. Da skjønner jeg ikke hvorfor du poster slike påstander.

Jammen, du må jo skjønne at alt jeg poster er fakta!!?? Og dersom noen stiller spørsmål ved mine totalt sinnssyke påstander, så er det *dere* : 'venstrevridde nazier' det er noe feil med!! :lol:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva slags produkt Trump bruker til å farge håret?

Navnet på hårsprayen han bruker kom vel frem i en bok skrevet av en ex-WH-ansatt, men hva med fargingen? Og er det noen som vet hvilken fargesjattering han bruker? (Dette diskuteres blant frisører, har jeg erfart.)

 

Jeg ber om enkle faktaopplysninger her, folkens.

Lenke til kommentar

Hvorfor er Trump støttere mer nevrotiske enn Samders støttere?

 

 

Big-Five-Personality-Profiles-The-vertic

Denne studien sammenligner høyre ekstremister, venstreekstremister, Trump/Cruz støttere, Warren/Sanders støttere og gjennomsnittet med å studere tvitringer. De undersøkte tvitringenr til å måle 5 psykologiske egenskaper som heter «the big five» eller femfaktormodellen. Det måler-

fem oppsummerende dimensjoner: Åpenhet for erfaring, Planmessighet, Ekstroversjon, Medmenneskelighet og Nevrotisisme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er Trump støttere mer nevrotiske enn Samders støttere?

 

 

Litt off topic, men det er gjort en del spennende forskning rundt hjerner og politisk syn, som på sikt kanskje kan gi en del svar på hvorfor vi mennesker oppfatter ting så ulikt. 

 

Det er (generelt sett naturligvis) fysiske forskjeller på konservative og liberales hjerner. 

 

Amygdala (som styrer bl.a. frykt) er større og mer aktiv hos konservative, og kan vel forklare hvorfor de er så bekymret for bl.a. innvandring/fremmede, føler beskyttelsbehov (i form av våpen/murer) og ønsker høye, strenge straffer. De føler seg rett og slett mer truet og redde enn andre fordi den delen av hjernen reagerer mye sterkere på slik stimuli enn en del andres.

 

Edit: Link før noen roper på kilde :)

Endret av Zork
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Litt off topic, men det er gjort en del spennende forskning rundt hjerner og politisk syn, som på sikt kanskje kan gi en del svar på hvorfor vi mennesker oppfatter ting så ulikt. 

 

Det er (generelt sett naturligvis) fysiske forskjeller på konservative og liberales hjerner. 

 

Amygdala (som styrer bl.a. frykt) er større og mer aktiv hos konservative, og kan vel forklare hvorfor de er så bekymret for bl.a. innvandring/fremmede, føler beskyttelsbehov (i form av våpen/murer) og ønsker høye, strenge straffer. De føler seg rett og slett mer truet og redde enn andre fordi den delen av hjernen reagerer mye sterkere på slik stimuli enn en del andres.

 

Edit: Link før noen roper på kilde :)

Det forklarer også større motstanden til endringer- de vil ha det som før, noe som Trump lovet. Make America Great Again, ikke Make America Great.

 

Forskningen rundt femfaktormodellen viser også at disse egenskaper endrer seg aldri. Trump som scorer lav på Agreeableness (A) som forklarer hvorfor han må alltid slo tilbake mot de som kritiserer han selv om det skader han politisk sett, blir alltid Disagreeable. Det samme gjelder du og jeg, vi endrer oss ikke for disse egenskaper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Akkurat det der sier utrolig mye om alt som er galt med Donald-supportere og illustrerer godt deres 'tankegang'.

Egentlig burde det være «Make America Greater» Selv om det er mye å kritisere så er det også mye å være glad i. Jeg prøvde en gang å flytte/jobbe i Norge men hadde aldri tenkt meg å bli en nordman- kanskje fordi det er umulig uten etniske norske foreldrer. Min bestefar ble helt amerikansk da han fikk statsborgerskap
Lenke til kommentar

Egentlig burde det være «Make America Greater» Selv om det er mye å kritisere så er det også mye å være glad i. Jeg prøvde en gang å flytte/jobbe i Norge men hadde aldri tenkt meg å bli en nordman- kanskje fordi det er umulig uten etniske norske foreldrer. Min bestefar ble helt amerikansk da han fikk statsborgerskap

Enig. USA har utrolig mange gode verdier som man kan bygge videre på. Det verste av alt er når man stagnerer og endog begynner å gå bakover.
Lenke til kommentar

 

Det forklarer også større motstanden til endringer- de vil ha det som før, noe som Trump lovet. Make America Great Again, ikke Make America Great.

... vel de har endret diskursen noe:

 

s-l300.jpg

 

 

Enig. USA har utrolig mange gode verdier som man kan bygge videre på. Det verste av alt er når man stagnerer og endog begynner å gå bakover.

De burde absolutt hatt ett progressivt parti, et parti som vil ha fremskritt ... ett Fremskrittsparti med andre ord.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Siste:
Ifølge utenriksminister Pompeo kan det ha vært guds plan at Trump skulle bli jødenes frelser, sammenlignbart med en bibelsk skikkelse.
Dette hevdet han under et interview i Jerusalem med amerikanske CBN (Christian Broadcasting Network) i går. Påstanden kom etter at Trump bestemte seg for at Golan-høydene, en del av Syria som Israel har okkupert siden 60-tallet, nå skal være Israelsk territorium.
Pompeos uttalelse vekker oppsikt av flere grunner.
 
Pompeo says it's 'possible' God planned Trump to save Jewish people
https://thehill.com/homenews/administration/435240-pompeo-says-its-possible-trump-was-sent-to-save-jewish-people
"Secretary of State Mike Pompeo said Thursday that it is "possible" that President Trump is meant to save the Jewish people.
He made the comments during an interview in Jerusalem with the Christian Broadcasting Network.
"As a Christian I certainly believe that's possible," Pompeo responded when asked whether Trump is a new Esther, who in the Bible convinced the king of Persia not to slaughter the Jewish people.
"
 
 
- - -
Jared Kushner, Ivanka Trump, og flere andre i administrasjonen skal ha brukt privat kommunikasjon, bla. WhatsApp for å kommunisere med statsledere i andre land. Det undersøkes hvorvidt dette kan ha inkludert gradert informasjon. Uansett handler dette om brudd på "presidential records act" og relaterte lovverk. Kushners advokat hevder at Kushner alltid skal ha tatt screenshots på mobilen sin for å sikre at regelverket ble overholdt, noe som ikke er mulig å bekrefte da dette er på en privat tjeneste og gamle meldinger går tapt, så det lar seg ikke sjekke hvorvidt Kushners påstand stemmer.

 

WhatsApp har kryptering, men er ikke en klassifisert kommunikasjonskanal iht. føderale lover og regelverk.

Videre påstås det at meldinger eller epost bare ble slettet om de ikke ble besvart, selv om offisiell kommunikasjon uansett skal ivaretas og arkiveres. Kanskje Russland også kan være behjelpelig med å finne meldingene som ble borte her?
 
Dette vekker oppsikt da Trump fortsatt leder fansen i "lock her up"-rop under sine rallies essensiellt pga. Clintons uoffisielle kommunikasjonskanaler, og sletting av emails. Man spør seg om Trump-leiren ikke lærte noe av sin egen kampanje i 2016.
 

 
Jared Kushner and Ivanka Trump Use Private Accounts for Official Business, Their Lawyer Says
https://www.nytimes.com/2019/03/21/us/politics/jared-kushner-whatsapp.html
"The chairman of the House Oversight and Reform Committee revealed information on Thursday that he said showed Ivanka Trump and Jared Kushner used private messaging services for official White House business in a way that may have violated federal records laws.
The chairman, Representative Elijah E. Cummings of Maryland, said that a lawyer for Ms. Trump, President Trump’s daughter, and Mr. Kushner, the president’s son-in-law and senior adviser, told the committee late last year that in addition to a private email account, Mr. Kushner uses an unofficial encrypted messaging service, WhatsApp, for official White House business, including with foreign contacts.
Mr. Cummings said the lawyer, Abbe Lowell, also told lawmakers that Ms. Trump did not preserve some emails sent to her private account if she did not reply to them.
"


Trump says he did not know about Kushner's WhatsApp messaging
https://www.reuters.com/article/us-usa-trump-messages/trump-says-he-did-not-know-about-kushners-whatsapp-messaging-idUSKCN1R31ZF
"WASHINGTON (Reuters) - U.S. President Donald Trump on Friday said he knew nothing about son-in-law and White House adviser Jared Kushner’s use of the WhatsApp encrypted messaging tool, a day after a top U.S. Democratic congressman questioned the unofficial communications."
 

 

Det er varslet granskning.

Endret av xRun
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...