Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siste i feiden mellom Trump og ektefellen til en av hans nærmeste rådgivere, en prominent advokat i DC.

Dette er en person som har vært i samarbeid med Trump, tidligere arbeidet på enkelte prosjekter for Trump, og hatt omgang med ham i sosiale sammenhenger sammen med kona, Kellyanne Conway.

Dette har pågått en stund nå, og Conway (ikke Kellyanne, mannen hennes) ser ut til å ha kommet under huden på det selverklærte "very stable genius".

 

Figurerer også i dagens nyhetskanaler, som følger det anspente forholdet mellom Trumps rådgiver, hennes mann, og presidenten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Som vanlig null research, men masse fordommer.

 

Trump har hudsykdommen Rosacea og han bruker skinpreparater mot dette.

 

Gjør sykdommen, eller behandlingen av denne, at han får oransje hud? Eller er det kanskje solarium/self-tanning produkter som gjør den biten? Eventuelt sminke. Artig å bli anklaget for null research når du i samme innlegg klarer å fremme påstanden om at Trump har en sykdom uten å dokumentere at det er et faktisk tilfelle. Lavmål? Eller kanskje bedre et fantastisk tilfelle av hykleri. Morsomt i grunn. Siden du er den mest ærlige, j.f. en av dine tidligere påstander, kan du ikke i det minste, aka. en minstestandard, komme med en kilde som henviser til at Trump faktisk har denne sykdommen?

 

Ikke at jeg ikke tror Trump har den sykdommen, den er dokumentert, men du har ikke dokumentert dette. For deg er det en udokumentert påstand med null research. Gi nå i hvertfall andre meddebatanter samme yard-stick som du selv benytter deg av...

 

Jeg har mange ganger forklart at han har mange lett avslørbare løgner og at det er slik med vilje fordi mange synes det er bra at han lyger og "tar igjen" mot lygepressen.

 

Å telle løgnene til Trump blir litt som å publisere statistikk over hvor mange ganger en MMA-fighter har slått noen andre i den tro at statistikken skal gjøre personen upopulær.

 

 

Selvsagt vil oppmerksomhet om en persons omfang av løgner, type løgner, tilfeldige og lempfeldige forhold til faktum og så videre være av samfunnsinteresse. Noe annet er underlig. Akkurat når det gjelder Trump så er omfanget så stort, alvorlig, at de normale mekanismer for å "håndtere" slikt ikke fungerer. Det er også et problem.

 

Hvordan hjelper det å lyge når man finner seg i en situasjon hvor man mener seg forfordelt av media, eller deler av media? Det gir ingen mening. Om det skal gi en mening forutsetter det at Trump benytter seg av ganske råe propaganda mekansimer mot media og dermed også befolkningen. Det vil i så fall være, i mine øyne, verre enn at han lyver i hytt og gevær.

 

Noen liker at han lyger og noen liker effektene av politikken og overser løgner og showmanship. Tilsammen utgjør disse to gruppene nok mange til at han er president og antagelig vil bli gjenvalgt.

 

Så 40-50 millioner stemmende mennesker i USA liker at han lyger til dem, om dem og for dem? Nok til at han får 270 stemmer i valgkollegiet?

 

Man kan ikke si at media ikke har tjent godt på Trump. De kommer nok til å savne ham når han går av i 2025.

 

Selvsagt har mediene tjent grovt på Trump. Det er et underliggende problem i dagens mediehverdag. Dog er det ikke lenger tilbake i tid enn Bush Jr. avgang at vertene av late night showene "klaget" over at de igjen måtte begynne å jobbe siden Bush gjorde det så lett for dem. Etter Trump kommer noen andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gjør sykdommen, eller behandlingen av denne, at han får oransje hud? Eller er det kanskje solarium/self-tanning produkter som gjør den biten? Eventuelt sminke.

Fargen kommer av en desinfiserende veske som vanligvis brukes på hud før operasjoner. Det er såvidt jeg forstår langt ifra noe som er vanlig eller nødvendig for noen med Rosacea, men å velge å desinfisere ansiktet flere ganger om dagen er jo et tegn på germofobi.

 

Så der ga jeg dere noe nytt å klage på Trump om...

 

mano-rivista.jpg

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Fargen kommer av en desinfiserende veske som vanligvis brukes på hud før operasjoner. Det er såvidt jeg forstår langt ifra noe som er vanlig eller nødvendig for noen med Rosacea, men å velge å desinfisere ansiktet flere ganger om dagen er jo et tegn på germofobi.

 

Så der ga jeg dere noe nytt å klage på Trump om...

 

mano-rivista.jpgMild

Milde Jesus! Hvor tar du slike ting fra?? Påstår du at han smører seg med jod i ansiktet faktisk???

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noe jeg ikke hadde fått meg meg er at de som laget den nye versjonen av Star Trek, Star Trek Discovery, som de startet med i 2015 var veldig opptatt av Trump som mange i underholdningsindustrien. Den arten som er slemminger i serien, Klingonene, skal ha blitt tilpasset mere til det de mente passet til Trump og hans supportere for å demonisere dem.

 

blogger-image--945859178.jpg

 

https://www.rollingstone.com/tv/tv-features/inside-star-trek-discovery-the-franchises-answer-to-the-trump-era-201726/

 

"they started to envision a slightly darker version of the usual Trek stories. There’s a simple reason for that: Donald Trump....

 

...an ultra-religious and violent Klingon faction whose rallying cry – “Remain Klingon” – is intentionally reminiscent of “Make America Great Again.”

 

“It’s a call to isolationism,” the showrunner says in reference to the slogan. “It’s about racial purity, and it’s about wanting to take care of yourself. And if anybody is reaching a hand out to help you, it’s about smacking it away . . . That was pretty provocative for us, and it wasn’t necessarily something that we wanted to completely lean into. But it was happening. We were hearing the stories.”

 

“We’re living in monstrous times, let’s not dance around it,”

 

Og jeg som trodde Trump var ferengi....

Lenke til kommentar

Noe jeg ikke hadde fått meg meg er at de som laget den nye versjonen av Star Trek, Star Trek Discovery, som de startet med i 2015 var veldig opptatt av Trump som mange i underholdningsindustrien. Den arten som er slemminger i serien, Klingonene, skal ha blitt tilpasset mere til det de mente passet til Trump og hans supportere for å demonisere dem.

 

blogger-image--945859178.jpg

 

https://www.rollingstone.com/tv/tv-features/inside-star-trek-discovery-the-franchises-answer-to-the-trump-era-201726/

 

"they started to envision a slightly darker version of the usual Trek stories. There’s a simple reason for that: Donald Trump....

 

...an ultra-religious and violent Klingon faction whose rallying cry – “Remain Klingon” – is intentionally reminiscent of “Make America Great Again.”

 

“It’s a call to isolationism,” the showrunner says in reference to the slogan. “It’s about racial purity, and it’s about wanting to take care of yourself. And if anybody is reaching a hand out to help you, it’s about smacking it away . . . That was pretty provocative for us, and it wasn’t necessarily something that we wanted to completely lean into. But it was happening. We were hearing the stories.”

 

“We’re living in monstrous times, let’s not dance around it,”

 

Og jeg som trodde Trump var ferengi....

Det er galt å lage filmer som diskuterer viktige samfunnsdebatter?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er galt å lage filmer som diskuterer viktige samfunnsdebatter?

Tidligere serier av Star Trek hadde styrken med at fordi det var Science Fiction med forskjellige arter og at de skulle være langt inn i fremtiden så kunne de ta opp temaer som fortsatt var tabuer ellers på tv. De hadde for eksempel "first interracial kiss on TV". Star Trek Discovery går bare for demonisering og fordømming. Da er det serien The Orville som har tatt over mye av arven fra Star Trek og har tatt opp en rekke temaer som transgender, AI og de hadde en utrolig episode om et samfunn som ble styrt av score på sosiale medier.

 

Man kan vel beskrive det som skjedde med serien Star Trek Discovery som Trump Derangement Syndrome. De ble så fanatisk opptatt av å demonisere og kritisere trump at de ikke klarte fungere like bra som før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tidligere serier av Star Trek hadde styrken med at fordi det var Science Fiction med forskjellige arter og at de skulle være langt inn i fremtiden så kunne de ta opp temaer som fortsatt var tabuer ellers på tv. De hadde for eksempel "first interracial kiss on TV". Star Trek Discovery går bare for demonisering og fordømming. Da er det serien The Orville som har tatt over mye av arven fra Star Trek og har tatt opp en rekke temaer som transgender, AI og de hadde en utrolig episode om et samfunn som ble styrt av score på sosiale medier.

 

Man kan vel beskrive det som skjedde med serien Star Trek Discovery som Trump Derangement Syndrome. De ble så fanatisk opptatt av å demonisere og kritisere trump at de ikke klarte fungere like bra som før.

Alt som er anti-Trump er TDS ifølge deg.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alt som er anti-Trump er TDS ifølge deg.

Neida, det er mye legitim kritikk, inkludert fra meg. Det er når folk har kjørt seg helt fast, kun klarer se negative sider, stempler og demoniserer alle de mistenker for å si det minste positive ting om Trump  og ikke klarer ta inn fakta og logikk i det hele tatt at jeg kaller det TDS. De som lurer på hvordan dette utarter seg kan bare ta en titt i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neida, det er mye legitim kritikk, inkludert fra meg. Det er når folk har kjørt seg helt fast, kun klarer se negative sider, stempler og demoniserer alle de mistenker for å si det minste positive ting om Trump og ikke klarer ta inn fakta og logikk i det hele tatt at jeg kaller det TDS. De som lurer på hvordan dette utarter seg kan bare ta en titt i denne tråden.

Jeg er uenig. TDS er rart, selv i denne tråden. Det dreier seg rundt ens politiske ståsted og verdier og vurdering av Trumps karakter. Det er lite forskjell mellom hvordan mange reagerer mot Trump og du reagerer mot dine fiender. Du har overbevist deg selv at fordi du både kritisere Trump og støtter han at du er «mest nyanserte og objektive» deltager i denne tråden- men det har mer å gjøre med dine verdier og politikk enn objektivitet og nyanse. At du ikke ser det viser hvor lite objektivt du er. Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Man kan vel beskrive det som skjedde med serien Star Trek Discovery som Trump Derangement Syndrome. De ble så fanatisk opptatt av å demonisere og kritisere trump at de ikke klarte fungere like bra som før.

Når man ikke klarer å takle fakta eller går tom for argumenter, da må man faktisk oppkonstruere diagnoser som 'Trump Derangement Syndrome' for å fortsatt kunne ha noe å si .Way to go! :lol:

Først var det bare media som var slemme og kritiserte stakkars Donald. Nå har underholdningsindustrien tydeligvis også blitt slemme og blitt med på den store Anti-Donald-Konspirasjonen ;)

Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når man ikke klarer å takle fakta eller går tom for argumenter, da må man faktisk oppkonstruere diagnoser som 'Trump Derangement Syndrome' for å fortsatt kunne ha noe å si .Way to go! :lol:

Nå er det jeg som kommer med fakta her og andre som benekter dem. Vil du benekte at mange somer iot Trump blir veldig agressive når de hører om Trump, at de kaller meningsmotstandere alt mulig rart de kan komme på og oppfører seg som bøller?  Jeg vil tro at de som oppfører seg som bøller i denne tråden ikke er det i like stor grad ellers i livet, men at dette er en fenoment hos dem som trigges av temaet Trump. Tar jeg feil her?

 

Først var det bare media som var slemme og kritiserte stakkars Donald.

Vil du nekte at de fleste store medier er veldig negativt innstilt mot Trump, slår stort opp det som er negativt og toner ned det som er positivt og driver ofte rett og slett en kampanje mot Trump slik som jeg har vist at NRK har drevet?

 

Nå har underholdningsindustrien tydeligvis også blitt slemme og blitt med på den store Anti-Donald-Konspirasjonen ;)

Vil du nekte mot at mye av underholdningsbransjen er veldig negativt innstilt til Trump? Her sist viser jeg til uttaleser fra de som laget en underholdnigndderie hvor de lager de "onde" som er overdrevne versjoner av Trump og hans supportere. Vil du i at de lyger?

 

Jeg sier ikke at dette er en konspirasjon, men prøver bare beskrive virkeligehten så korrekt som mulig. Hvilke av punktene ovenfor mener du egentlig ikke stemmer?

Lenke til kommentar

Vil du nekte at de fleste store medier er veldig negativt innstilt mot Trump, slår stort opp det som er negativt og toner ned det som er positivt og driver ofte rett og slett en kampanje mot Trump slik som jeg har vist at NRK har drevet?

 

La oss ta det siste først: du har ikke vist at NRK har drevet "en kampanje mot Trump".

 

Du har ikke vist at NRK behandler Trump noe verre enn de har behandlet andre republikanske presidenter. (At NRK viser at de er mer uenige med republikanere generelt enn med demokrater generelt, er lett forståelig med tanke på at republikanere generelt ligger lenger unna det politiske ståstedet til journalister og redaktører i NRK - og øvrige norske journalistiske medier.)

 

At Trump har drevet - og fortsatt driver - en kampanje mot media som ikke deler hans meninger, det legger han ikke skjul på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fargen kommer av en desinfiserende veske som vanligvis brukes på hud før operasjoner. Det er såvidt jeg forstår langt ifra noe som er vanlig eller nødvendig for noen med Rosacea, men å velge å desinfisere ansiktet flere ganger om dagen er jo et tegn på germofobi.

 

Så der ga jeg dere noe nytt å klage på Trump om...

 

mano-rivista.jpg

 

Har du en bekreftende kilde på at Trump smører ansiktet sitt med iodine/jod daglig for å desinfisere huden? Og hvorfor fikk han hvite halvmåner under øynene, en periode, hvis det er en slik væske han smører i ansiktet? Kommer det jod i UV strålene til solariumsmaskinen?

 

Trumps angivelige germofobi er ikke ny informasjon. At han angivelig smører ansiktet med desinfeksjonerende jod daglig plasserer heller mannen over i bolken med mentalt forstyrrede personer. Jeg har ingen tro på at han smører ansiktet med jod. Trump er forfengelig og tror enten at det ser bra ut eller han tar en Michael Jackson og kamuflerer et symptom (sykdom) med noe annet (I Trumps tilfelle falsk oransje hud).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...