Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Ikke glem at sweaty McOrangeface

 

Oransje rase. Huh. Homo trumpus?

 

Hate to break it to you but... den oransje fargen han har i ansiktet er faktisk ikke hans ekte hudfarge!!! Så nei, han henger ikke ut folk basert på hudfarge.

 

Han gjør narr av at den 72 år gamle presidenten i USA hver dag påfører oransje farge i ansiktet før han går ut i offentligheten. Ganske fønni, siden det ser veldig skjoldete og rart ut. Litt beskrivende for hele fyren og fasaden hans egentlig, sånn om man tenker metaforisk.

 

 

Det kan virke som du ikke helt forstår hva rasisme er spesielt siden oransjefarget fake tan hud ikke tilhører noen rase. Det tilhører dårlig smak.

 

Det er også ganske patetisk at enhver som finner Trumps "orange glow", enten det er gårsdagens med hvite halvmåner (fra solariumbriller) under øynene, eller dagens krem (?) fremkalte farge uten halvmåner som patetisk, morsomt, negativt eller hva det må være derfor er venstrevridde. I grunn patetisk hvor evneveikt ditt forsøk, gang på gang, med å sette likhetstegn mellom alt du ikke liker og venstresiden. Det flotte er jo hvor enkelt det er å vise hvordan en høyrevridd personer så til de grader gang på gang tar feil og så videre. Du gjør gang på gang minst halve jobben for de som opponerer mot ditt syn. Jeg kaller det syn, fordi det svært sjeldent er argumenter og enda sjeldnere gode argumenter.

 

 

Det er bare en måte den "hudfargen" fungerer og det er hvis Trump bærer den ironisk, eller sarkastisk, som en eller annen protest mot mote, kroppspress eller noe sånt. Da er det i grunn lurt å informere om det. Det har han ikke gjort så det er nok en forfengelighetsting.

 

I grunn minner det litt om når, noen jenter begynner med sminke og smører på tykt nok til at det kan glattes ut med sparkelspade. De fleste lærer, eller blir fortalt at det ser mindre bra ut, men noen fortsetter "livet ut". Trump må ha blitt fortalt at det ikke ser bra ut og velger uansett å fortsette med det.

Som vanlig null research, men masse fordommer.

 

Trump har hudsykdommen Rosacea og han bruker skinpreparater mot dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henger vi ut folk basert på hudfarge nå? Jaja, at rasistene er på venstresiden er ikkeno nytt for de som følger med.

Å tusje seg i ansiktet med tegnestifter er ikke hudfarge, men hva kan jeg forvente av koko-høyre.

 

Jeg har den hudsykdommen. Man bruker antibiotika og steroid kremer for å dempe omfanget.

 

Om forsøket hans var å dekke over rød hud hadde jeg gjort et forsøk med fargen "Hitler White" fremfor oransje når jeg kikka i tusjboksen.

Endret av DrAlban3000
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å tusje seg i ansiktet med tegnestifter er ikke hudfarge, men hva kan jeg forvente av koko-høyre.

 

Jeg har den hudsykdommen. Man bruker antibiotika og steroid kremer for å dempe omfanget.

 

Om forsøket hans var å dekke over rød hud hadde jeg gjort et forsøk med fargen "Hitler White" fremfor oransje når jeg kikka i tusjboksen.

Factors that may potentially worsen the condition include heat, exercise, sunlight, cold, spicy food, alcohol, menopause, psychological stress, or steroid cream on the face.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rosacea

 

Du leste visst litt feil på wikipedia.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

https://en.wikipedia.org/wiki/Rosacea

 

Du leste visst litt feil på wikipedia.

Mulig en *som faktisk har sykdommen* vet litt mer om metoder og virkning, enn en som deg som kun har lest en Wikipedia artikkel? At enkelte medisiner som virker lindrende, faktisk kan forverre tilstanden ved langtidsbruk, burde vel heller ikke være helt ukjent for folk med litt almenkunnskap? ;)

 

"Steroids can improve rosacea’s signs and symptoms temporarily, but symptoms flare when topical steroids are withdrawn, creating a vicious cycle."

https://www.pharmacytimes.com/publications/issue/2010/may2010/rxfocusrosacea-0510

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mulig en *som faktisk har sykdommen* vet litt mer om metoder og virkning, enn en som deg som kun har lest en Wikipedia artikkel?

Utvilsomt ... det som er tvilsom er om vedkommende som postet faktisk har sykdommen.

 

At enkelte medisiner som virker lindrende, faktisk kan forverre tilstanden ved langtidsbruk, burde vel heller ikke være helt ukjent for folk med litt almenkunnskap? ;)

 

"Steroids can improve rosacea’s signs and symptoms temporarily, but symptoms flare when topical steroids are withdrawn, creating a vicious cycle."

https://www.pharmacytimes.com/publications/issue/2010/may2010/rxfocusrosacea-0510

Det burde vel heller ikke ukjent for leger ... og er nok grunnen til at slike medisiner ikke brukes i slike tilfeller, og det er nok også grunnen til at sitatet ditt IKKE kom fra seksjonen om behandling, der steroider ikke er nevnt overhode ... men nevnes her som noe som kan forårsake sykdommen (hvilket du klippet bort).

 

Subtypes and Variants

 

...

 

Chronic use of topical steroids can also lead to rosacea. Steroids can improve rosacea’s signs and symptoms temporarily, but symptoms flare when topical steroids are withdrawn, creating a vicious cycle.

https://www.pharmacytimes.com/publications/issue/2010/may2010/rxfocusrosacea-0510

 

Din kilde.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

https://en.wikipedia.org/wiki/Rosacea

 

Du leste visst litt feil på wikipedia.

Milde steroidkremer kan hjelpe da sykdommen ofte henger sammen med seborreisk eksem, slik som hos meg. Milde Hydrokortison kremer har en positiv effekt da eksemen bidrar til overproduksjon av hud og forverrer tilstanden. Når det blusser opp må jeg stoppe. En slags circle of life der altså.

 

Om du vil vite mer om huden min, send meg en PM :) trenger kanskje ikke ta det her?

 

Poenget var at trumps oransje fjes er et valg han tar selv.

Endret av DrAlban3000
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kilde?

Jeg har gitt deg veldig mye dokumentasjon på et gullfat, men bestandig kun fått enda mere trakassering som takk.

 

Nå synes jeg du selv kan søke litt så nettet så kan du se hvor mange løgner og usakelige personangrep pressen og personer på venstresiden har lagt ut om dette. En kan jo håpe at du lærer noe av det.

 

Det siste sivile flyet tok av fra Rygge før Trump ble president, men hey, kan vi ikke gi ham skylden likevel?

https://www.dagbladet.no/nyheter/rygge-kan-bli-ofret-for-trump/70891313

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Det burde vel heller ikke ukjent for leger ... og er nok grunnen til at slike medisiner ikke brukes i slike tilfeller, og det er nok også grunnen til at sitatet ditt IKKE kom fra seksjonen om behandling, der steroider ikke er nevnt overhode ... men nevnes her som noe som kan forårsake sykdommen (hvilket du klippet bort).

 

https://www.pharmacytimes.com/publications/issue/2010/may2010/rxfocusrosacea-0510

 

Din kilde.

Prøv igjen. Jeg skriver at det kan virke lindrende (og kan gi midlertidig bedring). Langtidsbruk kan forverre sykdommen og det er derfor logisk sett ikke anbefalt som behandling. Du skjønner kanskje hva "Chronic use of topical steroids can also lead to rosacea" betyr? Stikkordet her til deg er "Chronic use". Eller må vi gå videre offtopic, da det ennå ikke er blitt gitt noen kilde på at Donald faktisk har sykdommen i det hele tatt.

 

Editt: Legger merke til at "Robertass" ikke kunne komme med noen kilde på dette i det hele tatt, så vi får avskrive det som nok en nytt forsøk på å bløffe i tråden fra hans side.

Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har gitt deg veldig mye dokumentasjon på et gullfat, men bestandig kun fått enda mere trakassering som takk.

 

Nå synes jeg du selv kan søke litt så nettet så kan du se hvor mange løgner og usakelige personangrep pressen og personer på venstresiden har lagt ut om dette. En kan jo håpe at du lærer noe av det.

 

Editt: Legger merke til at "Robertass" ikke kunne komme med noen kilde på dette i det hele tatt, så vi får avskrive det som nok en nytt forsøk på å bløffe i tråden fra hans side.

Og igjen hadde jeg for stor tiltro til enkelte, men det er ikke tvil om at jeg har fått frem poenget til alle som ikke er intellektuelt uærlige eller late.

 

Regner med at denne ikke står på kjøpelisten:

New-Donald-Trump-2020-Cap-5-Panel-Sport-

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Og igjen hadde jeg for stor tiltro til enkelte, men det er ikke tvil om at jeg har fått frem poenget til alle som ikke er intellektuelt uærlige eller late.

Hva skal man kalle en som ikke engang på oppfordring klarer å legge fram kilde til sine påstander, om ikke annet enn 'intellektuelt uærlige eller lat?' Løgner kanskje?  ;)

 

Legger ved en oppdatering av denne godbiten igjen: Etter 787 dager som 'president' er Donald nå oppe i vanvittige 9179 løgner! :lol:

Lenke til kommentar

Om vi overser rasismen min, er du enig eller uenig i at det er farlig at presidenten i USA pusher anti-vax politikk? Han har uttalt seg på Twitter om dette ved flere anledninger.

Har aldri lagt skjul på at jeg mener at mye av det Trump sier er uheldig.

 

Det han har sagt flere ganger på Twitter og i debatter er "I am totally in favor of vaccines, but I want smaller doses over a longer period of time.". Så man kan ikke klart si at han er imot vaksiner, men det han sier kan selvsagt gi inspirasjon til noen som er imot vaksiner. Jeg kjenner heller ikke til at han faktisk har implementert noen politikk som har redusert vaksineringen eller endret doseringen, derimot har noen typer vaksinering økt etter at han ble preisdent.

Lenke til kommentar

 

Hva skal man kalle en som ikke engang på oppfordring klarer å legge fram kilde til sine påstander, om ikke annet enn 'intellektuelt uærlige eller lat?' Løgner kanskje?  ;)

 

Legger ved en oppdatering av denne godbiten igjen: Etter 787 dager som 'president' er Donald nå oppe i vanvittige 9179 løgner! :lol:

Tviler på at Trump skiller seg spesielt ut mtp antall løgner ... men han skiller seg selvsagt ut i antall løgner som han har blitt avslørt for.
Lenke til kommentar

  Tviler på at Trump skiller seg spesielt ut mtp antall løgner ... men han skiller seg selvsagt ut i antall løgner som han har blitt avslørt for.

Jeg har mange ganger forklart at han har mange lett avslørbare løgner og at det er slik med vilje fordi mange synes det er bra at han lyger og "tar igjen" mot lygepressen.

 

Å telle løgnene til Trump blir litt som å publisere statistikk over hvor mange ganger en MMA-fighter har slått noen andre i den tro at statistikken skal gjøre personen upopulær.

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...