Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Assange twitret :

"Assange Claims Hillary, Intel Officials "Quietly Pushing A Pence Takeover""

http://www.zerohedge.com/news/2017-03-14/wikileaks-assange-claims-hillary-intel-officials-quietly-pushing-pence-takeover

Ellers ser det ut til at saken mot Trump renner ut i sanden, det kommer ingen beviser :

"The Democrats Anti-Russia Campaign Falls Apart.

A while ago Matt Tabbi in Rolling Stone warned: Why the Russia Story Is a Minefield for Democrats and the Media:

If we engage in Times-style gilding of every lily the leakers throw our way, and in doing so build up a fever of expectations for a bombshell reveal, but there turns out to be no conspiracy – Trump will be pre-inoculated against all criticism for the foreseeable future."

http://www.moonofalabama.org/2017/03/the-democrats-anti-russia-campaign-falls-apart.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Busy nyhetsmorgen i DC. 3 pressekonfer nå nettopp.

USDOJ har tatt ut tiltale mot 4 russere, to av dem FSB-offiserer, i Yahoo-saken hvor 500 mill kontoer ble kompromittert.

1 russisk person arrestert i Canada ifbm. denne saken.

http://www.nbcwashington.com/news/politics/DOJ-Charge-Russian-Intelligence-Members-in-Massive-Yahoo-Hack-416241604.html (video)

Sessions med klar tale i pressekonf. om at han ikke har gitt Trump noen grunn til å tro at Obama avlyttet ham.

http://www.cnn.com/2017/03/15/politics/jeff-sessions-donald-trump-wiretapping/ (video)

Ledere i etterretningskommiteen fra begge partier med klar tale i en annen pressekonf. om at de ikke har sett noen bevis eller grunn til å tro at Obama avlyttet Trump. Kommitéen lufter også bekymring for hva som kan skje når POTUS er avhengig av troverdighet i en krisesituasjon, hvor det er viktig at man har tillit til at det han sier matcher virkeligheten.

http://www.cnn.com/videos/politics/2017/03/15/house-intelligence-committee-russia-investigation-sot.cnn (video)

Hele pressekonfen:

Schiff i kommitéen mener Spicers uttalelser de siste dagene vedr. avlyttningspåstandene spriker på en slik måte at han motsier seg selv, reagerer med "both can not be true" til Spicers:

1: "vi har ingen grunn til å tro at Trump eller noen i TT ble avlyttet", og senere;

2: "jeg er sikker på at vi kommer til å levere bevis på at det skjedde".

Eller som Schiff sier på twitter:

Tvilsomt.

Mandag 20. mars er det åpen høring, etter WH's nye frist til å levere bevis for Trumps påstand, noe kommiéen ikke har tillit til at WH er i stand til å levere.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Hvordan faller de fra hverandre egentlig? Jeg prøvde å se videoen for en tid tilbake, men det var bare svada.

Har du noe konkret fra videoen som skulle tilsi at tittelen er korrekt?

ja jeg har jo videoen, innholdet i den snakker jo for seg selv... her klikker jo young turks fullstendig og spytter alex jones i ansiktet, bl.a ... infowars har flere lyttere enn young turks etc sin det kommer fram på videoen... hvis du mener det er feil, så står du fritt til å komme med den informasjonen, istedet for å poste en video om noe helt annet (presidentvalget)

TYT har over en million flere abonnenter på hovedkanalen sin på YouTube enn Alex Jones. De har over to millioner flere views på videoene sine. Dette til tross for at Alex Jones har flere videoer.

Jeg ser ingenting som tilsier at TYT faller fra hverandre. At det at en i TYT spytter vann eller kaffe i ansiktet på Alex Jones når han kommmer og saboterer innebærer ikke å falle fra hverandre.

Så hva i videoen er det som legges frem som at TYT faller fra hverandre? Bare den irrelevante spyttingen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

TYT har over en million flere abonnenter på hovedkanalen sin på YouTube enn Alex Jones. De har over to millioner flere views på videoene sine. Dette til tross for at Alex Jones har flere videoer.

Jeg ser ingenting som tilsier at TYT faller fra hverandre. At det at en i TYT spytter vann eller kaffe i ansiktet på Alex Jones når han kommmer og saboterer innebærer ikke å falle fra hverandre.

Så hva i videoen er det som legges frem som at TYT faller fra hverandre? Bare den irrelevante spyttingen?

tja, du påstår at de er "seriøse" men jeg synes igrunn den videoen jeg postet sier alt som trenger å sies om den saken... jeg synes egentlig at flere kommentarer om dette her er unødvendig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm skal vi se. TYT vs. Alex Jones?

Tror på "reptilians" og "interdimentional beings", og pusher sin "kunnskap" om emnet:

Alex Jones:1

TYT: 0 (men fremstilles slik av venner av Alex Jones)

Tror månelandingen var fake:

Alex Jones: 1 

TYT: 0 (hyller isteden månelandingen som en av menneskehetens bragder)

Tror myndighetene driver med "mind control" (med bio-våpen/kjemikalier/teknologi, rehabiliteringsleire):

Alex Jones: 1 

TYT: 0 (men beskyldes for å drive med dette av Alex Jones fans)

Vinner: Alex Jones.  :thumbup:  Og det gjør ham til et prakteksemplar av en konspirasjonsteoretiker.

TYT: Not so much.

Syns egentlig at flere kommentarer om dette her er unødvendig. Dessuten er det veldig off topic.  :sleep:

Endret av xRun
  • Liker 4
Lenke til kommentar

On topic:

En føderal dommer i Hawaii har beordret full stans i implementering av Travel-ban 2.0 over hele landet.

Trumps andre forsøk på innreisenekt (fra 6 land denne gangen) skulle tre i kraft i morgen 16. mars, ett minutt over midnatt ET, men nå skjer dette ikke.

https://www.washingtonpost.com/local/social-issues/lawyers-face-off-on-trump-travel-ban-in-md-court-wednesday-morning/2017/03/14/b2d24636-090c-11e7-93dc-00f9bdd74ed1_story.html

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Om man er i tvil om sannhetsinnhold eller vinkling på "nyhetssider" er dette et fint verktøy som man bør bruke.https://mediabiasfactcheck.com
En side som er dedikert til å gå gjennom og faktasjekke populære sider, enten de er høyrevridde,venstrevridde, konpirasjonsteorier eller satire/humor.

Som man kan se er ikke infowars noen nyhetsside, men en side som formidler konspirasjonsteorier og pseudovitenskap. Sanhetsinnholdet er lavt:
https://mediabiasfactcheck.com/2017/01/18/daily-source-bias-check-infowars-alex-jones/
Young Turks er en venstrevinklet nyhetsside med høyt sannhetsinnhold.
https://mediabiasfactcheck.com/2016/11/20/daily-source-bias-check-the-young-turks/

• Liker 1
Lenke til kommentar

tja, du påstår at de er "seriøse" men jeg synes igrunn den videoen jeg postet sier alt som trenger å sies om den saken... jeg synes egentlig at flere kommentarer om dette her er unødvendig.

Hvor bruker jeg ordet "seriøs"? Jeg svarer direkte på din påstand om at de holder på å falle fra hverandre. Kan du ikke heller prøve å forsvare hvorfor du mener videoen er relevant i stedet for å dikte opp ting om meg og lyve om hva jeg har skrevet?

Lenke til kommentar

En føderal dommer i Hawaii har beordret full stans i implementering av Travel-ban 2.0 over hele landet.

Trumps andre forsøk på innreisenekt (fra 6 land denne gangen) skulle tre i kraft i morgen 16. mars, ett minutt over midnatt ET, men nå skjer dette ikke.

https://www.washingtonpost.com/local/social-issues/lawyers-face-off-on-trump-travel-ban-in-md-court-wednesday-morning/2017/03/14/b2d24636-090c-11e7-93dc-00f9bdd74ed1_story.html

En dommer i Maryland har også beordret blokkering av den nye ordren. Spesifikt:

"Early Thursday, a federal judge in Maryland issued a second, narrower restraining order against the measure — suspending only the portion that stopped the issuance of visas to citizens of six Muslim-majority countries. In that case, U.S. District Judge Theodore D. Chuang also pointed to statements by Trump and his advisers made that, in Chuang’s opinion, indicated the executive order was “the realization of the long-envisioned Muslim ban.”

https://www.washingtonpost.com/local/social-issues/lawyers-face-off-on-trump-travel-ban-in-md-court-wednesday-morning/2017/03/14/b2d24636-090c-11e7-93dc-00f9bdd74ed1_story.html?utm_term=.30a64bce33e0

Kjennelser fra flere stater ventes ila. kort tid.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

En dommer i Maryland har også beordret blokkering av den nye ordren.

Hvorfor legger ikke Trump heller frem et lovforslag om Travel-Ban til avstemning i Senatet? Hvis han får vedtatt det i lovs form, står det vel sterkere enn en "executive order" ? :hmm:

Er det evt. fordi han ikke har mulighet til å oppnå nødvendig flertall i Senatet for et lovforslag?

Lenke til kommentar

Pinlig for Trump, bra for verden  :)

Min "dagens" må være at i forslaget til nytt statsbudsjett så var det av alle ting klima og miljø som ble kuttet mest, 31% reduksjon der..

Og gjett tre ganger på hvilken allerede velbemidlede post som økte mest... våpen og raketter er jo tross alt både gøy og maskulint, så hva gjør det vel at det både er dyrt og destruktivt.  :wallbash:

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt førsteinntrykk av Donald Trump er at han er en katastrofe som president! Jeg baserer ikke bare dette på alt media skriver daglig om ham. Jeg har lest både en av bøkene om ham og en av bøkene han har skrevet selv. Men jeg følger også daglig med på nyhetene, dog ikke bare pga. Trump.

Først og fremst: Det ser ikke ut til at Trump har forstått maktfordelngsprinsippet i USA, at makten er tredelt mellom presidenten, regjeringen og høyestrerett. At han alt har tapt innreiseforbudet en gang, innført et nytt nesten identisk og vil gå helt til høyesterett med det også sier egentlig sitt... Han virker som han tror han har all makt i USA. Det har han imidlertid ikke. Presidenten er statssjef, regjeringssjef og øverstkommanderende for de militære styrkene, men USA er et demokrati og ikke et diktatur Som retten alt har slått fast en gang kan ingen - heller ikke presidenten - gå over grunnloven. Trump har ikke makt til å endre lover heller uten videre, kun innføre presidentordre og som han har bevist ved å oppheve en rekke av Barack Obamas presidentordre kan disse ordrene forsvinne på sekundet når en ny president overtar.

Men det virker jo som han har begynt å innse litt mer av virkeligheten siden han ble innsatt. I alle fall har han offisielt roet seg. Han snakker ikke lenger om å "rive i filler" iranavtalen, han sier ikke et ord mer om å flytte USAs ambassade i Israel fra Tel Aviv til Jerusalem og han har sagt at nye, israelske bosetninger ikke gjør freden enklere. Han har plutselig snudd ang. Sør-Korea og Japan og sier nå at USA står last og brast ved dem og har plassert første del av rakettskjoldet i Sør-Korea samt droner og krever ikke enger at Sør-Korea og Japan skal betale for amerikansk beskyttelse og han snakker ikke lenger om å møte Nord-Koreas leder Kim Jong-un slik han gjorde i valgkampen. Han er plutselig ikke så begistret for Russland og dets president Vladimir Putin lenger og har gått tilbake på å anerkjenne Krimhalvøyen som russisk.

Jeg kan ikke spå eller se nn i framtiden på noen måte og Trump har jo vist seg som en person som det er umulig å forutse trekkene til, men jeg synes det virker som om han har moderert seg og innsett at presidentstillingen i USA - verdens mektigste og mest innflytelsesrike nasjon - ikke er fult så mektig eller tilrettelagt som han trodde. Det er ikke bare å hamre løs med de vanlige strofene han er kjent for: "Du har sparken" og "Jeg skal saksøke deg"!

et har jo vært en del snakk om hvorvidt Trump blir den første presidenten som blir stilt for riksrett og avsatt og om Det republikanske partiet er best tjent med at visepresident Mike Pence blir president og rydder opp. Personelig tviler jeg på at det går så langt ved mndre Trump blir tatt i noe åpenbart lovstridig som gjør at republikanerne ikke har noe annet valg enn å avsette ham. I alle fall tror jeg ikke det vil skje så lenge reublikanerne kontrollerer både Senatet og Representantenes hus. Rett og slett fordi hvis den første presidenten som blir stilt for riksrett og blir avsatt er republikaner vil det være en kolosal skandale og skam for partiet som helhet! Det beste de kan håpe på er at han kun holder i fire år.

Den som følger med for se.

• Liker 2
Lenke til kommentar

En dommer i Maryland har også beordret blokkering av den nye ordren.

Hvorfor legger ikke Trump heller frem et lovforslag om Travel-Ban til avstemning i Senatet? Hvis han får vedtatt det i lovs form, står det vel sterkere enn en "executive order" ? :hmm:

Er det evt. fordi han ikke har mulighet til å oppnå nødvendig flertall i Senatet for et lovforslag?

Alt er mulig, men det tar mye lengre tid, det kjøkkenet har mange flere kokker, og gir et mer usikkert utfall. 

Lenke til kommentar

Feilen til Trump var å blande inn Obama's navn i dette. Bortsett fra det, kan han ha et poeng, dvs. det foregår overvåking.

Feil nr. 2, er at han ikke skjønte at den slags foregår, uavhengig om en president har gitt spesifikk tillatelse.

Det er med andre ord ikke rettet mot ham, med noe NSA og FBI driver med kontinuerlig og som de har lov til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...