Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Angrepene på jøder i USA og Europa har økt drastisk, og det er hverken venstre siden eller muslimer som står bak, det er høyre siden.

Ved fremveskt av høyre ekstremisme øker angrepet på jøder. 

At noen på vestre siden kanskje ikke er flinke til å separere jøder og isreal er en ting. men når det kommer til drap og terrorisme mot jøder i vesten er det høyre siden som står bak. 

"But for residents like Joanna Galilli, this area in northwestern Paris represents a tactical retreat. It has become a haven for many Jews who say they have faced harassment in areas with growing Muslim populations. Ms. Galilli, 28, moved to the neighborhood this year from a Parisian suburb where “anti-Semitism is pretty high,” she said, “and you feel it enormously.”

“They spit when I walked in the street,” she said, describing reactions when she wore a Star of David.

France has a painful history of anti-Semitism, with its worst hours coming in the 1930s and during the German occupation in World War II. But in recent months, an impassioned debate has erupted over how to address what commentators are calling the “new anti-Semitism,” as Jewish groups and academic researchers trace a wave of anti-Semitic acts to France’s growing Muslim population.

 

In 2011, the French government stopped categorizing those deemed responsible for anti-Semitic acts, making it more difficult to trace the origins. But before then, Muslims had been the largest group identified as perpetrators, according to research by a leading academic. "

 

https://www.nytimes.com/2018/07/27/world/europe/france-new-anti-semitism.html

 

Det var dumt av meg å poste dette, det får jo deg til å se ut som at du ikke har peiling på hva du prater om...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

"But for residents like Joanna Galilli, this area in northwestern Paris represents a tactical retreat. It has become a haven for many Jews who say they have faced harassment in areas with growing Muslim populations. Ms. Galilli, 28, moved to the neighborhood this year from a Parisian suburb where “anti-Semitism is pretty high,” she said, “and you feel it enormously.”

“They spit when I walked in the street,” she said, describing reactions when she wore a Star of David.

France has a painful history of anti-Semitism, with its worst hours coming in the 1930s and during the German occupation in World War II. But in recent months, an impassioned debate has erupted over how to address what commentators are calling the “new anti-Semitism,” as Jewish groups and academic researchers trace a wave of anti-Semitic acts to France’s growing Muslim population.

 

In 2011, the French government stopped categorizing those deemed responsible for anti-Semitic acts, making it more difficult to trace the origins. But before then, Muslims had been the largest group identified as perpetrators, according to research by a leading academic. "

 

https://www.nytimes.com/2018/07/27/world/europe/france-new-anti-semitism.html

 

Det var dumt av meg å poste dette, det får jo deg til å se ut som at du ikke har peiling på hva du prater om...

 

 

 

https://www.france24.com/en/20190213-anti-semitism-hate-crime-jews-germany-afd

 

 

Most anti-Semitic offences were however committed by far-right perpetrators, reported the Berlin daily Tagesspiegel in an article on the new crime statistics. Pau in her statement charged that "we are seeing that militant right-wing extremists can openly call for the desecration of Jewish institutions and attacks against Jewish people". A rising number of people and groups in the "grey zone between conservatism and right-wing extremism are denying the Holocaust and engaging in anti-Semitic agitation," she said.

 

 

Samme gjelder frankrike, der de gule vestene har blitt tatt over av høyre ekstremister. 

Og ved veksten av de gule vester vokser også voldten mot jøder.

Lenke til kommentar

https://www.france24.com/en/20190213-anti-semitism-hate-crime-jews-germany-afd

 

 

 

Samme gjelder frankrike, der de gule vestene har blitt tatt over av høyre ekstremister. 

Og ved veksten av de gule vester vokser også voldten mot jøder.

Når det gjelder Frankrike, så er det som sagt vanskelig å avgjøre hvem som gjør flest antisemittiske overgrep, fordi som jeg skrev;

 

"In 2011, the French government stopped categorizing those deemed responsible for anti-Semitic acts, making it more difficult to trace the origins. But before then, Muslims had been the largest group identified as perpetrators, according to research by a leading academic. "

 

Fra din egen kilde:

 

"At the same time, Germany has also witnessed a rise in anti-Semitic attacks committed by migrants from Arab states.

In one prominent case last year a 19-year-old Syrian man was convicted for assault after lashing out with his belt at an Israeli man wearing a Jewish kippa skullcap while shouting "yahudi", Jew in Arabic."

Lenke til kommentar

Når det gjelder Frankrike, så er det som sagt vanskelig å avgjøre hvem som gjør flest antisemittiske overgrep, fordi som jeg skrev;

 

"In 2011, the French government stopped categorizing those deemed responsible for anti-Semitic acts, making it more difficult to trace the origins. But before then, Muslims had been the largest group identified as perpetrators, according to research by a leading academic. "

 

Fra din egen kilde:

 

"At the same time, Germany has also witnessed a rise in anti-Semitic attacks committed by migrants from Arab states.

In one prominent case last year a 19-year-old Syrian man was convicted for assault after lashing out with his belt at an Israeli man wearing a Jewish kippa skullcap while shouting "yahudi", Jew in Arabic."

 

Sa jeg noe om at muslimer ikke kan være antisemitiske, jeg sa det store flertaller er høyre estreme og de gjør også ofte mye værre ting.

 

Hver gang en høyre ekstremt politkiker er i media øker volden mot jøder, du tror dette er muslimer som gjør?

For bare noen uker siden ble en jødisk intelektuell angrepet av de gule vestene, og en jødisk gravlund tagget ned med hakekort, igjen tror du dette er muslimer?

Er fremveksten av holocast fornektere i Frankrike, Tyskland, polen, USA og ja til og med norge, tilkynttet muslimer eller høyre ekstreme? 

Musmiler hater jøder pga Isreal, høyre ekstreme hater jøder og vil utslette de fordi det er det som er grunnlaget i høyrestremisme. 

Lenke til kommentar

Nei, men det er antisemittisme å gjøre å bruke andre prinsipper for Israel enn for alle andre land sliks om venstresiden gjør. Dette er godt dokumentert i trådene om midtøsten.

 

Og om du ikke har fått med seg hvordan venstresiden synes vold er OK så anbefaler jeg deg å gå en tur med MAGA-caps.

 

Nei, det er ikke antisemittisme. Du har misforstått begrepet. Hvilke politikere/aktivister på venstresiden i Norge er det som støtter vold mot folk i MAGA-caps? Jeg har ikke en sånn, men om jeg kan låne en av deg så kan jeg sikkert ta meg en tur. (Har vurdert å bestille en selv, som souvenir)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme gjelder frankrike, der de gule vestene har blitt tatt over av høyre ekstremister. 

Og ved veksten av de gule vester vokser også voldten mot jøder.

Og igjen ser vi hvordan venstresiden som kontrollerer media gir et vrengebilde av virkeligheten. Spør en jøde eller prøve som jeg allerede har oppfordret om å gå Gjennom Grønnlandsområdet i Oslo med klare tegn på at du er jøde og se om det er høyreekstreme som angriper deg. Folk er klar over at tradisjonelle media gir et vrengebilde av virkeligheten og dette har gitt Trump popularitet da han tør stå opp mot løgene til media.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke antisemittisme. Du har misforstått begrepet. Hvilke politikere/aktivister på venstresiden i Norge er det som støtter vold mot folk i MAGA-caps? Jeg har ikke en sånn, men om jeg kan låne en av deg så kan jeg sikkert ta meg en tur. (Har vurdert å bestille en selv, som souvenir)

Om noen er imot Israel så er det antisionisme, men om de bruker helt andre regler og normer for Israel fordi de er jøder så er det per definisjon antisemittisme.

 

Og angrep mot jøder er på ingen måte forbeholdt de mest ekstreme brunskjørtene på venstresiden. Jeg har selv sett hvordan velkledte folk som antagelig var veletablerte borgere som pga sine politiske ståsted på vensttresiden har angrepet mindreårige i Oslo som hadde tegn på at de var jøder. Trakassering og angrep av jøder og annerledes tenkende er noe som har veldig bredt akseptert på venstresiden.

 

Om du ikke tror det så bare se hvordan folk på venstresiden oppfører seg seg i denne tråden og stempler folk som alt mulig rart og trakasserer dem om de mistenkes å ikke støtte deres venstrevridde verdsnssyn. Vil du si at alle venstrevridde i denne tråden er militante venstreekstreme?

Lenke til kommentar

Om noen er imot Israel så er det antisionisme, men om de bruker helt andre regler og normer for Israel fordi de er jøder så er det per definisjon antisemittisme.

 

Og angrep mot jøder er på ingen måte forbeholdt de mest ekstreme brunskjørtene på venstresiden. Jeg har selv sett hvordan velkledte folk som antagelig var veletablerte borgere som pga sine politiske ståsted på vensttresiden har angrepet mindreårige i Oslo som hadde tegn på at de var jøder. Trakassering og angrep av jøder og annerledes tenkende er noe som har veldig bredt akseptert på venstresiden.

 

Om du ikke tror det så bare se hvordan folk på venstresiden oppfører seg seg i denne tråden og stempler folk som alt mulig rart og trakasserer dem om de mistenkes å ikke støtte deres venstrevridde verdsnssyn. Vil du si at alle venstrevridde i denne tråden er militante venstreekstreme?

 

Hvilke politikere på venstresiden sier at de ikke støtter Israel (i konflikten) fordi de er jøder?

 

Du har altså sett "velkledde folk" angripe mindreårige i Oslo. Hvilke tegn hadde disse mindreårige på at de var jøder, og hvordan i all verden kommer du frem til at en velkledd person må tilhøre venstresiden i politikken?

 

Jeg forstår godt hvorfor du blir stemplet slik som du uttrykker deg.

 

Til slutt: Nei, jeg tror ikke alle venstrevridde i tråden er militante.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke politikere på venstresiden sier at de ikke støtter Israel (i konflikten) fordi de er jøder?

De sier selvsagt ikke rett ut at de er mot dem fordi de er jøder, men de bruker logikk og prinsipper som de kun bruker mot Israel. Jeg har ikke klart få fra noen av dem noen annen forklaring på hvorfor de gjør dette.

 

Du har altså sett "velkledde folk" angripe mindreårige i Oslo. Hvilke tegn hadde disse mindreårige på at de var jøder, og hvordan i all verden kommer du frem til at en velkledd person må tilhøre venstresiden i politikken?

Det var symboler de mindreårige bar og hva de voksne sa som gjorde at jeg raskt kunne plassere dem. Det var også ganske klart fra hva de sa at de angrep dem som jøder. Og dette var midt på Karl Johan.

 

Jeg forstår godt hvorfor du blir stemplet slik som du uttrykker deg.

Nøyaktig hva er det jeg har gjort som fortjener stempling som Alt-right eller fascist? Det er denslags oppførsel som har gjort Trump så populær, for venstesiden er stemplingen en dom og når noen først har blitt stemplet har de ingen rettigheter.

 

Til slutt: Nei, jeg tror ikke alle venstrevridde i tråden er militante.

Så du innrømmer faktisk at trakassering er allment akseptert og normal oppførsel for folk på venstresiden. Ovenfor skriver du jo også at du selv synes at dette er helt greit.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Live nå:

Trumps kampanjeformann Paul Manaforts andre domsforkynnelse, denne er i en føderal rett i DC. Forrige uke fikk han 47 måneder i Alexandria, VA. Hvor mye han får denne gangen er uvisst enn så lenge, rammen er max 10 år, vesentlig lavere enn summen av hva han ble kjent skyldig i iht. føderale retningslinjer for dommer.

Flere kanaler har tatt oppstilling og sender live fra inngangen til rettsbygget, hvor advokatene vil komme med uttalelser.

 

Dommeren har uttalt at denne saken dreier seg ikke om "collusion", og at å hevde "no collusion" er en simpel non sequitur. Dommeren indikerer at det såkalte "collusion"-spørsmålet kommer i en annen sak.

Hun har også formanet Manafort om at det ikke inspirerer til bildere dom at han er lei seg for at han ble tatt.

 

Live dekning i nyhetskanaler og på nett:

 

 

Update: Manaforts dom går delvis parallelt med dommen fra Alexandria forrige uke. Det betyr at straffen forrige uke på 47 måneder minus varetekt blir forlenget til å inkludere denne dommen. Total fengselstraff blir ca. 7.5 år.

 

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De sier selvsagt ikke rett ut at de er mot dem fordi de er jøder, men de bruker logikk og prinsipper som de kun bruker mot Israel. Jeg har ikke klart få fra noen av dem noen annen forklaring på hvorfor de gjør dette.

 

Det var symboler de mindreårige bar og hva de voksne sa som gjorde at jeg raskt kunne plassere dem. Det var også ganske klart fra hva de sa at de angrep dem som jøder. Og dette var midt på Karl Johan.

 

Nøyaktig hva er det jeg har gjort som fortjener stempling som Alt-right eller fascist? Det er denslags oppførsel som har gjort Trump så populær, for venstesiden er stemplingen en dom og når noen først har blitt stemplet har de ingen rettigheter.

 

Så du innrømmer faktisk at trakassering er allment akseptert og normal oppførsel for folk på venstresiden. Ovenfor skriver du jo også at du selv synes at dette er helt greit.

 

Når du omtaler venstresiden som nådagens nazister, og forteller om vage oppfatninger du har fra egne observasjoner, er det vanskelig å ta deg seriøst. Da virker det som du har brukt for mye tid i ekkokammer som resett, rights osv. Når du tar så lett på hva som er fakta, så tenker jeg du passer fint inn i "alt-right".

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Siste:
Etter domsforkynnelsen for Trumps kampanjeformann Paul Manafort for noen minutter siden, har distriktsdvokaten i Manhattan, New York (statlig, ikke føderalt) siktet Manafort for 16 kriminelle forhold. Dersom Manafort blir dømt i New York vil ikke en evt. benåding fra Trump få ham ut av fengsel.

Distriktsadvokat Vance: "No one is beyond the law in New York"
 
New York Charges Paul Manafort With 16 Crimes. If He’s Convicted, Trump Can’t Pardon Him.
https://www.nytimes.com/2019/03/13/nyregion/manafort-indictment.html
"Paul J. Manafort, President Trump’s former campaign chairman, has been charged in New York with mortgage fraud and more than a dozen other state felonies, the Manhattan district attorney, Cyrus R. Vance, Jr., said Wednesday, an effort to ensure he will still face prison time if Mr. Trump pardons him for his federal crimes.
News of the indictment came shortly after Mr. Manafort was sentenced to his second federal prison term in two weeks; he now faces a combined sentence of more than seven years for tax and bank fraud and conspiracy in two related cases brought by the special counsel, Robert S. Mueller III.
"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du omtaler venstresiden som nådagens nazister, og forteller om vage oppfatninger du har fra egne observasjoner, er det vanskelig å ta deg seriøst.

Jeg ga en beskrivelse av hvorfor venstesiden kan omtales som nåtidens nazier og det var ingen som kunne påvise noe feil i den beskrivelsen, men sannheten er selvsagt vanskelig å ta for mange. Jeg skjønner egne erfaringer regnes som anekdotiske og ikke bevis, og at man ikke blir trodd så lenge man ikke har video av hendelsen, men jeg er likevel ikke på noen måte "vag" om hva det er jeg har opplevd og det mange andre opplever.

 

Da virker det som du har brukt for mye tid i ekkokammer som resett, rights osv.

Her bare finner du på ting. Noe som er ganske typisk for mange. Burde jeg også dikte opp hvilke ekkokammer andre her bruker?

 

Når du tar så lett på hva som er fakta, så tenker jeg du passer fint inn i "alt-right".

Jeg har tidligere i tråden dokumentert at jeg er den mest objektive bidragsyteren i tråden og er den som bruker mest varierte kilder. Det er vanligvis regnet som stikk motsatte av å ta lett på fakta. Men idag hvor mange helt har mistet sitt moralske kompass og det meste av logikk og folkeskikk i sitt hat mot Trump så er objektivitet og ærlighet tydeligvis et tegn på at de er "Alt-right".

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Jeg er ikke overrasket over at du ikke skjønner forskjellen her. "safe spaces" er for folk på venstresiden et sted hvor de ikke trenger se eller høre noe som strider mot eller utfordrer deres verdenssyn. Og det er for dem et sted hvor de fritt kan angripe og terrorisere andre.

 

For folk på høyresiden er "safe speces" steder hvor de ikke risikerer å bli fysisk angrepet for sine politiske meninger. Bare det å ha en MAGA-caps på seg i det offentlige gir høy risiko for at man blir fysisk angrepet. Og ville du turt spise maten servert i en tilfeldig resturant om du hadde hatt en MAGA-caps på deg? Derfor er det narutlig at det nå er behov for sikre områder hvor folk på høyresiden ikke blir fysisk angrepet.

 

Om om du enda ikke har skjønt det så har venstresiden blitt vår tids nazier.

Jaja, og du holder på. Vi vet vel hvem som angriper og dreper folk. Må du minnes igjen om han høyreekstremisten som kjørte bilen sin inn i en folkemengde og drepte et menneske? Han du så desperat prøvde å forsvare? ;) Nei, da er det nok mye verre å få noen stygge blikk fra andre gjester(eller 'vår tids nye nazister' for å bruke dine ord) på en restaurant fordi du sitter der som en tulling med MAGA-caps på hodet.. :roll:
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ga en beskrivelse av hvorfor venstesiden kan omtales som nåtidens nazier og det var ingen som kunne påvise noe feil i den beskrivelsen, men sannheten er selvsagt vanskelig å ta for mange. Jeg skjønner egne erfaringer regnes som anekdotiske og ikke bevis, og at man ikke blir trodd så lenge man ikke har video av hendelsen, men jeg er likevel ikke på noen måte "vag" om hva det er jeg har opplevd og det mange andre opplever.

 

Her bare finner du på ting. Noe som er ganske typisk for mange. Burde jeg også dikte opp hvilke ekkokammer andre her bruker?

 

Jeg har tidligere i tråden dokumentert at jeg er den mest objektive bidragsyteren i tråden og er den som bruker mest varierte kilder. Det er vanligvis regnet som stikk motsatte av å ta lett på fakta. Men idag hvor mange helt har mistet sitt moralske kompass og det meste av logikk og folkeskikk i sitt hat mot Trump så er objektivitet og ærlighet tydeligvis et tegn på at de er "Alt-right".

 

Jo, jeg kommenterte en feil i beskrivelsen din. Å ikke støtte Israel på Vestbredden er ikke antisemittisme. Resten av påstanden din var jo bare surr.

 

Når du kommer med slike påstander, og samtidig hevder deg selv som "den mest objektive bidragsyteren" forstår jeg godt at du er Trump-supporter. (Bare for å komme litt tilbake til topic)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...