Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Kan vi kanskje få tråden tilbake til emnet igjen, istedet for å snakke om uskyldige og sivile som har blitt drept under krigshandlinger? Lag en egen tråd om emnet og om hvilken rolle USA's har spilt på det området gjennom tidene, dersom det er veldig interessant å diskutere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 Han har vel kun fortsatt samme linje som sin forgjener, ... om enn mer friere tøyler til droneangrep såvidt jeg har fått med meg.

 

Mao han fortsetter å drepe barn ... som Obama ... om enn han kanskje dreper noen flere barn enn sin forgjenger.

 

Det er ikke så ofte jeg er enig dine innlegg og jeg skjønner ikke helt hvorfor dette er så kontroversielt.

 

Det er ingenting med Trump og droneangrep gjennom enten Pentagon eller CIA sine uavhengige operasjoner som skiller seg vesentlig med slik det var under Obama. Det er en vesentlig forskjell og det er at Trump har gitt militæret (da tipper jeg CIA også) større autonomi til å utføre, ikke velge mål og forberede operasjoner, operasjoner mot mål de anser som verdige.

 

Her var Obama mer opptatt av detaljstyring  på godt og vondt. Når det gjelder Trump, vel jeg tviler vel på at han er interessert i å bli briefet hver gang det er en operasjon som etter Obamas ROE ville krevd politisk avklaring. At han da veler å gi strategisk og taktisk ledelse større albuerom er et valg han har lov og rett til å gjøre. Dette er i seg selv hverken et gode eller onde. Jeg tviler at Pentagon velger å gjennomføre tvilsomme operasjoner bare fordi Trump gir dem albuerom til å gjennomføre slike. Det er heller ikke noe som jeg har fått med meg i mediene som skulle tilsi at det har vært en lemping av hva som tolereres av utilsiktede skader og tap på uskyldige tredjeparter.

 

I grunn synes jeg at Trumps tilnærming er en annen måte å gjøre det på og at det skal vinkles som negativt er noe spekulativt.

 

Man kan alltids argumentere over mindre detaljer som hvor det utføres angrep, omfang i de forskjellige ansvarsområder og så videre, men det har ikke særlig innvirkning på de overordnede forhold. USA bomber ved hjelp av UAV,  bemannede farkoster osv. personer som har møtt en standard for slik utvelgelse. Lik det eller ikke, men Trump skiller seg ikke vesentlig for dette. Han kan "skytes" for mye, men ikke akuratt her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var en tur i "Gods own country" i helgen slik at dere ikke har blitt oppdatert om helgens store Trump-hendelse som utløste en lettere storm på Twitter: Trump signerte bibler!

 

Og Trump-hatere lar selvsagt ikke en eneste mulighet til å kritisere Trump glippe.

Trenger knapt være noen såkalt 'Trump-hater' for å kritisere det fjolset der. ;)

 

In other news: Ironisk nok har nå MAGA-snowflakes fått laget seg sin egen app(!) hvor de kan finne MAGA safe spaces(!!) :lol:

https://gizmodo.com/maga-dude-creates-app-for-voting-on-whether-a-local-bus-1833188002

Endret av Vice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Naturlig nok ser du ikke det ekstremt hyklersk ved at religiøse ekstremister med et livssyn ikke veldig annerledes enn IS vil ha deres hellige bok signert av en mann som har brutt omtrent alle lover og regler i alle verdens religiøse tekster.
Samt dusinvis av sekulære lover.

Endret av Gunfreak
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var en tur i "Gods own country" i helgen slik at dere ikke har blitt oppdatert om helgens store Trump-hendelse som utløste en lettere storm på Twitter: Trump signerte bibler!

 

Og som bildet så fint illustrerer; Bibelen er en bok Trump aldri har åpnet.

 

Stemmer det at han kalte den "the bibble"?

Det er jo helt i tråd med "nipple" og "buttan" (som Trump trodde var "part of India, right?")

Lenke til kommentar

Naturlig nok ser du ikke det ekstremt hyklersk ved at religiøse ekstremister med et livssyn ikke veldig annerledes enn IS vil ha deres hellige bok signert av en mann som har brutt omtrent alle lover og regler i alle verdens religiøse tekster.

Samt dusinvis av sekulære lover.

Religiøse i USA har ikke et veldig anerledes livssynn enn IS? Jeg ser du våknet opp i det fantasifulle hjørnet i dag.

 

13313443-1172819199417748-831372337-o-10

 

vs. 

 

ISIS-Wheelchair-Kamikaze-Bombs-Propagand

 

 

Plakater og skjellsord vs 2000 kg sprengstoff i en lastebil. Pffft!!! Ingen forskjell!

Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

In other news: Ironisk nok har nå MAGA-snowflakes fått laget seg sin egen app(!) hvor de kan finne MAGA safe spaces(!!) :lol:

Jeg er ikke overrasket over at du ikke skjønner forskjellen her. "safe spaces" er for folk på venstresiden et sted hvor de ikke trenger se eller høre noe som strider mot eller utfordrer deres verdenssyn. Og det er for dem et sted hvor de fritt kan angripe og terrorisere andre.

 

For folk på høyresiden er "safe speces" steder hvor de ikke risikerer å bli fysisk angrepet for sine politiske meninger. Bare det å ha en MAGA-caps på seg i det offentlige gir høy risiko for at man blir fysisk angrepet. Og ville du turt spise maten servert i en tilfeldig resturant om du hadde hatt en MAGA-caps på deg? Derfor er det narutlig at det nå er behov for sikre områder hvor folk på høyresiden ikke blir fysisk angrepet.

 

Om om du enda ikke har skjønt det så har venstresiden blitt vår tids nazier.

Lenke til kommentar

Religiøse i USA har ikke et veldig anerledes livssynn enn IS? Jeg ser du våknet opp i det fantasifulle hjørnet i dag.

 

13313443-1172819199417748-831372337-o-10

 

vs. 

 

ISIS-Wheelchair-Kamikaze-Bombs-Propagand

 

 

Plakater og skjellsord vs 2000 kg sprengstoff i en lastebil. Pffft!!! Ingen forskjell!

 

Nei ingen forskjell, hadde USA blitt bombet i stykker av si Russland eller Mongolia, ville alle disse med de "ufarlige" skiltene, sine slippe skiltene og gå løs på homofile, atister, katolikker, muslimer, jøder osv osv med bomber, våpen og macheter. 

De holdest i sjakk av at USA har et sterkt politi og har fremdeles noe demokrati.

Hadde de ikke hatt det, ville de drept tusenvis på tusenvis av mennesker. 

Lenke til kommentar

Nei ingen forskjell, hadde USA blitt bombet i stykker av si Russland eller Mongolia, ville alle disse med de "ufarlige" skiltene, sine slippe skiltene og gå løs på homofile, atister, katolikker, muslimer, jøder osv osv med bomber, våpen og macheter. 

 

Du vet Bibelen sier at man ikke skal drepe også? Her gjør du antagelser som du ikke aner noe om og ikke har noen rot i virkeligheten. Til og med de verste av de verste i USA, Westboro Baptist Church, er milevis bedre enn ISIS. 

 

"De holdest i sjakk av at USA har et sterkt politi og har fremdeles noe demokrati." 

 

Mange, mange stater i USA gir innbyggerne lov til å ha mange kraftige våpen om de så ønsker. 

Hvorfor ville de ikke bevæpnet seg og begynt kampen? Argumentet ditt faller på seg selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vet Bibelen sier at man ikke skal drepe også? Her gjør du antagelser som du ikke aner noe om og ikke har noen rot i virkeligheten. Til og med de verste av de verste i USA, Westboro Baptist Church, er milevis bedre enn ISIS. 

 

"De holdest i sjakk av at USA har et sterkt politi og har fremdeles noe demokrati." 

 

Mange, mange stater i USA gir innbyggerne lov til å ha mange kraftige våpen om de så ønsker. 

Hvorfor ville de ikke bevæpnet seg og begynt kampen? Argumentet ditt faller på seg selv. 

 

Fordi automat våpen funker dårlig mot tanks og napalm. 

Og flere har prøvd, de begår terrorisme rett som det er. I fjor ble alle terror drap i usa begått av høyre eksteme. og de er alltid kristene i en eller annen form. 

Bare se på youtube og til og med ting som helt main stream republikanske/kristene møter, de vil ha dødtraff for alt det IS vil ha dødstraff for. 

Blir USA lovløst som Irak og Syria var når IS dukket opp, vil du få tusenvis av amerikanske sekter som vil gå ut å lage sine egene kristen kalifater og utføre akkuratt det IS utfører. 

Lenke til kommentar

Fordi flesteparten av dem ikke støtter jødene på Vestbredden, mener du?

Det er ikke bare det at mange på venstresiden er antisemitter, de prøver med alle midler å sensurere/angripe alle som mener noe annet enn dem selv og ønsker ikke yttringsfrihet. For dem er fysisk vold mot allerledes tenkende helt OK fordi de har stemplet dem som undermennesker. De bare sier at alle som er uenige med dem er "Alt-right" så har de i deres verden definert personen ut av menneskeheten og fratatt personen alle rettigheter. Det er akkurat som nazier som kaller folk "jøde".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke bare det at mange på venstresiden er antisemitter, de prøver med alle midler å sensurere/angripe alle som mener noe annet enn dem selv og ønsker ikke yttringsfrihet. For dem er fysisk vold mot allerledes tenkende helt OK fordi de har stemplet dem som undermennesker. 

 

Det er ikke antisemittisme å være uenig med jødene i en konflikt de har. Såvidt jeg vet er det få på venstresiden som har et problem med jøder generelt. Har du en kilde på at venstresiden godtar vold?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi automat våpen funker dårlig mot tanks og napalm. 

Og flere har prøvd, de begår terrorisme rett som det er. I fjor ble alle terror drap i usa begått av høyre eksteme. og de er alltid kristene i en eller annen form. 

 

 

 

Terrorhendelser fra USA i fjor er ikke engang ferdig i rettsalene ennå, men du trekker visst konklusjoner allerede.

Morsomt at du valgte akkurat det året, når det har skjedd store terroraksjoner fra ISIS-tilhørere i USA flere av de foregående årene. 

 

Tror du tanks er uovervinnelige? Minn meg på igjen hvordan den syriske borgerkrigen startet, Assad bare gav opprørergruppene noen hundre tanks til å begynne med, ikke sant? For at de skulle få en sjanse?

 

Eller begynte de med lette våpen og fikk gradvis tilgang til tyngre kjøretøy og våpen etter hvert som krigen gikk sin gang? 

Lenke til kommentar

Det er ikke antisemittisme å være uenig med jødene i en konflikt de har. Såvidt jeg vet er det få på venstresiden som har et problem med jøder generelt. Har du en kilde på at venstresiden godtar vold?

 

Angrepene på jøder i USA og Europa har økt drastisk, og det er hverken venstre siden eller muslimer som står bak, det er høyre siden.

Ved fremveskt av høyre ekstremisme øker angrepet på jøder. 

At noen på vestre siden kanskje ikke er flinke til å separere jøder og isreal er en ting. men når det kommer til drap og terrorisme mot jøder i vesten er det høyre siden som står bak. 

Lenke til kommentar

Det er ikke antisemittisme å være uenig med jødene i en konflikt de har. Såvidt jeg vet er det få på venstresiden som har et problem med jøder generelt. Har du en kilde på at venstresiden godtar vold?

Nei, men det er antisemittisme å gjøre å bruke andre prinsipper for Israel enn for alle andre land sliks om venstresiden gjør. Dette er godt dokumentert i trådene om midtøsten.

 

Og om du ikke har fått med seg hvordan venstresiden synes vold er OK så anbefaler jeg deg å gå en tur med MAGA-caps.

 

Angrepene på jøder i USA og Europa har økt drastisk, og det er hverken venstre siden eller muslimer som står bak, det er høyre siden.

Ved fremveskt av høyre ekstremisme øker angrepet på jøder. 

At noen på vestre siden kanskje ikke er flinke til å separere jøder og isreal er en ting. men når det kommer til drap og terrorisme mot jøder i vesten er det høyre siden som står bak. 

Dette har vært dokumentert tidligere i tråden. Jødene er den gruppen som angripes mest i USA, men det omtales lite i media da det er mange fra venstresiden og og så mange muslimer som står for dette. Hadde det kun vært høyreekstreme så hadde det selvsagt fått mye mere mededekning. I menge områder i Europa må nå jøder flykte og det er pga. muslimer og ikke høyreekstreme som det er svært få av.

 

https://www.aftenposten.no/verden/i/VqdQ3/Joder-rommer-Malm

 

Du kan bare gå gjennom Grønlandsområdet i Oslo med synlige tegn på at du er jøde og se om det er høyreekstreme som er problemet.

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...