Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siste:
NY Times melder at statsadvokaten i New York (NYAG, statens justisminister, ikke føderalt) åpner etterforskning av Trump-prosjekter og deres finansiering. Det skal være sendt ut ordre med krav om dokumentasjon til Deutsche Bank og Investors Bank vedr. finansiering av 4 større prosjekter hos Trump Org, og det mislykkede forsøket på å kjøpe fotballaget Buffalo Bills, hvor Trump hadde behov for finansiering av dette og leverte finansopplysninger til en bank. 

Trump mistenkes bla. for å ha gitt falske opplysninger om sine økonomiske forhold til banken ifbm. finanssøknad, som er straffbart.
 
Denne etterforskningen er et direkte resultat av Trumps tidligere advokat Michael Cohens forklaring under den åpne og direktesendte høringen i kongressen 27. februar. Noen ved statsadvokatens kontor i NY fulgte høringen, og nå kommer etterforskningen. 


New York Attorney General Opens Investigation of Trump Projects
https://www.nytimes.com/2019/03/11/nyregion/deutsche-bank-trump.html
"The New York attorney general’s office late on Monday issued subpoenas to Deutsche Bank and Investors Bank for records relating to the financing of four major Trump Organization projects and a failed effort to buy the Buffalo Bills of the National Football League in 2014, according to a person briefed on the subpoenas."
"The new inquiry, by the office of the attorney general, Letitia James, was prompted by the congressional testimony last month of Michael D. Cohen, President Trump’s former lawyer and fixer, the person briefed on the subpoenas said. Mr. Cohen testified under oath that Mr. Trump had inflated his assets in financial statements, and Mr. Cohen provided copies of statements he said had been submitted to Deutsche Bank."

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Da burde du diskutere Trump og sine drone handlinger. Hva har han sagt/gjort om droner?

Han har vel kun fortsatt samme linje som sin forgjener, ... om enn mer friere tøyler til droneangrep såvidt jeg har fått med meg.

 

Mao han fortsetter å drepe barn ... som Obama ... om enn han kanskje dreper noen flere barn enn sin forgjenger.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Men Obama krevde tall på mennesker drept av droner.

 

Trump vil ha dette fjernet.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-47480207

 

Trump ønsker også å bruke mer leiesoldater, jamfør møtene med Eric Prince fra tidligere Blackwater i Trump Tower, som lar ham slippe å svare til kongressen og diktere narrativet etter operasjoner uten at de øvrige myndighetene får vite sannheten.

 

https://www.militarytimes.com/news/your-military/2018/09/05/heres-the-blueprint-for-erik-princes-5-billion-plan-to-privatize-the-afghanistan-war/

 

Vennetjenester avler Vennetjenester.

 

Å privatisere krig er jo helt i liberalistenes gate er det ikke?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men Obama krevde tall på mennesker drept av droner.

Joda, tror CIA sa at tallet var 1 ... og ingen tvilte på om CIA ... som altså er de som er ansvarlig for disse angrepene kanskje lyver.

 

Omtrent som å be Bergenspolitiet om å rapportere om Politivold.

 

Det er ikke problematisk at CIA ikke lenger trenger å lyve, det som er poblematisk er at Trump fortsetter å drepe barn, akkurat som sin forgjenger.

 

Trump ønsker også å bruke mer leiesoldater, jamfør møtene med Eric Prince fra tidligere Blackwater i Trump Tower, som lar ham slippe å svare til kongressen og diktere narrativet etter operasjoner uten at de øvrige myndighetene får vite sannheten.

 

https://www.militarytimes.com/news/your-military/2018/09/05/heres-the-blueprint-for-erik-princes-5-billion-plan-to-privatize-the-afghanistan-war/

 

Vennetjenester avler Vennetjenester.

 

Å privatisere krig er jo helt i liberalistenes gate er det ikke?

Nei faktisk ikke, i Liberalistenes gate ville det være å fjerne norske soldater fra Afganistan ... men pytt hva gjør det om norske soldater trener med levende blinker i utlandet ... det er jo bare god trening som en viss statsminister sa for ikke så lenge siden.
Lenke til kommentar

 Han har vel kun fortsatt samme linje som sin forgjener, ... om enn mer friere tøyler til droneangrep såvidt jeg har fått med meg.

 

Mao han fortsetter å drepe barn ... som Obama ... om enn han kanskje dreper noen flere barn enn sin forgjenger.

Så du vil diskutere ikke noe spesielt om Trump og sine handlinger, men begrepet generellt....

Det blir litt for off topic for meg. Jeg anbefaler et nytt tråd.

Lenke til kommentar

 

Så du vil diskutere ikke noe spesielt om Trump og sine handlinger, men begrepet generellt....

Nei det er ikke riktig ... Trump velger å fortsette mye (det aller meste) av det Obama og tidligere presidenter har gjort.

 

Dette innebærer ikke at alt der man kan finne likhetstrekk mellom Trump og tidligere presidenter er off-topic.

 

Govt shutdown ville da være offtopic fordi det har skjedd tidligere.

Enhver executive order han skriver under er offtopic fordi tidligere presidenter også skrev under executive orders

Han bruker mye tid på golf ... off topic fordi Obama også spillte golf

Han holder Guantano åpen ... off-topic fordi Obamao også holdt Guantanamo åpen.

Han fortsetter (og øker) drone strikes ... offtopic fordi både Obama og Bush drev med drone strikes

etc, etc

 

Da blir alt litt for off topic for meg. Jeg anbefaler et nytt tråd der man tar opp det som Trump gjør som man ikke kan finne noen som helst likhetstrekk med noen annen tidligere amerikansk president.

 

Tipper det blir en kort tråd.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, tror CIA sa at tallet var 1 ... og ingen tvilte på om CIA ... som altså er de som er ansvarlig for disse angrepene kanskje lyver.

 

Kilde, eller så antar jeg at du ikke vet hva du snakker om.

 

 

det som er poblematisk er at Trump fortsetter å drepe barn, akkurat som sin forgjenger.

Der er vi enig.

Våre soldater og våre alliertes soldater er ikke verdt mer enn livet til sivile fra andre land; et liv er et liv, og et uskyldig liv er verdt mer enn et liv med blod på hendene.

 

Men Trump ønsker altså å fjerne viten om hva militæret gjør fra offentligheten.

 

Nei faktisk ikke, i Liberalistenes gate ville det være å fjerne norske soldater fra Afganistan ... men pytt hva gjør det om norske soldater trener med levende blinker i utlandet ... det er jo bare god trening som en viss statsminister sa for ikke så lenge siden.

 

Og så kunne vi privatisert forsvaret slik at aktørene som ønsker krig bare bruker leiesoldater som skyter pressefolk og observatører og enda flere sivile, så hadde vi ikke hørt noe om det.

 

Vinn vinn, ut av syne ut av sinn?

Lenke til kommentar

 Nei det er ikke riktig ... Trump velger å fortsette mye (det aller meste) av det Obama og tidligere presidenter har gjort.

 

Dette innebærer ikke at alt der man kan finne likhetstrekk mellom Trump og tidligere presidenter er off-topic.

 

Govt shutdown ville da være offtopic fordi det har skjedd tidligere.

Enhver executive order han skriver under er offtopic fordi tidligere presidenter også skrev under executive orders

Han bruker mye tid på golf ... off topic fordi Obama også spillte golf

Han holder Guantano åpen ... off-topic fordi Obamao også holdt Guantanamo åpen.

Han fortsetter (og øker) drone strikes ... offtopic fordi både Obama og Bush drev med drone strikes

etc, etc

 

Da blir alt litt for off topic for meg. Jeg anbefaler et nytt tråd der man tar opp det som Trump gjør som man ikke kan finne noen som helst likhetstrekk med noen annen tidligere amerikansk president.

 

Tipper det blir en kort tråd.

Det har ikke noe å gjøre med andre presidenter og deres handlinger, det har noe å gjøre med hva Trump mener om saken. Støtter han personlig droneangrep fordi han ikke stanser dem? Det vet vi ikke.
Lenke til kommentar

Da blir alt litt for off topic for meg. Jeg anbefaler et nytt tråd der man tar opp det som Trump gjør som man ikke kan finne noen som helst likhetstrekk med noen annen tidligere amerikansk president.

 

Bra forslag, lag en tråd der du sammenligner det Trump gjør mot de 44 tidligere amerikanske presidentene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kilde, eller så antar jeg at du ikke vet hva du snakker om.

 

Kilde lagt frem ett par innlegg over.

 

Der er vi enig.

Våre soldater og våre alliertes soldater er ikke verdt mer enn livet til sivile fra andre land; et liv er et liv, og et uskyldig liv er verdt mer enn et liv med blod på hendene.

 

Men Trump ønsker altså å fjerne viten om hva militæret gjør fra offentligheten.

Trump ønsker å fjerne "viten" om hva CIA gjør fra offentligheten, eller tror du CIA er pålitelige om "collateral damage" som de forårsaker?

 

 

 

Og så kunne vi privatisert forsvaret slik at aktørene som ønsker krig bare bruker leiesoldater som skyter pressefolk og observatører og enda flere sivile, så hadde vi ikke hørt noe om det.

 

Vinn vinn, ut av syne ut av sinn?

Nei det blir ikke mer rett, eller mer galt, å drepe "pressefolk og observatører og enda flere sivile" om det gjøres av statens faste ansatte, eller av leiemordere som de leier inn for enkeltoppdrag.

 

Om du henger deg opp i kontraktsformen mellom Staten og de som dreper på deres vegne fremstår det for meg som skivebom ... uansett om de statsansatte kanskje har sikrere arbeidsforhold og er med i LO.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...