Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

"U.S. analysts say North Korea appears to have restored normal operations at a long-range rocket launch site it had partially dismantled last year as part of disarmament steps. Some experts say North Korea is trying to convey displeasure over the breakdown of a high-stakes nuclear summit last week between leader Kim Jong Un and President Trump over what the Americans said were Kim's excessive demands for sanctions relief.

The Trump administration, however, has said it doesn't necessarily agree with public analysis of what the Kim regime's renewed activity means, and it still believes its goal of "denuclearizing" North Korea is attainable during Mr. Trump's first term."

Er det ikke bra å ha en korrupt, totalt fiasko av en 'businessmann' som en såkalt president sier man? Men om han er et stabilt geni, og en mester i å få til gode avtaler, så må vel det være bra? Ikke sant, RobertAss/Skattetrollet, og nå også Vannimann? Endret av Vice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke bra å ha en korrupt, totalt fiasko av en 'businessmann' som en såkalt president sier man? Men om han er et stabilt geni, og en mester i å få til gode avtaler, så må vel det være bra? Ikke sant, RobertAss/Skattetrollet, og nå også Vannimann?

Mener du Trump har mishandlet Nord Korea eller er det retorikken sin som plager deg mer?

 

Jeg mener altfor mange Trump konstante dumme utsagn og retorikk gjør det vanskelig for mange å vurdere Trumps handlinger objektivt.

Lenke til kommentar

Mener du Trump har mishandlet Nord Korea eller er det retorikken sin som plager deg mer?

 

Jeg mener altfor mange Trump konstante dumme utsagn og retorikk gjør det vanskelig for mange å vurdere Trumps handlinger objektivt.

 

Hvilke handlinger mener du han har gjort i forbindelse med NK som ikke vurderes objektivt?

 

Han har skrytt deres diktator, som er skyldig i ufattelige lidelser, opp i skyene og fremhevet ham som en "great leader". Han har hevdet NK ikke lenger er en trussel og at han (Trump) har løst denne situasjonen en gang for alle.

 

Hvordan skal en se dette objektivt på annen måte enn å se det som total bullshit?

Lenke til kommentar

Hvilke handlinger mener du han har gjort i forbindelse med NK som ikke vurderes objektivt?

 

Han har skrytt deres diktator, som er skyldig i ufattelige lidelser, opp i skyene og fremhevet ham som en "great leader". Han har hevdet NK ikke lenger er en trussel og at han (Trump) har løst denne situasjonen en gang for alle.

 

Hvordan skal en se dette objektivt på annen måte enn å se det som total bullshit?

Sa Vice noe om dette?

 

Ja retorikken er bullshit, men hovedmålet er å stanse utvikling, bruk og til slutt eliminering av atombomber. Jeg tåler retorikken hvis Trump klarer å får det til.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Mener du Trump har mishandlet Nord Korea eller er det retorikken sin som plager deg mer?

*Mishandlet* Nord Korea? Nei. Mitt problem er de kullsvarte løgnene som Donald kommer med. Og med lakeiene hans som støtter løgn i sin alternative verden. (Dere vet hvem dere er)

Lenke til kommentar

*Mishandlet* Nord Korea? Nei. Mitt problem er de kullsvarte løgnene som Donald kommer med. Og med lakeiene hans som støtter løgn i sin alternative verden. (Dere vet hvem dere er)

Kullsvarte løgn er viktigere enn WWIII?

 

Det minner meg om Steve Jobs som var complete Asshole. Hvordan burde vi vurdere slike mennesker hvis de får resultater? Fokuset på personen eller resultatene

 

Hvis Trump klarer å helt «denuclearize» Nord Korea og eliminere en skremmende trussel til verden, blir han en Asshole eller geni?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sa Vice noe om dette?

 

Ja retorikken er bullshit, men hovedmålet er å stanse utvikling, bruk og til slutt eliminering av atombomber. Jeg tåler retorikken hvis Trump klarer å får det til.

 

Vice siterte vel xRun som igjen siterte en nyhetsartikkel som påpekte at til tross for at Trump hevdet det motsatte, så fortsetter "little rocket man" å oppruste sin atomtrussel?

 

Vi kan alle tåle retorikk dersom resultatet er positivt, men i dette tilfellet er det vel stikk motsatt?

 

Trump deklarerer "mission accomplished" mens NK ruster opp sitt atomprogram?

Lenke til kommentar

Vice siterte vel xRun som igjen siterte en nyhetsartikkel som påpekte at til tross for at Trump hevdet det motsatte, så fortsetter "little rocket man" å oppruste sin atomtrussel?

 

Vi kan alle tåle retorikk dersom resultatet er positivt, men i dette tilfellet er det vel stikk motsatt?

 

Trump deklarerer "mission accomplished" mens NK ruster opp sitt atomprogram?

Det er et spill mellom landene, det er for tidlig å dømme.
Lenke til kommentar

Det er et spill mellom landene, det er for tidlig å dømme.

 

Nei, det er ikke det. Om vi skal tillate politikere å bruke "det jeg gjør er genialt, bare vent og se! Ikke bry dere om hva logikk, ekspertise og fornuft sier!" så er vi veldig langt ute og kjøre.

 

Tror du virkelig at noen korte møter med Trumps "vinnende personlighet, sjarm og Art Of The Deal" har overbevist Jong-Un om at alt han, og alt hans far og forfedre, har ment, trodd og gjort er ondt og må endres? Spesielt siden fakta sier at han tvert om ruster opp for tiden?

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Siste:
Aktiviteten ved det nordkoreanske missilanlegget Trump tok æren for at ble nedlagt fortsetter. Nå meldes det at de også ser ut til å forberede en oppskytning fra et annet anlegg.

Activity At 2nd North Korean Missile Site Indicates Possible Launch Preparations
https://www.npr.org/2019/03/08/701630382/activity-at-2nd-north-korean-missile-site-indicates-possible-launch-preparations
"Commercial satellite imagery of a facility near Pyongyang suggests that North Korea is preparing to launch a missile or space rocket in the near future."


Det kan dreie seg om en oppskytning av en satellitt, som vil være et løftebrudd ift. avtalen Trump-administrasjonen hevder å ha med landet. Disse skytes opp med raketter utviklet ifbm. Nord-Koreas ICBM-program.

Space Launch Would Violate North Korean Commitments to U.S., Official Warns
https://www.nytimes.com/2019/03/07/world/asia/trump-north-korea.html
"On Thursday, a research team at the Center for Strategic and International Studies said the most recent activities at the Sohae site “amount to a ‘snapback’ from the moderate dismantlement undertaken” last year.
The authors of the report — Victor Cha, a former George W. Bush administration national security official whom Mr. Trump considered for American ambassador to Seoul, and Joseph Bermudez, a longtime interpreter of satellite imagery over North Korea — said the images show how easy it is for the North to “reverse steps it might take toward denuclearization in the future.” 
"

 

 

Ifølge de siste dagenes rapporter ser det altså ut til at NK oppruster et anlegg i Shoae som tidligere var delvis demontert, og forbereder oppskytning av en missil fra et annet anlegg i Sanum-dong.

 

Anlegget i Shoae ligger ved vestkysten nord for Pyongyang, og anlegget i Sanum-dong ligger like ved Pyongyang, som fremgår av kartet:

 

1486417802_whole.korea.map.sites.cropped

 

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke det. Om vi skal tillate politikere å bruke "det jeg gjør er genialt, bare vent og se! Ikke bry dere om hva logikk, ekspertise og fornuft sier!" så er vi veldig langt ute og kjøre.

 

Tror du virkelig at noen korte møter med Trumps "vinnende personlighet, sjarm og Art Of The Deal" har overbevist Jong-Un om at alt han, og alt hans far og forfedre, har ment, trodd og gjort er ondt og må endres? Spesielt siden fakta sier at han tvert om ruster opp for tiden?

Dette problemet har eksistert i flere tiår uten betydelig fremgang. Problemet løses ikke i et par år hvis aldri. Trump prøver noe nytt, vi får se og bruke det samme målestokk som ble brukt for andre presidenter som bommet fullstendig. Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Dette problemet har eksistert i flere tiår uten betydelig fremgang. Problemet løses ikke i et par år hvis aldri.

 

Ja - det er vel mye av, om ikke hele, poenget? Hva får deg til å tro at Trump har gjort noe positivt her (rent bortsett fra at han selv høylydt forsøker å si at han har det) ?

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Ja - det er vel mye av, om ikke hele, poenget? Hva får deg til å tro at Trump har gjort noe positivt her (rent bortsett fra at han selv høylydt forsøker å si at han har det) ?

Jeg har ikke sagt at han har gjort noe positivt, jeg har sagt at fokuset på hans retorikk er en feilete måte å vurdere fremgang/tilbakegang i Nord Korea.

 

Jeg bryr meg lite om legen min er utro mot kona hvis han kurerer kreften min

Lenke til kommentar

Positiv retning.

Nøytral retning.

Negativ retning.

 

...

 

Tenk deg så at legen er en kvakksalver som ikke egentlig kan forskjellen på paracetamol, sukkerpiller, og cellegift - men genuint tror at han kurerer sykdommer ved å blande ting han kjøper på nettet.

 

...dere overvurderer hvor sterk tilknytningen hans til virkeligheten faktisk er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Positiv retning.

Nøytral retning.

Negativ retning.

 

...

 

Tenk deg så at legen er en kvakksalver som ikke egentlig kan forskjellen på paracetamol, sukkerpiller, og cellegift - men genuint tror at han kurerer sykdommer ved å blande ting han kjøper på nettet.

 

...dere overvurderer hvor sterk tilknytningen hans til virkeligheten faktisk er.

Det er den eneste legen som finnes desverre og vi vurderer hvis han gjør kreften min verre eller bedre, noe annet er irrelevante. Hans kompetanse er bare relevante til hans kompetanse og kan selvsagt kritiseres men hovedspørsmålet er ikke hans retorikk, løgn eller talemåte eller tankegang , det er hvordan Nord Korea reagerer. Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Det er den eneste legen som finnes desverre og vi vurderer hvis han gjør kreften min verre eller bedre, noe annet er irrelevante. Hans kompetanse er bare relevante til hans kompetanse og kan selvsagt kritiseres men hovedspørsmålet er ikke hans retorikk, løgn eller talemåte eller tankegang , det er hvordan Nord Korea reagerer.

 

Men hvis du finner ut at legen din ikke vet forskjellen på HPV og HIV, vil du da ha tiltro til at legen har den nødvendige kompetansen for å behandle andre sykdommer, som kreften din? Vil du fortsette å bruke den legen?

Lenke til kommentar

 

Men hvis du finner ut at legen din ikke vet forskjellen på HPV og HIV, vil du da ha tiltro til at legen har den nødvendige kompetansen for å behandle andre sykdommer, som kreften din? Vil du fortsette å bruke den legen?

Lege og lege Fru Blom, dette er da mere likt heksedoktorer.

 

Spørmålet blir da om du ønsker å bruke den heksedoktoren du gjennomskuer, eller en annen heksedoktor du ikke gjennomskuer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...