xRun Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 (endret) Det er en nedgang i dekning. En større nedgang enn republikanerne fryktet av denne CBO scoren. Det ble snakket om muligens 10 millioner flere uten helseforsikring, 24 millioner er vesentlig verre. Altså: lavere antall med helseforsikring under AHCA enn under ACA som er i dag. På kort sikt vil nok disse miste forsikringen, men på lengre sikt vil det nok dette rette seg opp igjen når forsikringspremiene, som økte kraftig som en følge av obamacare faller igjen. Det kan en mene om en vil mene det. Men det må selges til de som skal stemme dette inn, og CBO-scoren gjør det vanskeligere når en får høre at det blir 14 mill flere uten forsikring allerede etter første år, og at de som rammes hardest primært er Trump-velgere. Disse politikerne ønsker å beholde jobben sin etter 2018 midterms også. Endret 14. mars 2017 av xRun Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Trump mente visstnok ikke bokstavelig, at Obama avlyttet ham. Hvorfor satt han da ikke "Obama" i anførselstegn? Altså, på samme måte som "telefon" som visstnok heller ikke skulle tas bokstavelig, men kunne være alt fra mikrobølger til mikrofoner, etc. For å garderer seg helt, burde vel helst hele Twitter-kontoen vært i anførselstegn, slik at det blir opp til publikum å tolke det han "mener" (det gjelder jo det meste "fra den kanten") (med anførselstegn for sikkerhetsskyld) Jeg må si det er en underlig følelse å sitte og syntes synd på Spicer, litt på samme måte som man har lyst til å skåne Kellyanne for mer av alt dette.. Håpet er jo at denne farsen av ett presidentskap ender med at trollet skyter seg tilstrekkelig nok i foten til å kunne avsettes, og han er ikke veldig langt unna med falske anklager om avlytting mot nylig avtroppet president skulle man tro. Uansett burde dette store barn verden har med å gjøre skamme seg over sleivkjeften og eget amatørskap, for deretter å komme folket og ikke minst tidligere president i møte med en offentlig beklagelse nå i en bråhast. Sånn om håpet hans er å redde stumpene av tillit han har igjen blant sin egen harde lille politiske kjerne av utnevnte idioter. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Jeg skjønner på en måte hva du mener, at de på en måte er stilt mot veggen heletiden - det kan ikke være lett for PR-folka til Trump å beskytte fyren når han ikke gjør annet enn å sitter å se på TV og Twitre hele dagen. Likevel, jeg syns ikke synd på de akkurat, de er hardbarka republikanere som gjør denne jobben gladelig og tjener sikkert godt med penger på det. At de skulle ønske det var en annen president som satt inni der i pysjamasen sin kan nok hende - men jobb er jobb 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Det kan en mene om en vil mene det. Men det må selges til de som skal stemme dette inn, og CBO-scoren gjør det vanskeligere når en får høre at det blir 14 mill flere uten forsikring allerede etter første år, og at de som rammes hardest primært er Trump-velgere. Disse politikerne ønsker å beholde jobben sin etter 2018 midterms også. John Oliver pretty much sums it up Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Det er en nedgang i dekning. En større nedgang enn republikanerne fryktet av denne CBO scoren. Det ble snakket om muligens 10 millioner flere uten helseforsikring, 24 millioner er vesentlig verre. Altså: lavere antall med helseforsikring under AHCA enn under ACA som er i dag. På kort sikt vil nok disse miste forsikringen, men på lengre sikt vil det nok dette rette seg opp igjen når forsikringspremiene, som økte kraftig som en følge av obamacare faller igjen. Rette seg til hva? Vestens minst effektive helsevesen som USA har hatt lenge? AtW Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Bare en time til, men hvordan får man sett det live? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Kommer nok til å bli gjengitt ho samtlige nyhetskanaler med det samme det kommer ut, om det er noe snusk Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 (endret) "OM"? He he. Ja det er nok derfor hun skriver "Breaking" i tweet'en. Det er nok "same old same old" "nothing to see here".. Edit: Jeg prøver å se programmet her. Endret 15. mars 2017 av Gabri3L Lenke til kommentar
Maskinintelligens Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Her er en annen stream: https://www.youtube.com/watch?v=ACkRqpBj7n4 De har mange streams til CNN, MSNBC, FOX News og så videre på Youtube. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Hva synes dere om at Trump inviterte representanter for Saudi-Arabia til The White House i dag? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 (endret) Kommer nok til å bli gjengitt ho samtlige nyhetskanaler med det samme det kommer ut, om det er noe snusk Virker som en bevist lekkasje, for å snu media-fokus nok en gang. Selve tallmaterialet er vel ikke engang spesielt opprørende, så her har man nok lagt seg midt på treet når man valgte ut mappe. Endret 15. mars 2017 av Mr.M Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 En smuuule antiklimatisk ja. 12 år gammel selvangivelse... Den gir en slags svar på noe, men det åpner jo bare opp nye spørsmål.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Hva synes dere om at Trump inviterte representanter for Saudi-Arabia til The White House i dag? Om det var én eneste ting jeg hadde håpet og trodd på at Donald kunne gjennomføre, så var det å bygge ned forholdet til Saudi Arabia. Ser ikke ut som dette skjer heller. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 *preker over hvor saklig og objektiv man er* *kaller og angriper folk med annet synspunkt og meninger enn deres, for troll, "snøfnugg", idioter etc, blander Trump inn i spilltråder* lmfao Det er Trump-leiren som startet med snøfnugg-tøvet. Men så viser det seg at ingen er mer sarte enn Trump selv og tilhengerne hans. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Turks https://en.wikipedia.org/wiki/The_Young_Turks er like dårlig vinklet som Alex Jones INFOWARS på andre siden... Ikke ta disse seriøst noen av dem, bare bullshitting. Å sammenligne TYT med Infowars er bare tåpelig. TYT har kanskje en progressiv slagside, men de pleier å være ganske presise og treffsikre. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Turks https://en.wikipedia.org/wiki/The_Young_Turks er like dårlig vinklet som Alex Jones INFOWARS på andre siden... Ikke ta disse seriøst noen av dem, bare bullshitting. Å sammenligne TYT med Infowars er bare tåpelig. TYT har kanskje en progressiv slagside, men de pleier å være ganske presise og treffsikre. hehe ja om man hører litt på John Iadarola i TYT kontra Alex Jones med sitt Infowars, så skal det være lekende lett å se at bare en av disse er fornuftig hvorav den andre er hakke gal Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Turks https://en.wikipedia.org/wiki/The_Young_Turks er like dårlig vinklet som Alex Jones INFOWARS på andre siden... Ikke ta disse seriøst noen av dem, bare bullshitting. Å sammenligne TYT med Infowars er bare tåpelig. TYT har kanskje en progressiv slagside, men de pleier å være ganske presise og treffsikre. "Young Turks" er veldig venstrevinklet, men det de rapporterer holder en høy standard og det er ikke løgn og oppspinn slik som infowars. Infowars er en rendyrket konspirasjonsside. De formilder ikke nyheter eller sannhet, det er ren underholdning. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 (endret) "Young Turks" er veldig venstrevinklet, men det de rapporterer holder en høy standard og det er ikke løgn og oppspinn slik som infowars. Infowars er en rendyrket konspirasjonsside. De formilder ikke nyheter eller sannhet, det er ren underholdning. tja...... Endret 15. mars 2017 av marius77 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 "Young Turks" er veldig venstrevinklet, men det de rapporterer holder en høy standard og det er ikke løgn og oppspinn slik som infowars. Infowars er en rendyrket konspirasjonsside. De formilder ikke nyheter eller sannhet, det er ren underholdning. tja...... Hvordan faller de fra hverandre egentlig? Jeg prøvde å se videoen for en tid tilbake, men det var bare svada. Har du noe konkret fra videoen som skulle tilsi at tittelen er korrekt? Som denne karen påpeker er tittelen bare clickbait: En annen video som ser ut til å svare på noe svada videoen din tar opp: 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 (endret) Hvordan faller de fra hverandre egentlig? Jeg prøvde å se videoen for en tid tilbake, men det var bare svada. Har du noe konkret fra videoen som skulle tilsi at tittelen er korrekt? ja jeg har jo videoen, innholdet i den snakker jo for seg selv... her klikker jo young turks fullstendig og spytter alex jones i ansiktet, bl.a ... infowars har flere lyttere enn young turks etc sin det kommer fram på videoen... hvis du mener det er feil, så står du fritt til å komme med den informasjonen, istedet for å poste en video om noe helt annet (presidentvalget) husk at jeg er kristen, jeg ser på både infowars, young turks og han som lagde videoen jeg postet som missledende på hver sin måte, ikke noen av disse her representerer sannheten, akkuratt som resten av mediene er det bare støy. infowars scratcher såvidt innpå det når de snakker om "reptiler" (satan), men resten er jo svada, f.eks var de som disse andre konspirasjonsteoretikerne inne på det å dytte gull og sølv på lytterne sine når bibelen advarer mot det. Esekiel 7:19: "Sitt sølv skal de kaste på gatene, og sitt gull skal de akte for urent; deres sølv og deres gull skal ikke kunne berge dem på Herrens vredes dag; de skal ikke kunne mette sig eller fylle sin buk med det. For det har vært et anstøt til misgjerning for dem, " Efeserne 6:12: "For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet." Og du sloss ikke mot disse kreftene med å kjøpe AR15, glock og hulspissammunisjon sånn Alex Jones har klart å inbille tusenvis av såkalte "preppere" og "survivalister", jeg var jo inne i denne tankegangen før jeg også til jeg fikk se med mine egne øyne hva slags jævelskap jeg hadde rotet meg opp i, og hvem det var jeg lot styre meg. Alex Jones bruker bare en modernisert versjon av det gamle skriftet "zions vise protokoller" som bl.a Adolf Hitler brukte som bevis på en jødisk verdenskonspirasjon. Bibelen snakker om det også. Johannes åpenbaring, 2:9: "Jeg vet om din trengsel og din fattigdom - men du er rik - og spotten fra dem som sier de er jøder, og ikke er det, men er Satans synagoge." Det snakkes ikke her om etniske jøder såvidt jeg har skjønt skriftene, for de spesifiserer at etniske jøder er sidestilt med alle andre, satans synagoge er falske jøder (demoner antar jeg). Og derfor er det viktig å lese bibelen for å skjønne hva som foregår. Kristne stoler på Jesus, ikke matrielle ting og krigføring. Endret 15. mars 2017 av marius77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg