Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Så flott da!

 

Norge er blant landene med best bilde av USA sin sittende regjering, blant demokratiske vestlige land.

 

Vi kan nok først og fremst takke vår ekstremt lave korrupsjon og svært frie og objektive presse.

 

...

 

Jeg mener;

Trump er klimanekter, når sikkerheten for at global oppvarming er menneskeskapt er 5 sigma, og korrupsjonen hans er åpenbar;

Sikkerhetsklareringen til Kushner, Steve Bannon som sjefsstrateg, angrep på den frie pressen mens han hyller den ufrie pressen og diktatorer...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kilde?

Den linket jeg og av det jeg skriver kan du også se at jeg har lest selve rapporten.

 

Vi kan nok først og fremst takke vår ekstremt lave korrupsjon og svært frie og objektive presse.

Det er bra at folk har humor. NRK har jo drevet en systematisk kampanje mot Trump. Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bra at folk har humor. NRK har jo drevet en systematisk kampanje mot Trump.

Forundrer meg ikke at det å være kritisk mot all idiotien fra Donald & Co karakteriseres som 'systematisk kampanje mot Donald', i alternativ-fakta-land.. :roll:

Slemme, slemme pressen. Skulle rett og slett og slett vært forbudt å være kritisk! ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så flott da!

Norge er blant landene med best bilde av USA sin sittende regjering, blant demokratiske vestlige land.

Vi kan nok først og fremst takke vår ekstremt lave korrupsjon og svært frie og objektive presse.

...

Jeg mener;

Trump er klimanekter, når sikkerheten for at global oppvarming er menneskeskapt er 5 sigma, og korrupsjonen hans er åpenbar;

Sikkerhetsklareringen til Kushner, Steve Bannon som sjefsstrateg, angrep på den frie pressen mens han hyller den ufrie pressen og diktatorer...

På første øyekast virker 12% lavt.

Men så kom jeg på at mange nordmenn ikke kan fordra Trump men egentlig støttet mye han gjør, min egen mor hater Trump, men er en fanatisk listhaug støtter og listhaug er bare en mer intelligent Trump.

Lenke til kommentar

 

Det er bra at folk har humor. NRK har jo drevet en systematisk kampanje mot Trump.

 

Trump har vel drevet en systematisk kampanje mot seg selv ved å konstant komme med løgner og idiotiske uttalelser, gjerne der han motsier seg selv. Han er jo en gavepakke til journalister og komikere da han gir bort gratis materiale hver dag tilsynelatende uten å forstå det selv. Kanskje satser han fortsatt på at all publisitet er god publisitet, men det virker jo ikke slik når han er så negativ til media generelt.

 

Folk godtar tilsynelatende veldig mye fra de som spiller på fremmedfrykt.

Endret av Reg2000
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forundrer meg ikke at det å være kritisk mot all idiotien fra Donald & Co karakteriseres som 'systematisk kampanje mot Donald', i alternativ-fakta-land.. :roll:

Slemme, slemme pressen. Skulle rett og slett og slett vært forbudt å være kritisk! ;)

Absolutt ingen har sagt at man ikke skal kunne være kritisk så det er en stråmann. Kan du derimot vise til en eneste positiv omtale om noe Trump har gjort i NRK? Om ikke så viser det at de driver en systematisk kampanje.

 

Ingen kilde som er utenlukkende negative, eller positive, om en politiker er troverdige.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Absolutt ingen har sagt at man ikke skal kunne være kritisk så det er en stråmann. Kan du derimot vise til en eneste positiv omtale om noe Trump har gjort i NRK? Om ikke så viser det at de driver en systematisk kampanje.

 

Ingen kilde som er utenlukkende negative, eller positive, om en politiker er troverdige.

 

Kan du nevne en eneste positiv ting Trump har gjort?

Noe Trump har gjort, ikke noe noen i hans regjering har gjort uten at han en gang viste om dét?

Lenke til kommentar

Hvor Norge havnet? 12%

Her er et bare å gratulere NRK.

 

Jeg tror Norge hadde ligget høyere hadde det ikke vært for at enkelte Trump-forsvarere har gjort en altfor dårlig jobb i sine desperate forsøk på å "bevise" at Trump er en god president for USA og en intelligent aktør på verdensscenen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du nevne en eneste positiv ting Trump har gjort?

Noe Trump har gjort, ikke noe noen i hans regjering har gjort uten at han en gang viste om dét?

Har postet mange her i tråden så jeg skjønner at oppmerksomheten har vært veldig selektiv.

 

Du kan alltids more deg med disse:

https://www.conservapedia.com/Donald_Trump_achievements

https://www.washingtonexaminer.com/washington-secrets/trumps-list-289-accomplishments-in-just-20-months-relentless-promise-keeping

Lenke til kommentar

Siste:

Ifølge en rekke medier og nyhetskanaler har Rep. Nadler (D-NY) som leder justiskommitéen i representantenes hus i dag kunngjort en bred innsats for å komme til bunns i Trumps og medlemmer av hans administrasjon, selskaper og familie, sin innsats for å legge hindringer i veien for innsyn og etterforskning av en rekke tema relatert til den såkalte "Russia-investigation".

Kort sagt; en bred obstruksjonsetterforskning. Det skal være sendt brev til over 60 personer og instanser, hvor det kreves diverse dokumentasjon.

Etter flere års etterforskning har de altså funnet null og niks som støtter konspirasjonsteoriene om at Trump er styrt av Russland. Nå er altså planen å gå etter skattemessige uregelmissigheter, noe de har klart ta andre på i etterforskningen.

 

Om de finner noen skattemessige uregelmessigheter for Trump så kan jeg love at de samme mediene i Norge som hysjet ned at en statsminister fra Arbeiderpartiet fikk straff for skattesvindel og at en annen statsminister fra Arbeiderpartiet innrømmet dette her vil slå dette stort og og si at det ikke kan være mulig å ha en noen slike mennesker som leder.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Absolutt ingen har sagt at man ikke skal kunne være kritisk så det er en stråmann. Kan du derimot vise til en eneste positiv omtale om noe Trump har gjort i NRK? Om ikke så viser det at de driver en systematisk kampanje.

 

Ingen kilde som er utenlukkende negative, eller positive, om en politiker er troverdige.

Er det sant eller er det ikke sant det som er rapportert av NRK?

 

Har postet mange her i tråden så jeg skjønner at oppmerksomheten har vært veldig selektiv.

 

Du kan alltids more deg med disse:

https://www.conservapedia.com/Donald_Trump_achievements

https://www.washingtonexaminer.com/washington-secrets/trumps-list-289-accomplishments-in-just-20-months-relentless-promise-keeping

Det var snakk om *positive* ting han har oppnådd, ikke bare en oppramsing av ting som har skjedd siden han fikk rollen som såkalt president, (og forøvrig overtok en svært god økonomi etterr Obama) .

(Og *Conservapedia* som 'kilde' må vel forøvrig være nytt bunnnivå i kildekritikk: https://mediabiasfactcheck.com/conservapedia/ :

A questionable source exhibits one or more of the following: extreme bias, consistent promotion of propaganda/conspiracies, poor or no sourcing to credible information, a complete lack of transparency and/or is fake news.

 

Men interessant at man må ty til slike steder for å finne noe som i det minste gir inntrykk av at han gjort mye positivt..  :thumbup:

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du nevne en eneste positiv ting Trump har gjort?

Å få til å gjøre dårlige ting er ikke en bra ting.

 

"Moving the goalposts" kalles dette. Når jeg så viser til hundrevis av positive saker, i tillegg til alle de jeg har postet i denne tråden, så er du altså "uenig" i noen av disse. Ja, jeg regner ikke med at selv du kan omtale alle disse som negative. At en valgt president gjennomfører det han har lovet er i seg selv positivt selv om du er uenig i politikken.

 

Det dette egentlig handlet er at noen som er utelukkende negative eller positive ikke er troverdige. Det er ikke noen problemer med å finne poster hvor jeg er negativ til Trump eller noe han har gjort. Kan du vise til en eneste post hvor du er positiv til Trump eller noe han har gjort?

 

Rapporten sier ikke at det er NRKs skyld.

 

Vennligst Kilde for påstanden din at det er NRKs skyld!

 

Det er lov å bruke hodet. Hvem i Norge har drevet en mer systematisk kampamje mot Trump enn NRK og hvem har brukt mere ressurser på dette enn NRK? Og NRK har også innrømmet at dette var deres mål.

 

 

 

Men interessant at man må ty til slike steder for å finne noe som i det minste gir inntrykk av at han gjort mye positivt..  :thumbup:

Absolutt. Positive og lett verifiserbare saker om Trump. Burde ikke dette bli slått opp i flere medier .... om mediene da ikke bare drev kampanjejournalistikk mot Trump?

Endret av robertaas
Fletting.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Moving the goalposts" kalles dette. Når jeg så viser til hundrevis av positive saker, i tillegg til alle de jeg har postet i denne tråden, så er du altså "uenig" i noen av disse. Ja, jeg regner ikke med at selv du kan omtale alle disse som negative. At en valgt president gjennomfører det han har lovet er i seg selv positivt selv om du er uenig i politikken.

 

Det er ikke det er ikke flytting av noe mål.

Jeg så nevn en eneste POSITIV ting Trump har gjort, så linker du til høyre ekstreme sider som bare listet opp ting Trump/hans administrasjon har gjort. Og det er ikke svar på det jeg ba om.

Lenke til kommentar

Er egentlig ikke overrasket over at faktaresistente trenger se denne videoen én gang til:

 

*snipp*

Kan du henvise til sitatet hvor noen sier at de skal bedrive kampanjejournalistikk? Er det når han sier at "det ville være rart om NRK skulle innta en nøytral rolle i forhold til presidentkampanjen" , at det går fullstendig galt for deg? Selvsagt er ikke NRK 100% nøytral? Kan du vise meg noen som er 100% nøytral eller 100% objektiv? NRK skal representere Norge og Norges interesserer. De skal på ingen måte være noe propaganda-apparat for Donald sine (personlige) interesser. Om de begynner å lyve på lik linje med Donald, ja da kan man kassere hele greia, men det er uendelig langt til de potensielt skulle havne så langt nede.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...