Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Snill omgåelse eller utnyttelse av lover.

Folk har andre interesser en Trumps interesser.

Mafia alle steder i Amerika ikke let å vite hvem som er hva.

Alle gjør ting på sine egne måter unttat dei som følger orde.

Er det virkerlig slikt oval office sakl brukes til? Bare til å le av synes jeg selv om det var en #metoo sak.

Jeg lurer på om svigersønnen til Trump også ender opp med å slette haugevis med uoffisiele eposter fylt med hemmeligheter...

Jeg lurer på hvorfor det er så veldig oppstyr om hva en bevist løgner(under ed) sier.

Litt nærmere Norge det er enn kvinne på vei hit den 8 mars som Trump meinte han ville fengsle dersom han blei president.

Enda en såkalt løgn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I vanlig uscriptet stil sa Trump at han vil komme med executive order om at Univertiteter som ikke støtter yttringsfrihet ikke lengere vil få statlig støtte.

 

Yttringsfrihet på universitetene? Der regnet jeg med at mange fikk kombucha'en i vranghalsen.

 

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Yttringsfrihet på universitetene? Der regnet jeg med at mange fikk kombucha'en i vranghalsen.

Har du studert saken objektivt? Har du hørt om disse saker også?

 

At California State University, Fresno, an adjunct professor of American history was removed from his position for sending tweets criticizing President Trump

Professors at Syracuse University and Trinity College were sharply criticized for online comments perceived as calls for violence

At the University of California, San Diego, death threats led to the cancellation of a commencement address by a Princeton professor who had already given one at Hampshire College that was harshly critical of President Trump

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Langt mere enn de andre som har postet om denne saken.

 

Og yttringsfrihet går selvsagt begge veier.

Selvsagt, hvorfor har du aldri postet noe om sensur som skjer på venstresiden på universiteter? En Objektiv vurdering ville vise det ganske klart og viser hvor stor problemet egentlig er. Kan du utdanne oss om dette? Hvilke database som dokumenterer ytringsfrihet problemer mener du er best? Jeg har lest en del om The Fire og The Free Speech Tracker(Georgetown university)

 

Kan vi ha en saklig diskusjon om det og hva egentlig Trump burde gjøre om saken eller blir det bare ensidige klagelser om enkelte hendelser om Trump støttere og venstrefanatikere?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Selvsagt, hvorfor har du aldri postet noe om sensur som skjer på venstresiden på universiteter? En Objektiv vurdering ville vise det ganske klart og viser hvor stor problemet egentlig er. Kan du utdanne oss om dette? Hvilke database som dokumenterer ytringsfrihet problemer mener du er best? Jeg har lest en del om The Fire og The Free Speech Tracker(Georgetown university)

 

Kan vi ha en saklig diskusjon om det og hva egentlig Trump burde gjøre om saken eller blir det bare ensidige klagelser om enkelte hendelser om Trump støttere og venstrefanatikere?

Ehhh... prøver du angripe meg for ikke å ha laget en lang avhandling om en nyhetssak som ingen andre engang har nevnt?

 

I en tråd om Trump er det naturlig å dekke det Trump gjør og det som direkte har trigget ham og jeg brukte en video uten kommentarer som vel kan regnes som en ganske så objektiv måte å gjøre det på. Yttringsfrihet går selvsagt begge veier politisk så tiltaket ville bety bedre muligheter til å uttrykke seg både for folk på høyresiden som blir sensurert på venstrevridde institusjoner og folk på venstresiden som blir sensurert på høyrevridde institusjoner.

 

Om du ønsker dokumentere hendelser for det den siste varianten, lage polemikk hvor du forteller at nå får folk på venstresiden mere yttringsfrihet på høyrevridde universiteter og prøver deg på en bløff om at Trump egentlig er mot yttringsfrihet så er det bare å trå til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ehhh... prøver du angripe meg for ikke å ha laget en lang avhandling om en nyhetssak som ingen andre engang har nevnt?

Jeg kritiserer din og sikkert Trumps overfladiske ensidigheten om ytringsfriheten på universiteter som du og Fox News gjentar ofte. Jeg spør deg om du har undersøkt saken grundig og objektivt eller bare det du hører og se på konservativt media. Er det ytringsfriheten du og Trump egentlig bryr seg om eller er det mer at du vil vise hvor onde venstresiden er og føle dere som offer?
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Interessant artikkel om en kar som er 'ekspert' i å avsløre Donalds stadige løgner.

 

Det er faktisk en ganske enkel jobb å faktasjekke Trump. De fleste løgnene har han fortalt mange ganger før. De har jeg arkivert. Andre er så åpenbare at de bare krever ett Google-søk eller en telefon til noen han snakker om, sier Dale.

 

– Det er nesten ufattelig hvordan Trump holder på. Folk spør meg alltid: Hva gjør deg mistenksom når han snakker? Da svarer jeg bare: Hvis han bruker et tall, så må jeg faktasjekke det, fordi det er trolig ikke sant. Du kan ikke stole på noen av tallene han bruker. Selv i de minste saker, er de overdrevet eller helt feil, understreker Dale.

 

– Han lyver også for å få folk til å tenke annerledes om demokratiet eller valg. I forrige uke diktet han bare opp at de fant en million falske stemmer i California, sier Dale.

 

– Jeg mener det er farlig at han lyver så mye. Ingen annen person i offentligheten lyver mer enn Donald Trump.

 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/l1dbaG/slik-avsloerer-han-trumps-loegner?utm_source=vgfront&utm_content=row-r3

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Interessant artikkel om en kar som er 'ekspert' i å avsløre Donalds stadige løgner.

 

 

Det som er litt skremmende er om folk ser på løgnene som normalt, noe som de venter de neste presidentene vil gjøre slik at det blir lettere for en mer intelligent president til å manipulere befolkningen og snur landet mot fascisme eller verre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste:
Ifølge en rekke medier og nyhetskanaler har Rep. Nadler (D-NY) som leder justiskommitéen i representantenes hus i dag kunngjort en bred innsats for å komme til bunns i Trumps og medlemmer av hans administrasjon, selskaper og familie, sin innsats for å legge hindringer i veien for innsyn og etterforskning av en rekke tema relatert til den såkalte "Russia-investigation".
Kort sagt; en bred obstruksjonsetterforskning. Det skal være sendt brev til over 60 personer og instanser, hvor det kreves diverse dokumentasjon.

House Democrats expand Russia probe, seeking more documents
https://www.apnews.com/c1c319d8e4c943a482d03195d069e92a
"WASHINGTON (AP) — Declaring it’s “very clear” President Donald Trump obstructed justice, the chairman of the House Judiciary Committee, says the panel is requesting documents Monday from more than 60 people from Trump’s administration, family and business as part of a rapidly expanding Russia investigation."
 
WH bekreftet i dag at de hadde mottatt slike brev fra kommitéen.

The Latest: White House receives House document request
https://www.apnews.com/41ea4c23629d4aa3a2a66ccde545c0f5
"WASHINGTON (AP) — The Latest on a House panel’s expanding Russia investigation (all times local):
10:50 a.m.
The White House says it has received the House Judiciary Committee’s letter requesting documents related to the Trump administration, family and business as part of an expanding Russia investigation.
White House press secretary Sarah Sanders said Monday that the White House counsel’s office and relevant officials will review the letter and respond at the appropriate time.
The committee is requesting documents from more than 60 people.
"

 

Også bredt dekket i amerikanske nyhetskanaler i dag.

Ifølge dekningen skal dokumentkravene bla. rette seg mot Trumps sønner, blant de 81 personene og instansene dette kravet er sendt til. Det er også krav om at tolker fra Trumps møter med Putin, både under ansikt-til-ansikt møter og via telefon, gjør seg tilgjengelig for interviewer. Dette ble et tema etter at Trump skal ha gitt en av sine tolker streng beskjed om ikke å snakke om et møte mellom Trump og Putin, ikke engang til andre medlemmer av Trumps administrasjon som f.eks. nasjonal sikkerhetsrådgiver, utenriksministeren eller andre, og hvor Trump også konfiskerte tolkens notater. Kongressen vil nå ha innsyn i hva det var med hans samtaler med Putin som var så viktig for Trump å holde skjult fra andre i hans egen administrasjon, til forskjell fra hans samtaler med andre statsledere.

 

 

- - -

Flere medier melder også i dag at Trump skal ha beordret sin økonomiske rådgiver i WH til å legge press på justisdept. for å hindre fusjonen mellom AT&T og Time-Warner som gikk gjennom i fjor.

Fusjonen skulle normalt gått gjennom i likhet med andre vertikale fusjoner, men det ble mange måneders kamp i retten mot justisdept. Trump hadde motsatt seg fusjonen fordi denne kan ventes å gi CNN, som er et Time-Warner selskap, bredere distribusjon. Trump skal ha ønsket å hindre dette, og ser ut til å ha brukt administrasjonen til å forsøke å stoppe det, primært av personlige grunner relatert til misnøye med dekningen sin hos CNN.

Trump: "I want that deal blocked!"

 

Det er tidligere varslet granskning av maktmisbruk og misbruk av stilling dersom det viste seg at presidenten hadde brukt sin stilling til å stikke kjepper i hjulene for nyhetskanalen, slik han også skal ha forsøkt å gjøre mot Amazon ifbm. deres fraktavtaler. Det kan nå se ut som denne granskningen kommer, sammen med mange andre granskninger.

 

 

Reaksjonene kommer bla. fra lederen av etterretningskommitéen, Adam Schiff (D-CA).

 

 

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er litt skremmende er om folk ser på løgnene som normalt,

Det har jo folk allerede gjort i flere tiår med de fleste massemedier. Forskjellen med Trump er at han er dårlig til å pakke det inn og at han ikke har samme politiske ståsted.

 

 noe som de venter de neste presidentene vil gjøre slik at det blir lettere for en mer intelligent president til å manipulere befolkningen og snur landet mot fascisme eller verre.

...som fx sosialisme som har vært målet for de som har drevet med løgn og manipulasjon i flere tiår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har jo folk allerede gjort i flere tiår med de fleste massemedier. Forskjellen med Trump er at han er dårlig til å pakke det inn og at han ikke har samme politiske ståsted.

 

 

...som fx sosialisme som har vært målet for de som har drevet med løgn og manipulasjon i flere tiår.

Nevn en eneste stor amerikansk politiker de siste tiårene som har prøvd å få USA i nærheten av sosialisme.

Den eneste er Sanders og han har jobbet for sosial demokrati som ikke er det samme som sosialisme.

Nesten alle andre amerikanske politikerne (eller folk på tv) er ultra kapitalistiske, kjøpt og betalt av milliardærer og enorme bedrifter.

Så sent som for noen dager siden drev en av de demokratiske kandidatene å menget seg med big Pharma, og spurte om lov fra wall street før hun i det hele tatt stilte som kandidat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nevn en eneste stor amerikansk politiker de siste tiårene som har prøvd å få USA i nærheten av sosialisme.

Den eneste er Sanders og han har jobbet for sosial demokrati som ikke er det samme som sosialisme.

Nesten alle andre amerikanske politikerne (eller folk på tv) er ultra kapitalistiske, kjøpt og betalt av milliardærer og enorme bedrifter.

Så sent som for noen dager siden drev en av de demokratiske kandidatene å menget seg med big Pharma, og spurte om lov fra wall street før hun i det hele tatt stilte som kandidat.

Du har absolutt et poeng i at den åpne "sponsingen" effektivt har stoppet en mer sosialstisk politikk som jeg burde vel egentlig vært mot å stoppe dette.

 

Det man ender opp med er jo ofte forhold som ikke er i forbrukernes interesse:

-lite rundkjøringer pga betalinger fra trafikklysprodusenter

-dyre medisiner

-dyre helsetjenester

-mye våpen

-lite kollektive transporttilbud. "This must look like Africa to you" sa en konduktør på et tog da hun hørte at jeg var fra Europa.

etc....

 

Trodde den åpne korrupsjonen var noe av det som Trump sa han skulle ordne opp i i Washington, men har ikke hørt noe om initiativer rundt dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På spørsmålet "Do you approve or disapprove of the job performance  of the leadership of the United States?" lå andelen som som var fornøyd med jobben til Trump:
I Europa: fra 11% i Russland til 80% i Kossovo
I Amerika: fra 12% i Chile til 54% i den Dominikanske Republikken. (38% i Venezuela)
I Afrika: fra 16% i Tunisia til 72% i Togo
I resten: fra 7% i Palestina til 67% i Israel

Hvor Norge havnet? 12%
Her er et bare å gratulere NRK.

 

 

https://www.aftenposten.no/verden/i/Mg4ROr/Folk-i-133-land-har-rangert-verdens-ledere-Slik-svarte-de

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...