Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Hvor mye ser du på CNN?

 

Og mens det er greit å bruke flere kilder til å finne sannheten, så er det null poeng å se på noen kilder som forsøker å være objektive og noen med politisk slagside;

Da blir synet forskjøvet mot ekstremisme.

 

Når du nekter å se de brune og betongfargede nyansene som dominerer bildet av Trump så blir det unyansert;

Jeg ser løvetannen som står opp av asfalten, men det er bare en liten detalj av et bilde dominert av grått og brunt.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye ser du på CNN?

 

Og mens det er greit å bruke flere kilder til å finne sannheten, så er det null poeng å se på noen kilder som forsøker å være objektive og noen med politisk slagside;

Da blir synet forskjøvet mot ekstremisme.

Jeg er fullt klar over faren ved å tro at CNN eller NRK er objektive, nøytrale og uten politisk slagside. Er du?

Lenke til kommentar

Hvilke kilder er objektive, nøytrale og uten politisk slagside, mener du?

Ingen, derfor bør man bruke varierte kilder. Og å bruke CNN, ABC, NBC og MSNBC er ikke å bruke varierte kilder. Lytt til hva Lara Logan sier om det.

https://youtu.be/IZlVx-phlPk?t=8172

 

Og det er heller ikke bra om mange av dem høres helt like ut.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen, derfor bør man bruke varierte kilder. Og å bruke CNN, ABC, NBC og MSNBC er ikke å bruke varierte kilder. Lytt til hva Lara Logan sier om det.

https://youtu.be/IZlVx-phlPk?t=8172

 

Og det er heller ikke bra om mange av dem høres helt like ut.

 

Interesant du linker til video om Sinclar, en veldig konservativ propaganda organisasjon. 

Det er ingen lingende ting på senter eller "venstre" siden, det er bare høyre som driver med renspikka propaganda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Breitbart, infowars, RT er derfor like bra som MSM?

Slik som situasjonen er idag så er man nødt til å også følge litt med på dem om man skal vite hva som faktisk skjer. Å bare høre på disse er jo like ille som å bare høre på MSM.

 

Interesant du linker til video om Sinclar, en veldig konservativ propaganda organisasjon. 

Det er ingen lingende ting på senter eller "venstre" siden, det er bare høyre som driver med renspikka propaganda.

Som den mest objektive og ærlige personen i denne tråden, den som bruker mest varierte kilder og den med mest nyansert syn på Trump så er det naturlig at  jeg også tok med dette. Det er snakk om mange små lokale stasjoner som selv om de når mange hjem ikke akkurat dominerer nyhetsbildet.

 

Hørte du på intervjuet med Lara Logan? Det holder med noen minutter fra der jeg linket. Har du noen synspunkter på det hun sier?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik som situasjonen er idag så er man nødt til å også følge litt med på dem om man skal vite hva som faktisk skjer. Å bare høre på disse er jo like ille som å bare høre på MSM.

 

Som den mest objektive og ærlige personen i denne tråden, den som bruker mest varierte kilder og den med mest nyansert syn på Trump så er det naturlig at  jeg også tok med dette. Det er snakk om mange små lokale stasjoner som selv om de når mange hjem ikke akkurat dominerer nyhetsbildet.

 

Hørte du på intervjuet med Lara Logan? Det holder med noen minutter fra der jeg linket. Har du noen synspunkter på det hun sier?

 

Har du møtt Dunning-Kruger? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Har du møtt Dunning-Kruger? 

Har du møtt fakta?

 

Jeg har de siste par dagene dokumentert eller foreslått:

-hvordan folk på venstesiden blir skuffet når det viser seg at USA ikke er så ille som de trodde. De foretrekker at situasjonen er verre så lenge de kan skylde på Trump.

-hvordan media på venstresiden dominerer, hvordan de har gitt opp å være objektive og driver regelrett kampanjejorunalistikk hvor de som ikke er kritiske nok mot Trump risikerer angrep fra sine egne.

-hvordan Hate Hoax har blitt et fenomen i USA og hvordan den politiske venstresiden belønner politisk korrekte løgner.

-hvordan folk nå går til sak mot spredere av fake news som sprer åpenbare løgner som kan ødelegge uskyldiges liv....  i håp om å skade Trump.

-Systematisk rasisme og diskriminering i mange høyere undervisningsinstitusjoner i USA med støtte fra den politiske venstresiden og hvor folk håper at Trump kan sette en stopper for denne ukulturen.

-Foreslått hvordan man kan stoppe "alt-right".

-Skrytt av en demokratisk presidentkandidat og vist hvordan selv Fox News og en tidligere leder av KKK nå støtter henne.

-Vist kritikk av Trumps forhold til Saudi-arabia

-vist odds spilselskapene nå har for presidentvalget og hva odds var for Trump ved siste valg.

-vise at mens de demokratiske presidentkandidatene har forpliktet seg til ikke å bruke stjålet/hacket informasjon i presidentkampanjen så har kampanjen til Trump ikke vært villig til å gjøre dette.

-vist at russerne brukte 4700 dollar til annonsering på Googles plattformer ved siste presidentvalg.

-at trumpadministrasjonen har startet en internasjonal kampanje for rettighetene for LGBT.

-en avtale med Kina om å kjøpe landbruksvarer fra USA

-vist hvordan mange små lokale tv-stasjoner styres til å publisere de samme uttalelsene til støtte for konservativ politikk.

 

Har brukt kilder som:

-Late Show med Stephen Colbert

-Inside Edition

-et langt ueditert intervju med en av de mest erfarne og profilerte journalistene i USA, Lara Logan.

-TMZ (en tabloid nyhetskilde om underholdningsindustrien som er eid av Warner Bros)

-Washington Post

-Pressetalsmann for Politiet i Chicago

-MSNBC

-CNN

-Fox News

-thedailybeast.com

-ueditert video fra en høring fra justiskomiteen

-NBC

-pressetalsmann for det hvite hus.

-USA Today

 

Kan du vise til noen andre i tråden som er like objektive og ærlig som meg, som altså klarer komme med like mye både positive og negative meninger og dokumentasjon rundt Trump som meg?

 

Kan du vise til noen som bruker like mange og varierte kilder som meg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du møtt fakta?

 

Jeg har de siste par dagene dokumentert eller foreslått:

-hvordan folk på venstesiden blir skuffet når det viser seg at USA ikke er så ille som de trodde. De foretrekker at situasjonen er verre så lenge de kan skylde på Trump.

-hvordan media på venstresiden dominerer, hvordan de har gitt opp å være objektive og driver regelrett kampanjejorunalistikk hvor de som ikke er kritiske nok mot Trump risikerer angrep fra sine egne.

-hvordan Hate Hoax har blitt et fenomen i USA og hvordan den politiske venstresiden belønner politisk korrekte løgner.

-hvordan folk nå går til sak mot spredere av fake news som sprer åpenbare løgner som kan ødelegge uskyldiges liv....  i håp om å skade Trump.

-Systematisk rasisme og diskriminering i mange høyere undervisningsinstitusjoner i USA med støtte fra den politiske venstresiden og hvor folk håper at Trump kan sette en stopper for denne ukulturen.

-Foreslått hvordan man kan stoppe "alt-right".

-Skrytt av en demokratisk presidentkandidat og vist hvordan selv Fox News og en tidligere leder av KKK nå støtter henne.

-Vist kritikk av Trumps forhold til Saudi-arabia

-vist odds spilselskapene nå har for presidentvalget og hva odds var for Trump ved siste valg.

-vise at mens de demokratiske presidentkandidatene har forpliktet seg til ikke å bruke stjålet/hacket informasjon i presidentkampanjen så har kampanjen til Trump ikke vært villig til å gjøre dette.

-vist at russerne brukte 4700 dollar til annonsering på Googles plattformer ved siste presidentvalg.

-at trumpadministrasjonen har startet en internasjonal kampanje for rettighetene for LGBT.

-en avtale med Kina om å kjøpe landbruksvarer fra USA

-vist hvordan mange små lokale tv-stasjoner styres til å publisere de samme uttalelsene til støtte for konservativ politikk.

 

Har brukt kilder som:

-Late Show med Stephen Colbert

-Inside Edition

-et langt ueditert intervju med en av de mest erfarne og profilerte journalistene i USA, Lara Logan.

-TMZ (en tabloid nyhetskilde om underholdningsindustrien som er eid av Warner Bros)

-Washington Post

-Pressetalsmann for Politiet i Chicago

-MSNBC

-CNN

-Fox News

-thedailybeast.com

-ueditert video fra en høring fra justiskomiteen

-NBC

-pressetalsmann for det hvite hus.

-USA Today

 

Kan du vise til noen andre i tråden som er like objektive og ærlig som meg, som altså klarer komme med like mye både positive og negative meninger og dokumentasjon rundt Trump som meg?

 

Kan du vise til noen som bruker like mange og varierte kilder som meg?

 

Spiller ingen rolle ville kilder du bruker, du bruker de bare når du er enige med dem.

 

Og den listen din er direkte feil på massive punkter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle ville kilder du bruker, du bruker de bare når du er enige med dem.

Og der avslørte du deg selv. Alle kan lett se på listen du akkurat fikk servert på et sølvfat og se at din påstand ikke stemmer.

 

Og den listen din er direkte feil på massive punkter.

Om det er noe man mener er feil så er det normale å vise hva som er feil med å bruke logikk og/eller fakta. Å bare stemple noen hører ikke hjemme i noen debatt, men er bare et tegn på at man enten ikke skjønner påstanden eller ikke er i stand til å komme med reelle argumenter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og der avslørte du deg selv. Alle kan lett se på listen du akkurat fikk servert på et sølvfat og se at din påstand ikke stemmer.

 

 

Om det er noe man mener er feil så er det normale å vise hva som er feil med å bruke logikk og/eller fakta. Å bare stemple noen hører ikke hjemme i noen debatt, men er bare et tegn på at man enten ikke skjønner påstanden eller ikke er i stand til å komme med reelle argumenter.

Flere thing på den lista har blitt motbevist så fort du posta det, du bare ignorerte motbevisene og gasset på med nye påstander.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Flere thing på den lista har blitt motbevist så fort du posta det, du bare ignorerte motbevisene og gasset på med nye påstander.

Her har du misforstått igjen. Å bare si at man er uenig, å stemple noen som rasist/fascist/nazi/alt-right eller komme med dårlig formulerte morsomheter som "Dunning-Kruger" betyr ikke at man har motbevist noe.

 

Det er derimot korrekt at disse personene har dokumentert noe og det er sin egen manglende evne til å delta i og gi fornuftige bidrag til en diskusjon. Siden det tydeligvis er mange i denne tråden som har disse utfordringene så har jeg laget en "safe zone" for dem:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1829462

"Trump-bashing ekkokammer: fakta, logikk og kritiske spørsmål ikke velkommen"

Lenke til kommentar

Live nå:

Kim Jong Un ankommer Dong Dang nord i Vietnam, i forkant av møtet med Trump.

Kim dro med pansret tog til stasjonen i Dong Dang, hvor de har rullet ut den røde løperen for diktatoren ut til hans pansrede limmo (+ kortesje) som vil ta ham videre til det bevoktede tårnet i Hanoi hvor han skal bo under besøket, ca. 3 timer unna på stengte veier. Deler av byen er avsperret, strengt vakthold og både synlige og skjulte tiltak.

 

Live fra stasjonen:

Endret av xRun
Lenke til kommentar

USA beveger seg sakte nedover listen over landene med sunnest befolkning. De er nå på 35. plass under de fleste vestlige land med universelle helsetjenenester.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-02-24/spain-tops-italy-as-world-s-healthiest-nation-while-u-s-slips

 

Dette til tross for at man i USA bruker klart meste på helsetjenester. Dette er vanligvis en klar indikasjon på systemfeil.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_total_health_expenditure_per_capita

 

At Obama prøvde innføre en halvveis løsning med mange svakheter gjør det lett for Trump å argumentere mot Demokratene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...