Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aaaahhh, endelig den klassiske robertaas-whataboutism

Jeg vil anbefale folk å ikke bruke uttrykk de tydeligvis ikke forstår. Har flere ganger ganger forklart hva uttrykket betyr, men det ser ut til at enkelte bare bruker det som noe generisk de slenger ut som en variasjon av den vanlige stemplingen som rasist/fascist/nazi/alt-right når de som vanlig ikke klarer komme opp med relle argumenter.

 

Jeg har de siste dagene dokumentert:

-hvordan folk på venstesiden blir skuffet når det viser seg at USA ikke er så ille som de trodde. De foretrekker at situasjonen er verre så lenge de kan skylde på Trump.

-hvordan media på venstresiden dominerer, hvordan de har gitt opp å være objektive og driver regelrett kampanjejorunalistikk hvor de som ikke er kritiske nok mot Trump risikerer angrep fra sine egne.

-hvordan Hate Hoax har blitt et fenomen i USA og hvordan den politiske venstresiden belønner politisk korrekte løgner.

-hvordan folk nå går til sak mot spredere av fake news som sprer åpenbare løgner som kan ødelegge uskyldiges liv....  i håp om å skade Trump.

-Systematisk rasisme og diskriminering i mange høyere undervisningsinstitusjoner i USA med støtte fra den politiske venstresiden og hvor folk håper at Trump kan sette en stopper for denne ukulturen.

 

Har brukt kilder som:

-Late Show med Stephen Colbert

-Inside Edition

-et langt ueditert ntervju med en av de mest erfarne og profilerte journalistene i USA, Lara Logan.

-TMZ (en tabloid nyhetskilde om underholdningsindustrien som er eid av Warner Bros)

-Washington Post

-Pressetalsmann for Politiet i Chicago

-MSNBC

-CNN

 

Men så lenge jeg ikke skriver noe som ligner "Orange man bad" så er dette altså bare "trolling" i enkeltes øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Muren kommer aldri til å bli i nærheten ferdigbygd. Og selv om den blir det så spiller den fint liten rolle. Folkemordet på hvite amerikanere, iscenesatt av jødiske globalister, skjer først og fremst gjennom den lovlige innvandringen. Og den vil verken republikanerne eller demokratene gjøre noe som helst med. Republikanerne vil ha billig arbeidskraft; demokratene vil ha flere velgere.

Lenke til kommentar

Folk som forsøker å promotere egen karriere på såpass alvorlige ting er aldri bra. Har ikke fulgt med i denne ytterst spesielle saken, men er faktisk rettsaken og etterforskningen allerede over her?? Det må jo være rekordraskt sånn helt plutselig? Eller vil dette få etterspill så det holder? Nazisten/Donald-supporteren som drepte et menneske ved å pløye bilen sin rett inn i en folkemengde med meningsmotstandere, ble ikke dømt til livstidsfengsel før etter 1,5 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale folk å ikke bruke uttrykk de tydeligvis ikke forstår. Har flere ganger ganger forklart hva uttrykket betyr, men det ser ut til at enkelte bare bruker det som noe generisk de slenger ut som en variasjon av den vanlige stemplingen som rasist/fascist/nazi/alt-right når de som vanlig ikke klarer komme opp med relle argumenter.

Folk som har fulgt med her i tråden en stund, er vel smertelige klare over at hva "du har forklart flere ganger" eller mener med at "folk ikke forstår" er en ganske bra illustrasjon på hvordan folk fra alt-right dikter opp sin egen virkelighet og forsøker å argumentere utifra det :(
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan jo håpe at dette blir et vendepunkt hvor det ikke lengere vil være uten risiko å bruke Hate Hoax som man skylder på Trump i håp om egen økonomisk vinning.

 

 

La oss få håpe det endrer seg. Alt blir politiske idag, på begge sidene.

 

Uansett, bryr jeg meg mer om folk med våpen som iikke tåler ikke hvite folk som politiet mener planla å drepe mer folk enn Breivik som en «domestoc terrorist». Hadde vært bedre hvis Trump prøvde å stanse retorikken sin

 

ap_19051824643614-b84c0731672d46f7ef4f96

Lenke til kommentar

Uansett, bryr jeg meg mer om folk med våpen som iikke tåler ikke hvite folk som politiet mener planla å drepe mer folk enn Breivik som en «domestoc terrorist». Hadde vært bedre hvis Trump prøvde å stanse retorikken sin

 

ap_19051824643614-b84c0731672d46f7ef4f96

Jeg har vansker med å forstå hvordan slike folk kan være så ureflekterte. Ja, de har absolutt merkelige ideer, men de må da likevel skjønne at selv om de klarer drepe noen så vil de bli stoppet og det har aldri noengang forekommet at folk har sagt at "Den personen som drepte uskyldige mennesker hadde virkelig noen gode ideer så nå skal vi endre samfunnet vårt slik han ønsket". Det er jo det stikk motsatte som vil skje.

 

Jeg antar at det her er snakk om en Euro-Amerikaner. Det man burde gjort med slike folk var å gi dem en DNA-test som viste hvordan de faktisk var etnisk sammensatt av mye forskjellig. Hadde man tidlig gitt en slik test til Hitler så ville verdenshistorien sett ganske så forskjellig ut.

 

Og slike gærninger har man selvsagt hatt mange av også før Trump.

Lenke til kommentar

Og slike gærninger har man selvsagt hatt mange av også før Trump.

Selvsagt, men Trumps «they’re sending rapists and murderers, some I guess are OK» og «good people on both sides» retorikk og overdrivelser gjør situasjonen verre. Kkk ekstremister har ikke vært like glad i en politikker siden George Wallace. Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir interessant å følge den Demokratiske valgkampen fremover, det er få gode kandidater med lite nytt. Håper bare for USAs skyld at det ikke blir Joe "creepy" Biden eller Bernie "feel the old commie" Sanders. Hun dama fra Hawaii er mye smartere.

Hvem blir en god kandidat, etter din mening? Hvilke politikk ville du støtte hvis du var statsborger som meg?
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...