Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hoda Muthana ble født i New Jersey og valgte å dra til Syria for å kjempe for IS. Hun twittret oppfordringer om å drepe folk i USA "Go on drive-bys and spill all of their blood, or rent a big truck and drive all over them,”. Nå trygler hun om å bli sluppet tilbake til USA. Dette gjelder selvsagt også barn som hun har født der.

 

Tenk om vi hadde hatt like gode og ansvarlige politikere i Norge.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Tenk om vi hadde hatt like gode og ansvarlige politikere i Norge.

 

Tja, rett meg hvis vi tar feil, men: Har ikke Trump/USA bedt europeiske land, inklusive Norge, om å ta "sine" IS-krigere tilbake og stille dem for retten? Og truet med å slippe dem fri om vi ikke gjør det? Så hvorfor vil han ikke gjøre det samme selv?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tja, rett meg hvis vi tar feil, men: Har ikke Trump/USA bedt europeiske land, inklusive Norge, om å ta "sine" IS-krigere tilbake og stille dem for retten? Og truet med å slippe dem fri om vi ikke gjør det? Så hvorfor vil han ikke gjøre det samme selv?

Sikkert, men jeg har da aldri påstått at Trump var perfekt i alt han gjør. Man trenger på ingen måte være perfekt for å være langt bedre enn de fleste av våre politikere, langt derifra.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Beklager om jeg tar feil der, men alle illustrasjoner og info viser kun mørkhudede kvinner og de kaller seg også "black collage".

 

Hvor mange i USA kaller seg offisielt "white college" og har en like stor andel lyshudede studenter?

De kaller seg en «traditional black college» og tiltrekker mange mer svarte enn hvite. Det er få hvite som vil være som svarte er på de fleste universiteter- en minoritet men antidiskriminering liver gjelder også for disse skoler. At hvite ikke vil gå på disse universiteter sier mye om deres rasisme

 

Siden svarte har aldri hatt makten til å undertrykke hvite i usa, så er det mindre kontroversielle å kalle seg «traditionally black college». Det gjelder å huske på faktumet at for mer enn 150 år var disse universiteter det eneste måten for svarte å få en college utdannelse.

Lenke til kommentar

Ansvarlig eller facistisk?

Personlig setter jeg menneskerettigheter over hevn.

Det handler faktisk om å sette landets innbyggere og deres sikkerhet først. Dette er en øvelse som de fleste poltikerne i Norge feiler totalt i, men det er en av paradegrenene til Trump.

 

Noen som husker rabalderet da noe fortalte sannheten om hva mange norske politikere holdt på med?

69597868.jpg?imageId=69597868&panow=0&pa

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

De kaller seg en «traditional black college» og tiltrekker mange mer svarte enn hvite. Det er få hvite som vil være som svarte er på de fleste universiteter- en minoritet men antidiskriminering liver gjelder også for disse skoler. At hvite ikke vil gå på disse universiteter sier mye om deres rasisme

Wow, for et logisk kromspring. At man ikke ønsker gå på en rasistisk og segregert skole betyr at man er rasist?

 

Og hvor mange offisielle "white" eller "aryan" college sa du at det var i USA?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Wow, for et logisk kromspring. At man ikke ønsker gå på en rasistisk og segregert skole betyr at man er rasist?

 

Og hvor mange offisielle "white" ller "aryan" college sa du at det var i USA?

Alle colleges i usa unntatt HBCUs er «traditionally white» og er segregerte selv om de prøver å unngå segregeringen.
Lenke til kommentar

Ja, var helt grusomt å være privilegert hvit i de årene, et sant mareritt... :lol:

Så du synes at det er greit at folk blir diskriminert pga sin hudfarge og ler av de som blir det? Å bli behandlet likt alle andre kalles ikke å være "priviligert", men å bli behandlet likt.

 

 

"Trump will end affirmative action like Lincoln ended slavery"

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Ja, var helt grusomt å være privilegert hvit i de årene, et sant mareritt... :lol:

Nja, det som er tildels grusomt er vel behandlingen av alle undersåtter, uansett farge, noe som fortsatt er tilfellet.

 

Spørsmålet som stiltes var om noen «black» folk undertrykkte hvite på en stor skala?

 

Og svaret er utvilsomt Obama, selv om han ikke var noe værre eller bedre enn de hvite som hersket før ham.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Så du synes at det er greit at folk blir diskriminert pga sin hudfarge og ler av de som blir det? Å bli behandlet likt alle andre kalles ikke å være "priviligert", men å bli behandlet likt.

 

"Trump will end affirmative action like Lincoln ended slavery"

Hvor har jeg sagt at det var greit at folk blir diskriminert? Jeg lo av at det var så fryktelig hardt å være privilegert hvit, som ble undertrykket i en stor skala av de svarte i perioden over, etter enkeltes mening.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvor har jeg sagt at det var greit at folk blir diskriminert? Jeg lo av at det var så fryktelig hardt å være privilegert hvit, som ble undertrykket i en stor skala av de svarte i perioden over, etter enkeltes mening.

Da ler du av noe ingen har påstått, dog det er helt klart OK at du ler av hva de puss din egen hjerne spiller deg.

 

Ikke av "de svarte", men av "en svart en".

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Det handler faktisk om å sette landets innbyggere og deres sikkerhet først. Dette er en øvelse som de fleste poltikerne i Norge feiler totalt i, men det er en av paradegrenene til Trump.

 

Noen som husker rabalderet da noe fortalte sannheten om hva mange norske politikere holdt på med?

69597868.jpg?imageId=69597868&panow=0&pa

 

 

Og det er facisme 101.

 

Sikkerhet over rettigheter, sånn kom Hitler til makten, sånn kommer alle facister til makten. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...