After Dark Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Selvsagt. Det samme problemet har vi med muren mot Mexico og barrieren på Vestbredden: Det kan være forskjell på det påståtte formålet og det egentlige. (Eller det praktiske resultatet.) Geir Helt enig. Såvel som muren Marokko har bygget i det okkuperte Vest-Sahara. Nå er ikke dette en 100% brukbar sammenligning da Israels og Marokkos murer er bygget på okkupert land og den muren Trump vil bygge skal bygges på USAs side av grensen og på sin egen landjord kan USA bygge hva de vil. Det jeg ikke forstår er hvorfor Trump vil ha en mur når det alt er et grensegjerde på gang og muren vil koste ekstremt mye mer. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Hvor lenge burde tusenvis folk jobbe da uten lønn? Jeg mener de burde streike helt til de får utbetalt alt sammen! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Kanskje Norge burde bygge en slik mur mot Sverige, Finland og Russland, samt en mellom Østfold og Akershus, etc. Mot Russland hadde det kanskje ikke vært så dumt, men hvilke problemer har Norge med Sverige og Finland? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Mot Russland hadde det kanskje ikke vært så dumt, men hvilke problemer har Norge med Sverige og Finland?Mange flere svensker enn russere har kommet til Norge ... faktisk reneste invasjonen. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Grei oppsummering av noen få av alle de tingene Donald er en verdensledende ekspert på: 4 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) God grunn til å ignorere mye av det som kommer ut fra Trumps twitter. Mange rare ytringer, og mange av dem går mot hva han selv *snip*Ja, men når han kommer med så enormt mye kunnskapsløse løgner, og når man ikke er direkte avhengig av å vite om det er løgn eller ikke, så er det mest logiske å gjøre å anta at alt han sier er løgn, med mindre det kan motbevises der og da Endret 5. januar 2019 av Vice Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Mange flere svensker enn russere har kommet til Norge ... faktisk reneste invasjonen. Har ingen ting å si så lenge de er fredelige! Jeg for min del mener Norge burde tatt imot samtlige flyktninger som har kommet mot Europa og USA de siste årene og flytte alle sammen inn i Norge, lære dem norsk, integrere dem og gi dem norsk statsborgerskap og jobb så landet får en enorm befolkning og arbeidskraft. Forøvrig er jeg helt enig med statsminister Erna Solberg da hun sa i nyttårstalen at norske kvinner burde føde flere barn. SÅ må byene (først og fremst Oslo) få skyskrapere og skikkelige veier og faktisk se ut som moderne byer i et moderne i-land! Da er det stort sett bare å avskaffe monarkiet som står igjen før dette er et skikkelig land. Litt lover som må endres og fjernes, men det er fult mulig å gjennomføre! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) Nei. Vi bør bygge en mur!! Helst ned på boligsameie-nivå. Først da kan vi være sikre, mot et eller annet. Endret 5. januar 2019 av Vice Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Jeg mener de burde streike helt til de får utbetalt alt sammen! De som jobber men ikke får utbetalt lønn tror jeg har krav på å få pengene. Problemet deres er regninger som skal betales i mellomtiden. Det hjelper lite å få etterbetalt om banken sender huset ditt til tvangssalg. Så vidt jeg forstod så har man tidligere fattet vedtak etter shutdowns om å betale de som er permitert også - men det er ingen rettighet de har. Mener jeg så/hørte dette i en nyhetssending, mulig jeg husker feil :-/ Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Fungerer tollsystemet i USA veldig annerledes en det vi kjenner i Norge? Trump hevder nemlig at Kina betaler billions and billions inn til USA's statskasse i toll. Men journalistene arresterer han ikke på det, så da blir jeg usikker på om det er noe jeg har gått glipp av. Noen som vet? Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Grei oppsummering av noen få av alle de tingene Donald er en verdensledende ekspert på: https://www.youtube.com/watch?v=07xU4JYPNKI Dette er et svært lite bidrag i rekken ting Trump kan best av absolutt alle. Min favoritt er "I have the best brain". Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Dette er et svært lite bidrag i rekken ting Trump kan best av absolutt alle. Min favoritt er "I have the best brain".Fornektelsen og fantasien er total hos ham og hos de som ennå utrolig nok støtter ham. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Fungerer tollsystemet i USA veldig annerledes en det vi kjenner i Norge? Trump hevder nemlig at Kina betaler billions and billions inn til USA's statskasse i toll. Men journalistene arresterer han ikke på det, så da blir jeg usikker på om det er noe jeg har gått glipp av. Noen som vet? Flere jeg har sett i usa som har påpekt at toll betales av importøren og ikke selger. Videre legges dette på utsalgsprisen som medfører dyrere varer for inbyggerene i usa. Dvs toll = økt skatt for usa sine inbyggerene. Da er det bra Donald har satt ned bedriftsskatten, nå kan han ta litt tilbake i form av toll fra vanlige folk. Det er Presidenten som jobber for den vanlige amerikaner det. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 De som jobber men ikke får utbetalt lønn tror jeg har krav på å få pengene. Problemet deres er regninger som skal betales i mellomtiden. Det hjelper lite å få etterbetalt om banken sender huset ditt til tvangssalg. Så vidt jeg forstod så har man tidligere fattet vedtak etter shutdowns om å betale de som er permitert også - men det er ingen rettighet de har. Mener jeg så/hørte dette i en nyhetssending, mulig jeg husker feil :-/ Jeg har også lest det, men jeg mener de har full rett til å streike all den tid de ikke får betalt. Bla. må grensevaktene jobbe gratis og hele denne situasjonen skyldes nettopp grensen. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Grei oppsummering av noen få av alle de tingene Donald er en verdensledende ekspert på: 4 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Flere jeg har sett i usa som har påpekt at toll betales av importøren og ikke selger. Videre legges dette på utsalgsprisen som medfører dyrere varer for inbyggerene i usa. Dvs toll = økt skatt for usa sine inbyggerene. Da er det bra Donald har satt ned bedriftsskatten, nå kan han ta litt tilbake i form av toll fra vanlige folk. Det er Presidenten som jobber for den vanlige amerikaner det. jammen..jammen...han er en bra "president"!! Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Jeg har også lest det, men jeg mener de har full rett til å streike all den tid de ikke får betalt. Bla. må grensevaktene jobbe gratis og hele denne situasjonen skyldes nettopp grensen. Den typen jobber har ofte ikke streikerett i praksis. I hvertfall ikke i Norge. Dvs det blir fare for liv og helse, nasjonal sikkerhet, etc. Og da tvinges de tilbake på jobb hvis de ikke vil få sparken. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Jeg mener de burde streike helt til de får utbetalt alt sammen!Når shutdown slutter får de lønninger deres. Det Skatteflyktning ønsker gjør det umulig, de må jobbe helt gratis Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) jammen..jammen...han er en bra "president"!! Han er den BESTE! Endret 5. januar 2019 av nirolo Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Når shutdown slutter får de lønninger deres. Det Skatteflyktning ønsker gjør det umulig, de må jobbe helt gratis Trump har sagt han er villig til å holde nedstengningen i flere år. Hvor lenge mener du de må vente før de får betalt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg