After Dark Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Snakker vi fysisk eller mentalt..? Skjønner godt hva du mener, men folk er forskjellige. Jeg har ikke noe til overs for Donald John Trump, men jeg er overbevist om at han selv tror at han gjør det beste for USA! George Walker Bush var sikkert overbevist om at han gjorde det beste for USA og landets allierte og verden forøvrig da han beordret invasjon og okkupasjon av Irak selv om alle bevisene for krigen var løgn og propaganda. Det betyr ikke nødvendigvis at hverken Bush eller Trump er demente av den grunn. Jeg husker det ble spekulert i om Bush led av alzheimer, noe som ble avvist umiddelbart. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Denne fortjener absolutt en plass her i tråden: Har faktasjekket Donald Trump: Mener president Trump lyver 15 ganger om dagen «The Fact Checker» mener Trump har servert 7600 løgner og feilaktige utsagn siden han ble president. Ifølge avisa, som viser til «The Fact Checker», hadde presidenten allerede kommet med 1989 falske og misledende utsagn da 2018 begynte, og dette eskalerte til en total på 7600 på slutten av året. Dette tilsvarer 15 feilaktige utsagn per dag i 2018. https://www.dagbladet.no/nyheter/mener-president-trump-lyver-15-ganger-om-dagen/70611760 Lenke til kommentar
UglaSukk Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 I starten på et nytt år kan en tenke litt over hvor annerledes ting hadde vært hvis Hillary hadde vunnet valget. For eksempel politikken ovenfor Nord og Sør Korea : "WikiLeaks offentliggjorde et dokument den 12. april.( 2017 ) Det viser at Hillary Clinton, som var presidentkandidat i 2016, sa den amerikanske regjeringen ikke ønsker et samlet Korea. Hun kom med kommentaren i en privat tale til Goldman Sachs-ledere i 2013, rett etter at hun sluttet som utenriksminister. « Hva er Kinas interesser og hva vil de gjøre for å hjelpe oss?» spurte administrerende direktør for Goldman-Sachs, Lloyd Blankfein. Clinton svarer, «Vi vil ikke ha en samlet koreansk halvøy, for hvis den var et Sør-Korea, ville det være dominerende av åpenbare økonomiske og politiske grunner.» (...) En av de lange linjene i amerikanske utenrikspolitikk er å hindre at uavhengige maktsentre oppstår. Hvis et samlet Korea bare var en utvidelse av Sør-Korea, ville det være for økonomisk sterkt og kanske ikke lenger ønske at USA kontrollerer landets militære styrker." https://midtifleisen.wordpress.com/2017/05/03/wikileaks-avslorer-clinton-onsket-ikke-en-koreansk-gjenforening/ Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Hillary Clinton? Nå er vel dette en Donald Trump-tråd og det begynner å bli en god stund siden presidentvalget? 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Hillary Clinton? Nå er vel dette en Donald Trump-tråd og det begynner å bli en god stund siden presidentvalget?Jeg trodde det var en tråd for Hillary-tilhengere, der de kan få utløp for sin frustrasjon over valgtapet. Da passer det dårlig med Hillary-bashing av Trump-tilhengere, det burde gå i en annen tråd selvsagt. 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Har vel aldri vært noe særlig med Hillary-tilhengere her inne. Tror nok de fleste heller bare ville ha henne fremfor Trump under valget. De som stadig tar opp Hillary Clinton i denne tråden er de som støtter Trump. 3 Lenke til kommentar
UglaSukk Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Hillary Clinton? Nå er vel dette en Donald Trump-tråd og det begynner å bli en god stund siden presidentvalget? Du går litt glipp av noe. Nemlig dette stykket av posten min : "En av de lange linjene i amerikanske utenrikspolitikk er å hindre at uavhengige maktsentre oppstår." Jeg tror dette stemmer. Og det forklarer hvorfor det kunne komme en så plutselig opptining av forholdet mellom nord og sør. Det var fordi tidligere har ikke USA ønsket en slik opptining. Så posten min sier noe om at Trump kom med noe nytt til bordet. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Jeg trodde det var en tråd for Hillary-tilhengere, der de kan få utløp for sin frustrasjon over valgtapet. Da passer det dårlig med Hillary-bashing av Trump-tilhengere, det burde gå i en annen tråd selvsagt. Men det passer helt fint som en demokrati/stat -bashing tråd ! 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 (endret) Men det passer helt fint som en demokrati/stat -bashing tråd !Jeg har fordelen av å kunne drive med bashing av begge to. Godt nyttår til alle Donald og Hillary tilhengerne i tråden. Endret 1. januar 2019 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Jeg har fordelen av å kunne drive med bashing av begge to.Fordi det ville de fleste egentlig er intersert i Trump i denne tråd, de ville helst diskutere hvor onde disse to er! Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Fordi det ville de fleste egentlig er intersert i Trump i denne tråd, de ville helst diskutere hvor onde disse to er!Uklar formulering. Mener du å si at de fleste som deltar i tråden er genuint interessert i Trump, mens jeg helst vil påpeke hvor onde både Donald og Hillary er? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Uklar formulering. Mener du å si at de fleste som deltar i tråden er genuint interessert i Trump, mens jeg helst vil påpeke hvor onde både Donald og Hillary er? dette er en tråd å diskutere Trump og sine handlinger ikke hvor onde Hillary/demokrati/politikere/staten også er. Du gir inntrykket at du er egentlig lite intersert i Trump eller Hillary fordi du ville helst at politikere ikke eksisterte Dine konstante fordømmelser av politikk generellt bidrar lite til diskusjonen. 4 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 (endret) Man kan utmerket være interessert i både være interessert i noe (Trump, Hillary, Demokrati, Diktatur) og samtidig mene at det man er interessert i er noe faenskap. Om leger skulle bli buet på hver gang de påpeker at BÅDE pest og kolera er noe faenskap ... fordi noen kun vil diskutere hva som er værst. Endret 1. januar 2019 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Jeg trodde det var en tråd for Hillary-tilhengere, der de kan få utløp for sin frustrasjon over valgtapet.Hva du *tror* er fullstendig irrelevant. 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Om leger skulle bli buet på hver gang de påpeker at BÅDE pest og kolera er noe faenskap ... fordi noen kun vil diskutere hva som er værst. Dersom det var enkelte leger som uansett tema alltid drar opp hvor jævelig pest og kolera er, så ville de blitt buet på ja. Er det en debatt/studie/forskning om migrene, så bør legen holde seg til tema eller finne et annet passende forum. 6 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Dersom det var enkelte leger som uansett tema alltid drar opp hvor jævelig pest og kolera er, så ville de blitt buet på ja. Er det en debatt/studie/forskning om migrene, så bør legen holde seg til tema eller finne et annet passende forum. Nja, nå har de kun to alternative sykdommer i USA (pest eller kolera), i motsettning i Norge hvor man har en mangfold av sykdommer. Når legen påpeker at alle sykdommer er skadelige, inkludert migrene, ... Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Når legen påpeker at alle sykdommer er skadelige, inkludert migrene, .......ville andre legene spørre hvordan det er relevante til migren forskningen Hvis denne legens eneste bidragelsen blir å hevde at alle sykdommene er skadelige ville han/hun aldri bli invitert igjen til diskusjoner om migrener. 4 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Jeg trodde det var en tråd for Hillary-tilhengere, der de kan få utløp for sin frustrasjon over valgtapet. Da passer det dårlig med Hillary-bashing av Trump-tilhengere, det burde gå i en annen tråd selvsagt. Da tok du feil. Denne tråden dreier seg om Donald Trumps første periode som USAs president og man kan uttrykke hva man vil om det enten det er positivt eller negativt. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Så posten min sier noe om at Trump kom med noe nytt til bordet. Hvis jeg har forstått det riktig var det derfor Trump ble valgt. Og Obama før det. Begge to representerte noe helt nytt og spennende. Når det gjelder Clinton er hun en eldgammel og velkjent skikkelse i amerikansk politikk og det er nettopp det den amerikanske befolkningen er lei av hvis jeg har forstått det riktig. Trumps nye tilnærming til Nord-Korea er bra det selv om jeg tviler på at det vil føre til noe. Diskuterer det som bare det i tråden om Nord-Korea. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Litt av en forsvarsminister Trump har valgt... USAs nye forsvarsminister beskyldes for å være inhabil USAs nye forsvarsminister jobbet for Boeing. Nå leder han en av våpenprodusentens største kunder. Bakgrunnen fra Boeing kan skape interessekonflikter når han nå tar over som sjef for en av Boeings største kunder, det amerikanske forsvarsdepartementet. Shanahan er nødt til å erklære seg inhabil i saker som er relatert til hans tidligere arbeidsgiver. Men flere kommentatorer, blant annet John Nichols i The Nation, mener samrøret mellom forsvarsdepartementet og våpenprodusenten er problematisk. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/XwkPm7/usas-nye-forsvarsminister-beskyldes-for-aa-vaere-inhabil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg