xRun Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Siste:Ifølge flere aviser har Trump tatt resultatene etter midterms svært dårlig, og lar frustrasjonen gå utover både staben i WH og tradisjonelle oppgaver som president. Dette til tross for at han erklærte nesten komplett seier i valget, mens realiteten som kjent er at republikanerne mister majoriteten i Huset og 1-parti styret i DC tar slutt.Interviewer med en lang rekke personer i staben avdekker flere situasjoner den siste uken hvor Trumps irritasjon boblet over, samtidig som staben opplevde ham som mer innesluttet og tilbaketrukket, droppet besøket til Arlington på Veterans Day, og sendte Pompeo for å møte kongen av Jordan, isteden for å ta imot den besøkende allierte statslederen selv. Trump skal isteden ha foretrukket å holde seg innendørs, så på nyheter, og tweetet anklager om svindel i Florida og udugelighet i California. Korte utdrag fra noen av de lange artiklene:Five days of fury: Inside Trump’s Paris temper, election woes and staff upheavalhttps://www.washingtonpost.com/politics/five-days-of-fury-inside-trumps-paris-temper-election-woes-and-staff-upheaval/2018/11/13/e90b7cba-e69e-11e8-a939-9469f1166f9d_story.html?noredirect=on&utm_term=.85c5c0b6e3b8"On Sunday, he got angry at Macron for his remarks at a ceremony honoring the 100th anniversary of the end of World War I. The French president denounced rising nationalism around the world and called it a “betrayal of patriotism,” with two of the world’s leading nationalists — Trump and Russian President Vladimir Putin — in attendance.Trump told advisers he considered Macron’s comment a personal insult, and it came on the heels of a disagreement between the two leaders over Macron’s call for a “true European army.” At their bilateral meeting on Saturday, Trump appeared subdued and almost sullen."Trump, stung by midterms and nervous about Mueller, retreats from traditional presidential dutieshttp://www.latimes.com/politics/la-na-pol-trump-absent-20181113-story.html"With the certainty that the incoming Democratic House majority will go after his tax returns and investigate his actions, and the likelihood of additional indictments by special counsel Robert S. Mueller III, Trump has retreated into a cocoon of bitterness and resentment, according to multiple administration sources.Behind the scenes, they say, the president has lashed out at several aides, from junior press assistants to senior officials. “He’s furious,” said one administration official. “Most staffers are trying to avoid him.” "Staff anger spills over at White Househttps://www.politico.com/story/2018/11/13/trump-staffers-white-house-989243"Bottled-up hostility in President Donald Trump’s administration flowed to the surface Tuesday during a remarkable 12-hour period following an awkward midterm détente and tense trip to Paris over which the president is still seething.“It’s like an episode of ‘Maury,’” one former Trump aide observed to POLITICO as the spectacle unfolded. “The only thing that’s missing is a paternity test.”"In private and on Twitter, Trump succumbed to darker forces, fixating on the media as late midterm returns continued to tilt in favor of Democrats, bolstering their House majority and making what seemed on election night like a history-defying achievement for the president and Senate Republicans a decidedly routine showing." Endret 14. november 2018 av xRun 2 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Du finner ingen amerikanere som mener 14 mennesker representerer en «invasion» Jeg spør enda en gang, hvor stort må dette tallet være for at man skal kunne begynne å kalle det en invasjon? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Jeg spør enda en gang, hvor stort må dette tallet være for at man skal kunne begynne å kalle det en invasjon? Så hvis jeg besøker et annet land, så invaderer jeg faktisk landet ifølge alt-right og deres like? Jeg var innom en butikk igår for å kjøpe noen varer. Invaderte jeg butikken ifølge deg? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Invaderte stadig Sverige på fotballtreningsleir før i tida. Men da sendte vi over en buss med 70 mann, ganske voldsom invasjon. Endret 14. november 2018 av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Så hvis jeg besøker et annet land, så invaderer jeg faktisk landet ifølge alt-right og deres like? Jeg var innom en butikk igår for å kjøpe noen varer. Invaderte jeg butikken ifølge deg? Å ulovelig snike seg over grensen mellom grensestasjonene er veldig forskjellig fra å lovlig passere eller søke om asyl ved grensestasjonen. Og med mindre du brøt deg inn i butikken utenom åpningstid så kan heller ikke det sammenlignes. Så: hvor mange må bryte seg inn i en butikk eller inn i et land for at man skal kalle det en invasjon. Tør ingen komme med et tall? Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Å ulovelig snike seg over grensen mellom grensestasjonene er veldig forskjellig fra å lovlig passere eller søke om asyl ved grensestasjonen. Og med mindre du brøt deg inn i butikken utenom åpningstid så kan heller ikke det sammenlignes. Så: hvor mange må bryte seg inn i en butikk eller inn i et land for at man skal kalle det en invasjon. Tør ingen komme med et tall? wikipedia sier dette om "invasion" på englisk: "An invasion is a military offensive in which large parts of combatants of one geopolitical entity aggressively enter territory controlled by another such entity, generally with the objective of either conquering; liberating or re-establishing control or authority over a territory; forcing the partition of a country; altering the established government or gaining concessions from said government; or a combination thereof."Det stemmer vel ganske bra med den ordrette betydningen jeg legger i det. I overført betydning så bruker man gjerne invasjon om f.eks. et stort antall skadedyr som forårsaker uår i landbruket (selv om de ikke har uniform eller er ledet av en hærfører). Jeg vet ikke hvor mange eksakt det må være før det er rettferdiggjort å bruke ordet "invasjon", og om dette antallet er det samme for gresshopper eller hjort. Det er vel rimelig å se på om den reelle skaden de gjør er _signifikant_ og/eller signifikant større enn normalen? -k Endret 14. november 2018 av knutinh 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Invaderte stadig Sverige på fotballtreningsleir før i tida. Men da sendte vi over en buss med 70 mann, ganske voldsom invasjon. Kan se ut som om du svarer på noe helt annet siden dere antagelig passerte grensen helt lovlig via en grensestsjon. Men vil du altså si at man kan kalle det en invasjon om 70 personer i løpet av at år ulovelig passerer grensen fra Mexico utenom grensestasjonene? wikipedia sier dette om "invasion" på englisk: Det stemmer vel ganske bra med den ordrette betydningen jeg legger i det. SIden venstresiden ønsker bruke immigranter for stemmekveg for å få kontroll over landet så stemmer definisjonen fra wikipedia med det vi ser både i Europa og USA. Og som vi har sett i Sverige så har de som kommer i tillegg tatt over kontrollen fra myndighetene over en rekke geografiske områder. Så tør du komme med et tall? Endret 14. november 2018 av Countryman Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Kan se ut som om du svarer på noe helt annet siden dere antagelig passerte grensen helt lovlig via en grensestsjon. Men vil du altså si at man kan kalle det en invasjon om 70 personer i løpet av at år ulovelig passerer grensen fra Mexico utenom grensestasjonene?Nei, ikke engang om 70 000 gjorde det. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Å ulovelig snike seg over grensen mellom grensestasjonene er veldig forskjellig fra å lovlig passere eller søke om asyl ved grensestasjonen. Og med mindre du brøt deg inn i butikken utenom åpningstid så kan heller ikke det sammenlignes. Så: hvor mange må bryte seg inn i en butikk eller inn i et land for at man skal kalle det en invasjon. Tør ingen komme med et tall? Så om jeg krysser grensen ulovlig fra feks. Canada til USA så har jeg altså foretatt en invasjon av USA etter alt-right sin definisjon? Regner med at jeg da blir anklaget for invasjon av myndighetene om jeg da blir tatt og pågrepet? Dersom alt-right sin definisjon er rett ? Ikke sant? SIden venstresiden ønsker bruke immigranter for stemmekveg for å få kontroll over landet så stemmer definisjonen fra wikipedia med det vi ser både i Europa og USA. Og som vi har sett i Sverige så har de som kommer i tillegg tatt over kontrollen fra myndighetene over en rekke geografiske områder.Kilde på dette vrøvlet? La meg tippe: Sinte youtubevideoer fra ytterste høyre? Og hva i all verden har dette med Sverige å gjøre?? Endret 14. november 2018 av Vice 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Ikke ifølge Trump som mener 14 mennesker er en invasjon Gjør han det ja? Hvor har du fått den informasjonen fra? Anderson-Cooper? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Så om jeg krysser grensen ulovlig fra feks. Canada til USA så har jeg altså foretatt en invasjon av USA etter alt-right sin definisjon? Regner med at jeg da blir anklaget for invasjon av myndighetene om jeg da blir tatt og pågrepet? Dersom alt-right sin definisjon er rett ? Ikke sant? Jeg kan ikke se noen fra "alt-right" er med i denne diskusjonen så jeg ser ingen grunn til å dra dem inn her. Ingen har påstått at 1 person er en invasjon så det er en stråmann. Det jeg spør om er antall personer som må ta seg ulovlig inn i landet før det kan omtales som en invasjon når det faktisk er organisert slik mye at tilstrømmingen mot grensen nå faktisk er. Det er skremmende at ingen tør nevne et tall her. Endret 14. november 2018 av robertaas Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Du har jo nevnt det. 14 er invasjon for deg. De fleste andre bruker vel ordet invasjon om andre forhold enn det. EDIT: Igjen er du inne på semantikk og egne definisjoner av ord. Ser du ikke selv at du står med ryggen mot veggen? Endret 14. november 2018 av Snikpellik 7 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Jeg kan ikke se noen fra "alt-right" er med i denne diskusjonen så jeg ser ingen grunn til å dra dem inn her.Neeeida...ingen fra alt-right her. Ingen har påstått at 1 person er en invasjon så det er en stråmann. Det jeg spør om er antall personer som må ta seg ulovlig inn i landet før det kan omtales som en invasjon når det faktisk er organisert slik mye at tilstrømmingen mot grensen nå faktisk er. Det er skremmende at ingen tør nevne et tall her. Tja, hva er 'normalt' antall når militæret foretar en invasjon av andre land? Jeg vil tippe at det er hakket mer enn 14stk? 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Du har jo nevnt det. 14 er invasjon for deg. De fleste andre bruker vel ordet invasjon om andre forhold enn det. EDIT: Igjen er du inne på semantikk og egne definisjoner av ord. Ser du ikke selv at du står med ryggen mot veggen? Jeg har aldri sagt at 14 var nok. Jeg stilte spørsmål om det var nok, og om det ikke er nok hva er da et stort nok tall. Og definisjonen av "invasjon" fra Wikipedia dekker som jeg allerde har nevnt dette forholdet, det er ikke noen behov for å lage nye definisjoner av ord eller påstå at noen omdefinerer ord. Tør virkelig ingen nevne et tall? Er dette altså et veldig godt eksempel på at folk ikke tør tenke selv når de enda ikke har blitt fortalt om hva det "offisielle svaret" skal være? Neeeida...ingen NPC-er her. Endret 14. november 2018 av robertaas Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Og definisjonen av "invasjon" fra Wikipedia dekker som jeg allerde har nevnt dette forholdet, det er ikke noen behov for å lage nye definisjoner av ord eller påstå at noen omdefinerer ord.Ah, refererer du til når du ble bedt om kilde til et spinnvilt utsagn du kom med, men ikke hadde noen kilde? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Jeg spør enda en gang, hvor stort må dette tallet være for at man skal kunne begynne å kalle det en invasjon?Du som kjenner definisjoner og etymologi bør vite selv at amerikanere bruker uttryket «invasion» til å snakke om enten en militær handling eller et «stort» antall. En annen definisjon er om noe uønsket som plager deg, men det sjelden brukes om mennesker Uansett det som skjer hittil passer ikke de aller flestes definisjon av «invasion» og bare Trump apologeter vil si at han egentlig mente noe annet enn et stort antall mennesker som inkluderer middle easterners (les terrorister) og kriminelle Jeg har aldri sagt at 14 var nok. Jeg stilte spørsmål om det var nok, og om det ikke er nok hva er da et stort nok tall. Og definisjonen av "invasjon" fra Wikipedia dekker som jeg allerde har nevnt dette forholdet, det er ikke noen behov for å lage nye definisjoner av ord eller påstå at noen omdefinerer ord. Tør virkelig ingen nevne et tall? Er dette altså et veldig godt eksempel på at folk ikke tør tenke selv når de enda ikke har blitt fortalt om hva det "offisielle svaret" skal være? Neeeida...ingen NPC-er her. Hva Wikipedia sier er irrelevante, det er hva Trump mente å si som er viktig. Bildet han malte var av nesten en militær invasjon, noe å frykte og noe som ikke skjedde. MAO - et løgn. Igjen, bare Trump apologeter ville unnskylde han med ...egentlig betyr iikke nvasion et bestemt antall.. Endret 14. november 2018 av Countryman 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Ah, refererer du til når du ble bedt om kilde til et spinnvilt utsagn du kom med, men ikke hadde noen kilde? Jeg har hverken kommet med en eneste "spinnvill påstand" eller noen påstander uten kilde. Om noen lever i en alternativ virkelighet og benekter normale definisjoner fra ordbøker eller hva som er lett synlig på en video for å få sin historie til å henge sammen så kan det meste av virkeligheten selvsagt omtales på den måten. Og ikke glem at flertallet i USA mener at media har større ansvar for denne splittelsen enn Trump. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) ... Så tør du komme med et tall? Jeg har prøvd å forklare deg hvorfor jeg mener at spørsmålet ditt er meningsløst. Det virker som om du prøver å gjøre dette til en slags konkurranse av samme type som to hann-hunder som møtes og vil måle seg på nærmeste søppelkasse. Jeg tror ikke at du vil oppnå så veldig mye med den tilnærmingen, annet enn et og annet irritert innlegg. -k Endret 14. november 2018 av knutinh 2 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 .... Tør virkelig ingen nevne et tall? Er dette altså et veldig godt eksempel på at folk ikke tør tenke selv når de enda ikke har blitt fortalt om hva det "offisielle svaret" skal være? Neeeida...ingen NPC-er her. At selv de enkleste ting skal være så vanskelig for deg. Det finnes ikke noe eksakt tall for invasjon. Det er et forhold mellom de som invaderer, de som blir invadert og konsekvensene av invasjonen. Dersom 14 mennesker tar seg inn i huset ditt, og gjør betydelig skade, så kan du gjerne kalle det en invasjon. Dersom 14 mennesker tar seg inn i et av vedens største land, så kan man på ingen måte kalle det en invasjon. Dette er barneskolepensum. Invasjon er ikke et vanskelig og ukjent begrep. 5 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Og ikke glem at flertallet i USA mener at media har større ansvar for denne splittelsen enn Trump. Ja 64% skylder media, 56% skylder Trump Du må huske at media med størst innflytelse er Fox,som samarbeider med Trump, selv på valgkamper. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg