Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Får prøve meg på litt voksenopplæring igjen. Og Acosta "touchet" henne i begge betydninger av ordet.

touch
/tʌtʃ/
verb
verb: touch; 3rd person present: touches; past tense: touched; past participle: touched; gerund or present participle: touching
  1. 1.
    come into or be in contact with.
    "he leaned back so that only two legs of his chair touched the floor"
    synonymer: be in contact (with), come into contact (with), come together (with), meet, join, connect, converge (with), be contiguous (with), border (on), be (up) against, link up (with), adjoin, abut, neighbour
    "his shoes were touching the end of the bed"
    • bring one's hand or another part of one's body into contact with.
      "he touched a strand of her hair"
      synonymer: press lightly, tap, pat, nudge, prod, poke; Mer
      feel, stroke, rub, rub (up) against, brush, brush (up) against, graze;
      fondle, caress, pet, tickle, toy with, play about with, fiddle with, finger, thumb, handle;
      put one's hand on, lay a hand on, lay a finger on
      "he reached out and touched her cheek"
    • come or bring into mutual contact.
      "for a moment their fingers touched"
    • strike (a ball) lightly in a specified direction.
      "he touched back a cross-field ball"
    • Geometry
      be tangent to (a curve or surface) at a certain point.
  2. 2.
    handle in order to interfere with, alter, or otherwise affect.
    "I didn't play her records or touch any of her stuff"
    synonymer: handle, hold, pick up, move; Mer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og med det mener du, etter å tatt mye tid og stilt mange spørsmål, at det er ok for en journalist å nekte å gi fra seg mikrofonen under en pressekonferanse?

Mener du at han burde ha lagt seg ned som en lydig hund slik journalister i Russland må gjøre?

Eller tredd en plastpose over hodet, kvalt seg selv og deretter snublet ned i skuffen med alle de skarpe knivene, slik Saudi-Arabiske journalister i Istanbul må gjøre? (Til stor irritasjon for Trump, for det stikker kjepper i hjulene for våpenhandlene.)

"come into or be in contact with."

come in(to) contact

(with someone or something) 1. Lit. to touch someone or something, probably unknowingly.

Endret av Omnia vincit amor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mener du at han burde ha lagt seg ned som en lydig hund slik journalister i Russland må gjøre?

Ingen har klaget på at journalister stiller kritiske spørsmål. Spørsmål er noe som normalt består av en setning som starter med et spørreord. Å bruke en pressekonferanse til å holde en tale og begynne en diskusjon er noe en demonstrant eller politisk aktivist gjør, ikke noe en journalist gjør.

Lenke til kommentar

Ja, det er latterlig at folk tror på disse konspirasjonsteoriene om Russland og Trump som media fremmer.

Du mener det som faktisk er under etterforskning, i motsetning til 99,9% av alt sprøyt som kommer fra konsparanoia folk? Ikke glem Pizzagate nå da ;)

Ingen har klaget på at journalister stiller kritiske spørsmål. Spørsmål er noe som normalt består av en setning som starter med et spørreord. Å bruke en pressekonferanse til å holde en tale og begynne en diskusjon er noe en demonstrant eller politisk aktivist gjør, ikke noe en journalist gjør.

Kan du fortelle oss nøyaktig når Acosta skal ha "fremført en tale" slik du presterer å se det? Var det da han forklarte klovnen Donald at at en invasjon er ikke noe som skjer hundrevis av kilometer unna grensa til et land?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Får prøve meg på litt voksenopplæring igjen. Og Acosta "touchet" henne i begge betydninger av ordet.

touch

/tʌtʃ/

verb

verb: touch; 3rd person present: touches; past tense: touched; past participle: touched; gerund or present participle: touching

•  

1.

come into or be in contact with.

"he leaned back so that only two legs of his chair touched the floor"

synonymer: be in contact (with), come into contact (with), come together (with), meet, join, connect, converge (with), be contiguous (with), border (on), be (up) against, link up (with), adjoin, abut, neighbour

"his shoes were touching the end of the bed"

•  

bring one's hand or another part of one's body into contact with.

"he touched a strand of her hair"

synonymer: press lightly, tap, pat, nudge, prod, poke; Mer

feel, stroke, rub, rub (up) against, brush, brush (up) against, graze;

fondle, caress, pet, tickle, toy with, play about with, fiddle with, finger, thumb, handle;

put one's hand on, lay a hand on, lay a finger on

"he reached out and touched her cheek"

•  

come or bring into mutual contact.

"for a moment their fingers touched"

•  

strike (a ball) lightly in a specified direction.

"he touched back a cross-field ball"

•  

Geometry

be tangent to (a curve or surface) at a certain point.

•  

2.

handle in order to interfere with, alter, or otherwise affect.

"I didn't play her records or touch any of her stuff"

synonymer: handle, hold, pick up, move; Mer

• You are confused. Anytime things are in contact with each other they are touching each other, that is true. To "bring into contact" however, implies intentional contact, not incidental contact in the context of this incident. Sanders maintains that Acosta "placed his hands" on the intern to prevent her from taking the microphone away.

To place one's hand and touch someone is different than if you reach across me as I am moving my arm to make a point and I wind up "bringing my arm into contact" with your arm. If you had not reached across me I would have never "touched" you.

The underlying issue is not whether Acosta may have had incidental contact with the intern, especially since she initiated the incident, but rather whether or not he used force to prevent her to do so. That is the essential, relevant issue.

This cannot truly be determined from the video, only Acosta and the intern know whether Acosta pushed her arm down with force or whether the intern moved her arm down to move away from Acosta's moving arm and wrestle the microphone away.

You can argue either way and, it is no coincidence that partisans see it along party lines, even those who have no voting rights on this side of the pond.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Mener du at han burde ha lagt seg ned som en lydig hund

Nei, men han burde vel i det minste følge god presse-skikk, normale regler for pressekonferanser eller de spesifikke reglene som gjelder for pressekonferanser i det hvite hus?

Du mener det er ok for journalister å nekte å la andre stille spørsmål og tviholde på mikrofonen og tro at man er den eneste personen i rommet? Å være egoistisk og uhøflig mot alle andre i forsamlingen, selv etter man har fått stilt flere spørsmål enn det som var tiltenkt allrede?

Hvis jeg drar på brakka til RBK og setter meg sammen med pressekorpset og får mikrofonen, mener du da det er ok at jeg kaprer hele pressekonferansen og nekter å gi fra meg mikrofonen?

Du mener det som faktisk er under etterforskning, i motsetning til 99,9% av alt sprøyt som kommer fra konsparanoia folk? Ikke glem Pizzagate nå da ;)

Faktisk er under etterforskning av korrupte politikere for egen og alliertes politiske vinning?

Å i det hele tatt tro at Russland hadde en avgjørende eller viktig eller relevant rolle i valget utover anti-Russisk propagandabruk, blir bare helt fjernt og tullete. Alle som ikke har mistet alle sine logiske tenkeevner er klar over det. Det er naivt å tro at det som foregår i Washington DC er rent spill når det selv på overflaten er så skittent...

En konspirasjonsteori er jo at Washington DC er så råttent at det kun er psykopater og kriminelle igjen som i det hele tatt orker å delta i den konkurransen, og at ergo har blitt en giftig sump og at resultatet er at samfunnet styres av det som best kan omtales som en grotesk mafia og at en slik grotesk kriminell organisasjon som sitter med makten støttes av råtne løgnere som lyger til folk om samfunnet og gjør seg til forrædere mot menneskeheten. Så samles like gjerne denne klubben av råttenhet og ansetter sine venner til å ta over næringslivet i samfunnet også slik at stort sett hele verden og all utvikling i verden styres av avskyelige råtne forrædere, avskum og andre kriminelle monstre som egentlig hører hjemme i det som best kan beskrives som helevete. Da har man sikkert også en viss mengde tyrannistøttespillere blant befolkningen som understøtter et slikt system hvorav en betydelig andel er rabide mennesker helt blottet for alt det som er menneskelig.

Hvis du påstår at jeg mener at ting er en konspirasjon på den måten, så tar du helt feil. Men hvis du mener jeg ikke avskriver det som en mulighet og at det kan hende at ting er slik, så har du rett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk er under etterforskning av korrupte politikere for egen og alliertes politiske vinning?

Å i det hele tatt tro at Russland hadde en avgjørende eller viktig eller relevant rolle i valget utover anti-Russisk propagandabruk, blir bare helt fjernt og tullete. Alle som ikke har mistet alle sine logiske tenkeevner er klar over det. Det er naivt å tro at det som foregår i Washington DC er rent spill når det selv på overflaten er så skittent...

En konspirasjonsteori er jo at Washington DC er så råttent at det kun er psykopater og kriminelle igjen som i det hele tatt orker å delta i den konkurransen, og at ergo har blitt en giftig sump og at resultatet er at samfunnet styres av det som best kan omtales som en grotesk mafia og at en slik grotesk kriminell organisasjon som sitter med makten støttes av råtne løgnere som lyger til folk om samfunnet og gjør seg til forrædere mot menneskeheten. Så samles like gjerne denne klubben av råttenhet og ansetter sine venner til å ta over næringslivet i samfunnet også slik at stort sett hele verden og all utvikling i verden styres av avskyelige råtne forrædere, avskum og andre kriminelle monstre som egentlig hører hjemme i det som best kan beskrives som helevete. Da har man sikkert også en viss mengde tyrannistøttespillere blant befolkningen som understøtter et slikt system hvorav en betydelig andel er rabide mennesker helt blottet for alt det som er menneskelig.

Hvis du påstår at jeg mener at ting er en konspirasjon på den måten, så tar du helt feil. Men hvis du mener jeg ikke avskriver det som en mulighet og at det kan hende at ting er slik, så har du rett.

Jesus...kan du lage en egen tråd om konspirasjonsvåset ditt istedet for å spre det her??

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jesus...kan du lage en egen tråd om konspirasjonsvåset ditt istedet for å spre det her??

Vel, jeg har ikke påstått at det er slik, men i motsetning til deg har jeg ikke avvist det som en mulighet.

Hvorfor lage en egen tråd om konspirasjonsteorier, når denne tråden er full av konspirasjonsteorier? Det passer jo fint inn isåfall. Mobbetråd, konspirasjonsteoritråd, klappe meg selv på skulderen tråd, få høre at andre faktisk har like syke meninger som meg om Trump tråd, samle seg i gruppe med meningsfeller tråd, sinnetråd, misinformasjonstråd, løgntråd, pirketråd hvor alt avvises med ingenting og evig diskusjon om utviktige detaljer tråd, låse andre argumenter fast i fjas tråd.

Vel.. Anyways.. Man kunne heller laget en legitim tråd om negative ting om Trump.. Men så langt så er det få om noen som gidder å ta opp fakiske legitimt negative ting om Trump, som ikke tilhører kategorien fantasier og konspirasjonsteorier.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Siste:
Flere av de påtroppende kommitélederne i representantenes hus, som overtar majoriteten etter valgresultatet forrige uke, har uttalt seg om hva Trump har i vente nå som 1-partistyret i DC avsluttes.

I et interview som ble sendt på HBO søndag har Adam Schiff (D-CA) varslet granskning av utstrekningen av Trumps misbruk av stillingen. Han vil bla. se på hvordan Trump har gått etter Jeff Bezos som eier både Amazon og Washington Post, samt de stadige bredsidene mot andre nyhetsorganisasjoner.

Adam Schiff Says Dems Plan to Probe if Trump Used Power to Punish Washington Post, CNN 
https://www.mediaite.com/tv/adam-schiff-says-dems-plan-to-probe-if-trump-used-instruments-of-state-power-to-punish-the-press/
"According to Schiff, once in control, Democrats plan to look at whether or not Trump abused his power by targeting the leading press organizations and using “the instruments of state power to punish the press.”
“It is very squarely within our responsibility to find out,” Schiff said.
As for the Washington Post, Schiff says Dems would look at “an effort by the president to use the instruments of state power to punish Jeff Bezos and the Washington Post,” by trying to get the postmaster general to raise postal rates for Amazon in order to get back at Bezos, who owns both Amazon and WaPo.
"

Associated Press lister i en artikkel i NY Times over et dusin kommitéer og deres påtroppende ledere, og noen av deres prioriteringer fremover, både hva angår deres grunnlovsfestede rolle innen tilsyn og kontroll, og andre ting.

Stikkord: "Checks and Balances".

Meet the House Democrats Who Will Be Running the Show
https://www.nytimes.com/aponline/2018/11/12/us/politics/ap-us-house-committee-leaders.html
"WASHINGTON — Now that Democrats have captured control of the House for the next two years, the party's most senior members are poised to regain the wide-ranging power of committee chairmanships.
While some of the Democrats have gained fame in feuds with President Donald Trump, others are relatively little-known outside of Capitol Hill.
A look at the Democratic lawmakers expected to wield the gavels and shape the party's top priorities:
"

Det ventes også siktelser fra Mueller i nær fremtid. Roger Stone, en av Trumps rådgivere under kampanjen, hevder at han venter seg en siktelse ganske snart. En venn/kollega av Stone, Jerome Corsi hevder at han (Corsi) er varslet om at det er på vei en siktelse til ham for falsk forklaring. Dette skal ha sammenheng med deres forklaringer vedr. kontakt med wikileaks.

Basert på dette har tidligere US. Attorney Renato Mariotti postet en tråd med gjennomgang av hva dette forteller ham.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du fortelle oss nøyaktig når Acosta skal ha "fremført en tale" slik du presterer å se det? Var det da han forklarte klovnen Donald at at en invasjon er ikke noe som skjer hundrevis av kilometer unna grensa til et land?

Takk for at du dokumenterer at han feilaktig utga seg som journalist på pressekonferansen.

Mener du faktisk at konspirasjonsteorivåset til NRK, TV2, VG, Dagbladet, CNN, New York Times, Washington Post og en rekke andre ikke hører hjemme i denne tråden? Og det er ikke noe behov for å spørre hva dette er da jeg allerede har dokumentert det flere ganger.

Og det finnes forresten allerede en "safe sone" for NPC-er:

"Trump-bashing ekkokammer: fakta, logikk og kritiske spørsmål ikke velkommen"

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1829462

Lenke til kommentar

De eneste som har "forstått sannheten" er sinte hvite menn i hjemmesnekrede youtubevideoer. :lol:

Jeg regner med at med "sinte hvite menn" så refererer du til majoriteten i landene i Europa, som faktisk er hvit, og at disse nå er sinte og forbanna på det politiske systemet som har sviktet dem og deres nasjon?

Har du problemer med at majoriteten nå begynner å involvere seg fordi ting har gått altfor langt, styrt av landsforrædere på vegne av utlendinger, minoriteter og fremmede makter?

For min del er det verken problematisk at hvite folk involverer seg i Europeisk politikk, eller at disse er sinte på utviklingen i Europa de siste 20 årene. Det er forståelig om man er oppmerksom på virkeligheten.

Mener du faktisk at konspirasjonsteorivåset til NRK, TV2, VG, Dagbladet, CNN, New York Times, Washington Post og en rekke andre ikke hører hjemme i denne tråden? Og det er ikke noe behov for å spørre hva dette er da jeg allerede har dokumentert det flere ganger.

Jeg blir faktisk dårlig når jeg ser på nyheter på Norsk tv. Løgnene, propagandaen og manipulasjonener er kvalmende.

Jeg leser Norske aviser, men propagandaen, løgnene og manipulasjonen er jo ikke så rett i trynet som på TV. Jeg leser tross alt Norske aviser selv om de skriver massevis av propaganda og misledende artikler som passer sammen med akkurat de samme sakene som f.eks CNN driver propaganda og manipulasjon i forhold til. Man kunne nesten tro at alle disse organisasjonene er en eneste stor organisasjon. Prooaganda i Norske aviser har nå blitt så vanlig at jeg har blitt herdet mot den. Men å lese Norske aviser som inneholder masse propaganda er ikke like uutholdelig som å se en hel nyhetssending som inneholder diverse propaganda.

Jeg ser jo ikke mye TV, men jeg er langt ifra herdet fra propaganda på TV. Jeg blir rett og slett kvalm og sint når man så klart og tydelig kan se live; manipulasjonen, propagandaen, løgnene osv.

Ser man mediene som helhet er det sjokkerende. De har erklært krig mot sannheten og folket. De er i åpen krig. De er ikke engang redde for å drive latterlig tragisk og åpen propaganda i beste sendetid eller på forsider. Det er helt utrolig. Aldri hadde jeg trodd da jeg vokste opp på 1990 tallet at vi bare noen få tiår sendere skulle ende opp i en slik situasjon som vi har idag. Verken i Norge eller i verden.

Det er nok ikke lenge til det blir krig nå. Men det har vi jo blitt vant til, for fredsnasjonen Norge driver jo krig og aggressivitet verden rundt sammen med USA. Vi er bare ikke vant til at krigen er i vår nasjon. Folk er i ferd med å våkne opp og lukte faren. Men hvis disse syke menneskene som driver politkken og styrer mediene ikke vil gi fra seg makten på en demokratisk måte, så vil det nok ende opp med både transnasjonale konflikter, borgerkrig og muligens en ny verdenskrig.

Acosta er ikke en journalist, har en en ansatt demonstrant, politisk aktivist, løgner og manipulator.

Det er neppe mulig at Acosta faktisk handler ut fra egen tro og overbevisning heller, isåfall er han åndssvak og har svært lave intellektuelle evner, på grensen til å være hjerneskadet. Han fremstår ikke som en som faktisk har alvorlige hjerneskader, så da er det naturlig å anta at han ikke handler utfra sin egen tro og overbevisninger, men bevisst lyger og manipulerer på vegne av noen andre.

Neivel, så man bruker Star-Trek teknologi når man invaderer da? "Beam me down".. Så plutselig er hele hæren til det invaderende landet i det andre landet, uten å ha startet fra sitt eget land.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siste:
Oppdatering fra opptelling etter senatvalget i Arizona forrige uke, McSally [R] har ringt Sinema [D] mandag kveld og akseptert nederlag. Sinema overtar dermed Jeff Flakes sete i senatet i DC og flipper det fra rødt til blått. 

I Florida er de i gang med oblgatorisk omtelling i flere av valgene, som iht. loven i staten trigges når marginene er under 0.5%

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Agressive venstreekstremister begynner nå å angripe folk som jobber i TV-kanaler som ikke vil spre konspirasjonsteorier og løgner om Trump.

https://www.newsweek.com/fox-news-contributor-run-out-establishment-because-where-she-works-1212029

"First I had that water dumped on my head, then a few months ago I had someone interrupt my dinner and tell me I was ruining the country, now this," Timpf said. "None of these people have even been able to tell me what exactly I have said or done myself that they had a problem with. I think it's disgusting and I shouldn't have to worry about going out in public because of where I work."

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Agressive venstreekstremister begynner nå å angripe folk som jobber i TV-kanaler som ikke vil spre konspirasjonsteorier og løgner om Trump.

https://www.newsweek.com/fox-news-contributor-run-out-establishment-because-where-she-works-1212029

"First I had that water dumped on my head, then a few months ago I had someone interrupt my dinner and tell me I was ruining the country, now this," Timpf said. "None of these people have even been able to tell me what exactly I have said or done myself that they had a problem with. I think it's disgusting and I shouldn't have to worry about going out in public because of where I work."

https://twitter.com/KatTimpf/status/1061518429973295104

Helt klart, forferdelig og synd at folk blir så usiviliserte på offentlige steder

Likevel bryr jeg meg litt mer om drap av uskyldige i yoga studioen (6 ble drept), synagog (11 ble drept) og på matbutikken i Ky(2 ble drep). Alle drept i Oktober. Hvor mange mer blir drept av høyreekstremister i November? Tør jeg gå ut på offentlige steder?

Endret av jjkoggan
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Siste:
Ifølge Washington Post skal Trump ha besluttet å fjerne sjefen for Homeland Security, Kirstjen Nielsen, og har informert andre i WH om denne beslutningen. Det betyr bla. at det blir enda en bekreftelseshøring for hennes etterkommer. Denne kommer da i tillegg til bekreftelseshøring for Sessions permanente etterfølger som justisminister.

Trump is preparing to remove Kirstjen Nielsen as Homeland Security secretary, aides say
https://www.washingtonpost.com/world/national-security/trump-is-preparing-to-remove-kirstjen-nielsen-as-homeland-security-secretary-aides-say/2018/11/12/77111496-e6b0-11e8-bbdb-72fdbf9d4fed_story.html
"President Trump has told advisers he has decided to remove Homeland Security Secretary Kirstjen Nielsen, and her departure from the administration is likely to occur in the coming weeks, if not sooner, according to five current and former White House officials.
Trump canceled a planned trip with Nielsen this week to visit U.S. troops at the border in South Texas and told aides over the weekend he wants her out as soon as possible, these officials said.
"
"The announcement could come as soon as this week, three of these officials said." Endret av xRun
Lenke til kommentar

Jepp, sånn er det. Demokrater og republikanere tåler rett og slet ikke trynet på hverandre lenger. USA har knapt nok vært mer splittet siden borgerkrigen. Great job Mr. President!
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er trump-supportere som trenger en safe-zone.

Kan I så måte anbefale The Donald på Reddit:

Fakta og legitim kritikk ikke velkommen.

Også der ble det demonstrert at virkeligheten er anti-Trump, og at Trump-supportere trenger å beskyttes fra sannheten for å trives.

...

Kan du gjenta hva du har demonstrert?

At NRK ikke er nøytrale betyr at de sannheten er for ekstrem og at de velger høyere objektivitet fremfor nøytralitet.

Nøytralitet: å anstrenge seg for å fremstille parter som likeverdige, i politikk og konkurranse.

I Trump sitt tilfelle ville det gått alt for kraftig ut over objektiviteten.

...

Trump er dessverre en ultrakonservativ, umoralsk, rasistisk sjåvinistisk og relativt dum klovn, med narsissisme som drivkraft, som ansetter likesinnede.

Og det kommer tydelig frem av hans handlinger og ord, og løgner, gang på gang.

Han arbeider mindre enn noen annen president. Mindre enn meg, også.

https://www.axios.com/scoop-trumps-secret-shrinking-schedule-1515364904-ab76374a-6252-4570-a804-942b3f851840.html

Har ikke signery noen bipartisan-lovgivning.

Og tilbringer ekstremt mye tid på å berike seg selv med å betale skattebetalernes penger for opphold seg og Secret Service på egne resorts.

...

Det kan sies at USA flyter med stø kurs, uten noen bak roret, etter Obama.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Annet enn ville påstander fra alt-right så finnes det ikke fnugg av bevis av det såkalte "konspirasjonsnivået" i noen av nevnte kilder. Unntaket kan *muligens* være NRK da de har blitt dømt for å ha drevet lite faktadrevet journalistikk til tider, men det er unntaksvis. Men alle som ikke driver propaganda for Donald er jo tydeligvis med på den store Mediakonspirasjonen :roll:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og med det mener du, etter å tatt mye tid og stilt mange spørsmål, at det er ok for en journalist å nekte å gi fra seg mikrofonen under en pressekonferanse?

Jeg er ikke ekspert på hva som er normal skikk på pressekonferanser i det hvite hus.

Jeg vet derimot hva det Hvite Hus faktisk sa:

1: De brukte en video som var manipulert, opprinnelig postet på den useriøse konspirasjonsnettsiden for loonies, InfoWars

Som i seg selv er hårreisende.

2: De fratok Acosta pressepasset på grunn av at han la hånd på denne damen -- ikke fordi han brukte for lang tid.

...

Hva er poenget ditt?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er ikke ekspert på hva som er normal skikk på pressekonferanser i det hvite hus.

Jeg vet derimot hva det Hvite Hus faktisk sa:

1: De brukte en video som var manipulert, opprinnelig postet på den useriøse konspirasjonsnettsiden for loonies, InfoWars

Som i seg selv er hårreisende.

2: De fratok Acosta pressepasset på grunn av at han la hånd på denne damen -- ikke fordi han brukte for lang tid.

...

Hva er poenget ditt?

Nei, de tok fra han pressepasset fordi han ikke fulgte reglene, hovedsaklig ved å ikke gi fra seg mikrofonen når hans tid for å stille spørsmål var ferdig. Han brukte makt for å nekte å gi fra seg mikrofonen, inkludert å gripe fast i den og bruke den andre armen til å ta bort assistentens arm.

At dere anti-Trump konspirasjonsteoretikere skal låse dere fast i detaljer og ignorerer det større bildet for å "rettferdiggjøre" deres syn på saken er jo blitt normalt nå. Ingen av de rabide anti-Trumperne har engang giddet å svare på spørsmålene mine her på tråden fordi de ikke kan svare på det, for da inrømmer de at de tar feil. Så da ignorerer de dette og turer frem med de samme ugyldige argumenteneog låser seg fast i irrelevante detaljer.

Det var et bilkrasj mellom en rød og en blå bil. Person A argumenterer for at krasjen kunne ha vært unngått og at bilistene hadde skyld i krasjet. Person B diskuterer at bilen ikke er rød, men oransj og at det derfor ikke var bilistenes feil at krasjen fant sted..

Slik er det å diskutere med dere.

Men dere klarer vel å ignorere dette poenget også, slik dere gjør med alle poeng som går imot deres eget syn på ting. Så lenge dere kan spy ut irrelevant gift og hat mot Trump som media har lært dere, så er alt annet irrelevant, inkludert sannheten og realiteten.

Jeg tror faktisk ikke jeg har sett en eneste legitim negativ diskusjon om Trump. Det utvikler seg alltid til fantasier og konspirasjonsteorier. Jeg sier at det faktisk går an å ha en legitim negativ diskusjon om Trump, for det finnes faktiske negative ting å ta tak i. Uten at noen av anti-Trumperne bryr seg om det. De forholder seg heller til fantasiverden sin (som er skapt av media og motstandspolitikere?).

Jepp, sånn er det. Demokrater og republikanere tåler rett og slet ikke trynet på hverandre lenger. USA har knapt nok vært mer splittet siden borgerkrigen. Great job Mr. President!

Du har tydeligvis ikke fulgt med på Amerikansk politikk og samfunn de siste 25 årene. Polariseringen har foregått lenge og er ingrodd i det Amerikanske politiske system. Å legge skylden på Trump for polariseringen av det Amerikanske samfunnt som har foregått flere tiår nå, det blir vel litt vel teit eller hva?

Ja, splittelsen er større enn noensinne. Men disse tingene (at det Amerikanske samfunn potensielt er på vei mot borgerkrig og/eller den enorme polariseringen av samfunnet) er noe jeg personlig har diskutert helt siden Bush var president. Det er ikke noe nytt.

Vi kan også se at denne polariseringen de siste årene også har funnet sted i Europeiske land, som så følger etter USA, uten at resultatet nødvendigvis må bli et like polarisert samfunn. Men dømmer man fra nyere historie og retningen Europeiske land går i, vil vi nok se like stor polarisering utvikle seg i Europa de neste tiår som i USA, med mindre folket faktisk klarer å ta makten fra de som driver med splitt og hersk taktikken i samfunnet. Europa er allerede der USA er politisk, med et stort skifte i politikken, uten at vi allerede er polarisert til de grader USA er, så det er mulig samfunnet her ikke vil polariseres over tid på samme måte som USA.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...