Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Siste:

<Twitter>

Her gjør han egentlig bare pressen en tjeneste. Nerd Prom er et sted man hever glasset for presidenten, og en fundraiser for White House Correspondents assn. som bla. deler ut stipend innen sitt fagfelt. Det ville blitt rimelig kleint å ha en president der som knapt noen vil heve glasset for.

Han bedriver en krig mot den frie pressen som han heldigvis er dømt til å tape, i så måte er det vel greit han plasserer seg selv hjemme i skammekroken i akkurat denne anledning ja ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å være kritisk til idiotien Trump foretar seg er ikke det samme som å være bitter, men argumentene fra Trump-fansen blir jo stadig svakere etterhvert som de har mindre og mindre av faktisk substans å komme med.

AtW

Hahahahahahhaha. Dette kan du umulig være seriøs med. Seriøsiteten i denne tråden er på bunn. Falske utsagn og propagandanyheter blir hyllet side opp og side ned uten å stille kritiske spørsmål til det.

Så når noen deler løgner og henger seg opp i uvesentligheter bare for å kritisere Trump, så er det etter din mening god fakta og argumentasjonsgrunnlag? Snakk om å være hjernevasket. Kan du ikke bare innrømme at du sipper den dag i dag for at Trump vant? Du har bevist det på lik linje med flere andre her inne, gjentatte ganger. Du kan ikke legge skjul på det åpenbare.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leste i DB at Trump hadde "Tordnet «stille, stille, stille!»". Men ser man på videoen, så er det bare en formaning i nærmest mildeste form. Slik overdrivelse irriterer meg. Fordi det gir Trumpetistene drivstoff. Og de tar ikke helt feil heller om de hadde sagt at det er en urettferdig og nærmest uetisk fremstilling. Men så er det ikke det Trumpetistene sier heller. De kaller det "FAKE NEWS"!! Ironisk nok, i akkurat dette tilfellet i en kverulantisk form, så er det faktisk litt sant også. Det er "FAKE" i det Trump ikke faktisk "tordnet" slik det fremstilles. Men verre; det er ikke "NEWS" heller. Altså er det "FAKE NEWS". :p

Nå hadde jeg ikke trodd jeg skulle sitere Sam Harris så mye, jeg er jo ganske uenig med han på en del angående Islam. Men han sa noe som han kanskje selv sitere noen på. Angående problemstillingen med å skulle diskutere med religiøse. Han sa noe slikt som: "Hvilket logiske argument skal du bruke mot noen som fornekter logikk?".

Jeg finner det passende å stille et liknende spørsmål her. Når Trumpetistene ikke er i stand til å se forskjellen på en intelligent person og Trump. Hvordan overbeviser man dem da? Det er jo som å prøve å overbevise noen fullstendig uten fargesyn, om at noen av eplene er røde, mens andre er grønne.

En intelligent person uten fargesyn ville kanskje sagt; "Jøss, det var jeg ikke klar over. De har forskjellige visuelle egenskaper sier du? For meg ser de helt like ut alle sammen.". Mens noen med mindre intelligens ville kanskje sagt det samme, men ikke hvis de blir møtt med; "Jøss så dum du er, ser du ikke forskjell?". Da blir det skyttergravskrig. Og de kommer til å hevde at alle eplene ser helt like ut til den dagen de dør.

Det er litt det jeg ser her i tråden. Trump er åpenbart uskikket til jobben. Men hvordan nå frem til noen som forguder ham? De ser rett og slett ikke problemene..

Lenke til kommentar

Å være kritisk til idiotien Trump foretar seg er ikke det samme som å være bitter, men argumentene fra Trump-fansen blir jo stadig svakere etterhvert som de har mindre og mindre av faktisk substans å komme med.

AtW

Hahahahahahhaha. Dette kan du umulig være seriøs med. Seriøsiteten i denne tråden er på bunn. Falske utsagn og propagandanyheter blir hyllet side opp og side ned uten å stille kritiske spørsmål til det.

Så når noen deler løgner og henger seg opp i uvesentligheter bare for å kritisere Trump, så er det etter din mening god fakta og argumentasjonsgrunnlag? Snakk om å være hjernevasket. Kan du ikke bare innrømme at du sipper den dag i dag for at Trump vant? Du har bevist det på lik linje med flere andre her inne, gjentatte ganger. Du kan ikke legge skjul på det åpenbare.

Jeg tar ikke din vurdering så veldig tungt, du er en av de mest useriøse i tråden, slenger dritt i øst og vest, poster dustete memes og har lite med substans å komme med. Så at du er misfornøyd med mine innlegg tar jeg ikke så tungt. Det er forsåvidt riktig at Trump har blitt kritisert også for relativt uvensentlige ting, men du hopper glatt over at han i tillegg blir kritisert for svært viktige ting.

AtW

• Liker 8
Lenke til kommentar

Når administrasjonen mangler flere hundre deputy/undersekretærer som normalt utnevnes i de forskjellige departementene, og flere tusen avdelingsledere og kontorsjefer som også normalt utnevnes av sine foresatte, så er det et resultat av hva Trump har gjort etter valget, eller snarere hva han ikke har fått til. Her er det ikke engang nominert en mengde folk til nivåene umiddelbart nedenfor kabinettsekretærene i de forskjellige departementene, så dette har ingenting overhodet å gjøre med treghet i kongressen. 

Og hvorfor tar dette lengre tid enn normalt? Fordi selv om Trump sies å ha gitt Tillerson og de andre kabinettsekretærene sine frie tøyler mtp. utnevning av sine avdelingsfolk, så avviser han de fleste av dem hvis de har sagt noe kritisk så langt som to år tilbake. Og det er det faktisk mange av republikanske fagfolk som har gjort, men Trump nekter dem jobber de er både kvalifisert og villig og invitert av Trumps folk til å gjøre. Ergo gjør Trump det samme mot sine egne kabinettsekretærer som han klager over at demokratene gjør mot hans nominerte hvorav mange ikke leverte inn nødvendig dokumentasjon i tide.

Dette er ikke et resultat av valget i november i fjor, dette er et resultat av hva Trump har drevet med i år. Han kan ta jobben seriøst, eller han kan kritiseres for å ikke ta den seriøst.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

AtW

Hvis du ikke klarer å se bitterheten i enkelte av innleggene fra de som er anti-Trump her i tråden, så burde du ta deg en tur ut i frisk luft og komme tilbake. Nå tror jeg ikke nødvendigvis han siktet til deg, ATW, men mer til diverse andre, f. eks Thoto79.

La meg sitere det siste eksempelet på bitterheten:

Han bedriver en krig mot den frie pressen som han heldigvis er dømt til å tape, i så måte er det vel greit han plasserer seg selv hjemme i skammekroken i akkurat denne anledning ja ;)

Ja, for Trump sitter sikkert hjemme i skammekroken.  :rofl:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du ikke klarer å se bitterheten i enkelte av innleggene fra de som er anti-Trump her i tråden, så burde du ta deg en tur ut i frisk luft og komme tilbake. Nå tror jeg ikke nødvendigvis han siktet til deg, ATW, men mer til diverse andre, f. eks Thoto79.

Hmmm..... 0% bitterhet detected? - noe skadefrohet tho - men hvis du synes det innlegget inneholdt bitterhet så skjønner jeg at du synes det er mye bitterhet i tråden.

Endret av kjetilkl
  • Liker 5
Lenke til kommentar

^ Jeg har vel ikke skrevet noen plass at det er mye bitterhet i tråden, men det er det i enkelte av innleggene til de som er anti-Trump etter min oppfatning.

Men eksempelet ditt inneholdt jo ingen bitterhet så vidt jeg kan se ... :nei:

uansett så var hverken Trump eller Hillary noen god president sett fra Norge sin side. _Trump fordi han er en klovn, og Hillary fordi hun hadde mange meninger og poiltiske saker som krasjet totalt med vårt tankesett hvis man gikk dypere inn i programmet hennes.

Men Trump har iallefall den beste popcorn-faktoren :) - Det kommer til å bli noen underholdende år med han som president, mer enn nok å le og riste på hodet av :dribble:

Lenke til kommentar

AtW

Så i baklengsland så er det altså ikke den forsmådde som kansellerer fordi han er snurt på verten som er den bitre part her? Hehe, så søte dere store barn er når dere hulker i hop sånn mot kjempeslemme media.

Lenke til kommentar

Når administrasjonen mangler flere hundre deputy/undersekretærer som normalt utnevnes i de forskjellige departementene, og flere tusen avdelingsledere og kontorsjefer som også normalt utnevnes av sine foresatte, så er det et resultat av hva Trump har gjort etter valget, eller snarere hva han ikke har fått til. Her er det ikke engang nominert en mengde folk til nivåene umiddelbart nedenfor kabinettsekretærene i de forskjellige departementene, så dette har ingenting overhodet å gjøre med treghet i kongressen.

Hva er det egenetlig man forventer da, når president Bannon sier rett ut at det de driver med er "Deconstruction of the administrative state".

Så sitter verden der og klager på tweets og partiske nyheter og alt annet som, i forhold til det Bannon driver med, er helt og komplett uviktig.

Men det skal Bannon ha; Uten en velvillig skyteskive som Trump så hadde prosjektet hans blitt mye vanskeligere.

Lenke til kommentar

Hva er det egenetlig man forventer da, når president Bannon sier rett ut at det de driver med er "Deconstruction of the administrative state".

Så sitter verden der og klager på tweets og partiske nyheter og alt annet som, i forhold til det Bannon driver med, er helt og komplett uviktig.

Men det skal Bannon ha; Uten en velvillig skyteskive som Trump så hadde prosjektet hans blitt mye vanskeligere.

Jeg forstår virkelig ikke argumentet "det er som forventet, så derfor er det greit", som mange forfekter i denne tråden. Nei, det er ikke greit med dårlig oppførsel bare fordi man har lav tiltro til de som utfører den.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men eksempelet ditt inneholdt jo ingen bitterhet så vidt jeg kan se ... :nei:

:

Jeg oppfatter det som det i alle fall, og det tyder på at jeg ikke er den eneste som oppfatter det slik. That being said, det er mange poster over tid som gjør at jeg oppfatter det slik.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...