Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Det virker som noen her nekter å godta at angrep på media ikke er bra. Vil oppfordre dere alle til å lage et mentalt "point of no return", hvor dette går ut over demokratiet (om ikke dere synes det er OK). Gjør det for dere selv, så passer dere på å reagere om Trump krysser denne linja. Dere kan mislike liberale, og dere kan like republikansk politikk, helt greit, men man må bevare og respektere demokratiet. Uansett om det kortsiktig tjener deres interesser at det ikke gjør det.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen skal påstå at Trump jobber så veldig mye som president:

http://www.elle.com/culture/career-politics/news/a43254/how-trump-spends-his-time/

Mer enn fire ganger så mye tid på golf som på intelligence briefings. Dobbelt så mye tid brukt på twitter som på intelligence briefings.

Av hva jeg kan se fra den statistikken jobber han gjennomsnittlig minst 8 timer hver dag(inkludert lørdag og søndag). Kanskje det lønner seg å ikke lese bare overskriftene?

At det var? Jeg har lest saken jeg. 8 (jeg får 7, var ikke så god statistikk, men spiller ingen rolle) timer hver dag er ingenting som president. Han bruker fire ganger så mye tid på golf som intelligence briefings. Dobbelt så mye tid brukt på twitter som på intelligence briefings. Bra prioriteringene sitter. Bra han prioriterer å angripe media, for det er jo helt klart at det viktigste for USA sine borgere er å angripe media akkurat nå. Ikke Wall Street. Ikke IS. Ikke kriminelle. Ikke andre terrorister. Ikke fattigdom. Men media.

182+39+6+21=248

248/31=8. Ikke medregnet reisetid, Twitter, og div. Andre uspesifiserte ting.

Om en president jobber mer enn dette burde man se det som et problem. Forskning har vist at å jobbe mer enn 50(?) timer i uken ikke gir bedre produktivitet. Man tilpasser kun arbeidsintensiteten til lengre tid. Han kunne jo selvfølgelig sittet på kontoret og spilt kabal i 20 timer til hvis det gjør deg fornøyd.

Trump jobber med dette i 56 timer i uken. Vi har tulleeksempler som Amazon CEOen som jobbet 120 timer i uken og sov 4 timer i døgnet osv. Ser ikke helt at det er et interessant jobbscenario for en som kan starte kriger.

Lenke til kommentar

Det virker som noen her nekter å godta at angrep på media ikke er bra. Vil oppfordre dere alle til å lage et mentalt "point of no return", hvor dette går ut over demokratiet (om ikke dere synes det er OK). Gjør det for dere selv, så passer dere på å reagere om Trump krysser denne linja. Dere kan mislike liberale, og dere kan like republikansk politikk, helt greit, men man må bevare og respektere demokratiet. Uansett om det kortsiktig tjener deres interesser at det ikke gjør det.

Det skal nok endel til. Når man har bestemt seg for et lag så holder man som oftest med det uansett hvor dårlig det går.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En sikkerhets brief er ca. 90% repetisjon fra dagen i forveien. 

Etter briefen delegeres oppgaver, dersom det er noe nytt. Presidenten gjør ikke mye mer. 

Et menneske er mer produktiv på golfbanen enn sittende og duppe på et kontor, men skjer det noe alvorlig er jeg sikker på at Trumph dropper golf.

Lenke til kommentar

Etter briefen delegeres oppgaver, dersom det er noe nytt. Presidenten gjør ikke mye mer. 

Et menneske er mer produktiv på golfbanen enn sittende og duppe på et kontor, men skjer det noe alvorlig er jeg sikker på at Trumph dropper golf.

Er du sjefen i et selskap? Jeg kunne tenke meg jobb hos deg, der man heller golfer enn å sitte på kontoret :)

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm har ikke fått med meg den påstanden. Det er et veldig alvorlig overtramp om en journalist i en nyhetssending seriøst fremstiller som fakta at "Trump er en russisk spion". Har du en link til denne hendelsen slik at man kan se spesifikt hva dette var for noe?

https://www.washingtonpost.com/opinions/if-obama-is-a-muslim-is-trump-a-russian-spy/2017/01/06/26fe7128-d45c-11e6-a783-cd3fa950f2fd_story.html

Skjer med artikkelnavnet? MSM dør og de vil heller ha clickbait artikkel navn enn å faktisk rapportere sannheten. "No, Donald Trump is NOT a Russian spy" holder i massevis. Det er mange som kun leser artikkelnavnet.

Nigel Farage har blitt slengt dritt om i godt over 20 år.

Trump har blitt slengt dritt om i rundt 5 år.

Felix Kjellberg har blitt slengt dritt om den siste måneden.

Og nå, Milo Yiannopoulos blir anklaget over å være en pedofil og promotere pedofili.

MSM har bevist gang på gang at de ikke forteller sannheten. De vil ikke lære fra Brexit, Trump's valg, den italienske referendumet og nå driver de og slenger dritt om Marine Le Pen.

Klarer de ikke å lære fra feilene de gjør og gidder ikke å fortelle sannheten vil de automatisk miste følgere/lesere/seere når virkeligheten går i den andre retningen.

Endret av Yakamaru
Lenke til kommentar

Hmm har ikke fått med meg den påstanden. Det er et veldig alvorlig overtramp om en journalist i en nyhetssending seriøst fremstiller som fakta at "Trump er en russisk spion". Har du en link til denne hendelsen slik at man kan se spesifikt hva dette var for noe?

Og nå, Milo Yiannopoulos blir anklaget over å være en pedofil og promotere pedofili.

Uhm, Milo har blitt utstøtt av sine egne.

Registrerer at du ikke linker til en eneste usann nyhet. Det eneste du gjør er å klage over at de ikke liker folka du liker. Sorry, det er ikke fake news.

• Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.washingtonpost.com/opinions/if-obama-is-a-muslim-is-trump-a-russian-spy/2017/01/06/26fe7128-d45c-11e6-a783-cd3fa950f2fd_story.html

Skjer med artikkelnavnet? MSM dør og de vil heller ha clickbait artikkel navn enn å faktisk rapportere sannheten. "No, Donald Trump is NOT a Russian spy" holder i massevis. Det er mange som kun leser artikkelnavnet.

Leste du artikkelen? Hvis folk ikke gidder lese mer enn overskriften får de skylde seg selv. Det virker ikke som om du engang forsto overskriften.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Sorry, dette holder ikke. Din påstand var at massemedia kalte ham en russisk spion. Jeg ba om en link til dette, og i artikkelen du linker til kalles han ikke en russisk spion i tittelen engang. La oss ta dette punkt for punkt:

1: Tittelen stiller spørsmål ved den falske påstanden om at Obama skal ha vært muslim (observert fremsatt av høyresiden), og likestiller dette med et spørsmål om hvorvidt Trump er en russisk spion. Det er ikke en påstand om at han er dette, og om man tror det er en påstand så har man misforstått.

2: Dette er en op-ed, og den inneholder meningsytringer fra 1 person. Ikke en nyhetssak med en påstått avsløring om at Trump er russisk spion. Da hadde det havnet i nyhetsseksjonen, ikke i opinion-seksjonen, og vært en mega-story uten like.

Som Thomas Jefferson sa, og som Trump siterte utvalgte deler av forleden, og andre også har sitert deler av:

The people are the only censors of their governors: and even their errors will tend to keep these to the true principles of their institution. To punish these errors too severely would be to suppress the only safeguard of the public liberty. The way to prevent these irregular interpositions of the people is to give them full information of their affairs thro’ the channel of the public papers, & to contrive that those papers should penetrate the whole mass of the people. The basis of our governments being the opinion of the people, the very first object should be to keep that right; and were it left to me to decide whether we should have a government without newspapers or newspapers without a government, I should not hesitate a moment to prefer the latter. But I should mean that every man should receive those papers & be capable of reading them.

La meg fremheve et spesielt viktig punkt:

"I should mean that every man should receive those papers & be capable of reading them"

Dette handlet på den tiden om både å være i stand til å lese (analfabetisme var et problem for en del), men også å være i stand til å forstå hva som ble sagt i pressen. Ved å påstå at massemedia kaller Trump en russisk spion og henvise til den artikkelen, demonstrerer du at du ikke har forstått innholdet du linket til.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opinion article. Opinion.

Sånn skjer når man litt sleivete sier at det kan være bra for unge homofile "coming of age" forhold med en voksen mann, rett etter man han spøket med at man selv ble god til å gi en BJ fordi man som 13åring gjorde det på en voksen mann. Forklaringen med at han mente unge, men lovlige, blir litt tynn når begrepet "coming of age" ikke brukes som 18-19 åringer. Men om unge tenåringer.

MSM har bevist gang på gang at de ikke forteller sannheten. De vil ikke lære fra Brexit, Trump's valg, den italienske referendumet og nå driver de og slenger dritt om Marine Le Pen.

Klarer de ikke å lære fra feilene de gjør og gidder ikke å fortelle sannheten vil de automatisk miste følgere/lesere/seere når virkeligheten går i den andre retningen.

Slenger dritt om hu? Vel, hu har jo faktisk fått penger fra EU, som har blitt betalt til personer som ikke skulle hatt de pengene, det er jo det samme som Fillon det. Men det er kun en av disse som jo har det som ett av sine poenger at "eliten bryter loven når det passer dem", og ikke rart det passer dårlig å få noe sånn i mot seg da. Og også nokså logisk at media drar det frem, det blir jo veldig selvmotsigende.

Jeg sliter fortsatt med å se hva som "ikke er sannheten" her. At mange medier fokuserer for mye på de store bykjernene er det liten tvil om. Men fortsatt så blir jo ikke rapporteringen fra faktiske hendelser "fake". Men når man skal ha meninger fra folk på gata, så vil man jo gjerne få litt ensformige svar om man ikke drar på forskjellige steder. Men det gjelder meninger, opinions. Det blir noe annet.

Lenke til kommentar

Leste du artikkelen? Hvis folk ikke gidder lese mer enn overskriften får de skylde seg selv. Det virker ikke som om du engang forsto overskriften.

Leste du hva jeg skrev?

""No, Donald Trump is NOT a Russian spy" holder i massevis. Det er mange som kun leser artikkelnavnet."

Uhm, Milo har blitt utstøtt av sine egne.

Registrerer at du ikke linker til en eneste usann nyhet. Det eneste du gjør er å klage over at de ikke liker folka du liker. Sorry, det er ikke fake news.

"Sine egne"? Breitbart? Mener gamle konservative? De gamle konservative hatet han fra første dag, De "nye" konservative støtter han da de er en god del mer liberale enn den forrige generasjonen.

^ Se fet tekst ovenfor. Det er forskjell over å bare klage over folk du ikke liker og å lage artikkelnavn som prøver å linke Trump med det å være en russisk spion ved å sette spørsmålstegn på slutten.

Det er clickbait. "No, Donald Trump is NOT a Russian spy" holder i massevis som artikkelnavn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Leste du hva jeg skrev?

Ja, først sa du at media hadde kalt Trump for en russisk spion, noe den artikkel du henviser til ikke gjør, selv om man kun leser overskriften. Her har du regelrett missforstått. Så å skrive "No, Donald Trump is NOT a Russian spy" er også en misvisende overskrift i forhold til hva artikkelen handler om.
Lenke til kommentar

Er du sjefen i et selskap? Jeg kunne tenke meg jobb hos deg, der man heller golfer enn å sitte på kontoret :)

AtW

Nei, jeg er pensjonert, men kreativitet har de underligste kilder. Hvis vi satt med bena på skrivebordet og lukkede øyne, i times-vis, gjorde vi som regel mer enn mange andre.

Golf og seiling. Det er terapi! Spesielt golf. Da kunne vi skrive navnet på en overordnet, en i Dep eller -  en spyttslikker - på golfballen.

Når du så ikke føler at du treffer med driveren, men hører på "smacket" at ballen går langt og rett, da blir det "Yess! Take that a$$wipe"!!!

Redigert:

Glemte opplevelsen av ballen, hengende stille i lufta mens den blir mindre og mindre.

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

AtW

Nei, jeg er pensjonert, men kreativitet har de underligste kilder. Hvis vi satt med bena på skrivebordet og lukkede øyne, i times-vis, gjorde vi som regel mer enn mange andre.

Golf og seiling. Det er terapi! Spesielt golf. Da kunne vi skrive navnet på en overordnet, en i Dep eller -  en spyttslikker - på golfballen.

Når du så ikke føler at du treffer med driveren, men hører på "smacket" at ballen går langt og rett, da blir det "Yess! Take that a$$wipe"!!!

Redigert:

Glemte opplevelsen av ballen, hengende stille i lufta mens den blir mindre og mindre.

Kan noen vennligst finne opp ett nytt ord for dobbeltmoral?

Gleder meg til Trumpetene kommer med en åpenbart elendig bortforklaring som de selv tror på.

Endret av different
  • Liker 8
Lenke til kommentar

*snip*

Gleder meg til Trumpetene kommer med en åpenbart elendig bortforklaring som de selv tror på.

Om det er én ting Donald skal ha litt kred for, så er det at han ikke har slettet alt av dritt han har spydd ut gjennom tiden på Twitter. Helt herlig underholdende å se hvordan han begraver seg selv (og dermed også fjols som støtter ham) der :) Endret av Vice
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...