Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

trump fabrikkerer ting 

Han snakket om en reportasje han så på TV, trodde kanskje det var "last night" selv om det ikke var det. Hvilken dag det skjedde er egentlig uinteressant. Det har faktisk skjedd mye i Sverige, både "last night" og alle andre dager ;) Sverige har store problemer, uansett om hendelsen Trump snakket om skjedde last night eller last week. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trump fabrikkerer ting 

Han snakket om en reportasje han så på TV, trodde kanskje det var "last night" selv om det ikke var det. Hvilken dag det skjedde er egentlig uinteressant. Det har faktisk skjedd mye i Sverige, både "last night" og alle andre dager ;) Sverige har store problemer, uansett om hendelsen Trump snakket om skjedde last night eller last week. 

Hvilken hendelse?

Lenke til kommentar

Ingen skal påstå at Trump jobber så veldig mye som president:

http://www.elle.com/culture/career-politics/news/a43254/how-trump-spends-his-time/

Mer enn fire ganger så mye tid på golf som på intelligence briefings. Dobbelt så mye tid brukt på twitter som på intelligence briefings.

Statistikk fra Washington Post.

Samme avis som under valgkampen lagde en lang artikkel om at folk måtte stemme Hillary og at Trump var uegnet som president, "en narcissistisk, ignorant, smålig, kvinnefiendtlig, uvitende, og vil utgjøre en fare for USA."

Den statistikken er nok meget sann for de som tror hardt nok på det ja.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Trump-organisasjonen (ved Michael Cohen i Trumps NY-baserte kommersielle organisasjon) involvert i politisk aktivitet med russisk-støttet opposisjonspolitiker i Ukraina. 

https://www.nytimes.com/2017/02/19/us/politics/donald-trump-ukraine-russia.html

https://www.nytimes.com/2017/02/21/world/europe/andrii-artemenko-ukraine-russia.html

Michael Cohen er forøvrig under føderal etterforskning som del av granskningen av Trump-kampanjens russiske forbindelser.

Innen samme tema:

FBI har avvist forespørsler fra Det Hvite Hus (WH) hvor FBI ble oppfordret til å proaktivt gå ut og feilinformere publikum med påstand at det ikke var noen som helst kontakt mellom Trump-leiren/WH og russerne overhodet,

Dette ville både forskuttert utfallet av FBI's etterforskning av dette temaet, og i praksis bety at WH mener man bare skal ta deres ord for dette uten noen etterforskning. Det er også i strid med mange ti-års praksis for slik kontakt mellom WH og føderale byråer ifb. pågående etterforskninger.

http://www.cnn.com/2017/02/23/politics/fbi-refused-white-house-request-to-knock-down-recent-trump-russia-stories/index.html

Relatert:

WH har bedt DHS og DoJ om å bygge en sak for å underbygge WH sine påstander om at landene nevnt i #travelban-ordren utgjør en vesentlig akutt trussel som rettferdiggjør spesielle strakstiltak som representert av #travelban.

http://www.cnn.com/2017/02/23/politics/white-house-effort-to-justify-travel-ban-causes-growing-concern-for-some-intel-officials/

Det vil i praksis si at WH har tatt en politisk beslutning om å stenge grensene for disse landene, for deretter å gå ut og pålegge byråene å produsere bevis for å understøtte WH's beslutning.

Her har man først bestemt seg for en handling, og leter deretter etter et problem som rettferdiggjør handlingen. Dette er samme praksis som resulterte i påstander om WMD i Irak (presentert av Colin Powell i FN's sikkerhetsråd feb. 2003) og førte til invasjonen i mars 2003.

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-exclusive-idUSKBN1622IF

The strength of Trump’s remarks in favor of the EU took some Brussels officials by surprise after his support for Britain's vote last summer to exit from the EU.

"I'm totally in favor of it," Trump said of the EU. "I think it's wonderful. If they're happy, I'm in favor of it."

Statements by him and others in his administration have suggested to Europeans that he sees little value in the Union as such, which Trump last month called a “vehicle for Germany."

Wtf.

Lenke til kommentar

http://www.elle.com/culture/career-politics/news/a43254/how-trump-spends-his-time/

Mer enn fire ganger så mye tid på golf som på intelligence briefings. Dobbelt så mye tid brukt på twitter som på intelligence briefings.

Statistikk fra Washington Post.

Samme avis som under valgkampen lagde en lang artikkel om at folk måtte stemme Hillary og at Trump var uegnet som president, "en narcissistisk, ignorant, smålig, kvinnefiendtlig, uvitende, og vil utgjøre en fare for USA."

Den statistikken er nok meget sann for de som tror hardt nok på det ja.

Kult om du faktisk peker på hva som er galt med statistikken, istedenfor å avfeie det fordi det ikke passer ditt syn på trump. Men jeg skjønner det må være lettere å avfeie absolutt alt som ikke fremhever helten din i ett positivt lys som falskt.

"The estimates below are based on pool reports. Most events were assumed to be an hour, unless the schedule made obvious that the length was shorter or longer."

"The president, as you may be aware, likes to use Twitter. How much time he spends on it can be hard to determine, so here’s how I arrived at my estimate.

On not infrequent occasion, one of two things will happen: Trump will tweet a string of thoughts over multiple tweets or Trump will delete and reissue a thought on Twitter. To figure out how long it took him to draft a tweet, I averaged how much time usually elapsed between those tweets since Jan. 20. On average? Eight minutes and 20 seconds."

• Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-exclusive-idUSKBN1622IF

The strength of Trump’s remarks in favor of the EU took some Brussels officials by surprise after his support for Britain's vote last summer to exit from the EU.

"I'm totally in favor of it," Trump said of the EU. "I think it's wonderful. If they're happy, I'm in favor of it."

Statements by him and others in his administration have suggested to Europeans that he sees little value in the Union as such, which Trump last month called a “vehicle for Germany."

Wtf.

Jeg begynner å helle mot at mannen er dement og faktisk ikke husker helt hva som har blitt sagt eller hva han tidligere har hevdet, fordi så jævla ukonsekvent som dette her er det jo ikke mulig å være om ikke noe er ruskende galt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Siste:

WH holder mediebriefing med håndplukkede Trump-vennlige nyhetsorganisasjoner, hvor noen av landets største og mest leste/sette aviser/kanaler er nektet adgang. Dette er i praksis et skritt i retning av sensur av seriøse nyhetsorganisasjoner Trump ikke liker.

Lenke til kommentar

Siste:

WH holder mediebriefing med håndplukkede Trump-vennlige nyhetsorganisasjoner, hvor noen av landets største og mest leste/sette aviser/kanaler er nektet adgang. Dette er i praksis et skritt i retning av sensur av seriøse nyhetsorganisasjoner Trump ikke liker.

Det er 100% opp til Trump om hvem han vil ha med seg. Han er ikke interessert i å ha med seg medlemmer av en presse som vil snakke dritt om han uansett hva han gjør og/eller sier.

"Seriøse nyhetsorganisasjoner"? Som CNN? BBC? MSNBC?

http://projectveritas.com/2017/02/21/cnnleaks-part-i/

Beklager, men massemedia er full av dritt og gjøre ikke noe annet enn å lyve, ta ting ut av kontekst og misrepresentere informasjon, for ikke å snakke om statistiskker.

Lenke til kommentar

Det er 100% opp til Trump om hvem han vil ha med seg. Han er ikke interessert i å ha med seg medlemmer av en presse som vil snakke dritt om han uansett hva han gjør og/eller sier.

La oss si du var sjefen min i et stort firma og ba meg kalle inn pressen til pressekonferanse for å presentere årets regnskapstall. Og la dem spørre meg som nestleder ut om firmaets tilstand. Du ønsker selvfølgelig representanter fra et bredt utvalg medier. For å få maksimal dekning.

Men så inviterer jeg i stedet bare medier som er positive til meg. Fordi jeg vil ikke at de seriøse mediene skal komme og stille meg vanskelige spørsmål som jeg ikke kan svare på. Det ville jo avslørt at jeg ikke har ide om hva jeg driver med overfor sjefen min.

Hva ville du som min sjef sagt om du fant ut at jeg hadde håndplukket bare medier som slikker meg oppetter ryggen?

Du hadde selvfølgelig blitt forbannet, ikke sant?

Og det er det som er greia. Trump er ikke "sjefen", selv om han selv ser ut til å tro han har blitt utropt til Keiser. Det er det amerikanske folket som er "sjefen". Trump er bare en dust som gjorde det bra på jobbintervju. Og nå klarer han ikke lenger holde fasaden oppe... (I den grad han noensinne gjorde det. Enkelte av oss gjennomskuet ham for lenge lenge siden..)

Endret av Gabri3L
  • Liker 8
Lenke til kommentar

La oss si du var sjefen min i et stort firma og ba meg kalle inn pressen til pressekonferanse for å presentere årets regnskapstall. Og la dem spørre meg som nestleder ut om firmaets tilstand. Du ønsker selvfølgelig representanter fra et bredt utvalg medier. For å få maksimal dekning.

Men så inviterer jeg i stedet bare medier som er positive til meg. Fordi jeg vil ikke at de seriøse mediene skal komme og stille meg vanskelige spørsmål som jeg ikke kan svare på. Det ville jo avslørt at jeg ikke har ide om hva jeg driver med overfor sjefen min.

Hva ville du som min sjef sagt om du fant ut at jeg hadde håndplukket bare medier som slikker meg oppetter ryggen?

Du hadde selvfølgelig blitt forbannet, ikke sant?

Og det er det som er greia. Trump er ikke "sjefen", selv om han selv ser ut til å tro han har blitt utropt til Keiser. Det er det amerikanske folket som er "sjefen". Trump er bare en dust som gjorde det bra på jobbintervju. Og nå klarer han ikke lenger holde fasaden oppe... (I den grad han noensinne gjorde det. Enkelte av oss gjennomskuet ham for lenge lenge siden..)

Er jeg enig i valget han gjorde? Nei. Men han er presidenten, og det er hans valg om hvem han vil ha med i en privat pressekonferanse.

Trump har blitt behandlet som totalt dritt, fått falske anklagelser, blitt kalt en russisk spion, ++++++. Alt fra massemedia. Jeg er overrasket over han ikke har saksøkt for personangrep, drittslenging, falske anklagelser, kalle han for en russisk spion, ++++++, UTEN noen form for bevis.

Dette er Trumps' måte å bitchslappe massemedia på, da de rett og slett ikke klarer lengre å fortelle sannheten. Inntil massemedia slutter med drittslenging og faktisk klarer å oppføre seg litt tviler jeg Trump vil stole på dem.

Trump ble valgt inn som POTUS for en grunn: Folk er drittlei at massemedia ikke gjør noe annet enn å lyve og slenge dritt som ikke er basert i virkeligheten i første omgang.

De offisielle dokumentene for regnskapstall og liknende er ikke vanskelig å få tak i fra regjeringa og online.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trump har blitt behandlet som totalt dritt, fått falske anklagelser, blitt kalt en russisk spion, ++++++. Alt fra massemedia.

Hmm har ikke fått med meg den påstanden. Det er et veldig alvorlig overtramp om en journalist i en nyhetssending seriøst fremstiller som fakta at "Trump er en russisk spion". Har du en link til denne hendelsen slik at man kan se spesifikt hva dette var for noe?

Lenke til kommentar

Av hva jeg kan se fra den statistikken jobber han gjennomsnittlig minst 8 timer hver dag(inkludert lørdag og søndag). Kanskje det lønner seg å ikke lese bare overskriftene?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Av hva jeg kan se fra den statistikken jobber han gjennomsnittlig minst 8 timer hver dag(inkludert lørdag og søndag). Kanskje det lønner seg å ikke lese bare overskriftene?

At det var? Jeg har lest saken jeg. 8 (jeg får 7,  var ikke så god statistikk, men spiller ingen rolle) timer hver dag er ingenting som president. Han bruker fire ganger så mye tid på golf som intelligence briefings. Dobbelt så mye tid brukt på twitter som på intelligence briefings. Bra prioriteringene sitter. Bra han prioriterer å angripe media, for det er jo helt klart at det viktigste for USA sine borgere er å angripe media akkurat nå. Ikke Wall Street. Ikke IS. Ikke kriminelle. Ikke andre terrorister. Ikke fattigdom. Men media. 

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...